Ble opphengt i klesvask og handletur her i dag, men får ta en tur og inspisere over helga. I morgen blir det utforsking av hvor man kjører i Åre.
Jeg er her nå. Vil du ha tips? Dersom du har med deg feller, kan jeg guide ned baksida av Åreskutan - gitt at Kabinbanan eller Gondolen går. Da er det bare 200 høydemeter til toppen. Eller er det mye fin skogskjøring jeg kan tipse om og kanskje guide litt avhengig av når minstemann og fruen ønsker å være med meg ut.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Re: Hvor kjører man i Trondheim nå?
[Re: perbl]
#205471523/01/201621:46
Ser jeg skulle ha sjekket denne tråden før jeg dro
Får ha det til gode til senere en gang. Som oppdaling er det jo imponerende stand på infrastrukturen der borte. En hel dag uten å ta noe annet enn supercomfy stolheiser og en overbefolket gondolbane er jo til å bli imponert av.
Og middag i et sentrum som ikke ser ut som en eneste stor føkkings parkeringsplass er også deilig.
Per B.
#205551326/01/201614:55
Vi var oppe på Geitfjellet via Våttakammen med fatbike i går. Strabasiøst, men da har vi gjort vårt for å etablere et spor før det fryser på igjen. Mye folk som har gått der. Fra Våttakammen og ned var det veldig bra spor, fikk skikkelig flyvedne teppe feeling.
Vi var oppe på Geitfjellet via Våttakammen med fatbike i går. Strabasiøst, men da har vi gjort vårt for å etablere et spor før det fryser på igjen. Mye folk som har gått der. Fra Våttakammen og ned var det veldig bra spor, fikk skikkelig flyvedne teppe feeling.
Tynnsykkel ned fra våttakammen mulig?
Tja, det er karakterbyggende i alle fall Jeg ville hatt ei natt med frost før jeg hadde giddet, men det kan gå. Alt regnet har gjort snøen som kom pill råtten hele veien gjennom. Sikkert mest strabasiøst å komme seg dit tenker jeg.
#205553726/01/201616:03
Upåklagelig tråkkeinnsats! Med dette været kan man kanskje håpe på en ny runde med barfrost? Selv om det kanskje er å ta det langt? Er søndag en dag man skal drasse droget til trh, kanskje? Hvis flere skal ut?
edit: eller håpe at lokale scooterspor setter seg og dra på fjelltur..
Redigert av iverta; 26/01/201616:24.
#205560026/01/201620:44
Med frosten som er idag så tenkte eg å ta ein tur til Geitfjellet via Våttåkammen ikveld på smalsykkel. Litt usikker på tidspunktet foreløpig, men vil anta 17-18 frå Ila.
Redigert av TrondAM; 28/01/201608:29.
#205599228/01/201608:53
Det tror jeg skal være mulig å rekke. Kanskje presse inn en xxl-reklamasjon først. Kom tilbake med tidspunkt, TrondAM! Min uvitenhet tilsier at parkering av droget skjer på gramskaret.
#205605428/01/201611:53
Er det noen som har lyst til å låne bort et par truger i nærheten av Bymarka? Truger er omtrent det eneste jeg ikke har, men har lyst til å gjøre en jobb med noen stier her oppe.
Jeg har et par (svære) truger som du kan få låne. Har ikke brukt dem på et par år.
Flott, men du tror at de er til hjelp for å tråkke opp et fatbikespor? Alternativet er jo å spenne på randoskia... Tror vi at det kan være nesten like effektivt? All tid spart på å kjøre og hente truger blir mer tråkketid
Jeg har et par (svære) truger som du kan få låne. Har ikke brukt dem på et par år.
Flott, men du tror at de er til hjelp for å tråkke opp et fatbikespor? Alternativet er jo å spenne på randoskia... Tror vi at det kan være nesten like effektivt? All tid spart på å kjøre og hente truger blir mer tråkketid
Jeg tror truger er mer effektivt, ja. Og sporet blir nok dobbelt så bredt som med randoskia. Truger med bildekk bak er nok enda mer bedre (men tungt). Kjenner du noen som vil øve seg til ekspedisjon?
Jeg er busy for tida og kommer nok ikke til å få verken tråkket spor eller syklet i sporene.
Med frosten som er idag så tenkte eg å ta ein tur til Geitfjellet via Våttåkammen ikveld på smalsykkel. Litt usikker på tidspunktet foreløpig, men vil anta 17-18 frå Ila.
Gi lyd om føret da!
#205627129/01/201609:03
Hehe, Føret ja Frå Geitfjellet til Våttåkammen var det mogleg å sykle med smalsykkel, men særdeles god balansetrening. Våttåkammen å ned var det flytorama. Vil ikkje anbefale å forsøke å kome seg oppover nokon anna veg, utan at du vil trille 100% av vegen opp.
Fikk du syklet noe på strekningen fra bærstiene og opp mot Geitfjellet? Opp via Tikneppen og skiløypa derfra er kanskje en enklere vei opp...men det ser ikke ut til at løypa over Geitfjellet er kjørt ennå.
#205628129/01/201609:31
Som nevnt så er det 100% trilling alle andre vegar opp enn via Våttåkammen. Det er ikkje akkurat trakka noko spor verdt å nemne i Helkanseterområdet...var stort sett hard nok snøen til at eg kunne trille sykkelen på sida av det som var opptrakka, men med tjukksykkel går det nok fint å sykle opp Åengløypa.
Redigert av TrondAM; 29/01/201609:38.
#205662530/01/201617:54
Søgneryggen på stav i Malvik var fin i går på fatbike. Preppa såle på skipsporet (ikke sporet) opp til ryggen. Sykla fram og tilbake noen ganger så det går nå å kjøre til andre myra.
Redigert av Nanok; 01/02/201620:17.
If you play in the dirt, you get dirty. McNulty
#205893808/02/201613:22
Sykla opp til Våttakammen via Strandlinja ikveld på smalsykkel. Gikk ganske greitt, klarte å sykle ca 70% av vegen opp. Det trakka sporet er veldig fint, men ikkje større breidde enn 1,5 skolengde. Morsomt nedover men krever litt balanse Rekna med det går bra vidare ned Pisken også.