Hvor vennlig er XXL sitt "vennesalg"?
|
Re: Hvor vennlig er XXL sitt "vennesalg"?
[Re: anonym22]
30/10/2015 13:32
|
Gråstein
Besatt
|
Besatt
Jeg lurer litt på hvilken butikkerfaring du har som er så innmari mye bedre enn dette? Der vil jeg handle.
Dette handler ikke om at ikke XXL er bra. Jeg handler mye på XXL, og sykler rundt på White-sykler og synes jeg får masse verdi for pengene. Det det handler om er at man ikke kan skrive hva man vil, uansett hvor bra man er. Jeg vet ikke hvem som er billigst på mat, men la oss si at det er Rema. Likevel kan de ikke si "Vi setter ned prisene 25%" og la være å gjøre det. Uansett om de fortsatt er det beste stedet eller ikke.
|
|
|
[Re: Gråstein]
30/10/2015 17:23
|
towi
Ringrev
|
Ringrev
Jeg lurer litt på hvilken butikkerfaring du har som er så innmari mye bedre enn dette? Der vil jeg handle.
Dette handler ikke om at ikke XXL er bra. Jeg handler mye på XXL, og sykler rundt på White-sykler og synes jeg får masse verdi for pengene. Det det handler om er at man ikke kan skrive hva man vil, uansett hvor bra man er. Jeg vet ikke hvem som er billigst på mat, men la oss si at det er Rema. Likevel kan de ikke si "Vi setter ned prisene 25%" og la være å gjøre det. Uansett om de fortsatt er det beste stedet eller ikke. Var det ikke akkurat noe slikt de (Rema m.fl.) gjorde for noen år siden da det skulle innføres redusert moms på matvarer? Kort tid før prisene skulle reduseres - som følge av redusert moms - ble de skrudd opp... ...og vi som forbrukerer fikk bare delvis glede av momsreduksjonen.
|
|
|
[Re: towi]
30/10/2015 18:34
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Var det ikke akkurat noe slikt de (Rema m.fl.) gjorde for noen år siden da det skulle innføres redusert moms på matvarer? Kort tid før prisene skulle reduseres - som følge av redusert moms - ble de skrudd opp... ...og vi som forbrukerer fikk bare delvis glede av momsreduksjonen. Matbutikkene skrudde vel litt opp før momsreduksjonen tredde i kraft og økte deretter litt og litt ekstra etterpå også. Usikker på om vi som forbrukere fikk noen glede av det i det hele tatt etter et års tid eller om alt gikk rett i lomma på kjedene - noe som også var varslet på forhånd. 
|
|
|
30/10/2015 18:42
|
Stefan77
Besatt
|
Besatt
Var det ikke akkurat noe slikt de (Rema m.fl.) gjorde for noen år siden da det skulle innføres redusert moms på matvarer? Kort tid før prisene skulle reduseres - som følge av redusert moms - ble de skrudd opp... ...og vi som forbrukerer fikk bare delvis glede av momsreduksjonen. Matbutikkene skrudde vel litt opp før momsreduksjonen tredde i kraft og økte deretter litt og litt ekstra etterpå også. Usikker på om vi som forbrukere fikk noen glede av det i det hele tatt etter et års tid eller om alt gikk rett i lomma på kjedene - noe som også var varslet på forhånd. Dette skjedde aldri, hverken like før, like etter eller ett år etter. Dette var i perioden VGs matboks var som mest frempå og de overvåket veldig tett..
- Stefan
|
|
|
[Re: erikskon]
30/10/2015 18:47
|
perbl
More than words
|
More than words
Jeg syntes det var vennlig å gi meg 25% på laveste markedspris på 4.8" Dillingers i dag. Så jeg er fornøyd nok.
Nå kan vinteren komme uten å tvile på om jeg skal ta fatbiken for flyt eller stisykkelen for feste (selv om det nok ikke er noe ICP-feste).
