Verdenssituasjonen, ille?
|
Re: Verdenssituasjonen, ille?
[Re: Kjell T. Ringen]
26/03/2016 19:29
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Når jeg leser slike artikler: http://www.nrk.no/urix/100.000-hylla-avretta-pakistansk-drapsmann-1.12829926 tror jeg at en stor andel av muslimer er ekstreme. Når noen mener at de som utfører terroraksjoner er enkelttilfeller, og ikke representativt for muslimer, så tror jeg ikke på det. Et annet eksempel er at ved en terroraksjon så er det 2-3 hjelpere pr utførende aksjonist. Ved aksjonene i Paris så var det mange som viste om at en aksjon skulle skje, men ingen turde å si ifra. Høres kjent ut denne tankegangen....... Og alt folket svarte og sa: Hans blod komme over oss og over våre barn!
|
|
|
[Re: Kjell T. Ringen]
26/03/2016 19:44
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Når jeg leser slike artikler: http://www.nrk.no/urix/100.000-hylla-avretta-pakistansk-drapsmann-1.12829926 tror jeg at en stor andel av muslimer er ekstreme. Når noen mener at de som utfører terroraksjoner er enkelttilfeller, og ikke representativt for muslimer, så tror jeg ikke på det. Et annet eksempel er at ved en terroraksjon så er det 2-3 hjelpere pr utførende aksjonist. Ved aksjonene i Paris så var det mange som viste om at en aksjon skulle skje, men ingen turde å si ifra. Det du sier der er rimelig drøyt Kjell.
|
|
|
[Re: Tex]
26/03/2016 19:47
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det aller viktigste vi mennesker kan gjøre er å jobbe med økt forståelse og toleranse ovenfor hverandre. Omfatter din toleranse og forståelse også IS? Drøyt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
[Re: Tange]
26/03/2016 19:47
|
Simtf
Entusiast
|
Entusiast
Det er riktig.
Koranen og gammle testamentet er to skrifter som åpner for mye forståelse og toleranse. Yepp, i motsetning til Maos liller røde..... Her må du nesten komme med noen eksempler.
|
|
|
26/03/2016 19:51
|
NjuK
Ivrig
|
Ivrig
Det aller viktigste vi mennesker kan gjøre er å jobbe med økt forståelse og toleranse ovenfor hverandre. Omfatter din toleranse og forståelse også IS? Hallo, er du asfaltert fra øra og opp? Selvsagt skal man ikke tolerere terrororganisasjoner. Det man skal tolerere er det helt vanlige mennesket sin tro.
Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
|
|
|
[Re: ]
26/03/2016 19:58
|
NjuK
Ivrig
|
Ivrig
Det aller viktigste vi mennesker kan gjøre er å jobbe med økt forståelse og toleranse ovenfor hverandre. Bullshit. Toleranse antyder ettergiventhet for irrasjonalitet og ignoranse. Det er umulig så lenge produktivitesnivåene må være skyhøye for å unngå misunnelsesbasert vold og terror. Så vi skal ikke jobbe for et verdensamfunn hvor flere får gå på skole og få utdanning? Utdanning av mennesker er et av de aller beste metodene mot radikalisering av sinte unge menn. Øke kunnskaper, og gi mennesker ferdigheter så de har en verdsatt rolle i samfunnet.
Redigert av NjuK; 26/03/2016 20:02.
Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
|
|
|
Re: Verdenssituasjonen, ille
[Re: NjuK]
26/03/2016 20:26
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Hallo, er du asfaltert fra øra og opp? Selvsagt skal man ikke tolerere terrororganisasjoner. Det man skal tolerere er det helt vanlige mennesket sin tro.
