Lufta stisykkelen idag for en sjekk på stiene bortenfor/innenfor Helkansetra (bærstiene). Bart og tørt inni skogen rett ovenfor Tømmerdalsveien, men det ligger fortsatt mye snø som blokkerer viktige passasjer, så ble litt skuffa over forholdene...
Bärstierna blir nog inte väldigt tidigt bara och torra och jag tror att det är de stierna som de senaste vårarna har varit i sämst skick med tanke på gjörme på grund av tidiga syklister.
Det brukar finnas bättre stier att starta sesongen med.
Stiarna nedanför strandlinjen och driftsveien, trolla och tydligen rotmo. vikåsen, tomsetmarka, steinåsen
Tror jag är områden som tidigare blir bra än bärstierna.
Tomsetmarka er nok langt i fra bar enda, i Estenstad er det kun Steinåsen som gjelder inntil videre. Der er det til gjengjeld masse småstier å bryne seg på nå, kan fint sykle 4-5 runder uten å ta den samme ruta.
Så bra! Det var en fjølfjomp som hadde kjørt rett ned fra masta på toppen, som var ruta jeg valgte både opp og ned. De sporene så én dag gamle ut. Er det personen jeg ser i bildet?
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Vårsyklinga i øvre del av bymarka vart plutseleg utsatt litt til...
Hmmm, kanskje denne flyttinga fra Oslo til Trondheim var litt forhastet. Tror dere det er klart til 1 Juni!
Kanskje??
Jeg har siden jeg starta på sti her i byen for en del år siden hatt to ekstrem-situasjoner: Første dato jeg har kunnet velge alle stier, ca 15. april. Første dato jeg har kunnet velge alle stier, 15. juni.
Alt mellom der er normalen :-)
I fjor sykla vi MYE i mellomhøyden i Estenstadmarka, mens det var mye snø sent i høyden og knevått i hele Bymarka :-)
Bor i Stavangerområdet, men samboeren min har flyttet til Trondheim pga jobb og kommer derfor til å reise på besøk en del når jeg har anledning. Satser på å ta med sykkelen i løpet av våren eller sommeren. Noen tips om hvor en skal begynne, relativt fersk på stisykkel og ikke kjent i området her. Tips til ruter feks ?
Enklaste er nok å legge ut ein tråd på forumet her, så trur eg nok at du skal finne nokon som kan vise deg litt rundt.
Ellers har mtbmap.no det meste av stiar i området. Som ny kan du ikkje ta feil stort sett ved å sjekke ut det som er gulmerka fyrst. Men greitt å vere forsiktig i starten sida du då ikkje har så god kjennskap til kor ein må vere ekstra påpasseleg for fotgjengarar etc.
Bor i Stavangerområdet, men samboeren min har flyttet til Trondheim pga jobb og kommer derfor til å reise på besøk en del når jeg har anledning. Satser på å ta med sykkelen i løpet av våren eller sommeren. Noen tips om hvor en skal begynne, relativt fersk på stisykkel og ikke kjent i området her. Tips til ruter feks ?
Anbefaler å legge ut en tråd under "Utflukt", eller finne andre måter å henge seg på kjentfolk. Det er rimelig mange ruter å velge blant...
Du ække voksn før du tør å være barnslig, gammelt jungelord
Enklaste er nok å legge ut ein tråd på forumet her, så trur eg nok at du skal finne nokon som kan vise deg litt rundt.
Ellers har mtbmap.no det meste av stiar i området. Som ny kan du ikkje ta feil stort sett ved å sjekke ut det som er gulmerka fyrst. Men greitt å vere forsiktig i starten sida du då ikkje har så god kjennskap til kor ein må vere ekstra påpasseleg for fotgjengarar etc.
Hehe, jeg vet hvor begge steder er Lurte mer på hvordan områdene var å sykle i, om det var grunner til å velge den ene plassen fremfor den andre feks.
Kommer mest sannsynlig til å bytte inn min Edge 520 i en 1000, så skal nok finne frem. Men ofte er det jo slik at en finner seg løyper som en sykler oftere enn andre pga de har det terrenget eller utfordringene som er gøy.
Sånn generelt er E-marka berg og dalbane (meir definert opp/ned sykling) mens bymarka er meir bortover
Det er vel meir variert sykling i Bymarka, vil eg seie. Større område å boltre seg på er det vel også. Men, kanskje også (i hvert fall i perioder) meir trafikkert av fotfolk...
Du ække voksn før du tør å være barnslig, gammelt jungelord
Sånn generelt er E-marka berg og dalbane (meir definert opp/ned sykling) mens bymarka er meir bortover
Nja, jag tycker nog att de flesta stierna i bymarka också är rätt kuperade. Rena bortover stier är det rätt ont om i Trondheim tycker jag.
Estenstadsmarka tycker jag både är varierat och stort, mycket rötter på en del ställen, ofta lite torrare än bymarka. En del riktigt branta stiar om man liker det.
Luftet hunden en liten tur i Estenstadmarka i dag, er fortsatt flekkvis med snø og ganske vått enkelte steder, men også noen fine partier. Hadde jeg hatt sykkel så hadde jeg ikke nølt med å ta en tur.
Nja, jag tycker nog att de flesta stierna i bymarka också är rätt kuperade. Rena bortover stier är det rätt ont om i Trondheim tycker jag.
Estenstadsmarka tycker jag både är varierat och stort, mycket rötter på en del ställen, ofta lite torrare än bymarka. En del riktigt branta stiar om man liker det.