har kikka litt på http://bikeshop.no/Sykkel/Komplette-sykler/Landeveissykler/Gavia/Gavia-Verona-LTD-Landeveissykkel-2016-Sort-Hvit-Bl%C3%A5-Str-LGVERONABLA57-p0000069426
synes det på papiret ser ut som en ganske god sykkel for den prisen. har ikke sett noe rundt den prisen med såppas lav vekt og bra komponenter. bra kjøp?
Vil påstå at dersom du syntes rammen passer deg fint så er dette et godt kjøp.
Dersom du er med i xxl nyhetsbrev får du årets modeller som koster over 10 000,- til 20% rabatt. Da smeller denne inn som en kandidat kanskje? https://www.xxl.no/white-white-rr-aero-killer-disc-16-landeveissykkel/p/1117976_1_style riktignok 105 gruppe men med skivebremser er dette kanskje hakket mer fremtidsrettet? vekt er jeg ikke sikker på siden de tikke står oppgitt.
så på de, men det var jo dårlig komponenter da i forhold til gavia. hvis det ikke er stor forskjell på ramma så tar jeg lett gavia. har hadt 105 før og spesielt hendler var litt dårlige synes jeg. . klarer jo ikke bremse mer en jeg har friksjon med underlag anyway så hydrauliske bremser er jo litt waste synes jeg, og det glipper jo lett på bakhjul hvis man klemmer til likavel egentlig så var det en giant advanced 1 jeg ville ha men den er jo en del dyrere.
Det står en del Giant TCR og Propel Advanced rundt omkring i G-Sport/Max til gode priser i disse dager.
Siste jeg var innom hadde G-Sport i Grensen (Oslo) 2015-utgavene av Giant TCR Advanced 1 i M/L og Propel Advanced 2 (så ikke størrelsen) med 50% avslag.
Har selv TCR og kan varmt anbefale den.
Hva gjelder skivebremser, vil det absolutt være fremtiden for landeveissykling om UCI godkjenner det permanent for ritt, trolig i 2017. Da blir det en rykende utvikling. Det gjenstår å se bl.a. hva som blir standard akslinger.
Skivebremser gir bedre modulasjon under alle forhold, noe som medfører at en dyktig rytter kan sykle fortere, fremfor alt nedover.
damn. jeg som var innom på gmax tiller og spurte om den sykkelen. og de skulle ringe tilbake om de fant en. men har ikke hørt et ord kan jo prøve og ringe de se om de er så grei og sender en opp til gmax tiller. takk for tipset
Jeg fikk forresten min TCR 2013 til 50% på høstsalg hos Bull Ski & Kajakk i Sandvika et par år siden. Tror ikke de tok inn mye Giant forrige sesong, men du kan jo høre om de har overliggere.
Det er ikke store forskjellene i girfølelse på 105 5800 og Ultegra 6800. Forskjellene var større da begge var tidelte.
Der som er trist er at mange 105-utstyrte sykler kommer med tredjeparts bremser, og det kan gi en riktig så kjip bremsefølelse. 105 rundt baut er fine saker.
var vist tomt for giant sykkel ja, kunn 2016 modeller så tror nokk det blir den gavia sykkelen ja, virker som en veldig bra sykkel for prisen egentlig. den er jo ganske lett også med 7,5 kilo. tipper den er litt tyngere den white sykkelen, og kjipt med 105 anyway
Nå skal jeg vel ikke påstå at jeg har peiling på landeveissykkel, men jeg slo nå til på en Gavia Verona, fordi den ga mest for pengene i forhold til vekt, ikke nødvendigvis fordi den har Ultegra (Ultegra og 105 skal da være ganske like uansett). Jeg må si at jeg begynner å trives på sykkelen, etter å ha følt meg ganske så "oppbrukt" etter de første dagene (er ikke vant til slik sykkel), så det blir nok masse sykling i sommer ja. En litt kortere stem nå, så blir dette veldig bra.
blir nokk godt fornøyd med den ja! men, kikka på størrelser for propel advanced på xxl.no ikke for tcr advanced, og ser at small i tcr er 46,5" og propel 50", men resten av mål som lengde på ramme osv. er identisk. så spørs da. om jeg har fått feil sykkel det går vel på top tube size rigth.