Det er ironisk at du prediker toleranse samtidig som du prøver å fornærme. Så er det kanskje ikke så lett å være tolerant i praksis? Ellers er jeg i utgangspunktet enig i at man skal tolerere andre mennesker sin tro, såfremt det ikke blir helt urimelig for de som ikke deler den samme troen.
|
|
|
[Re: oyvinsr]
26/03/2016 21:30
|
aug11x
Besatt
|
Besatt
Nå er kanskje ikke religion roten til alt ondt, men det at så mange lar disse eventyrbøkene være en del av hverdagen syntes jeg er rart. Jeg skal være så ærlig å si at sterkt troende mennensker vil jeg helst ikke omgås, det være kristne, muslimer, hinduer etc. Nå leser jeg en krimbok om en smart seriemorder. Morro det, men vil ikke fly på gata og be folk drepe hverandre på bestialske måter for det...
|
|
|
26/03/2016 21:39
|
skubisan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Uten hatkatalysatoren Israel og med et noenlunde stabilt Afghanistan så hadde nok ting vært ganske annerledes selv om det kommer i skyggen av situasjonen akkurat nå. Men det her klarer vi å leve med og det går seg til, enten det tar ti år eller hundre år. Som andre har nevnt tidligere så er den virkelige trusselen vår egen belastning på planeten. Jeg er redd for at flykningesituasjonen vi ser nå bare er en forsmak på det som kommer når klimafaktoren slår inn for alvor. Og den vil uansett fortsette selv om det roer seg i midtøsten fordi det er stor skjevhet i levestandard og folk nå har tilgang på informasjon og kommunikasjon. Men det er jo tydelig at integreringen og etterretningen i deler av europa har mislyktes totalt. http://www.nrk.no/urix/soldat-skjot-saret-palestiner-i-hodet-1.12870467http://www.vg.no/nyheter/utenriks/terror...tat/a/23646490/
|
|
|
[Re: mtbmaniac]
26/03/2016 22:16
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Drøyt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Innsiktsfull kommentar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
26/03/2016 22:56
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Denne tråden lever virkelig opp til navnet på forumet.
|
|
|
26/03/2016 23:03
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
|
|
|
26/03/2016 23:13
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Innsiktsfull kommentar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tror du virkelig at han støtter IS?
Hallo, er du asfaltert fra øra og opp? Selvsagt skal man ikke tolerere terrororganisasjoner. Det man skal tolerere er det helt vanlige mennesket sin tro.
Det er ironisk at du prediker toleranse samtidig som du prøver å fornærme. Så er det kanskje ikke så lett å være tolerant i praksis? Være tolerant for et stråmannstroll, som ilegger i andres munn at de støtter IS?
|
|
|
26/03/2016 23:18
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det aller viktigste vi mennesker kan gjøre er å jobbe med økt forståelse og toleranse ovenfor hverandre. Omfatter din toleranse og forståelse også IS? Det er rimelig spesielt å kommentere på denne måten. Jeg kan besvare, nei hans toleranse og forståelse ibefatter ikke IS. Tror du virkelig at hans toleranse og forstålse ibefatter en terrororganisasjon som brenner folk levende, eller var dette en rimelig dust kommentar å komme med?
|
|
|
26/03/2016 23:20
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Haha, man må kunne si noe mer om sakens fakta om det virkelig er drøyt? Jeg har jeg jobb hvor jeg konstant må vurdere etnisitet og livsførsel for de jeg møter for å gjøre en god jobb. "Oi, her har vi en neger ja" er en tanke som er viktig for at jeg ska få gjort en god jobb. Da kan du hyle "Drøyt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" så mye du vil, men det er rene fakta. Hvor er det du arbeider?
|
|
|
27/03/2016 00:14
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Selv om jeg vet hvor du arbeider, har jeg ikke lyst til å røpe mitt arbeidssted. La oss si det er innen helse... Nei, det kan jeg forstå, med slike holdninger hadde du vel mistet jobben ganske raskt. Du får holde det inni deg, eller få det ut på forum. Godt at vi kan gjøre en jobb for deg på den psykologiske siden slik, lille eyolf.
