Problemet med en test eller to (spesielt fra lab) er jo at man ikke får sett ett større bilde. Det er i tillegg borti mot kul umulig å bevise at man ikke doper seg uten at man kjører dopingtester forløpende året rundt. Så jeg må innrømme at jeg skjønner lite av alle som skal synse og mene så mye om det ene eller andre basert på disse tallene da tallene egentlig ikke gjør noe annet enn å bekrefte prestasjonen på tidspunktet testen ble gjort (Og at han sannsynligvis kan prestere innenfor en viss range.).
Alle som har testet litt i lab vet jo at verdiene sier en del, men langt fra alt. Mye av det en del etterspør (og egentlig synes at burde vært lagt frem; sånn jeg forstår det) får man på en måte ikke svar på før man har tilgang til alt materialet fra trening/konkurranse over en lang periode.
En annen ting er jo og at en lab test ikke sier er dritt om hvordan man takler rittkjøring og spesielt grand tours. Hvor lenge kan man presse godt over terskel? Hvor langt ned man for å "hente" seg inn? Hvor mange rykk tåler man? Hvordan oppfører muskulaturen/systemet seg etter x dager med slit? Er man like effektiv? Blir man mer effektiv? Det er så mye man rett og slett ikke vet noe om.
I tillegg vil en snitt watt opp en bakke si alt for lite så fremt man ikke vet hvor jevnt det ble kjørt..............
Redigert av sveinaa; 10/12/2015 11:34.