Det angår egentlig ikke meg, men det blir som en vegetarianer som leter etter det vegetabilske produktet som smaker mest som kjøtt.
Det å bli vegetarianer betyr vel ikke at man ikke liker kjøttsmak? Det er vel helt andre grunner til å bli vegetarianer.
På samme måte som at jeg liker øl, men er ikke så glad i brus eller juice, så er det greit med alternativer med ølsmak som gjør at man slipper alkoholen.
Forsåvidt enig, men man går også litt glipp av mulighetene det gir, om det gjelder mat eller drikke. På samme måte som at man finner langt flere spennende smaker om man leter etter vegetarmat som ikke smaker kjøtt, finner man langt flere spennende drikker om man ikke tar utgangspunkt i at alkoholfritt fortsatt skal smake alkohol.
Jeg holder fortsatt en knapp på brus og juice-hyllene, helst hos leverandører med et mer spennende utvalg enn hva man finner hos kolonialmajorene.
Trønder osv
Re: Anbefalinger til alkoholfritt til julematen
[Re: MuddyBear]
#204334121/12/201517:03
Jeg har ikke alltid vært avholdsmann, og jeg har bodd i Dublin, så Guinness kjenner jeg. Er skeptisk til den alkofrie varianten gitt, men kan gi den et forsøk ved anledning. Kjøpte guinness chips for et år siden elns, det var ganske godt!
Når det gjelder valg av drikke til mat er det mest for å finne noe som passer, uten at det er alkohol i det. Passer rødbetesaft best, vel, da drikker jeg det (litt overdrevet).
[Re: Espen J]
#204340221/12/201522:36
Det er overraskende greit. Ikke supergodt, ikke OK, men greit når man først skal ha alkoholfritt øl. Bedre enn Munkholm er det også :-)
Greit er vel en beskrivelse jeg kan stille meg bak etter å ha testet den sammen med dagens middag. Det betyr at jeg ikke kommer til å gå for den igjen ved en senere anledning. Da tar jeg heller et glass vann...
Da har jeg teste Munkholm Bayer til dagens ribbemiddag og det smakte faktisk ikke så langt unna øl. Kanskje ikke helt bayer, selv om den var overraskende fyldig. Kommer garantert til å kjøpe den i fremtiden. Tommel opp!
Da har jeg teste Munkholm Bayer til dagens ribbemiddag og det smakte faktisk ikke så langt unna øl. Kanskje ikke helt bayer, selv om den var overraskende fyldig. Kommer garantert til å kjøpe den i fremtiden. Tommel opp!
Testet Clausthaler Pale Lager? Ikke en juleøl, men en av mine favoritter.
Carlsberg Nordic er også fin, men den er vel ikke å oppdrive i Norge, og fortsatt off topic ettersom det ikke er en juleøl.
[Re: knut77]
#204374423/12/201511:52
Testet Clausthaler Pale Lager? Ikke en juleøl, men en av mine favoritter. .... Carlsberg Nordic er også fin, men den er vel ikke å oppdrive i Norge, og fortsatt off topic ettersom det ikke er en juleøl.
Ikke testet, men legger den inn på lista over varianter som skal testes. Liker jo gjerne også en god Pale, så dette var et spennende forslag.
Tråden dreier seg forøvrig om alkoholfritt til julematen, ikke at det skal være juleøl, så sånn sett er du on-topic så det holder
Drikker en sånn nå. Synes den er av de virkelig bra alkoholfrie alternativene. Som alternativ til mye annen kjedelig butikk-øl synes jeg faktisk denne er bedre.
[Re: MuddyBear]
#204383323/12/201520:01
Drikker en sånn nå. Synes den er av de virkelig bra alkoholfrie alternativene. Som alternativ til mye annen kjedelig butikk-øl synes jeg faktisk denne er bedre.
Prøv også hveteøl varianten - helt super!
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
[Re: hbakken]
#204392124/12/201514:35
Skal teste følgende i morra; Ringi eple og aronia Egge lierepple eplemost S&M magic most eple, rabarbra og rips.
Diverse eplemost baserte drikker var faktisk så godt at det endte med at det ble alkofritt til alle måltider inkl nyttårsaften (dog med litt annen drikke etter mat).
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
[Re: sveinaa]
#204553304/01/201608:33
Skal teste følgende i morra; Ringi eple og aronia Egge lierepple eplemost S&M magic most eple, rabarbra og rips.
Diverse eplemost baserte drikker var faktisk så godt at det endte med at det ble alkofritt til alle måltider inkl nyttårsaften (dog med litt annen drikke etter mat).
Enig, mye godt.
Ringi Eple og Aronia var favoritten til rødt kjøtt. Veldig god balanse. Vår eple og rabarbra ble litt vel syrlig som apperitiff, men regner med den er bedre til fisk. Må prøves. Balholm Eple og blåbær fungerte helt greit til middagen, men ble noe søt.
Enig, mye godt.
Ringi Eple og Aronia var favoritten til rødt kjøtt. Veldig god balanse. Vår eple og rabarbra ble litt vel syrlig som apperitiff, men regner med den er bedre til fisk. Må prøves. Balholm Eple og blåbær fungerte helt greit til middagen, men ble noe søt.
Jeg synes Ringi eple og aronia passet godt til julemat. Til pinnekjøtt var dog S&M magic most eple, rabarbra og rips hakket bedre (litt synd den er laget på konsentrat.).
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!