Hvor stor opplevd forskjell er det mellom F3 og F3 sapphire, når begge klokker er montert med gummireim?
Da er det glasskvaliteten som er forskjellig gitt at man bruker samme reim, skal du bruke den til dagligklokke og trening ville jeg gått for den som tåler mest, dvs. safir-glass.
Jeg bruker min kun med stållenke, aldri byttet til gummi. I starten brukte jeg den en del tid daglig, men nå må jeg tilstå at det skjer ganske sjelden.
Den er uansett så svær og skriker "treningsklokke" lang vei (også med metalllenke og analog watch face) - og da tenker jeg at metallreima bare er unødvendig tung og klumpete. Bruker selv diverse natoreimer og liker det veldig godt både til trening og ikke. Mindre klam og "lettere" på armen enn gummi. Jeg bruker den ganske ofte til daglig, men den er på grensen til upraktisk stor på armen. Og - gå for safirglass - mineralglasset må være laget av ost. Hadde definitivt valgt Sapphire om jeg skulle velge igjen.
Jeg bruker bare Nato-reimer på min fenix. Klipper imidlertid av den ekstra korte enden på reima, slik at den ikke ligger dobbelt mellom klokke og arm. Med svart Nato og analog watchface syns jeg den fungerer utmerket til daglig. Nato er mye mer behagelig enn gummi, og lett å variere farge og lengde etter humør og behov Metallenke syns jeg blir for tungt og upraktisk. Bruker klokka på ski, og da liker jeg å ha den utenpå jakka. Det går ikke med lenke.
Jeg har mineralglass, men satte på skjermbeskyttelse så fort jeg fikk klokka. Den har holdt fint siden klokka var ny, men begynner å bli litt slitt nå, så skal sette på en ny.
Har i utgangspunktet sett på en Sapphire med stållenke, da jeg tenker det kan være en klokke til både trening og hverdags. Men misstenker at jeg fort bare bruker den med gummireima, da jeg primært trenger den som treings/pulsklokke, og ikke orker skifte reim hele tiden.
Hvor stor opplevd forskjell er det mellom F3 og F3 sapphire, når begge klokker er montert med gummireim?
Bytter dere reim for hver trening?
Har F3 sapphire - til hverdag er det stållenken, man venner seg fort til vekten. Det er bare når jeg skal på langtur, eller i skikkelig kalt føre, der det er verdt å sette på gummilenken for å få klokka uten på jakken.
noen som har testet søvnmodus på Fenix3 og se søvnmønster? Hva gjør man utover å sette aktivitetssporing på? Ligger man med pulsmåler og aktiverer registrering noe mer på Fenix 3. Skulle målt søvnmønsteret mitt som ikke er helt bra....
Jeg bare har den på armen om natta. Aktiverer ikke "dvalemodus". Etter sync så ser du hvordan det har gått på appen/connect. Ser ikke noe info på klokka, så det er nok en algoritme eller noe sånt som ikke er i FW på klokka.
Jeg bare har den på armen om natta. Aktiverer ikke "dvalemodus". Etter sync så ser du hvordan det har gått på appen/connect. Ser ikke noe info på klokka, så det er nok en algoritme eller noe sånt som ikke er i FW på klokka.
var ikke så veldig informativ den loggingen i natt. hadde den på i natt og jeg våknet 0400 og lå lenge våken.
jeg lå absolutt ikke helt stille og hadde den på i hele natt. t.om en tur på toalettet før 0400. Men får man ikke koblet den til pulsbeltet? Hva er bedre med Garmin Vivofit 2 http://www.clasohlson.com/no/Garmin-Vivofit-2-HRM-aktivitetsm%C3%A5ler/38-7163?LGWCODE=387163000;83825;6293&gclid=CM_B_tWC18oCFVG6GwodCxsJyg
Akkurat fordelingen på lett og dyp søvn synes jeg det er vanskelig å mene så mye om, men er imponert over hvor riktig den er ift våken tid (selv om jeg ligger i sengen og prøver å sove).
litt flaut, men testet i natt og så på datoen for i går Synkroniserte klokken nå og nå viser den dette. Men hvis den hadde fått koblet på pulsbelte så ville man sett at pulsen er høyere når man er våken, men ligger ganske rolig (antar jeg). Enn når man sover lett og litt urolig. Men stemmer bedre nå ja med våkentur på toalettet i 3 tiden (rosa strek)
Hei. Er det mange som bruker Slalommodusen på klokka? Jeg prøvde for første gang i kveld, og det er jo kjempetøft å få status over diverse ting etter hver tur ned bakken. Men etter import til Endomondo og Strava får jeg to vidt forskjellige resultater. Endomondo stemmer overens med Garmin Connect, mens Strava viser både lenger aktiv tid og lenger distanse kjørt. Hvem skal jeg tro på?
//Glenn ---------------- Sykler for Aron Sykkelklubb (Aron SK) Instagram @sykkelglenn
Morsom funksjon/app det der Spesielt i heisen opp etter hver tur. Jeg bruker kun Connect og velger å stole på den. Den sier det samme som står på klokka.
Hei. Er det mange som bruker Slalommodusen på klokka? Jeg prøvde for første gang i kveld, og det er jo kjempetøft å få status over diverse ting etter hver tur ned bakken. Men etter import til Endomondo og Strava får jeg to vidt forskjellige resultater. Endomondo stemmer overens med Garmin Connect, mens Strava viser både lenger aktiv tid og lenger distanse kjørt. Hvem skal jeg tro på?
Strava bruker sin egen algoritme til å tolke gps-sporet. Den har jeg hatt dialog med Strava-support på da jeg mener at den er feil, ikke så mye på distanse, den er sånn ca., men tid blir tøys når man har stopp underveis som man typisk har når man sykler sti. (Jeg bruker ikke auto-stop). Strava var ikke enig med meg for å si det sånn, selv om jeg dokumenterte det med en innlagt stopp som Strava ikke klarte å tolke og regnet som tid i bevegelse.
Jeg brukte Fenix 3 og Edge 500 samtidig i alpene. Var så liten forskjell at jeg solgte 500-en. For meg er GPS-en god nok, men er ikke petimeter så lenge Strava segmentene treffer b
Takk for hjelpen, kjøpte meg en Fenix 3 Sapphire, med både stållenke og skinnreim. Solgte skinnreimen, og vurderer nå å kjøpe en nato-reim. Er det noen som har erfaring med www.straps.no?
Spørsmål: Kan man oppdatere software via mobilen, eller MÅ man laste ned Garmin Express på pc og ta det derfra?
Edit: Det kan visstnok gjøres via App på Fenix 3, men den feiler hele tiden... Jeg vil opp fra v3 til v6 så det er vel litt å ta tak i softwaremedssig :-D
Redigert av Knirkekne; 07/03/201608:42.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Spørsmål: Kan man oppdatere software via mobilen, eller MÅ man laste ned Garmin Express på pc og ta det derfra?
Jeg har oppdatert via mobilen flere ganger. Det som skjer er at oppgraderingen lastes opp til klokka når den synker med mobilen, så får man sprøsmål på klokka om man ønsker å oppgradere.
Siden oppgraderingsfila ofte er temmelig stor, så er det best å gjøre dette via Wifi.