Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 7 av 38 1 2 5 6 7 8 9 37 38

Proffsesongen 2016

Re: Proffsesongen 2016 [Re: runermm] #2066936 06/03/2016 17:20
P
perbaa Offline
Avhengig
Avhengig
P
Sitat: runermm

LPN hang også godt med, men jeg synes at han har en tendens til både å gjøre dårlige taktiske valg og uttale seg på en litt sutrete og lite sjarmerende måte i etterkant. Den mannen trenger en mental coach som matcher den fysiske kapasiteten, da kan han fort rykke framover på resultat- og kudosrankingen.

Enig. Synes han støtt er negativ i intervju og jeg tenker da automatisk at han har en litt negativ psyke under ritt også. Regner med jeg tar feil på det siste der. Men han er kanksje ikke en "vinnerskalle".

Re: Proffsesongen 2016 [Re: Valentino] #2066952 06/03/2016 18:30
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
Er det ikke helt normalt at toppidrettsutøvere som defineres som vinnerskaller ser eksterne grunner til at de ikke vinner? Ikke uten grunn at parodier der "Hushovd" klaget på vondt i fingern eller feil type asfalt gikk rett hjem,,,

Re: Proffsesongen 2016 [Re: Gråstein] #2066962 06/03/2016 19:15
P
perbaa Offline
Avhengig
Avhengig
P
Sitat: Gråstein
Er det ikke helt normalt at toppidrettsutøvere som defineres som vinnerskaller ser eksterne grunner til at de ikke vinner? Ikke uten grunn at parodier der "Hushovd" klaget på vondt i fingern eller feil type asfalt gikk rett hjem,,,

Sikkert induviduelt, men tar seg uansett i særlig bra ut. Men om den sutringa sniker seg inn når han skal gå i kjelleren vinner han hvert fall ikke mange sykkelritt.

Føler LPN også ofte henger bra med over mange bakker i kuperte ritt, og støter kanskje til og med inn i typisk siste bakke. men når det virkelig drar seg til mot toppen så sprekker han. Det kan selvfølgelig ha noe med den fysiske kapasiteten å gjør dog.

Re: Proffsesongen 2016 [Re: skubisan] #2066966 06/03/2016 19:27
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: skubisan
Hadde Stybar hatt bein til det så hadde han støta på det bratteste partiet og vunnet. Grunnleggende sykkeltaktikk. Skulle Brambilla vunnet så måtte han enten vært den klart sterkeste eller så måtte det stoppa opp i gruppa bak. Hadde det vært en lett avslutning så hadde det vært annerledes. Da hadde Brambilla hatt god sjanse til å vinne og Stybar hadde vært låst og den som hadde prøvd å kjøre seg opp hadde sannsynligvis dratt med seg de andre og spolert sin egen spurt.

Jeg tror det er vanskelig å støte fra det selskapet i bratta. Hadde nok vært lettere å brukt farten fra bakhjulet og sneket seg forbi i starten av bakken. Begge to tråkker så mange watt at det er lettere å holde se foran enn å gå rundt når det blir skikkelig bratt!

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Proffsesongen 2016 [Re: perbaa] #2066990 06/03/2016 20:49
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
Sitat: perbaa
Det kan selvfølgelig ha noe med den fysiske kapasiteten å gjør dog.

Hva skulle det ellers være? At han er opptatt av å tenke ut unnskyldninger?

Re: Proffsesongen 2016 [Re: Gråstein] #2066997 06/03/2016 21:28
P
perbaa Offline
Avhengig
Avhengig
P
Sitat: perbaa
Det kan selvfølgelig ha noe med den fysiske kapasiteten å gjør dog.

Hva skulle det ellers være? At han er opptatt av å tenke ut unnskyldninger?

Tenker negativt når det butter og "gir opp"/har ikke "vinnerskallen" til feks Gilbert/Gerrans osv.

Sier ikke det er slik, men måten han uttaler seg på kan virke litt i den retninga.

