Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 48 av 50 1 2 46 47 48 49 50

Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start!

Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start! [Re: Raskall] #2043474 22/12/2015 09:31
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Tid for en stor beslutning. Skal/skal ikke?

http://www.afpt.no/?page=14&title=pamelding&event=297

Beslutning og evt påmelding skal fattes innen utgangen av 2015. Med dette kurset kan jeg være ferdig utdannet da sluttpakka i nåværende jobb utbetales. Noe som betyr 10 måneders "holder dette vann"-periode.

Skumle greier.

Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start! [Re: Raskall] #2043562 22/12/2015 12:18
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: Raskall

Beslutning og evt påmelding skal fattes innen utgangen av 2015. Med dette kurset kan jeg være ferdig utdannet da sluttpakka i nåværende jobb utbetales. Noe som betyr 10 måneders "holder dette vann"-periode.

Skumle greier.

Dette er jo nærmest umulig å svare på for andre enn deg(men det vet du jo). Hva er alternativet ditt?
Hva vinner du på å gjennomføre dette?
Hvilke ulemper er det med å gjøre dette?
Hva taper du på å la være?
Er det dette som er sjansen til å gjøre noe du vet du har lyst til?

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start! [Re: gare] #2043568 22/12/2015 12:38
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Sitat: gare

Skumle greier.

Dette er jo nærmest umulig å svare på for andre enn deg(men det vet du jo). Hva er alternativet ditt?
Hva vinner du på å gjennomføre dette?
Hvilke ulemper er det med å gjøre dette?
Hva taper du på å la være?
Er det dette som er sjansen til å gjøre noe du vet du har lyst til?

Nå var det vel mer lufting av grubling, ikke et spørsmål. Men jeg skal svar på dine spørsmål:

Alternativet: Fortsette i en bransje/yrke jeg har mistrivdes i i et tosifret antall år.

Gevinst: "Gratis" mulighet for å prøve ut et yrke jeg synes ser spennende ut i 10 måneder.

Ulemper: Økt totalbelastning under utdannelsen. Mindre økonomisk sikkerhet.

Tap på å la være: Fortsette i en bransje jeg mistrives i. Velger å ikke bruke en gylden sjanse til å teste ut denne veien.

Har jeg lyst? Definitivt.

Det eneste jeg risikerer å tape ved å gjøre dette er kursavgiften på ca. 50 lapper.

Jeg vet hva jeg vil. Men har en tendens til å velge det trygge og det sikre. Det er der konflikten er nå.

Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start! [Re: Raskall] #2043578 22/12/2015 13:15
gare Offline
More than words
More than words
Hehe, ja, nei, jeg trodde vel ikke at du la ut et sånt spørsmål og bestemte deg på bakgrunn av svar du får i tråden ICON_SMILE

Spørsmålene var egentlig mer ment til refleksjon for din egen del(som om du ikke har klart å stable sånt på beina på egen hånd).

Jeg tenker vel at du får vurdere den økonomiske biten av dette opp mot potensiell gevinst, og så får du vurdere "emosjonell" gevinst ved å gjøre det opp mot å fortsette i noe du kan(formodentlig)men ikke liker så godt.

Det høres ut som en no-brainer i min verden ICON_SMILE
(ja, om man ser bort fra konflikten knyttet mot det trygge og sikre da)

Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start! [Re: Raskall] #2043583 22/12/2015 13:33
Arne_And Offline
More than words
More than words
Quote:
Det eneste jeg risikerer å tape ved å gjøre dette er kursavgiften på ca. 50 lapper.

Det høres ut som du sammenligner:
- Du kjører PT-kurset og tester deg som PT i sluttpakkeperioden
- Du gjør ingenting i sluttpakkeperioden, eller fortsetter i tilsvarende yrke som i dag

Men du har vel en tredje mulighet: finne noe annet du vil teste ut/vurdere i sluttpakkeperioden. Personlig ville jeg tenkt meg om både lenge og vel før jeg hoppet på PT-veien, ut i fra det jeg har hørt er ansettelsesvilkårene ikke spesielt gode hverken med tanke på stabil inntekt eller god inntekt. Og så må du jo gjøre en vurdering av hvor attraktiv akkurat du er som PT. Din bakgrunn kan jo slå begge veier, på den ene siden ville jeg tippet at du var veldig attraktiv for de som sliter med overvekt, på den andre siden ville jeg tippet at du ikke stiller øverst på ønskelisten til unge, slanke kunder (no offense, jeg prøver å sette meg inn i hvordan de tenker). Er din totalvurdering at du har et tilstrekkelig godt kundegrunnlag til å leve av dette over lengre tid?

