Har fått pris på Trek Remedy 9 29 og ser på Specialized Enduro Comp som ett alternativ. Noen med erfaringer her og som har tips om andre sykler jeg burde se på?
Vet ikke om dette er for seint men her er noen innspill basert på egne erfaringer.
Jeg brukte Enduro Comp (riktignok i 27,5) som rufsesykkel i fjor og har nettopp begynt å bli kjent med en Remedy 9.8 29 som stisykkel i år, og synes vel at det er to vidt forskjellige sykler.
Enduroen går som et tog nedover og kan sykles oppover hvis man orker men jeg ville aldri dratt på langtur på sti med den. Som topptursykkel (enkel ankomst pluss bære på ryggen) tipper jeg den er genial men det fikk jeg aldri prøvd.
Remedyen gir foreløpig inntrykk av å være en særdeles kapabel allround stisykkel. Den klatrer helt nydelig i teknisk terreng, samtidig som den er leken og snerten når det begynner å gå fort nedover. Har ikke fått testa den på lengre økter med kupert knotesti ennå (venter på at de skal bli snøfrie) men mistenker at det blir helt herlig.
I korte trekk: Enduro morsomst nedover, Remedy ikke like bombesikkert nedover med morsommere totalt sett.