Noen (faktisk min gode nabo Espen) nevnte i en annen tråd at man burde teste f.eks. 27.5 x 3.8 mot mer tradisjonelle 26'' størrelser, og det er en super ide'.
Er jo mye snakk om hva som er minimum størrelse, hva som er for stort, kun passende for den ene dagen med pudder, etc.
Er jo et mylder av dekk fra høye 3 tall til nesten 6 tom ute og ruller i marka, så hadde vært artig å samle en del og gjøre litt uhøytidelig testing på forskjellig typer underlag som folk bruker fatbike på i skauen, dvs. alt fra hardtrampet sti via minimalt tråkket sti, scooterspor og til ren frikjøring.
Er fine forhold i f.eks Lillomarka nå, og det er relativt lenge lyst, pluss at de fleste har gode lykter.
Med varmen som er ute nå er det nok gunstig å får gjort det en ettermiddag/kveld denne uka, evt på lørdag formiddag, før mange drar til fjells for å sykle topptur på fatbike/ evt gå på ski.
Jeg stiller med 5.6'' sykkel som kan testes, i tillegg skal jeg skremme ut en kæll med 5.2'' dekk på 103mm felger, og sikkert en på 4.5'' dekk på 80 felger.
Rørleggern har 4.8 på 90, men han har gyldig fravær (treningsleir på Mallorca), men hadde vært topp med et utvalg av sykler med smalere dekk/felger, og gjerne Plus hvis noen har.
Send PM eller reply i post under hvis man vil være med, og angi dag som evt passer best. Mao enten tirs/ons/tors/fre/lørdag denne uka.
Jeg skal ut og tråkke hver av disse dagene, så bør være mulig å få testet litt.
Redigert av Espen W; 15/03/2016 13:30.