Så det feks under NM på Lhmr også. Edvald kommer bakfra og kjører han inn i siste bakken og rykker. Virka som om han ga opp litt tidlig der. Eiking var jo i samme posisjon og spurta om gullet.

Re: Proffsesongen 2016 [Re: sveinaa] #2067009 06/03/2016 23:27
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: sveinaa
Hadde Stybar hatt bein til det så hadde han støta på det bratteste partiet og vunnet. Grunnleggende sykkeltaktikk. Skulle Brambilla vunnet så måtte han enten vært den klart sterkeste eller så måtte det stoppa opp i gruppa bak. Hadde det vært en lett avslutning så hadde det vært annerledes. Da hadde Brambilla hatt god sjanse til å vinne og Stybar hadde vært låst og den som hadde prøvd å kjøre seg opp hadde sannsynligvis dratt med seg de andre og spolert sin egen spurt.

Jeg tror det er vanskelig å støte fra det selskapet i bratta. Hadde nok vært lettere å brukt farten fra bakhjulet og sneket seg forbi i starten av bakken. Begge to tråkker så mange watt at det er lettere å holde se foran enn å gå rundt når det blir skikkelig bratt!

VanA prøvde seg jo på det i fjor og da ble han henta inn av Stybar i det bratte partiet og parkert over toppen. Men poenget er ikke hvor han støter, det er at han ikke kan sitte med gullbein og håpe at en sliten hjelperytter holder unna i en så hard avslutning. For det skjer ikke. Jeg var faktisk enig med deg ICON_WINK

Når det gjelder Nordhaug så er jeg lei av at folk klager over at han klager. Må man være en vinner (Hushovd/Hegle-Svendsen) for å få lov til å kalle en spade for en spade?

Re: Proffsesongen 2016 [Re: Valentino] #2067028 07/03/2016 07:39
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Gøy med Sykkelprogram (Peloton) på TV2 i helgen hvor omtrent alt som kunne krype & gå av sykkelhelter, ledere av div ritt i Norge, kommentatorer osv stilte opp. kan klare mye mer av dette fremfor fotballprating på alle kanaler til enhver tid.

Heia TV2 som har gjort en bra innsats i mange år. Gleder meg til klassikersesongen, Giro'n, TdF, Vuelta'n og landeveissesongen for egen del...

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Proffsesongen 2016 [Re: Valentino] #2067041 07/03/2016 08:17
Valentino Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
For de av oss som ikke fikk nok grus i helgen så skal Paris-Nice utpå i dag. To sektorer i en 23 km lang avsluttende sløyfe som skal kjøres to ganger.

Mer her: http://inrng.com/2016/03/paris-nice-stage-1-preview-vendome/

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Proffsesongen 2016 [Re: Valentino] #2067190 07/03/2016 16:31
aug11x Offline
Besatt
Besatt
Skikkelig test av E-tap i dag. Måtte i allefall noen hælspark til for å få girt. Kan dog være kræsjet også da.

Re: Proffsesongen 2016 [Re: aug11x] #2067226 07/03/2016 19:40
Valentino Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Han hadde blitt påkjørt bakfra. Måtte bytte sykkel.
Fytterakkern så sosete TV2s stjernekommentatorer er. Går Phil & Paul en høy gang.

Bilde fra begynnelsen av etappen:

Re: Proffsesongen 2016 [Re: Valentino] #2067241 07/03/2016 20:32
S
SoneX Offline
Avhengig
Avhengig
S
Sitat: Valentino
Fytterakkern så sosete TV2s stjernekommentatorer er. Går Phil & Paul en høy gang.

takk gud for det, har bestilt etap, gikk mange tanker gjennom hodet når jeg så han sparket i giret

Re: Proffsesongen 2016 [Re: skubisan] #2067394 08/03/2016 10:47
sveinaa Offline
More than words
More than words

VanA prøvde seg jo på det i fjor og da ble han henta inn av Stybar i det bratte partiet og parkert over toppen. Men poenget er ikke hvor han støter, det er at han ikke kan sitte med gullbein og håpe at en sliten hjelperytter holder unna i en så hard avslutning. For det skjer ikke. Jeg var faktisk enig med deg ICON_WINK