|
|
|
[Re: aug11x]
27/03/2016 05:42
|
Raskall
More than words
|
More than words
Nå er kanskje ikke religion roten til alt ondt, men det at så mange lar disse eventyrbøkene være en del av hverdagen syntes jeg er rart. Jeg skal være så ærlig å si at sterkt troende mennensker vil jeg helst ikke omgås, det være kristne, muslimer, hinduer etc. Nå leser jeg en krimbok om en smart seriemorder. Morro det, men vil ikke fly på gata og be folk drepe hverandre på bestialske måter for det... Jeg er hardt troende agnostiker. Og du avslører her en ekstremist-tankegang rundt din tro. Jeg er gift med ei kristen kone som går i kirken hver helg, ber for maten og er som jeg ser det en av disse "sterkt troende menneskene" du snakker om. Likevel har ikke kona, hennes familie, menigheten hennes (som jeg vanker i ganske mye) eller vennene hennes (våre) noensinne forsøkt å påtvinge meg deres tro. Din håndtering av religion slik du beskriver den her er i mine øyne verre enn sterkt troende kristne/religiøse mennesker. Du går glipp av mange fantastiske mennesker.
|
|
|
[Re: Raskall]
27/03/2016 09:07
|
aug11x
Besatt
|
Besatt
Nå er kanskje ikke religion roten til alt ondt, men det at så mange lar disse eventyrbøkene være en del av hverdagen syntes jeg er rart. Jeg skal være så ærlig å si at sterkt troende mennensker vil jeg helst ikke omgås, det være kristne, muslimer, hinduer etc. Nå leser jeg en krimbok om en smart seriemorder. Morro det, men vil ikke fly på gata og be folk drepe hverandre på bestialske måter for det... Jeg er hardt troende agnostiker. Og du avslører her en ekstremist-tankegang rundt din tro. Jeg er gift med ei kristen kone som går i kirken hver helg, ber for maten og er som jeg ser det en av disse "sterkt troende menneskene" du snakker om. Likevel har ikke kona, hennes familie, menigheten hennes (som jeg vanker i ganske mye) eller vennene hennes (våre) noensinne forsøkt å påtvinge meg deres tro. Din håndtering av religion slik du beskriver den her er i mine øyne verre enn sterkt troende kristne/religiøse mennesker. Du går glipp av mange fantastiske mennesker. Det kan du fint mene. Det skal sies at jeg ikke har en spesiell interresse av å bli kjent med så mange fantastiske mennesker som mulig. Jeg syntes bare det er veldig rart at voksne (tilsynelatende) oppegående mennesker lar gamle eventyrbøker være en del av hverdagen og livet sitt.
|
|
|
27/03/2016 09:12
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
....at jeg ikke har en spesiell interresse av å bli kjent med så mange fantastiske mennesker som mulig.
Overrasker ikke. Derfor troller man heller på internett.
|
|
|
27/03/2016 09:17
|
aug11x
Besatt
|
Besatt
Så siden du tydeligvis er uenig meg med i noe, og det at jeg ikke drar på allmøter i sarons dal for å møte mange fantastiske mennnesker så er jeg et troll? Det syntes i allefall jeg er latterlig diskusjonsteknikk. Alle som er uenig med meg er troll.
|
|
|
27/03/2016 09:20
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Tror du virkelig at han støtter IS? .... Være tolerant for et stråmannstroll, som ilegger i andres munn at de støtter IS?
Jeg tror ikke noen her støtter IS og har heller aldri skrevet det. Jeg stiller spørsmål om toleransens yttergrenser. Økt toleranse blir pekt på som et middel for å bekjempe terror. Javel. Da spør jeg: Hvem er det som skal tolerere mer av hva? Det er klart at hvis terroristene hadde vist større toleranse, ville problemet vært mindre. Men jeg oppfattet ikke at det var dette som lå i forslaget. Det er lett å tolerere de man i utgangspunktet er enige med. Det gjør vi alle uansett og innebærer ikke noen endring. Så spørsmålet blir igjen mot hvem den økte toleransen skal rettes for at den skal ha noen effekt. Det er mye vanskeligere å tolerere de man er uenige med, slik du veldig godt illustrerer.
|
|
|
27/03/2016 09:21
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Så siden du tydeligvis er uenig meg med i noe, og det at jeg ikke drar på allmøter i sarons dal for å møte mange fantastiske mennnesker så er jeg et troll? Det syntes i allefall jeg er latterlig diskusjonsteknikk. Alle som er uenig med meg er troll. Hvorfor kaller du det eventyrbøker og maler bilder som "allmøter i sarons dal"? Ganske enkelt, du forsøker å provosere. Definisjon på et troll.
|
|
|
27/03/2016 09:24
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Tror du virkelig at han støtter IS? .... Være tolerant for et stråmannstroll, som ilegger i andres munn at de støtter IS?
