Det er innafor med vanlig hjelm stort sett hele veien. Det er et par steder hvor man kanskje tenker at "faen, akkurat her skulle jeg hatt litt mer beskyttelse", men det går fort over. Nå er det få av oss som føler vi trenger helhjelm på ganske vanlige ut og leke-turer, men er det konkurranse, og man skal gønne på uten å trenge å bekymre seg for ansiktsformen kan det sikkert være kjekt med helhjelm. Selv har jeg en slik Super med avtagbar chinbar, og den blir nok med i sekken.
Det er ikke styggbratt noen steder, men det er stort sett nedoverbakke hele veien, med enkelte tråkkenoinnihælvete-partier her og der.
Når det gjelder dekkvalg har ikke jeg spesielt mye erfaring, men selv kjører jeg med HRII. Det fungerte ganske fint der på søndag, men jeg har lite å sammenligne med, så ikke hiv dere på kun fordi jeg sier det. Andre kjører på MM og er veldig happy med det. Ingen av disse dekkene ruller vel imponerende fort, men for min del er det viktigere med grep, da ingen andre enn min sønn (og knapt nok han lenger) lar seg imponere av teknikken min.
De gjørmete partiene er ikke så mange, men der de dukker opp er de ganske jævlige. Jeg tror været er på vår side, og at mye har tørket opp før lørdag, noe som gir oss enda mindre grunn til bekymring når det gjelder glatt føre. Dog vil det nepe gjøre noe med gjørmehullene, så de får man bare ta når de kommer.
Underlaget er temmelig varierende. Du har hardpakket sand/jord, svaberg, søle, røtter, myk skogsbunn og passe store løse steiner. Stort sett er det lungt. Det er aldri veldig skummelt, men det er stort sett alltid veldig gøy.