Jeg vet at du er enig. Jeg bare flisespikker på hva jeg tror hadde vært lurest ICON_SMILE

Jeg legger og følgende "synsing" til grunn. Spartacus og VanA er litt forskjellige. Spartacus har sannsynligvis litt mer å trykke til med, og innehar sannsynligvis litt mer evnen til å "skvise sitronen" eller gå i kjelleren om du vil, enn det VanA har når det virkelig gjelder. Og med bakgrunn i det så tror jeg det hadde vært taktisk mer riktig å brukt farten fra bakhjulet og sneket seg forbi "billigere" tidligere. Skal man forbi når det bratt og det kun er rå makt som gjelder så kan man jo bare leke litt med watt-tall og fantasere om hvor mange watt Spatacus presser i det bratteste og hvor mange Stybar må ha presset for å komme rundt.

Re: Proffsesongen 2016 [Re: Valentino] #2067404 08/03/2016 11:10
sveinaa Offline
More than words
More than words
LPN burde investert noen kroner i medie-rådgiving. Det er jo litt trist at bortimot alle de gode prestasjonene hans blir "vinklet litt dårlig" i pressen grunnet hans egne uttalelser. Han burde bare lære seg til å si noe sånn som dette:
Jeg ga alt og prøvde, men i dag holdt det dessverre ikke, da den og den var bedre.
Også må han bare droppe å snakke om taktiske valg i løpet.

Det blir og feil å sammenligne LPN med de som har vunnet masse sykkelløp på øverste nivå, da han mangler litt på kapasiteten samt litt (mye) på det å være en vinner.

Jeg synes og det altfor ofte virker som om LPN mangler litt "sykkel-smartness" (eller hva man skal kalle det.). At han på en måte ikke leser rittene noe bra underveis.

Re: Proffsesongen 2016 [Re: SoneX] #2067407 08/03/2016 11:13
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: SoneX
Sitat: Valentino

takk gud for det, har bestilt etap, gikk mange tanker gjennom hodet når jeg så han sparket i giret

Ja hadde ikke vært så kult om det kom frem at det ikke virker noe særlig i det som ofte er norsk vår- og høstvær....

Uansett kan det være lurt å ha noen ekstra girører liggende. Ryktene sier nemlig at de ikke liker så godt å bli sparket på ICON_WINK

Redigert av sveinaa; 08/03/2016 11:13.

Re: Proffsesongen 2016 [Re: sveinaa] #2067430 08/03/2016 12:07
thamg Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: sveinaa
LPN burde investert noen kroner i medie-rådgiving. Det er jo litt trist at bortimot alle de gode prestasjonene hans blir "vinklet litt dårlig" i pressen grunnet hans egne uttalelser. Han burde bare lære seg til å si noe sånn som dette:
Jeg ga alt og prøvde, men i dag holdt det dessverre ikke, da den og den var bedre.
Også må han bare droppe å snakke om taktiske valg i løpet.

Helt enig!

Kanskje LPN kunne låne den "nye" medierådgiveren til Alex?
Jeg har lenge tenkt det samme om Kristoff - men jeg kunne med glede notere en endring i intervju etter målgang Paris-Nice. Med unntak av en ørliten kommentar om at han ble påkjørt, nøyde seg med å si at han (selv) gjorde en feil ved å kle av seg på feil tidspunkt, og at det som skjedde etter det bare var litt uflaks.

Re: Proffsesongen 2016 [Re: thamg] #2067434 08/03/2016 12:21
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Jeg tar heller sutring enn å høre folk komme med standardsetninger om at det å komme på fjerdeplass er helt greit fordi det var tre som var bedre, og det er jo grenser for hvor mange ganger det er interessant å høre "i dag var jeg ikke god nok".