Per B.
|
|
|
[Re: Stefan77]
30/10/2015 18:49
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Var det ikke akkurat noe slikt de (Rema m.fl.) gjorde for noen år siden da det skulle innføres redusert moms på matvarer? Kort tid før prisene skulle reduseres - som følge av redusert moms - ble de skrudd opp... ...og vi som forbrukerer fikk bare delvis glede av momsreduksjonen. Matbutikkene skrudde vel litt opp før momsreduksjonen tredde i kraft og økte deretter litt og litt ekstra etterpå også. Usikker på om vi som forbrukere fikk noen glede av det i det hele tatt etter et års tid eller om alt gikk rett i lomma på kjedene - noe som også var varslet på forhånd. Dette skjedde aldri, hverken like før, like etter eller ett år etter. Dette var i perioden VGs matboks var som mest frempå og de overvåket veldig tett.. Allerede etter kort tid så så man at det var muffins. Denne artikkelen er fra 2001: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/mat/noe-er-blitt-borte-paa-veien/a/6014569/En artikkel to år seinere mener 2/3 av momsreduksjonen er spist opp: http://www.aftenbladet.no/nyheter/okonomi/Matvareprisene-gar-ikke-Sponheims-vei-2766838.htmlJeg tror ikke det er mye som ikke er spist opp av den momsreduksjonen nå.
Redigert av anonym22; 30/10/2015 18:51.
|
|
|
[Re: EmilZipp]
30/10/2015 18:56
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Et eksempel... "alle vet" at Scott Scale 710 har blitt priset ned mot 20.000,- i høst hvor XXL gjennomgående har ligget lavt eller lavest. Akkurat nå ligger den til 24.990,- på XXL men med 25% vennerabatt er det antageligvis den laveste prisen man kunne kjøpt den for i høst. Eller er det noen som har kjøpt for billigere enn 19.000,- ???? Riktignok blir prosenten helt uinteressant men likevel en veldig god deal synes jeg... Men som sagt man må følge godt med. Jeg var innom XXL NAF-huset i ettermiddag. Der stod 5-6 Scott Scale 710 til kr 22 000. Dvs. kr 16 500 etter vennerabatten. Ellers var det flust av varer med gamle priser å se, ikke noe var blitt "borte" fra hyllene. White RC Killer kr 11 000 White RR Ultimate kr 19 999 White RR Interceptor kr 30 000. 25 % rabatt på de prisene igjen. Så vennerabatten er bedre i fysisk butikk på sykler.
|
|
|
30/10/2015 19:05
|
-Bjørn-
Entusiast
|
Entusiast
Var innom og cashet inn på prisgarantien idag. Virket ikke helt som om de jeg snakket med forstod sin egen prisgaranti på grunn av dette med vennerabatten, men etter at vedkommende tok en telefon videre opp i systemet gikk det fint.
|
|
|
30/10/2015 19:13
|
anonym
Besatt
|
Besatt
Matvarekjedene setter opp prisene rundt 1 juli hvert år. Rett etter årets lønnsoppgjør er hamret i stein.... Tilfeldig? Neppe...
|
|
|
[Re: anonym]
30/10/2015 19:17
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Matvarekjedene setter opp prisene rundt 1 juli hvert år. Rett etter årets lønnsoppgjør er hamret i stein.... Tilfeldig? Neppe... Og de setter opp prisene hver gang avisene skriver om en eller annen internasjonal råvaremangel eller matvarekrise også. Da setter de like gjerne opp prisen på vaskemidler også. Og noen ganger blir det priskrig på de rareste produkter og prisreduksjonen kan bli både 50 % og 80 %. Matvarebransjen i Norge er ikke helt god.
|
|
|
[Re: EmilZipp]
02/11/2015 10:01
|
knutspeed
Besatt
|
Besatt
Diskusjonen om XXL burde strengt tatt handlet om hva som skjer med de små spesialbutikkene (vi alle liker) nå som XXL har stort utvalg, flinke folk og gode priser. Jeg ser jeg er med på å ødelegge for de små lokale (beklager)...
