Er det noen av dere som har hørt om Bontrager Barbegazi Noen som har sett eller prøvd de? Mønsteret minner litt på Nobby Nic ... Det står ikke hvor mye de veier. Prisen er ok i hvert fall.
Er det noen av dere som har hørt om Bontrager Barbegazi Noen som har sett eller prøvd de? Mønsteret minner litt på Nobby Nic ... Det står ikke hvor mye de veier. Prisen er ok i hvert fall.
Jeg googlet etter dekkene. fant ingen omtale eller vekt. Reel størrelse og vekt. Er interessant.
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Dan]
#204077012/12/201512:17
Trek sitt merke, farley kommer med disse. Er jeg fornøyd? Ja, ruller godt, mistenker mindre sidegrep i snø vs bud/lou (dog har jeg aldri eid bud/lou) men ikke nok snø til ordentlig testing enda, dessverre. Ingen autostyring på 6psi, sykler "uten hender"..
#204163715/12/201522:11
Bytta ut JJ 4.8 med dunder og flow 4.6. Var ikke fornøyd med JJ på snø. Hele fronten fløt liksom oppå snøen. Pakket seg gjorde de også. De nye derimot virker som en helt annen verden med tanke på styring og grep/framdrift. Skikkelig padleårer de bakdekkene og forhjulet fant feste litt lenger ned. Kjører etter skiløyper/hundekjørerløyper,scooterspor osv. Riktignok bare syklet en tur med de enda(nysnø) så kan jo være de har sine lyter de å. Time will show :-)
2014 Canyon Ultimate CF SLX Ultegra di2 (Powertap P1) 2015 Big Bob 7.0 2014 Whaoo Kickr
[Re: vux]
#204166916/12/201500:12
Nei det tror jeg ikke jeg kommer til å gjøre. Tipper de fungerer bra mot våren når det blir hardt i løypene. Er jo lette, ruller veldig bra på asfalt/grus med litt høyere trykk :-)
2014 Canyon Ultimate CF SLX Ultegra di2 (Powertap P1) 2015 Big Bob 7.0 2014 Whaoo Kickr
#204382323/12/201519:33
So it looks like Schwalbe did not anticipate the demand for this tire model.
I read somewhere that they are having problems with the production in Indonesia and the little they produce has been committed to manufacturers first (i.e. Cannondale for the Fat bikes) before giving this to retailers.
I work for a German company and I could not even source this tire anywhere in Germany. From everywhere I looked, the official available date is for April 2016. Yeah right. By February, I would suspect that the date would be moved to June.
There have been some enterprising ebayers who sold some stock for a whooping $349 plus $49 shipping. $400 for a pair of tires. Goodness Gracious, a bike tire that costs more than the michelins on my Mercedes.
Spøkelsedekk
#204468729/12/201519:51
Kjørte med 5.6'' Snowshoe 2XL dekket foran i påsken, men nå har jeg en ramme som tar det bak og. Dette er 2XL protoene som er bredere (5.6 vs 5.2) og høyere (32'' vs 31.5'') enn produksjonsversjonen (som også er helt konge) Fullstendig hinsides på tørr og løs snø i Hemsedal. 0.0psi i dekkene (når man setter seg på sykkelen endres volumet og det bygges et visst trykk. Volumet er så enormt at selv med 0.0psi ubelastet trykk så greier jeg ikke å touche felgene i bakken på jevnt og hardt underlag.
Relativt tung proto aluminiums ramme, men sykkelen er under 10.5kg, så ikke så halvgal vekt.
Syns litt synd på han stakkaren som vasser i snø Ikke dårlig vekt på protomodellen.
Jepp, han (brodern) hadde det enklere i siste videoen med ski. I morra blir det nok truger på'n for å teste Snowshoe ''3XL'' mot vanlige hyttetruger....
Vekta er fin, ja. Fordekket har pigger, og hadde nok gått ned på 1500 tallet hvis jeg plukket dem ut (men jeg gjør ikke det). Kommer en ny ramme med høyere grad på aluen, så den bør kunne svettes ned på høyt 9 tall, men føles faktisk sjokkerende lett med 10.5kg siden dekkene er så hinsides svære. Med fast trykk (det vil si fra rundt 1.5psi i disse dekkene ) så går den som en kule på hardere underlag, som det nykjørte scootersporet idag.
Er noen av disse dekkene gode for vinterføre : Schwalbe Jumbo Jim 4,8 eller Vee Rubber snow shoes 4,5?
Snowshoe xl er veldig bra. Snowshoe 4.5 er greit, men ikke samme flyt. Prøvde jj 4.8 på snø for første gang. Det var relativt hard løype med 2 cm med løs snø oppå. Det gikk jj veldig bra på. Jj 4.8 tror jeg funker bra på løs snø. Med lite trykk slik at de store knastene får kontakt.
Er noen av disse dekkene gode for vinterføre : Schwalbe Jumbo Jim 4,8 eller Vee Rubber snow shoes 4,5?
Jeg synes ihvertfall Snowshoe 4,5 var vel nervøs på blandet føre -og på is er den nesten ubrukelig. Når jeg fikk på Dillinger 5 ble det en helt annen sykkel. Syklet på 8PSI men kunne nok med fordel gått ned 2-3 PSI.