Jeg sier ikke at du skal bli der du er, jeg sier heller ikke at du ikke skal bli PT, jeg vil bare gi noen flere faktorer å ta med i betraktningen. ICON_SMILE

Alt det jeg skriver må sees i lys av at jeg er en konservativ type, men det skjønner du vel allerede.

Redigert av Arne_And; 22/12/2015 13:35.

Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start! [Re: Raskall] #2043589 22/12/2015 14:18
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Å være "vanlig PT" på Elxiia eller et hvilket som helst annet treningssenter tror jeg gir magre inntekter. Som ekstrajobb kan det være greit, ved siden av annen type inntektsgivende arbeid.

Jeg tror det er mer å tjene om man kan komme seg inn i et lifecoach-segment. Spørsmålet du må stille deg er om du fortsatt er for mye i en prosess og ikke "ferdig" med slankingen til at du kan markedsføre egen ekspertise. En annen sak å være bevisst på er at du må selge deg selv, hele tiden, om du skal lykkes.

Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start! [Re: larsdx] #2043599 22/12/2015 16:43
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Sitat: larsdx
Å være "vanlig PT" på Elxiia eller et hvilket som helst annet treningssenter tror jeg gir magre inntekter. Som ekstrajobb kan det være greit, ved siden av annen type inntektsgivende arbeid.

Jeg tror det er mer å tjene om man kan komme seg inn i et lifecoach-segment. Spørsmålet du må stille deg er om du fortsatt er for mye i en prosess og ikke "ferdig" med slankingen til at du kan markedsføre egen ekspertise. En annen sak å være bevisst på er at du må selge deg selv, hele tiden, om du skal lykkes.

Det er slike spørsmål som det du kommer med her som må avklares før jeg fullfører påmeldinga. Mitt mål med å skifte beite er heller ikke å bli en "vanlig PT" på Elixia. Jeg må finne mitt kundesegment og finne en eller flere samarbeidspartnere. Men dette kan jeg bruke 2016 på mens jeg tar utdannelsen. Jeg har noen ideer og kontakter.

Så beslutningen som skal tas NÅ dreier seg bare om investeringen i selve kurset og om jeg klarer å fullføre utdannelsen ved siden av full jobb og likevel opprettholde ny livsstil og trening.

Jeg kan leve med å "kaste bort" 50.000 kroner på å finne ut om dette er noe å satse på eller ikke. For å klare dette uten økonomisk risiko er det viktig at jeg er ferdig med utdannelsen og i startgropa før sluttpakka utbetales tidlig i 2017.

Jeg ser for meg å drive i form av et enkeltmannsforetak med avtaler med senter/fysioterapeuter/whatever for fasiliteter og kundetilstrømming.

Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start! [Re: Raskall] #2043663 23/12/2015 06:40
S
særp Offline
Ringrev
Ringrev
S
Du må jo også finne ut hvordan Pt du vil bli...En som går rundt for lære folk trene riktig og lære de riktig teknikk som også er mye av Pt utdannelsen, eller spesifikt inn mot slanking og riktig kosthold? Er ikke sikkert den utdannelsen på afpt er det riktige for deg. Kan hende forskjellige kurs på NIH er bedre. Må huske att Pt er heller ikke en beskyttet tittel/utdannelse. Det er mye rart av pt folk ute og går så ta deg en gjennomgang og tenk hva slags veileder du vil bli...Men du har en stor fordel når det gjelder livstilsendring som er gull verdt.

Det er viljen det står på,Ikke kroppen.

Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start! [Re: Raskall] #2043679 23/12/2015 07:56
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K

Mitt mål med å skifte beite er heller ikke å bli en "vanlig PT" på Elixia. Jeg må finne mitt kundesegment og finne en eller flere samarbeidspartnere.

Jeg kan leve med å "kaste bort" 50.000 kroner på å finne ut om dette er noe å satse på eller ikke. For å klare dette uten økonomisk risiko er det viktig at jeg er ferdig med utdannelsen og i startgropa før sluttpakka utbetales tidlig i 2017.