Re: Proffsesongen 2016 [Re: Øyvind V] #2067435 08/03/2016 12:31
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Øyvind V
Jeg tar heller sutring enn å høre folk komme med standardsetninger om at det å komme på fjerdeplass er helt greit fordi det var tre som var bedre, og det er jo grenser for hvor mange ganger det er interessant å høre "i dag var jeg ikke god nok".

Om man ikke vinner sykkelløp så er det ganske sannsynlig at man ikke er god nok. Sånn er det bare!

I tillegg er han hjelperytter, og da må man kjøre som man får beskjed om. Kan ikke på noen måte skjønne at det kan kvalifisere til sutring.

Redigert av sveinaa; 08/03/2016 12:34.

Re: Proffsesongen 2016 [Re: Valentino] #2067438 08/03/2016 12:40
S
Sixtus Offline
Entusiast
Entusiast
S
Generelt er vel intervjuer med slitne idrettsutøvere etter målgang noe av det aller kjedeligste som finnes. Resultatet er jo allerede gitt, og sutring eller jubling er for min del helt uvesentlig. Det er i tillegg veldig få idrettsutøvere som har noe fornuftig eller underholdende å si.

Re: Proffsesongen 2016 [Re: Valentino] #2067442 08/03/2016 12:54
sveinaa Offline
More than words
More than words
Samme det da. Det som er trist for LPN er at han fort blir husket som en som nesten var der, men sutret som om han var god nok til å være der (Hushovd sutret jo litt, men han var jo til tider flere nivå over LPN, og da huskes man ikke som sutrete og negativ.).

Er man i tillegg hjelperytter, så bestemmer man jo egentlig ikke selv hvor kreftene går, så hvorfor ikke smile litt å være fornøyd selv om man ikke vant?

Re: Proffsesongen 2016 [Re: Øyvind V] #2067464 08/03/2016 13:30
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Skikkelig enig. Robotsvar eller godslig flåsing med dumme journalister er utrolig kjedelig. Det er mulig det er noe jeg ikke har fått med meg etter Strade Bianche men det må vel være lov å si at man får beskjed om å kjøre seg opp til et brudd på et uheldig tidspunkt. Nordhaug har kanskje i overkant store forventninger fra pressen og folket men han legger også skyhøyt press på seg selv fordi han vet at han kan være med i finalen på de største rittene og kanskje også vinne hvis han har dagen og alt klaffer. Men han må så og si alltid bruke krefter når han egentlig burde sitte på hjul. Brambilla kunne kanskje ha vunnet på lørdag med den dagsformen hvis han kunne ha sittet billig med til Sagan angrep, selv om han er den dårligste syklisten av de fire i bruddet. Samme med Lappe, plötsigt händer det (Keno).

Re: Proffsesongen 2016 [Re: sveinaa] #2067472 08/03/2016 13:40
sveinaa Offline
More than words
More than words
Reprisen viser jo at Stybar hadde tatt det om han hadde klint til litt før. Han er forbi Spartacus men pga den 90 graders svingen før portalen så klarer Spartacus å sperre mesterlig. Hadde Stybar startet 5 meter tidligere så hadde det blitt seier tror jeg:) Han akselererte jo og var forbi med størst fart rett før svingen men yttersving ble for lang. Hadde han klint til litt før og kommet alene så hadde det gått helt inn ICON_SMILE

Redigert av sveinaa; 08/03/2016 13:47.

Re: Proffsesongen 2016 [Re: skubisan] #2067477 08/03/2016 13:45
sveinaa Offline
More than words
More than words

Skikkelig enig. Robotsvar eller godslig flåsing med dumme journalister er utrolig kjedelig. Det er mulig det er noe jeg ikke har fått med meg etter Strade Bianche men det må vel være lov å si at man får beskjed om å kjøre seg opp til et brudd på et uheldig tidspunkt. Nordhaug har kanskje i overkant store forventninger fra pressen og folket men han legger også skyhøyt press på seg selv fordi han vet at han kan være med i finalen på de største rittene og kanskje også vinne hvis han har dagen og alt klaffer. Men han må så og si alltid bruke krefter når han egentlig burde sitte på hjul. Brambilla kunne kanskje ha vunnet på lørdag med den dagsformen hvis han kunne ha sittet billig med til Sagan angrep, selv om han er den dårligste syklisten av de fire i bruddet. Samme med Lappe, plötsigt händer det (Keno).