Javel? (litt OT rant følger..) Noe så basic som kjedelås 10-delt har de ikke hatt på min lokale XXL siden tidlig september. Ellers kan jeg nevne ikke piggdekk til 29" i Januar/Februar, ikke 10-delte kassetter i sommer, ikke guffe hvis man ikke kjøper pakke med gummibånd, boss til SLX, null bremseklosser SLX, ikke girwire osv etc. Men du kan velge støtte, ringebjelle eller bagasjebrett fra 50 kvadrat salgsvegg. Ellers er også standardsvaret "Nei, det vet jeg ikke. Han som kan sykkel har dratt hjem". Slike "fantastiske salg" er bare støy for meg, det eneste det betyr er en halvtime ekstra i kassakø  Så har jeg dog en suveren LBS heldigvis!
|
|
|
02/11/2015 10:06
|
pharynx
Besatt
|
Besatt
Forskjell på XXL'er tydeligvis, på Alna har de -alltid- det har jeg lett etter, og hvis de var tom for f.eks girvaier-pakker så fikk jeg løse fra verkstedet.
|
|
|
[Re: ScottRacing]
03/11/2015 16:48
|
mabo
Medlem
|
Medlem
på ett av røvertilbudene til XXL kjøpte jeg en sykkel med ~15000kr i avslag, 25% avslag på en som var satt ned 40% i forkant. greit nok for meg unødvendig å si at jeg var en av de første i butikken den dagen Fikk et akutt behov for å vite hva slags sykkel du kjøpte?
|
|
|
[Re: mabo]
18/11/2015 08:11
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
XXL har nå 25 % rabatt hvis du handler med DNB Mastercard. Satt i går og så på to hjulsett, Shimano RS81 C35 og DA C24. Begge på lager. I dag åpnet salget, og hjulene er borte. Tilfeldigvis veldig mange som rakk å handle før meg, eller er hjulene tatt ut i forbindelse med tilbudet?
Jeg tipper det er mulig å skaffe et sett C24 fredag morgen på xxl.no.
Redigert av Øyvind V; 18/11/2015 08:11.
|
|
|
[Re: Øyvind V]
18/11/2015 08:13
|
MAN
Ivrig
|
Ivrig
XXL har nå 25 % rabatt hvis du handler med DNB Mastercard. Satt i går og så på to hjulsett, Shimano RS81 C35 og DA C24. Begge på lager. I dag åpnet salget, og hjulene er borte. Tilfeldigvis veldig mange som rakk å handle før meg, eller er hjulene tatt ut i forbindelse med tilbudet?
Jeg tipper det er mulig å skaffe et sett C24 fredag morgen på xxl.no. Blir spennede og se. I så tilfelle driver jo XXL falsk markedsføring, og burde meldes inn til forbrukerombudet.
|
|
|
18/11/2015 08:16
|
GeirK
More than words
|
More than words
Tilfeldigvis veldig mange som rakk å handle før meg, eller er hjulene tatt ut i forbindelse med tilbudet? Det sprøsmålet ville jeg stilt XXL. Har du gjort det?
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
18/11/2015 08:20
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Jeg tipper det er mulig å skaffe et sett C24 fredag morgen på xxl.no. All erfaring tilsier at det er langt mer godsaker å finne i de fysiske butikkene ifb. 25 %-salg. Så hvis du virkelig vil ha de, så er det verdt å sjekke.