Jeg ser for meg å drive i form av et enkeltmannsforetak med avtaler med senter/fysioterapeuter/whatever for fasiliteter og kundetilstrømming.

Jeg tror på at det finnes et stort kundesegment utenfor Spenstelixiaevosats. Finner du nøkkelen til å få tak i de som kvier seg for å vise seg der, kan du ikke bare sannsynligvis gjøre god butikk, men virkelig skape verdi for mange mennesker. Det er det ikke alle som har muligheten til ICON_SMILE

Høres ut som en spennende reise, spør du meg. Hvis du ikke har for mye å tape (alt kan bygges opp igjen, nesten...) - go for it!!

Personlig Trener funker kanskje ikke for alle, men har stor tro på Personlig Entusiast (TM)

Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start! [Re: knutspeed] #2043746 23/12/2015 12:02
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ta kontakt med en som kan hjelpe deg med å lage en enkel, men tilstrekkelig god forretningsplan. Hvilke tjenester skal du yte ( personlig trener er litt vagt ..) ? Hvor ? Økonomiplan/budsjett ? Hvor mange kunder trenger du for å få et levelig utkomme av dette ? Markedsplan: Hvem er målgruppen din og hvordan finner du de ( og ikke konkurrentene) ? Risikoanalyse ...

Fredrikstad kommune har kanskje en næringshage el.lign. som kan hjelpe deg med dette, og sikkert mer til. Bruke noen uker på dette, vel investert tid.

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start! [Re: Raskall] #2043757 23/12/2015 12:35
kjasmas Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg ville nok begynt i andre enden: som HeavyDude sier; lag en forretningsplan, økonomibudsjett, hvilke utdanning trenger du for å gjennomføre denne planen etc. Da vil du forhåpentligvis få en oversikt om dette er et prosjekt som kan flyte i fremtiden.

Er dette kurset avgjørende for en slik plan? Finnes det andre kurs som er mer relevante? Ser at for eksempel Norges idrettshøgskole tilbyr mange relevante studier/kurs som blant annet kan tas på deltid...

Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start! [Re: kjasmas] #2043760 23/12/2015 12:44
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Sitat: kjasmas
Er dette kurset avgjørende for en slik plan? Finnes det andre kurs som er mer relevante? Ser at for eksempel Norges idrettshøgskole tilbyr mange relevante studier/kurs som blant annet kan tas på deltid...

Dette er kurset som gir nødvendig kompetanse for å starte opp i mine øyne. For at folk skal legge sin helse i mine hender bør jeg ha kompetanse til å i hvertfall ikke skade dem. Kanskje faktisk også hjelpe.

Planen er å bruke 2016 til den planleggingen Espen snakker om men uansett hva jeg ender opp med fra tidlig 2017 er ikke denne utdannelsen feil å ha i bunnen. Så kan jeg ta andre kurs for å øke kompetansen parallelt med eventuell drift. Det er ikke som om jeg skal ta et kurs, starte opp og så la være å utvikle kompetansen min.

Edit: Beslutningen som skal tas nå før 2016 er om jeg skal prøve ut en annen bransje eller om jeg skal fortsette å visne hen innen IT-bransjen.

Redigert av Raskall; 23/12/2015 12:46.
Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start! [Re: Raskall] #2043765 23/12/2015 13:04
knut77 Offline
Besatt
Besatt
Hvilken bakgrunn har folka på Nimi da? Hvilken utdanning trenger du for at det skulle være aktuelt for dem å bruke deg? Det er sikkert mulig å ta en prat med dem om dette?

Cato senteret er jo nærmere, ta en prat med dem og. Trenger de folk? Kan de bruke deg til noe? Hvilken kompetanse mener de at du trenger for at de kan bruke deg?

Eller hva med sykehuset/kommunen?
http://www.sykehuset-ostfold.no/pasient_/behandlinger_/rehabilitering_
http://www.sykehuset-ostfold.no/SiteCollectionDocuments/Fagfolk/Rehabiliteringskonferanse/fredrikstad%202012%20rehabseminar%20%C3%B8stfold.pdf

Det finnes ganske sikkert jobber hvor du kan bruke din it-kompetanse uten å føle at du visner, men det er ikke så lett å vite hva slags jobb det skulle være, og kanskje ikke så lett å få en slik jobb.

