Med Pike, 1x10 XX/XO, Dogstarbygde brede karbonhjul, XT-bremser jeg har liggende kan ikke dette bli helt ille. Racefacedelen som følger med 4-modellen er jo pene, selv om de ikke er så dyre.
Re: Transition Smuggler - et bra valg for meg?
[Re: larsdx]
#206951315/03/201609:25
Med Pike, 1x10 XX/XO, Dogstarbygde brede karbonhjul, XT-bremser jeg har liggende kan ikke dette bli helt ille. Racefacedelen som følger med 4-modellen er jo pene, selv om de ikke er så dyre.
Konge sykkel blir det.
Gammel ringrev. Kleiva Pedal Pushers will never die!!
#206993016/03/201609:35
Han jeg kjøpte gaffelen har satt den opp med tre token. Den er 160 nå, jeg har tenkt å redusere til 130. Regner med at tre token er litt too much for min bruk. Bør jeg ta av alle, eller la en stå på?
#206993816/03/201609:43
Da har jeg rukket å danne meg noen førsteinntrykk. Foreløpig ingen custom endringer. Testet på Kyststien og hjemme på Brannfjell.
Jeg sitter bedre på sykkelen enn Nerve. Bratte, teknisk enkle klatringer går lettere. Dette overrasker meg litt.
Sykkelrn føles også stødigere generelt. Jeg balanserer bedre. Den er jo litt beefy også tror jeg det var lurt å gå opp en størrelse.
Den føles også litt tyngre, men jeg hadde slitne bein etter mye hard trening tidligere i uka. Den skal jo også slankes hvert fall en 600 gram. Dessuten er det lenge siden jeg har syklet med grove stidekk.
Ikke så mye å si om nedoveregenskapene da jeg ikke fikk utsatt den for noe verre enn jeg har prøvd før.
Eneste som skuffer meg litt er setepinnen, som er treg i responsen.
Mer rapportering og bilder kommer plutselig.
#207574704/04/201617:11
Har vel foreløpig ikke så mye å si mer enn at førsteinntrykket foreløpig står seg bra. Sykkelen føles stabil, jeg har bedre tyngdepunkt i klatringer og det føles lettere nedover. Har vært en tur i Grønliåsen og en tur i Trulsrunden.
#207856512/04/201610:55
Sykkelen er fortsatt ikke helt ferdig pimpet, men det nærmer seg. Mangler å kutte kabel til setepinnen og å bytte girveksler. Føler de røde holkene og røde element på gaffel og nav gjorde seg bra. Dessverre med to forskjellige hjul og dekkmerker foran/bak, dere med OCD får ha meg unnskyldt. Synes den har blitt fin.
Sykkelen kom jo med GX bakgir, så er kanskje naturlig å oppgradere til ellevedelt når kasetten bak blir utslitt. Sannsynligvis ikke før neste sesong. Drivverket gårellers som en kule. Aldri hatt så problemfri giring før.
#207856712/04/201610:59
Prima! Kjempetøff sykkel, men er du broren til Jaroslav?
Den tok jeg ikke.
På bildet ser det ut som setet peker en del nedover (kan bare skyldes bildevinkel). Jaroslav Kulhavy er kjent for sin ganske ekstreme seteposisjon jfr.
Redigert av knuthaug; 12/04/201611:18.
Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
#207857812/04/201611:21
På bildet ser det ut som setet peker en del nedover (kan bare skyldes bildevinkel). Jaroslav Kulhavy er kjent for sin ganske ekstreme seteposisjon jfr.
Setet peker litt nedover ja, men ikke fullt så ekstremt som det kanskje ser ut på bildet.
#220028502/05/201607:43
I går oppdaget jeg at en Transition Smuggler størrelse XL med kort-kort stem og 140-gaffel er helt perfekt størrelsetilpasning for meg på 178 cm. Kjenslemessig identisk sittestilling som Foxyen i medium-størrelse.
Forundrelsen over sykkelindustriens geometrivalg øker jent og trutt, hos meg. Forfjamset. Jeg hadde ventet at den sykkelen skulle være altfor stor for meg.
[Re: ØysteinS]
#220035602/05/201610:12
Ja, det er jo bare 5mm forskjell på dem hvis du kun tar hensyn til reach. Men det er jo bare positivt tenker jeg at ikke alle produserer samme sykkelen.
#232293606/07/201607:26
Ny cockpit. Karbon og greier. Prøver også med litt hardere racefaceholker.
Ikke så mange planer om oppgraderinger nå. Ønsker meg Raceface Next SL-krank og Magura vyron, men det får vente.
Det blir ingen flere ritt på denne i år, så da ser jeg ikke noe stort poeng med 1x11 eller 1x12. Til neste år kan jo Eagle eller Shimano 1x11 med 11-46 kasett være en fin oppgradering .
Sykkelen har definitivt gitt stisyklingen et løft. Noe skyldes bedre form, men jeg takler også ting nedover som jeg ikke hadde turt i fjor. Fortsatt har jeg litt å gå på i steinrøyser og over bratte kanter, men det kommer seg. I løpet av høsten tenker jeg vi er der.
Redigert av larsdx; 06/07/201607:32.
#232296106/07/201608:24
Kranken bærer vel litt preg av en del dårlige linjevalg og generell klumsing. Men av en eller annen grunn så faller jeg bedre på denne sykkelen enn med Nerve. Ingen hodestups tryn eller ordentlige skader.
Jeg har tidvis merket en liten "svisjelyd" som kanskje kan komme fra vaierstrømpene eller muligens kranken. Har samme fenomen på HTen, uten at det ser ut som det har noe særlig å si for funksjon. Ellers er jeg vel ikke den med mest OCD på lyder.
#232393709/07/201617:17