Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Froome har vært i labratoriet...

Re: Froome har vært i labratoriet... [Re: Alpers] #2040187 10/12/2015 09:53
Frank H Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Alpers
Sitat: Panda
Hva kan vi bruke disse tallene til?
Ingen verdens ting. De forteller ikke om har var dopet eller ikke under TdF 2015.

Et PR stunt fra Sky med andre ord.

Hva skal til for at SKY skal slippe å være mistenkt?

Komme sist i mål vil nok hjelpe en del mongo

Re: Froome har vært i labratoriet... [Re: Open 1.0] #2040188 10/12/2015 09:58
sveinaa Offline
More than words
More than words
Problemet med en test eller to (spesielt fra lab) er jo at man ikke får sett ett større bilde. Det er i tillegg borti mot kul umulig å bevise at man ikke doper seg uten at man kjører dopingtester forløpende året rundt. Så jeg må innrømme at jeg skjønner lite av alle som skal synse og mene så mye om det ene eller andre basert på disse tallene da tallene egentlig ikke gjør noe annet enn å bekrefte prestasjonen på tidspunktet testen ble gjort (Og at han sannsynligvis kan prestere innenfor en viss range.).

Alle som har testet litt i lab vet jo at verdiene sier en del, men langt fra alt. Mye av det en del etterspør (og egentlig synes at burde vært lagt frem; sånn jeg forstår det) får man på en måte ikke svar på før man har tilgang til alt materialet fra trening/konkurranse over en lang periode.

En annen ting er jo og at en lab test ikke sier er dritt om hvordan man takler rittkjøring og spesielt grand tours. Hvor lenge kan man presse godt over terskel? Hvor langt ned man for å "hente" seg inn? Hvor mange rykk tåler man? Hvordan oppfører muskulaturen/systemet seg etter x dager med slit? Er man like effektiv? Blir man mer effektiv? Det er så mye man rett og slett ikke vet noe om.

I tillegg vil en snitt watt opp en bakke si alt for lite så fremt man ikke vet hvor jevnt det ble kjørt..............

Redigert av sveinaa; 10/12/2015 11:34.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Froome har vært i labratoriet... [Re: bjerkseth] #2040204 10/12/2015 10:31
Trond Helge Offline
Ivrig
Ivrig
Husker tilbake på min tid som fysikkstudent, det var en grunn til at vi alltid tok utgangspunkt i at ting beveget seg i et friksjonsløst vakum, mye færre variabler ICON_SMILE

// Too many roads, too little time
Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support, Valentino