Poenget er jo at hjelperytterrollen er så drøy at det skal mye til for å vinne. Man har på en måte oddsene skikkelig i mot seg. Som utøver må man jo ta det for det det er. Akkurat som Lotto spilleren; man må juble om man vinner men ikke sutre om man ikke vinner ICON_GRIN

Re: Proffsesongen 2016 [Re: sveinaa] #2067486 08/03/2016 13:58
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Joa, men jeg synes taktikken i en del lag er i overkant rigid og lite fleksibel. Det gjør at både vi som publikum blir snytt for masse action og en del ryttere aldri får ut potensialet sitt. Som gode foppallspillere som sitter på benken eller spiller ute av posisjon i kjøpelag. Etixx er flinke til å bruke potensialet til rytterene sine og forandre taktikk underveis. F.eks Sky og BMC er ræva på det. Nordhaug bør få gå oftere i brudd og laget burde også være flinkere til å bruke han riktig når kapteinene svikter. Det var samme greia i Rabojumbo.

Re: Proffsesongen 2016 [Re: Valentino] #2067491 08/03/2016 14:12
sveinaa Offline
More than words
More than words
Enig med deg. Poenget er bare at alle vet at Sky og BMC er sånn (Bare å se hva Sky gjorde med EBH.). LPN burde kanskje egentlig forsøkt seg i et mindre lag (Utopi at man får kjøre egne sjanser i Sky.). Han har jo en del potensiale og hadde sikkert fått ut mye mer om noen hadde kjørt for ham, eller at han i alle fall hadde en friere rolle oftere og ikke minst tidligere i rittene.

Re: Proffsesongen 2016 [Re: Valentino] #2067496 08/03/2016 14:35
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
De som liker koselige intervjuer kan jo zappe innom NRK og få med seg Therese Johaug. Ære være LPN for å fortelle hva han tenker.

Re: Proffsesongen 2016 [Re: Gråstein] #2067502 08/03/2016 14:48
Valentino Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
De som liker koselige intervjuer kan jo zappe innom NRK og få med seg Therese Johaug.
Du er slem! ICON_GRIN

Re: Proffsesongen 2016 [Re: Gråstein] #2067506 08/03/2016 14:59
sveinaa Offline
More than words
More than words
De som liker koselige intervjuer kan jo zappe innom NRK og få med seg Therese Johaug. Ære være LPN for å fortelle hva han tenker.

Akkurat dette forstår jeg ingen ting av. Er jo ikke snakk om koselige intervjuer eller ikke. Det som er trist er jo at han blir misforstått (jeg velger å tro det er sånn), og hadde han vært litt mer tydelig med pressen rundt så hadde han fått et annet "image".

Han er klar over hvilken kapasitet han har, at det er vanskelig å vinne om han er hjelperytter osv. osv.

Re: Proffsesongen 2016 [Re: Valentino] #2067526 08/03/2016 16:14
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Heia på Bouhanni helt til han stengte Matthews to ganger. Heftig spurterakrobatikk hvertfall!

Må nesten benytte anledningen til å klage på Paasche og Kaggis igjen... at de ikke kommenterer manøverene til Bouhanni live er ille nok. At de fortsatt mener det var utilsiktet er dårlig sykkelforståelse.

Redigert av skubisan; 08/03/2016 16:28.
Re: Proffsesongen 2016 [Re: Valentino] #2067543 08/03/2016 16:50
aug11x Offline
Besatt
Besatt
Flott å se ufyselige Bohanni bli "disket". Kan jo bare gå tilbake til i går for å se enda et eksempel på hvor mye han drifter sideveis frem og tilbake i hele spurten.

Side 7 av 38 1 2 5 6 7 8 9 37 38

Moderator  support, Valentino