Gt Ruckus fra snødrevet i går: Bildet er klikkbart.
Parob, eller noen andre, den "dingsen" som henger på gaffelen og som det sikkert er meninga å ha breseslangen i, er det mulig å ta ibruk den uten å demontere bremsa?
Re: Hvilken sykkel/sykler har du i stallen?
[Re: Buoyen]
#20394430/01/200719:22
Parob, eller noen andre, den "dingsen" som henger på gaffelen og som det sikkert er meninga å ha breseslangen i, er det mulig å ta ibruk den uten å demontere bremsa?
Det er et hull et sted i den dingsen sånn at du kan ha en strips gjennom den og rundt bremseslangen. Hvis du ikke vil ha strips så må du nok enten demontere slangen fra bremsen og tre gjennom eller se om du finner noe gaffelekstrautstyr som du kan bytte ut den dingsen med, men antakeligvis vil det enten bety demontering av bremseslange eller strips uansett.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
[Re: RazeFaze]
#20394530/01/200720:58
Har ikke prøvd sykkelen særlig, naturlig nok, men jeg kan si litt om byggekvaliteten på ramma. Den er solid med mange detaljer. Mye fint maskinarbeid som er gjort på den. Ramma er meget kraftig, man ser og hører på rørene at det er brukt kraftige dimensjoner og rørtykkelser. På verkstedgulvet der mesteparten av runkepellinga tar sted, var det ingen tegn til vridning i ramma om man tar spenntak i kranken eller vrir på bakhjulet. Sykkelen veier nå forresten 16,4(!)kilo, ramma må ta skylden her siden den veier inn over 5 kilo.
Svingen på bakhjulet beveger seg veldig nært en singlepivot. Bevegelsen starter med å gå ganske rett opp i starten og går framover etter ca halvveis inn i vandringa. Opphenget later til å være veldig plush ut i fra den lile prøvekjøringa jeg har foretatt meg.
Overrøret er 22,7", rammestørrelsen er 17,5". Setevinkelen er 71gr og styrevinkelen er 67gr (ta det med en klype salt, siden jeg kun har tatt det på øyemål mot en Cannondale Prophet). Med andre ord er dette en meget nedoverrettet stisykkel/freeridesykkel.
Gleder meg til sommeren nå...
Redigert av bjarne; 30/01/200720:58.
[Re: RazeFaze]
#20394630/01/200721:26
Akkurat denne posten er vel grei nok, men hva med signaturen? Jeg ser at flere småimportører nå har link til nettsida si i signaturen, f.eks brattstupkara og kadens.no. Ole måtte jo i sin tid fjerne sin dogstar link etter protester fra flere. Jeg har personlig ikke noe imot sånne signaturer, jeg bare registrerer at ting har forandret seg.
[Re: -Jan]
#20394730/01/200721:37
Akkurat denne posten er vel grei nok, men hva med signaturen? Jeg ser at flere småimportører nå har link til nettsida si i signaturen, f.eks brattstupkara og kadens.no. Ole måtte jo i sin tid fjerne sin dogstar link etter protester fra flere. Jeg har personlig ikke noe imot sånne signaturer, jeg bare registrerer at ting har forandret seg.
Det spørs om dette blir håndhevet litt strengere etterhvert med eiere som har kommersielle interesser i forumet. Vi får se.
[Re: EgilS]
#20395105/02/200720:20
Inntil jeg klarer å bestemme meg for om jeg vil ha fjæring i baken eller godt gammeldags stål tråkker jeg rundt på en 11 år gammel F.R.O. Alloy uten Chris King, røkelse og myrra, og trives egentlig godt med det. Selv om jeg stadig oftere tar meg selv i å ønske meg noe nytt, og da gjerne noe håndkappa stål som kan ta høyde for korte armer og en litt kranglete rygg. Det burde vel strengt tatt vært et bilde her, men den står så godt i boden nå at det får heller bli en annen gang.
[Re: Roberten]
#20395206/02/200712:07
Specialized stumpjumper ca 95mod (nå bygd om til singlespeed).
Specialized m2 92 mod (fylla sykkel, som no er bygd om til gir sykkel)
Yeti fro ca 97mod
Yeti as3 98mod
Mountain Cycle San andreas 02 modell kanskje...
Yeti arc easton 93mod igjen...
Stolt som ein hane..
Syklane eg ikkje har bilde av:
HARO EXTREME 93 MOD SCOTT SUPER AMERICA 92MOD SCOTT TEAM RACING 95MOD RALEIGH TITAN JOHN TOMAC DESIGN SERIES 95MOD HOT CHILI LITE RAGE 2000MOD HOT CHILI ZYMOTIC 2000MOD AZONIC EVOLUTION 2002MOD
Har sikkert noke meir på lur som eg har gløymt i farten.
Tenkte eg skulle laga til ei lite nettside med bilder info og historie om syklene mine.
Litespeeden er solgt til ein kar her på forumet.
Ein sykkel til kvar vekedag og vell så det..:) Ein kan sei at samle mani har tatt litt over, men syklane står ikkje berre å støva ned. Blir brukt i ny og ne. Både av meg og min far.
Her er vinterens grusracerprosjekt, Giant XTC - for anledningen med vinterhjulene. Har kost meg med byggingen av denne. Komponentene kommer dels fra forrige sykkel, dels fra forumet (takk!) og dels fra et par nettbutikker. Har forresten lette ZTR355/XTR hjul liggende på lur. Når skivebremsene kommer, blir sykkelen komplett.
Redigert av ThB; 07/02/200718:53.
Thomas
[Re: ThB]
#20395907/02/200716:58
Kan slenge med et bilde av raceren, også - siden jeg er i gang. Bygd opp på en pent brukt CR1 Team Issue ramme og en miks av Dura-Ace, Ultegra og Ritchey WCS.
Redigert av ThB; 07/02/200717:00.
Thomas
[Re: bjarne]
#20396008/02/200707:42
Jeg vet dette blir sett på som reklame, men jeg tar sjansen likevel. Så her er min nye hoi:
Hvorfor duden i bakgrunnen, som kliner til ramma med fettfingrene sine, gliser slik skjønner jeg ikke...
Fikk sett på denne i går, men den hang så høyt at jeg ikke fikk klådd på den. Utrolig lekker, ihvertfall.
På bildet ser den ganske kompakt ut, men i virkeligheten var den jo svær. Stemmer det? Må jo være en L eller XL eller noe? Bjarne betjent er høyere enn man skulle tro..
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
[Re: parob]
#20396108/02/200708:28
Klart det, driver jo i disse dager å skrur på syklene vi skal ha denne sesongen. Vi fikk ikke onvendtlakk, men den blir rå for det. Er sinnsykt usikker på om jeg skal ha HT eller FS da. Dere får vel begge dele?