Redigert av knut77; 23/12/2015 13:14. Rediger grunn: feil link

Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start! [Re: Raskall] #2043767 23/12/2015 13:58
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Jeg har trua på at erfaringen og kunnskapen din kan være salgbar til en viss kundegruppe, men tror utfordringen ligger i å få et godt nok kundegrunnlag til å tjene greit på det. Jeg kjenner et par PTer og vet at de har jobbet MYE for å få den "porteføljen" de har. Jeg ville satset på samarbeid med store bedrifter, kommunen, fylkeskommunen osv., store enheter som kan kjøpe mange timer. Å gå på enkeltpersoner tror jeg kan bli seriøst utfordrende som selvstendig PT.

Vær også obs på at du lett havner i en rolle som sjelesørger/psykolog/kompis/venn for folkene du hjelper, og at dette kan bli en tung bør etter hvert dersom du tar med deg jobben hjem.

Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start! [Re: Raskall] #2047614 11/01/2016 04:12
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Da stikkes kursen mot Nimi igjen. En uke med trening, hjernevask og ferdig servert sunn mat.

Fikk lappen på fredag så jeg får med meg både sykkel og ski. Det skal bli ekstremt godt å bli dratt inn i riktige rutiner igjen. Desember har vært brutal mot min nye livsstil.

Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start! [Re: Raskall] #2047836 11/01/2016 17:22
P
Plankepetter Offline
Veteran
Veteran
P
Gratulerer med førerkort.
Lykke til videre.

Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start! [Re: Raskall] #2047933 12/01/2016 07:47
S
Syklist1 Offline
Besatt
Besatt
S
Har sett pakke med 3 timer PT for 999 kroner så man bør nok kunne tilby noe en stor kundegruppe føler at er verdt å betale for hvis man vil lykkes.

Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start! [Re: Raskall] #2052190 14/01/2016 22:32
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Tryna på ski. Brystkassa traff noe hardt. Knekt ribbein. "Hurra".

Au.

Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start! [Re: Raskall] #2052226 15/01/2016 07:54
gare Offline
More than words
More than words
Tryna på ski. Brystkassa traff noe hardt. Knekt ribbein. "Hurra".

Au.

Ikke se komedier, ikke få fortalt morsomme vitser.

På den litt mer seriøse siden av det, så er det viktig å prøve å hoste når du føler du må, slim-mobilisering er en grunnleggende faktor i å unngå lungebetennelsen som ligger og lurer i vannskorpa i bakkant av et ribbeinsbrudd.

Ja, og god bedring!

Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start! [Re: gare] #2053338 19/01/2016 06:34
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Takk, gare. Med killerkomboen paracet og ibux er smertene håndterbare.

Ellers så har jeg slått fra meg ideen om å utdanne meg til personlig trener. Jeg har fått litt mer innsikt i den potensielle kundebasen for den nisjen jeg måtte ha valgt og det blir nok en for stor utfordring.

Sånn ellers gir forumet her meg veldig lite for tiden og jeg er veldig sjelden innom. Så jeg tror rett og slett jeg kutter ut forumet som tidstyv en stund. Blir bare sittende og fjase og lese ting som egentlig ikke er spennende i det hele tatt.

Men om dere vil ha kontakt så får jeg epost-varsel ved innlegg i denne tråden samt ved PM.

Forumet blir erfaringsmessig mer spennende når våren og sommeren nærmer seg så da er jeg nok tilbake for fulle mugger igjen. ICON_SMILE

Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start! [Re: Raskall] #2061082 15/02/2016 07:22
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Nå for tiden er ting blytungt. I hvertfall dette med livsstilsendring og opprettholdelse av den. Sykdom i familien (mine foreldre) gjør at jeg pendler mellom omsorgsbolig, sykehus og full jobb.

Så ting er litt i stillstand for tiden. Forhåpentligvis stabiliserer det seg snart hvis de tiltakene jeg prøver å få til for foreldrene mine går gjennom.

Jeg kjenner at denne situasjonen er ekstremt krevende for jobben med å tukte spiseforstyrrelsen. Samtidig tror jeg den er god for prosessen. For tanken "Det hjelper ingenting" presser seg frem og fungerer oftere og oftere hver gang situasjonen gjør at spisetrangen melder seg.

Så jeg håper det gamle ordtaket slår til i dette tilfellet: Aldri så galt at det ikke er godt for noe.

Heldigvis klarer jeg å få inn en drøy time på sykkelen et par ganger i uka likevel. Det å "tømme batteriene" på sykkelen gjør det emosjonelle kaoset håndterbart en dag eller to.

