Slenger ut bilde av hardtailen også! Har fått noen deler fra bruktmarkedet i det siste. KS Dropzone pinne, Fox Float 34 150mm gaffel, Easton Havoc 50mm langt stem med 35mm klemme, Nukeproof styre og nytt emblem.
Slenger ut bilde av hardtailen også! Har fått noen deler fra bruktmarkedet i det siste. KS Dropzone pinne, Fox Float 34 150mm gaffel, Easton Havoc 50mm langt stem med 35mm klemme, Nukeproof styre og nytt emblem.
Cube Stereo HPC Race 160 27.5 2014 sykkel med 2015 ramme. Min første fulldemper Kjøpt brukt i høst, men pga posten skadet rammen under frakt så ble det en ny "replacement frame" fra Cube i januar.
Endringer:
- Spezialized Henge Comp 142 sete, føltes mye bedre. Tror jeg har hatt for lite sete på begge syklene mine...
- Satte på Cube DH framskjerm og Mucky Nutz Fenderbender XL bak. Ser jo selvsagt best ut uten, men greit å slippe unna den værste dritten.
- 1x10 oppsett, 11-36/30T. Vurderer å sette på en 42T bak og bytte ut til 32T fremme, men må teste mer før jeg vet om det er nødvendig.
- Foreløpig satt opp med Hans Dampf 2.35 trailstar bak og Highroller II 2.4 3c maxx terra fremme, rett og slett fordi det var sånn sykkelen ble kjøpt. Forrige eier hadde HRII bak, hvis noen kan forklare meg fordelen så tar jeg gjerne imot tips
Pga jobbing og sykdom er denne fortsatt ikke testet skikkelig. Men håper på å få tid neste uke !
Rammen så bedre ut før jeg tok på Invisiframe, da var den helt matt med blank Cube logo. Invisiframe ser bra ut, men skulle vel ønske det var helt matt og ikke halvblank. Men men, bedre at den er beskyttet
I høst kjøpte jeg en CX for å bruke som vintersykkel. Vinteren lot vente på seg og jeg fikk brukt den til både landevei, grus og littegranne sti før vinteren kom. Det var nok til å falle hodestups for denne sykkeltypen og jeg har ikke sittet på en annen sykkel siden.
Jeg sliter derfor med veldig dårlig samvittighet overfor halvdemperen jeg har blitt så glad i og stelt med, dullet med og oppgradert til et betraktelig høyere nivå enn originalsykkelen. Den har fått Dogstar-hjul, bedre bremser, noen få karbondeler, ny krank osv osv. Med Birken som årets største mål må jeg etter hvert begynne å prioritere den igjen. Jeg håper hun ikke er for fornærmet og oppfører seg skikkelig.
Jeg må jo nesten oppdatere her. Jeg har anskaffet meg en ny sykkel. Jeg har en god stund nå spart penger til en skikkelig sykkel. Jeg hadde lyst på en god og solid hardtail i karbon med en hjulstørrelse etter dagens standard. Jeg tenkte jeg måtte spare opp bortimot 30.000 for å få noen valgmuligheter. Det var et stykke igjen men jeg tok meg en runde forrige uke for å se etter om det var noen gode fjorårsmodeller å finne.
Og gjett om jeg fant. Jeg fant meg en nydelig Scott Scale 710 fra 2015. CX-en er nå å anse som ventepølse/bruksykkel, Airen skal selges og dette er nå mitt leketøy og birkenmaskin. Bildet er tatt på jomfruturen lørdag morgen:
Her er mitt smykke av en sykkel. Alt for fin for mitt bruk egentlig, men fikk en god pris på den. Sto en 100mm FOX gaffel på originalt, men den er byttet ut til årets Fox 120mm FIT4. Sykkelen er en Niner Jet 9 RDO. Gleder meg stort til å prøve den skikkelig når snøen i marka er borte.
Blir denne ett år til. Nytt i år er 11-delt xt og 820!mm styre. Skulle kappe det til rett under 800, men det føles overraskende naturlig. Her fra dagens teknikk-lek på Løren:
Lang ventetid, men nå er den omsider på plass. Yeti SB6c X01, str. M. Fox 36 gaffel, Fox Float X demper, X01 1x11, Guide RSC bremser. Blir veldig spennende å få testet skikkelig, men fortsatt mye snø i skogen her...
Endelig fikk jeg satt sammen min "nye" sykkel også. Kjøpte den brukt for noen uker siden, men ble et mekkeprosjekt gitt
Cube Stereo Super HPC 140 SL 2013 modell Byttet til Hope Tech Enduro hjul med nobby nic dekk satt opp slangeløst. KS heve/senkepinne ( skal gjøres litt penere) Race face styre og stem, lizzard holker Erstattet største drevet med race face slagring.
Skør’n Tjuge9i STI TA 120 Gaffel Rock Shox Reba RL 120 med lock out / Bakdemper Monarch RT3 120 med lock out Gruppesett Shimano SLX 2x10 Bremser Shimano SLX Kranksett Shimano SLX 2x10 Hjul FRM Evo 29 med Novatec nav Styre Crankbrothers Iodine 2 MTB Stem Controltech one 100 mm Setepinne Kind Shock LEV Dropper Post Sete Ragley Tracker Saddle - Crest Dekk Schwalbe Hans Dampf 2,25 Holker Lizardskin Logo Pedaler NC-17 Sudpin I Pro Kjedebeskyttelse Blackspire Twinty 2X Chainguide
Her er min rittmaskin for sesngen, samme som i fjor. Ingen endringer da jeg er jævlig fornøyd med den:). Har American Classic ritthjulsett samt hvit Niner carbongaffel til enkelte grusritt ala grenserittet og birken.
Litt klønete bilde ser jeg, da kranken ikke syns samt en vinkel som gjør at setet ikke ser vatret ut:). XX1 gruppe iallfall, og ja, setet er vatret opp;).