Det ble en finfin og slitsom tur i djupsnøen. Kan rapportere om at Gurustien, Rottåsen, Jelleinstien og Søremstien nå er oppkjørt med to tjukksykler og én smalsykkel og vil antakelig være enda finere for nestemann som våger seg dit...
Jeg sykla stort sett tråkka løype, men kjenner det likevel godt i beina... Topp sti, moro med fatbike gitt! Takk for turen! Begge lyktene tok kveld 5m før bilen
Redigert av iverta; 24/11/201522:05.
Re: Hvor kjører man i Trondheim nå?
[Re: perbl]
#203540224/11/201522:44
Jeg tok en veldig kort tur i går kveld i Nilsbyen-/Granåsenområdet. Jeg testet fatbiken for første gang på vinterføre, men tror jeg hadde vært bedre tjent med fulldemper med pigg. Det var endel frossen barmark, endel is, noe snø men ikke dyp, og noen få partier med ufrosset vann oppå bakken.
#203735201/12/201512:20
Noen som har en fersk rapport fra Granåsen-området? Tenker meg ut på smalsykkel i kveld.
Sitat: Arne_And
Jeg tok en veldig kort tur i går kveld i Nilsbyen-/Granåsenområdet. Jeg testet fatbiken for første gang på vinterføre, men tror jeg hadde vært bedre tjent med fulldemper med pigg. Det var endel frossen barmark, endel is, noe snø men ikke dyp, og noen få partier med ufrosset vann oppå bakken.
Men nå har jeg rapport: flytbonansa med smale piggdekk! Nydelig føre (på stiene vel å merke). Kjørte fra Vanntanken på Huseby - Bråstarten - Sørtrøstien - knoll & tott - stubben - Mini trenduro og avslutta med Elgåsen. Ikke en eneste dårlig sti, perfekt med andre ord! Skitraseen er sykt glatt
Har akkurat investert i min første heldemper og gleder meg som et barn til å komme i gang. Har imidlertid en del utstyr igjen som må på plass før jeg er helt i drift (må ha ny hjelm, piggdekk, sko ++), men vil så gjerne kjenne litt på sykkelen med noen yderst korte leketurer i nærheten av Rosenborg.
Noen forslag til stistumper jeg kan prøve meg på?
#203749801/12/201522:44
Du har noen små stistumper rundt Festningen, men ellers blir det å leke på urbane elementer eller komme seg til en av markene rundt byen, evt en tur på Ladestien.
Segmentet Jonas Tilseth fanga på film på første delen av klippet her er faktisk et ganske fint stisegment for å teste sykkeloppsett på, jeg brukte det som test for oppsettet av Nomaden min. Både røtter og steiner som gjør det til en kurant sti. NB: Er det ett sted du skal være helt sikker på er fritt for folk du kan skremme, er det dette området, så skal du gutse på, ha gjerne med deg noen som kan forsikre deg om at du ikke kommer til å kræsje/nestenkræsje i noen. Jeg kommer til å bli olm som en okse om jeg blir nestensmæsja av en nerroversyklist når jeg er ute på joggetur her.
Redigert av perbl; 01/12/201522:48.
Per B.
#203754502/12/201508:24
@Jukebox: Den løypa som er brukt til rundbane på Festningen har flere elementer/segmenter som er ganske bra, synes jeg. Det beste/artigste er nok det som Jonas har festet til film her. Sjekk løypekartet fra Festningen for andre tips: Klikketi-klikk.
Kan rapportere om meget fint fatbikeføre på Bærstiene og Helkanseter området i går kveld.
Det samme gjalt Henriksåsen. Spesielt toppartiet hadde nok snø til at det var bare til å gønne på selv med stiv sykkel. Lenger ned var det tidvis eksponert stein og ikke like bra forhold.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
#203766102/12/201510:27
Er redd for at værmeldingen for i dag og morgen ødelegger det fine føret vi har nå. Meldt 7-8 varmegrader. Da blir det fort slaps og våte forhold igjen
Kan rapportere om meget fint fatbikeføre på Bærstiene og Helkanseter området i går kveld.
Det samme gjalt Henriksåsen. Spesielt toppartiet hadde nok snø til at det var bare til å gønne på selv med stiv sykkel. Lenger ned var det tidvis eksponert stein og ikke like bra forhold.
Ohh, det har kommet såpass ja. Jeg snudde på tur opp sist jeg var der oppe fordi jeg antok det var litt mye terrengkonturer for stivsykkel når man var vant med 160mm gynging
Redigert av perbl; 02/12/201513:59.
Per B.
[Re: MAN]
#203779802/12/201514:42
Er redd for at værmeldingen for i dag og morgen ødelegger det fine føret vi har nå. Meldt 7-8 varmegrader. Da blir det fort slaps og våte forhold igjen
Temperaturstigningen i høyden ble ikke så dramatisk som meldt - ialle fall ikke hvis termometeret på Skistua er korrekt.
Man kan håpe at det bare "setter seg". Ikke all verden med tele, så hvis snøen forsvinner helt, kan man håpe på noen dager med 10 blå, før det laver ned igjen.. Lov å håpe
#203784102/12/201519:13