Hvordan er det med grusen opp mot Estenstadhytta f.eks.? Kjekt å ha noe annet enn asfalt å sykle på mens man venter på tørrere tider.
Ut fra diverse bilder fra Estenstadhytta, lagt ut på Facebook av bekjente av meg, ser det ut som det er bart ved hytta. Bør være bart på grusen opp også i så fall...
Da er det bare å slenge på seg raske briller, en sur mine og grusgampe litt!
Om det är bart vid festningen så är det helt greit att sykla där. Det finns väl några ställen som man kan kalla lätta crux om jag husker rätt men det är inte så nedoverorienterat . En del är på berger just nedanför festningen.
Problemet är väl att det kan vara mycket folk och att en del av smalstiarna går rätt ut på bredare stiar med rätt mycket gående.
Om det är bart vid festningen så är det helt greit att sykla där. Det finns väl några ställen som man kan kalla lätta crux om jag husker rätt men det är inte så nedoverorienterat . En del är på berger just nedanför festningen.
Problemet är väl att det kan vara mycket folk och att en del av smalstiarna går rätt ut på bredare stiar med rätt mycket gående.
Gir festningen et forsøk. Skal ikke dit for og sette KOM for å si det sånn, men for å bli kjent med sykkelen. Kanskje øve litt på manual, og finne noen passende drop
Vi må huske NOTS stivettregler 5 og 6 nå når stien kommer til syne. Det er fort gjort å være for ivrig å lage masse klass i teleløsningen.
5. Unngå å sykle på spesielt sårbare stier like etter perioder med mye nedbør. 6. Ikke lag stien bredere ved å sykle utenom vanndammer eller hindringer.
Oppvokst på Melhus, sykla der en gang på slutten av sesongen som var. Hvis det er stien jeg tror det er snakk om er den veldig flat og lite kupert. Sikker fin på HT med litt fart.
Ikke noe for grov stisykkel ihvertfall, løs sandbunn, relativt tungt å sykle på, sikker forferdelig for drivverk
Alt i Steinåsen kan sykles (utenom Veggen2) i alle fall. Var og kikka bortmed Trafostien etc, men der var det tjukt med snø, så vidt bart et parti i midten.
Hadde en fantastisk tur opp til Høvringberget i dag. Garnisonstien er fast og fin, og helt fri for snø. Anbefales mens resten av marka ennå ligger dekket!
Inte vårstiar och möjligt att det är för sent men jag kan verkligen anbefala en tur med fatebike eller skate ski i övre del av marka. En massa snö och bra skare om det blir kallt på nätterna. Det behöver inte heller vara minusgrader för att det ska frysa till men vad som behövs är jag osäker på.
Hadde en fantastisk tur opp til Høvringberget i dag. Garnisonstien er fast og fin, og helt fri for snø. Anbefales mens resten av marka ennå ligger dekket!
Bra tips! Hvordan kom du deg til startpunktet, via Driftsveien? Er den bar?
Driftsvegen er stort sett bar. Enkelte parti med tynt snødekke, i tillegg er ca. dei 100 siste meterane før inngangen til stien snødekt. Litt snø heilt i starten av stien, ellers bart.
Både buldrestien og nedre unevnelig var også fri for snø i går, så vil tru det meste frå driftsvegen til fjorden er snøfritt.
För att det är morsomt att kunna sykla nestan överallt i delar av marka där man normalt inte kan sykla alls. Bara stiar kommer det vara i många månader nu.
hvorfor sykle på snø når det er tørt og fint på riktig side av byen?
Fordi det er en unik opplevelse å sykle akkurat der man vil, og vinduet for å kunne gjøre det er veldig lite. Stier kan jeg sykle hele sommeren. Når tjukksykling og topptur er på sitt beste, gidder jeg ikke bytte dem ut med halvbra stisykling.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Vet ikke helt om jeg tro på det utsagnet der fredriks Kong vinter virker og være i det utspekulerte hjørnet i år!
Jag tror väl snarare att denna vintern är ganska normal. 2012 kom det en massa snö rundt denna tiden för att ta ett exempel. 2010 kunde man gå på ski 17 mai.
Att det finns en del fina och torra stier i mitten av april tror jag historiskt sätt är rätt bra. Så väldigt mycket snö i lavare delar av marka tror jag inte heller det är nu så det kan nog försvinna rätt raskt med rätt väder.
Högt upp i marka tror jag dock att det fortfarande kan ta rätt lång tid innan det blir bart och att det är rätt mycket för årstiden.