En dag håper jeg å få muligheten til å skrive litt mer inngående om det som skjer her og nå.

Forhåpentligvis er jeg i godt driv med trening og livsstilsendring før vi øker MM i datoen.

Redigert av Raskall; 15/02/2016 07:23.
Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start! [Re: Raskall] #2061158 15/02/2016 10:51
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
For tanken "Det hjelper ingenting" presser seg frem og fungerer oftere og oftere hver gang situasjonen gjør at spisetrangen melder seg.

Så jeg håper det gamle ordtaket slår til i dette tilfellet: Aldri så galt at det ikke er godt for noe.

Ikke at det er noen trøst, men du er ikke alene om dette, for første gang på 8 år så har vekta fyki i været med over 10 kilo for egen del også. Noe av dette er muskler grunnet overdreven styrketrening med tilhørende muskelvekst, men vonde knær har fratatt meg løping og mulighet til å gå på ski siden høsten. Kom til samme konklusjon som deg - det hjelper i hvertfall IKKE å spise/kose seg, missbruke mat.

Så i dag er jeg der jeg er, også jobber jeg meg nedover igjen mot dit jeg ønsker å være i årene fremover. Noen quickfix finnes ikke, det vet jeg godt, så derfor aksepterer jeg bare at ting har gått feil vei - og nå har tiden kommet for å gjøre en endring igjen.

Stå på, dette årnær sæ yes

Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start! [Re: ] #2080074 15/04/2016 12:58
C
Clotho_NOR Offline
Ivrig
Ivrig
C
Sitat: LilleEyolf
Hvor har det blitt av alle medgangssupporterene a?

Hvor har det blitt av stavekontrollen ?

Hvorfor skulle alle vi som følger Raskall skrive i denne tråden, når han ikke oppdaterer den ?

Du er tydeligvis "ute etter" Raskall, og fred være med det, men det er da litt patetisk og/eller ynkelig å komme inn i denne tråden med en sånn kommentar ?

Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start! [Re: ] #2080149 15/04/2016 15:32
C
Clotho_NOR Offline
Ivrig
Ivrig
C
Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter å forstå adferden til endel av supporterene hans.

Jeg forsøker å forstå de pøblene som oppmuntrer når det går bra og forsvinner når det går dårlig.

Da beklager jeg virkelig. Du virker oppriktig interessert i dette, og jeg vil gjerne hjelpe deg med å forstå. Er dette noe skolearbeide ? Er det en stil du skal skrive, eller kanskje til og med et særemne ?

Som sagt, jeg vil mer enn gjerne hjelpe deg, men det må nesten bli via personlige meldinger. Denne tråden har gitt meg mye inspirasjon og glede på Raskall's vegne, og siden jeg ikke vil deraile denne tråden ytterligere kommer jeg heller ikke til å skrive mer i den.

Hører fra deg !

Redigert av Clotho_NOR; 15/04/2016 15:54.
Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start! [Re: Raskall] #2080167 15/04/2016 16:14
K
kolli Offline
Ringrev
Ringrev
K
Lykke til Raskall, dette klarer du å snu. Mitt beste tips til deg er å legge treningsplanen til side i uker når alt går skeiss, jeg blir bare frustrert over hva jeg da ikke oppnår. Men kom deg ut på sykkelen så ofte som mulig, korte turer der både kropp og hode er utafor balanse er gull verdt. Både rett etterpå og påfølgende dag er det prosesser igang i både fysisk og mentalt som er ++

Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start! [Re: Raskall] #2080268 16/04/2016 05:38
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Oppfordrer om ikke å la LilleEyolfs lettvinte provokasjoner ødelegge Raskalls tråd. LilleEyolf har ingen interesse av å støtte Raskall, noe andre tråder vitner tydelig om. Om vedkommende vil diskutere egne sosiale ferdigheter eller mangel på sådan, er han velkommen til å starte egen tråd.

Raskall, jeg håper du har det bedre nå. Godt å høre at den flotte 710'n inspirerer til hyppige turer. Håper også at du ikke lar den stadig mer negative tonen på forumene gå innpå deg. Ønsker deg alt vel og er imponert. Stå på.

Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start! [Re: Raskall] #2080300 16/04/2016 08:16
erijon Offline
Ivrig
Ivrig
Om LilleEyolf hadde fulgt litt med ville han sett at Raskall skrev den siste posten i denne tråden i februar. I mellomtiden har han skrevet i flere andre tråder om at han har kjøpt ny sykkel, har et mål om å sykle flest mulig fylker i Norge og har det generelt bra på sykkelen for tiden. Om LilleEyolf i tillegg er så oppriktig interessert av han følger Raskall på Strava så ville han sett at Raskall er ute daglig og skriver jevnlige oppdateringer der om turene sine. At Raskall ikke har tid til å holde denne tråden varm pga sykling skjønner jeg derfor veldig godt.

Jeg har visst begynt å trene igjen...

Er på utkikk etter:
Spinergy hjul
Coda sykkeldeler
Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start! [Re: ] #2080505 16/04/2016 21:24
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider

Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start! [Re: ] #2080872 17/04/2016 18:48
erijon Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: erijon
Om LilleEyolf hadde fulgt litt med ville han sett at Raskall skrev den siste posten i denne tråden i februar.

Jeg ser det helt fint, og det var grunnen til at jeg lurte på hvorfor det ikke var mer støtte når deg gikk dårlig. Massevis av folk hang seg på når det gikk bra, men når det gikk dårlig holdt folk seg unna.

Jeg lurte på grunnen. Hvorfor så mye heing og støtte når det går bra og man trenger det minst, og knyst når man trenger det mest?

Jeg blir bare litt mistenksom på medmennesker som har sympati og empati som en slags bucketlist.

Tror rett og slett det er fordi de fleste som "heier" på ham her inne følger han på Strava og i andre tråder og vet at han har ting på stell.

Jeg har visst begynt å trene igjen...

Er på utkikk etter:
Spinergy hjul
Coda sykkeldeler
Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start! [Re: Raskall] #2203972 12/05/2016 17:41
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
En liten status-oppdatering i endorfin-rus etter å ha perset på det bratteste oppover-segmentet på Glommastien. Selv om det har kommet på noen kilo og første kvartal av året var katastrofalt for livsstilsendringen så er formen overraskende, ja nesten sjokkerende bra.

For 3 uker siden satte jeg opp et ganske intenst, men gjennomførbart treningsprogram. Det består av 9 økter pr. uke. Hjemmekontordager (tirsdager og torsdager) starter med standardrunden min med full innsats hele veien. Så blir det en restitusjonsøkt på kvelden. Enten med rolig sykling eller tur med hunden. Sistnevnte kjøres også mandag, onsdag og fredag.

Lørdag sykler jeg ut i skauen og tar med trenings-strikken min. Der finner jeg meg et tre og kjører en styrkeøkt for kjerne-muskulatur og litt vedlikehold av styrke i armer/skuldre/nakke med strikken.

Søndag er langtur-dag. Første søndag ble 73km. Sist søndag ble 90km. Denne helgens langtur tas 16. mai pga håndball-cup med vesla lørdag og søndag. Da skal antall kilometer bli tresifret.

Dette programmet har tydeligvis utløst en sinnsvak formtopp, for til tross for 8 kilo mer enn i fjor sommer setter jeg PR på oppover-segment etter oppover-segment. Jeg klarer også å holde et høyere intensitetsnivå på terskel-turene mine.

Til tross for at vekta ikke er med meg om dagen så er formen altså bedre og jeg er ganske sikker på at jeg skal klare meg på anstendige tider i både Grenserittet og Birken i år. Forhåpentligvis får jeg også mer hjelp av tyngdekraften i løpet av sommeren også.

Ja, også har jeg meldt meg på Hole 12-timers i år også. I fjor sykla jeg 191 kilometer. Målet i H12 må i år må bli å runde 200. Oppladningen er også på plass. Jeg har vært så heldig å få 2 oppfølgingsuker på Nimi i uke 22 og 23. Rittet går lørdag i uke 24.

Men når alt dette er sagt: Mitt hovedfokus er å få etablert plan og struktur for en livsstil jeg klarer å opprettholde 24/7/365. Denne ser nå ut til å bli et meget høyt aktivitetsnivå fra april til og med september med vedlikehold av form og fokus på livskvalitet fra September til mars. Sykkelritt er "bare" morsomme aktiviteter som gjør sommerhalvåret morsommere.

Redigert av Raskall; 12/05/2016 17:41.
Side 48 av 50 1 2 46 47 48 49 50

Moderator  support