Tok turen fra Rishøgda over Fulgemyra i retning Vettakollen i dag. Fine forhold med rimelig godt feste. Forsøkte meg på en annen nedkjøring enn den tradisjonelle blåstien på toppen. Jeg fulgte rødstien et stykke sørover fra Fuglemyra og brøt av ned mot østsiden etter 4-500 hundre meter. Denne stien suger på sommerføre, men i dag hadde hundelufterne lagt en veldig fin base. Den fordeler høydemeterene bedre enn blåstien på toppen, og svinger seg i elegante terrasseringer nedover i retning Båntjern. Tre-fire feithulingsrunder til og smalsporet blir perfekt....
Grønliåsen var absolut helgrymt idag (”vanlig” cykel med 2.3-däck)!! Är väl kanske sista chansen för sådana förhållanden med det annalkande mildvädret?
Er det noen som har vært ute i det siste, og vet om det finnes noe sti i Oslo-området som er syklbar med tjukkas for tiden?
Bør være greit mange steder, men snøen har nok råtnet en del. Hadde tenkt å ta snarveien fra Grinda ned til Brekke i går kveld på jobbsykkelen med 2.1'' dekk og det var sjanseløst, pill råtten snø allerede da. Bør likevel være problemfritt med brede dekk med lavt trykk, men er meldt regn ikveld, og det er litt nedtur. Enten 15-20 blå eller +5 og regn ser det ut som. Det vi trenger er en skikkelig 30-50cm dump med kram snø, da blir det gøy.
Frystpå fra Grinda og innover. Fb m og uten pigg funket flott. Kanskje til og med smaledekk med oppsett som tåler lavt trykk. Da sikkert også helst med pigg.
Skogsbilveiene er brøytet og funker også bra med upigget fat. Det er isete opp mot Ullevålseter, men strødd. Fra Skjærsjødammen og inn til Kikut var det mest hardpakket snø med litt is under. Dog ganske knasete, så det var tungt å sykle.
Skogsbilveiene er brøytet og funker også bra med upigget fat. Det er isete opp mot Ullevålseter, men strødd. Fra Skjærsjødammen og inn til Kikut var det mest hardpakket snø med litt is under. Dog ganske knasete, så det var tungt å sykle.
Sos!
Re: Vinterstier i Oslo sesongen 15/16
[Re: Grusen]
#205622529/01/201606:17
Veldig bra føre, nå som det er blitt kaldt. Veldig hardt og raskt. Som blir sagt over i nordmarka de skiløypene som ikke blir kjørt. Hadde i ettermiddag t/r kikut over bjørnsjøen, klink is på skogsbilvei. men ned til hammern på skiløype. Ekstremt artig. 2.3 dekk med pigg
Jupp, men trikset nå er de mindre brukte stiene i området. Hadde første istur med Dillinger 5 i dag, og føret var alt fra helt greit feste til at det ikke var mulig å svinge.
Er det ren is eller blanding av barmark/is i Østmarka nå? Funderer å sette Feite Freddies på en sykkel, men om det er en del barmark velger jeg heller ISP.
Pioneren og Trulsen i går var kanon med pigg, galskap uten. 80% holke, 15% knallhard snø og 5% stubber og stein.. I dag med 2 cm kram snø som pakker seg rundt piggene og skjuler blåisen var jeg nødt til å kaste inn håndkleet og ta skiløype og gangveier hjem igjen. Makan til lunefullt føre har jeg ikke opplevd før.