Men jeg tipper Snowshoe 4,5 er fin på rent vinterføre, uten is. Så håper jeg at den er brukbar på sommeren, etter å ha blåst over 3000,- på Dillinger 5 føler jeg ikke behovet for å bruke mer penger på dekk...
Thomas
#204489430/12/201522:06
Jeg har ingen gode erfaringer med Snowshoe XL. Selvstyrer enormt på lavt trykk og har høy rullemotstand. Gått over til Dillinger 5 og er veldig fornøyd.
#204586205/01/201607:55
Vurderer fatbike utan plass til dei aller mest gedigne dekka. Korleis er grepet på is med Dillinger 4" samanlikna med Dillinger 5"? Nokon som veit?
* Dillinger 4 33TPI har 240 "vanlige" pigger * Dillinger 4 120TPI har 240 konkave pigger * Dillinger 5 (120TPI) har 256 konkave pigger
I teorien burde Dillinger 4 120TPI sitte litt bedre på is enn Dillinger 5, siden dekket er litt smalere og derfor har høyere trykk per pigg. Og i praksis kjøper man vel også Dillinger 5 for å sykle med lavt trykk på løst underlag -da blir trykket på piggene enda lavere
Hvis du skal sykle mest på is er vel en HT med f.eks Nikotine (2,35") et bedre valg?
Jeg kjøpe Dillinger 5 for å sykle på snø og is, vurderte å spare 700,- på å kjøpe Dillinger 4 (33TPI), men tenkte at litt bredere dekk kunne forlenge sesongen. Min erfaringen så langt er at det var verd pengene (syklet en del på rødmerkede stier, med mye løs snø).
Og på pendersykkelen har jeg 35mm Schwalbe Marathon Winter
Min foreløpige erfaring med Dillinger 4 er at grepet er svært bra på føret som er nå, med løs snø og litt is under. Kanske ikke fullt så ekstremt grep som 29 ISP, men bra nok til de fleste situasjoner unntatt blank is.
Min foreløpige erfaring med Dillinger 4 er at grepet er svært bra på føret som er nå, med løs snø og litt is under. Kanske ikke fullt så ekstremt grep som 29 ISP, men bra nok til de fleste situasjoner unntatt blank is.
På våt is vil forskjellen bli mye mer merkbar. ISP biter veldig mye bedre enn D4 under sånne forhold.
Vurderer fatbike utan plass til dei aller mest gedigne dekka. Korleis er grepet på is med Dillinger 4" samanlikna med Dillinger 5"? Nokon som veit?
Jeg har brukt både D4 og D5 med forskjellig type pigger. D4 27/33tpi har ganske rævva pigger som er omtrent runde, jeg byttet ut disse med ISP pigger og fikk et mye bedre dekk på is. Nå kjører jeg D5 med hulpigger, disse griper bra men slites kanskje litt fort, jeg pigger nok opp dekka med ISP pigger når orginalpiggene er utslitt.
Jeg merker ikke forskjell på isgrepet på D4 og D5. For best mulig grep på is liker jeg å kjøre litt høyt trykk. Så lenge man har bra trykk så er nok det ikke stor forskjell på hvor mye av dekkets bredde som er i bakken på D4 og D5. I teorien har D5 en fordel ved at den har et lenger foravtrykk og mulighet for flere pigger i bakken samtidig, D5 har større rulleomkrets og litt flere pigger enn D4. Ideelt sett skulle Dillinger dekka hatt minst 100 pigger ekstra tenker jeg. Jeg tror det var riktig av meg å velge D5, dekket oppfører seg like fint som D4 til barnehagependling og fungerer bedre til snøsykling.
På våt is vil forskjellen bli mye mer merkbar. ISP biter veldig mye bedre enn D4 under sånne forhold.
ISP har åpenbart bedre grep, men på føret som er nå funker Dillinger 4 tilsynelatende meget bra.
#204601705/01/201612:35
Kunne godt tenkt meg lettere piggdekk til min F3. Har noen selvpiggede (Bestgrip-skrupigger) Bud og Lou som allrounddekk fordi jeg ikke orker å bytte dekk hele tiden. Men de oppleves ganske tunge. Er det stor forskjell i flytevnen mellom Bud og Lou/XL vs. D5? Fra før av må jeg si at jeg liker å sykle på stier hvor det det er såvidt jeg klarer å komme meg fram, slik som i Bærumsmarka nå, med mye løssnø.
Vanskelig å se drevet du bruker, har du noe info om sykkel, oppsett, etc? Er dette starten på bb5.5 sykkelen
Egentlig ikke noe hokus pokus, men en prototyperamme med plass til ca 5.6'' dekk. 1x11 drivverk, noe som jeg trodde ikke ville gitt nok klaring til et 5.6'' dekk med 197mm baknav, men det går bra med lett tweaking av standardkomponenter. Neste proto ramme stepper opp kvaliteten på rørene, så den går noe ned i vekt i forhold til ca 1840g som denne rammen veier. Komplett sykkel ligger på ca 10.5kg, men dette er med karbonfelger og BigBob LTD nivå (og vel så det) på komponenter.