Bart er det vel ikke noen steder, men før vinden tar tak og røsker i trærne så er det kurant i skogen. Typisk 2-5cm (10-15 i åpent lende) der jeg var i går i alle fall. Skal du ut i morgen får du med deg en vindtrekk ser det ut som!
Hadde ei finfin runde i området rundt bærstiane å Helkanbekkstien på stisykkel akkurat. Litt stress oppover i laussnøen men bortover å nedover gikk det finfint.
Re: Hvor kjører man i Trondheim nå?
[Re: perbl]
#204519602/01/201612:50
Var ute på smaldekk og pigg i dag. Nedre bringebær var helt fin, Øvre Rotmo var helt bar, Geita hadde noen partier med snø og is, men supert likevel. Bringebær dessert; litt glatt i skyggepartiene. Pisken (N) var bar øverst, delvis mye is lenger ned, men det gikk greit. Vil tro Garnisonstien er mer eller mindre bar. Sykkelkarlsen syklet Udbye uten pigg (insta)! Nå er senkepinnen luftet og klar for lengre tur.
Det ble en tur på Piskene og videre opp mot Våttakammen. Det var mye barmark, men også endel is, så jeg var glad for piggdekkene, alt i alt. Den ene Pisken bød på blankis i en svært krapp høyresving, selv med piggdekk var den spennende nok.
#204531802/01/201622:13
Fantastiske forhold på Flatåstoppen i dag. Funger fint med tjukk eller tynn, pigg eller ikke. Mange fine stier her på et forholdsvis lite areal, med mye flyt, barnålsti og fine nedkjøringer. Det er laget en kobling fra Tømmerhoggerstien ned retning Leirelva. Her gjelder det å ikke få pedalslag, da ramler du et godt stykke.
Big wheels keep on turning
#204552904/01/201608:20
Meget fine forhold rundtom Granåsen. Dette er fra turen igår, og 1-nyttårsdag. Pigg er ikke nødvendig på stiene, men så snart man er ute av skogen må man ha pigg.
Han tenker kanskje på skiløyper og parkeringsplasser? G/S-veger og noen fortau er strødd og vegene er saltet, men i de fleste skiløyper er det hålkeføre. Heldigvis. For mange ødela skiene sine i nystrødde skiløyper i jula...
Han tenker kanskje på skiløyper og parkeringsplasser? G/S-veger og noen fortau er strødd og vegene er saltet, men i de fleste skiløyper er det holkeføre. Heldigvis. For mange ødela skiene sine i nystrødde skiløyper i jula...
Jeg syklet skiløypa fra Granåsen til Stykket og i tillegg syklet jeg litt skiløype lenger oppe på Fjellsetermyra. Det var kun fem meter av den strekningen hvor jeg måtte ut på gresset for å finne feste. Ingen av G/S-vegene var saltet.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
[Re: GeirK]
#204553704/01/201608:42
Føret varierer nok endel, ja. Via skiløyper fra Kyvatnet til Baklidammen, over demningene og i Åengløypa var det stort sett speilhålke i forgårs. I skogen var det bart. Kan godt tenke meg at løypene lenger opp har mer snø og mindre is.
#204556204/01/201609:54
"Når man er ute av skogen", var ment som skiløyper og åpne bærende stier ja. Jeg sykla en runde i Saupstadmarka + Granåsen i går, og flere plasser var pigg nødvendig. Inne i tett skog er det bart og fint.
Kunne sikkert klart samme runden uten pigg også, men da måtte jeg ha vært forsiktig i kryssene. Jeg har ofte greit med fart ut av en sti, over lysløype og inn på ny sti (selvfølgelig kun der det er ansvarlig). Hadde jeg hatt tilnærmet gangfart hadde jeg nok overlevd uten pigg også.
Jeg tok runden Lykjestien-Snirkelstien-Gammelstien i går kveld. Nydelig. Lykjestien var 99% fri for is, kun et par svuller, men de lå på flata og var lette å trille over (jeg syklet uansett med pigg). På Snirkelstien og Gammelstien var det litt mer snø og is. Det hadde vel gått uten pigg, men jeg syntes det var kjekt å ha. Gammelstien er en fest med barfrost KOM-jegere bør kom(m)e seg ut å sette lista en gang for alle.
#204575904/01/201618:20
Jeg tok runden Lykjestien-Snirkelstien-Gammelstien i går kveld. Nydelig. Lykjestien var 99% fri for is, kun et par svuller, men de lå på flata og var lette å trille over (jeg syklet uansett med pigg). På Snirkelstien og Gammelstien var det litt mer snø og is. Det hadde vel gått uten pigg, men jeg syntes det var kjekt å ha. Gammelstien er en fest med barfrost KOM-jegere bør kom(m)e seg ut å sette lista en gang for alle.
Hvordan var fremkommeligheten på Strandlinja/Driftsvegen frem til Lykjestien? Tenker da med bruk av stisykkel type piggfri.
#204656607/01/201607:40
Kjempeføre i bymarka genrellt i går kveld. Stiene er beinharde og fine. Snøen som ligger er så hardpakket og kald, at den flyter man fint oppå. Henkangeita er blitt en frossen bekk, med tykk speilis over store partier. Artig og kjenne grepet i stålpiggene til ISP
Lurer litt på å ta ein tur oppover frå Marmorstien mot Herberndammen, Stadsheia å ned mot Byasetra eller noko sånt laurdag.. Dog på smalsykkel. Har aldri vore i området så eigentleg ikkje peiling på korleis det går (er vel fare for at det ikkje går spesielt bra) :] Blir uansett fin sykling til/frå.