Jeg tror ikke noen her støtter IS og har heller aldri skrevet det. Jeg stiller spørsmål om toleransens yttergrenser. Økt toleranse blir pekt på som et middel for å bekjempe terror. Javel. Da spør jeg: Hvem er det som skal tolerere mer av hva? Det er klart at hvis terroristene hadde vist større toleranse, ville problemet vært mindre. Men jeg oppfattet ikke at det var dette som lå i forslaget. Det er lett å tolerere de man i utgangspunktet og uansett er enige meg. Det gjør vi alle uansett og innebærer ikke noen endring. Så spørsmålet blir igjen mot hvem den økte toleransen skal rettes for at den skal ha noen effekt. Det er mye vanskeligere å tolerere de man er uenige med, slik du veldig godt illustrerer. Du begynte innlegget ditt bra, men på siste punkt så fortsatte du i samme spor som tidligere, dårlig diskusjonsteknikk: Angrep er det beste forsvar. Når du stiller spørsmål som "gjelder toleransen din også IS?" så er det drøyt. Skjerp deg!
|
|
|
27/03/2016 09:30
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Du begynte innlegget ditt bra, men på siste punkt så fortsatte du i samme spor som tidligere, dårlig diskusjonsteknikk: Angrep er det beste forsvar. Ingen her sier at man skal tolerere IS. Når du stiller spørsmål som "gjelder toleransen din også IS?" så er det drøyt. Skjerp deg!
Ser du på deg selv som en slags debattredaktør eller kommentator på dette forum? Hva om du prøver å bidra med noe innsikt og meninger fremfor slike helt unødvendige innlegg.
|
|
|
27/03/2016 09:34
|
aug11x
Besatt
|
Besatt
Så siden du tydeligvis er uenig meg med i noe, og det at jeg ikke drar på allmøter i sarons dal for å møte mange fantastiske mennnesker så er jeg et troll? Det syntes i allefall jeg er latterlig diskusjonsteknikk. Alle som er uenig med meg er troll. Hvorfor kaller du det eventyrbøker? Ganske enkelt, du forsøker å provosere. Definisjon på et troll. Nå blir dette mitt siste svar i denne tråden, så slipper du meg;-) Er det å provosere å kalle bibelen o.l lignende bøker for eventyr? Historier om folk som går på vannet, står opp fra de døde og hele pakka....
|
|
|
27/03/2016 09:50
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Så siden du tydeligvis er uenig meg med i noe, og det at jeg ikke drar på allmøter i sarons dal for å møte mange fantastiske mennnesker så er jeg et troll? Det syntes i allefall jeg er latterlig diskusjonsteknikk. Alle som er uenig med meg er troll. Hvorfor kaller du det eventyrbøker? Ganske enkelt, du forsøker å provosere. Definisjon på et troll. Nå blir dette mitt siste svar i denne tråden, så slipper du meg;-) Er det å provosere å kalle bibelen o.l lignende bøker for eventyr? Historier om folk som går på vannet, står opp fra de døde og hele pakka.... ehhh, hva om det ikke er historier, men at det faktisk har skjedd ?  er visst derfor det kalles "undere" .....................
|
|
|
27/03/2016 09:57
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Du begynte innlegget ditt bra, men på siste punkt så fortsatte du i samme spor som tidligere, dårlig diskusjonsteknikk: Angrep er det beste forsvar. Ingen her sier at man skal tolerere IS. Når du stiller spørsmål som "gjelder toleransen din også IS?" så er det drøyt. Skjerp deg!
Ser du på deg selv som en slags debattredaktør eller kommentator på dette forum? Hva om du prøver å bidra med noe innsikt og meninger fremfor slike helt unødvendige innlegg. Jada, angrep er det beste forsvar ! 
|
|
|
27/03/2016 10:05
|
Tex
Besatt
|
Besatt
... og smileys er det beste substitutt for substans ....
|
|
|
27/03/2016 10:09
|
skubisan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Alt hadde vært bedre uten Tv2.