Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Gode nyheter for Strive-eiere

Gode nyheter for Strive-eiere #2069850 16/03/2016 07:18
baronKanon Offline OP
Valgets kvaler
OP Offline
Valgets kvaler
Har du dårlig erfaring med Shapeshifter?
Har du konkludert med at du bare liker DH-modus og vil spare litt vekt og rot på styret?
Har du funnet ut at XC-modus er liiitt vel høy og litt bratt?

Da har Bikeyoke kommet med et artig produkt: ModeFixxer.

Rett og slett 2 produkter, der det ene er en låst link som holder opphenget i DH-modus og ett produkt der du manuelt med skruer justerer lengden på linken med to lengder: DH og TR (mellomting mellom DH og XC på Shapeshifter).

Artig sak å vite om hvis det skulle vise seg at jeg ikke trenger ShapeShifter likevel.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Gode nyheter for Strive-eiere [Re: baronKanon] #2069869 16/03/2016 08:00
perbl Offline
More than words
More than words
Men vil den justerbare bli brukt? Jeg har liksom ikke troen på at jeg vil gidde å stoppe for å skru i løpet av en tur, men heller kjøre på én innstilling.

Blir vel heller noe man setter opp før man drar ut på tur kanskje, men litt av apellen med ShapeShifteren er jo å kunne endre karakteristikken på sykkelen mens man kjører.

Per B.
Re: Gode nyheter for Strive-eiere [Re: perbl] #2069920 16/03/2016 09:18
baronKanon Offline OP
Valgets kvaler
OP Offline
Valgets kvaler
Sitat: perbl
Men vil den justerbare bli brukt? Jeg har liksom ikke troen på at jeg vil gidde å stoppe for å skru i løpet av en tur, men heller kjøre på én innstilling.

Er mer "nå er jeg i lett terreng" og "nå er jeg i grovt terreng"-innstillinger settes før tur, for du kommer mest sannsynlig ikke enkelt til med unbrakoer på tur.

Sitat: perbl
Blir vel heller noe man setter opp før man drar ut på tur kanskje, men litt av apellen med ShapeShifteren er jo å kunne endre karakteristikken på sykkelen mens man kjører.
Det er helt sant. Men så ser man hvordan man skal håndtere både ShapeShifter og Reverb med samme finger uten å komme borti den andre hendelen...

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Gode nyheter for Strive-eiere [Re: baronKanon] #2069921 16/03/2016 09:25
E
evilmatt Offline
Fersking
Fersking
E
Fint för oss som googlat "strive without shapeshifter" ICON_SMILE

Det är ju ganska fin geometri på strive i utgångspunkt.

Re: Gode nyheter for Strive-eiere [Re: baronKanon] #2070085 16/03/2016 15:14
Chris@Canyon Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Kul produkt som spar litt vikt och rensar styret från trigger, Personligen så anvænder jag shapeshifter lika mycket som Reverben på grund av variert terreng dær jag bor och nu med -16 mod av shapeshiftern så ska de problemen som folk har erfart vara borta. Men jag ser anvændnings området då jag vet hur kapabel den sykkelen ær i liftsystem och om man bor i anknytning till trysil, hafjell eller åre så kan det vara en ide att låsa den i DH modus med den.

Re: Gode nyheter for Strive-eiere [Re: baronKanon] #2461355 22/01/2018 13:04
Flo Offline
Ringrev
Ringrev
Drar opp igjen denne tråden.

Noen som har testet denne dingsen?

Vurderer å teste en modefixxer på striven for kommende sesong. Tenker da å låse den i trail-mode som skal være ca 145mm vandring. Burde jeg da også bygge ned vandringen på gaffelen? det er jo ganske kjapt gjort med en fox36. Eller blir det da for mye krøll med opprinnelig geometri?

145 bak og 170 foran høres jo i utgangspunktet litt ubalansert ut, men er mest opptatt av hvordan sykkelen vil oppføre seg totalt sett. Om jeg kommer opp i baken pga modfixxer, og samtidig bygger ned fronten vil jeg kanskje havne litt langt frampå?

Re: Gode nyheter for Strive-eiere [Re: baronKanon] #2461389 22/01/2018 14:51
baronKanon Offline OP
Valgets kvaler
OP Offline
Valgets kvaler
Hvis du skrur ned vandring foran når du løfter kranken, vil du jo få enda brattere styrevinkel. Works har Angleset for Strive, og det går å sette inn offset bushing i nedre stilling.

Ellers er det ikke noe galt med mye foran og lite bak. Jeg skal forsøke meg med 160 foran og 130 bak når den nye deleholderen min kommer.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!

Moderator  support