Skal nok sykle på samme skrotet som de forrige halvannen sesongene
Siden dette bildet ble tatt har den fått kjedefører og en tacobash etter at jeg smæsjet spideren som følge av steinsprut. Må bare beklage den lave setepinnen!
Er det noen regler for hvordan man skal vise frem terrengsykler på bilder ? På landevei er enkelte mer opptatt av ventilhetter og andre livsviktige detaljer fremfor flotte sykler..
Sitat: Kjartandaddy
Sitat: parob
Sitat: Kjartandaddy
Hehe, for meg ser det ut som ei løve med amputerte bein. Men jeg er for gammel for endurokjøret uansett, så dette er sikkert en generasjonsgreie;-)
Helt enig med deg. Vi starter vår egen tråd for 'sykkel 2016 med setepinnen på maks'.
Tror Dan kommer til å bli sjef i denne tråden....
Synes det er MYE verre å ha kjedet på nedre halvdel av kassetten! :-)
Kjøpte en Fuji Tread på vårparten i fjor. Var litt usikker på hvor mye den ville bli brukt, men det viste seg at når turritt og sommerferie med landeveissykkel var unnagjort var det denne som ble mest brukt. Til alt! Lange grusturer i marka eller tur retur Sandefjord det var denne som gikk hele høsten. Suksess! Nå har jeg bestilt nytt hjulsett for å gjøre den enda mer fleksibel. Et sett hjul med knastedekk om sommeren og piggdekk om vintere, samt et sett hjul for sommeslicks .Håper bare GP 4season snart blir å få kjøpt i 32mm.
Redigert av Espen E; 26/01/201618:36.
- Ikke direkte fjærlett, men utpreget treg.... 2012 On-One Scandal 29", 2013 Genesis Equilibrium 20 m/Athena 11s, 2015 Fuji Tread 1.0 LE, 1984 Nishiki International http://instagram.com/esp1e/
Jeg føler skyld for at Damperen vil funke utmerket i park, og at Gloryen står innerst i boda uten å ha blitt testet på en eneste lokal sti.. Liker ikke å ha to sykler med overlappende bruksområder. Det blir ikke noe bedre av at 150mm stihardtailen bygd på "skrammel" fra garasja blir brukt mest heller.. ( bilder kommer senere )
Utrolig pene sykler Dan, særlig Traversen falt i smak hos meg.
Den ene bor i Norge og den andre i Italia. Det var egentlig ikke meningen at det skulle bli to, men Roosteren, pølsa på grillen, trakk ut i tiden så jeg skaffet Traversen som vente-entrecôte. Selvfølgelig dukket Roosteren opp akkurat i det Traversen ble ferdigbygget.
Quote:
Utrolig pene sykler Dan, særlig Traversen falt i smak hos meg.
Takk! Jeg er veldig fornøyd med dem. Gleder meg veldig til neste Italiatur og dermed neste tur på Roosteren, som jeg bare har rukket å få tre turer på siden den ble ferdig.
Går en del år mellom nyinvesteringene her i huset, men etter at tjuvradder stakk av med både sti- og utforsykkel i fjor sommer ble det behov for noe nytt. Sent på høsten kjøpte jeg en meget pent brukt Santa Cruz Bronson av knut77 her på forumet, ikke det mest eksotiske men meget god og gøyal å sykle på. Satt opp med fargematchet Pike-gaffel, DBInline-demper, 11-delt XT, DT Swiss-hjul, SLX-bremser og en Reverb stealth.
Her fra en tur 21. desember, en dag det var så varmt at det ble nødvendig å kaste jakken underveis
Hehe, for meg ser det ut som ei løve med amputerte bein. Men jeg er for gammel for endurokjøret uansett, så dette er sikkert en generasjonsgreie;-)
Helt enig med deg. Vi starter vår egen tråd for 'sykkel 2016 med setepinnen på maks'.
Jeg er også helt enig. Stuket på sykkelen vises med pinnen i normalposisjon ikke i jukseposisjon. tror også det har noe med generasjon å gjøre. Når man har syklet i 25 år på sti uten muligheten for å jukse sitter det veldig langt inne å bruke denne å inse at man har mistet skils.
Mange takk for PR, Parob Og ja, skal nok sykle på denne i år også. Skal vel klare å få lagt inn en terrengsykkel etterhvert på egen hånd.
Når det gjelder sokker utenpå eller inni, eller andre ting forøvrig, så velger jeg det som ser best ut ut fra hva jeg har til rådighet. Noen ganger sammenfaller det med stilpostulater og andre ganger ikke.
Her er min, med uskarpt bilde tatt fra non-drive-side. Reverben er strukket ut ihvertfall. Turner Czar med Pike 120, Reverb og Hans Dampf. Stimodus der altså, men eneste endring til rittmodus blir litt lettere/raskere dekk.
Sitat: Erik$
Når det gjelder sokker utenpå eller inni, eller andre ting forøvrig, så velger jeg det som ser best ut ut fra hva jeg har til rådighet. Noen ganger sammenfaller det med stilpostulater og andre ganger ikke.