|
|
|
[Re: MAN]
18/11/2015 08:27
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Blir spennede og se. I så tilfelle driver jo XXL falsk markedsføring, og burde meldes inn til forbrukerombudet. Lurer fælt på hva som er falsk markedsføring her, altså. Litt kjipt, ja. Men slike felger er jo i grenselandet til bestillingsvare, og de har ikke nødvendigvis mange sett på lager. Kan ikke forvente at butikken selger masse varer med tap heller. Det er vel bedre på 25 % "på de meste", enn aldri se 25 % tilbud? Når andre sportsbutikker har 25 % på alt, er det typisk alltid i sesongoverganger etc., sjelden flust av alt. GPS, pulsklokker etc. blir listet opp som unntak, stort sett hos alle, da marginene er for små. Det er et sted mellom naivt og i overkant optimistisk å tro at 25 % på alt betyr 25 % på de beste prisene XXL noensinne har hatt og at de har flere varer tilgjengelig enn noensinne. Selv om det selvsagt er skuffende at ikke det man vil ha er tilgjengelig. Men at det ryddes i hyllene før salg er ganske standard butikkdrift.
|
|
|
[Re: GeirK]
18/11/2015 09:15
|
Flex
Veteran
|
Veteran
Tilfeldigvis veldig mange som rakk å handle før meg, eller er hjulene tatt ut i forbindelse med tilbudet? Det sprøsmålet ville jeg stilt XXL. Har du gjort det? Dersom han gjør det, vil han vel aldri få vite om dette stemmer: Jeg tipper det er mulig å skaffe et sett C24 fredag morgen på xxl.no. Altså, hvis XXL faktisk har fjernet hjulene i forbindelse med tilbudet, og tenker å gjøre dem tilgjengelig igjen på fredag, vil vi vel se følgende: - XXL vil neppe innrømme at de gjør dette - XXL skjønner at noen har "luktet lunta", og vil vente med å gjøre hjulene tilgjengelig igjen. Dermed vil man aldri få svar på hva de egentlig hadde tenkt å gjøre. Nå insinuerer jeg ikke at XXL faktisk gjør dette, men dersom de skulle gjøre det, vil det være lurere å vente til fredag, og evt. "ta" dem da.
|
|
|
[Re: Flex]
18/11/2015 10:08
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Har tatt skjermdump som viser at ingen av hjulene finnes i sortementet (lenger), og skal se om de dukker opp igjen på fredag når salget er over. Hvis de gjør det burde jeg vel fyrt meg opp og skrevet noe sint på Fejs, men det spørs om jeg ikke heller skal vise bildene til XXL og høre om det er mulig å få 25 % på dem når de likevel hadde dem "inne".
|
|
|
18/11/2015 11:08
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
XXL har nå 25 % rabatt hvis du handler med DNB Mastercard. Satt i går og så på to hjulsett, Shimano RS81 C35 og DA C24. Begge på lager. I dag åpnet salget, og hjulene er borte. Tilfeldigvis veldig mange som rakk å handle før meg, eller er hjulene tatt ut i forbindelse med tilbudet? Har gjort den erfaringen før, at produkter "forsvinner" mens det er slike kampanjer, og på uforklarlig vis dukker opp igjen senere.... Jeg fikk imidlertid tak i Tacx Neo i dag (med 25% DNB MC-rabatt). Siden kjøpskvitteringen er pålydende normalpris tenkte jeg skulle gjøre et eksperiment og legge frem pris fra Bikeshop når den er tilbake på lager der (forventet 2.12). Bikeshop er jo også fysisk butikk og prisen der er i utgangspunktet 1.500,- lavere enn hos XXL, så da burde jo prisgarantien gjelde?
|
|
|
[Re: Oystein L]
18/11/2015 11:43
|
anonym
Besatt
|
Besatt
XXL har nå 25 % rabatt hvis du handler med DNB Mastercard. Satt i går og så på to hjulsett, Shimano RS81 C35 og DA C24. Begge på lager. I dag åpnet salget, og hjulene er borte. Tilfeldigvis veldig mange som rakk å handle før meg, eller er hjulene tatt ut i forbindelse med tilbudet? Har gjort den erfaringen før, at produkter "forsvinner" mens det er slike kampanjer, og på uforklarlig vis dukker opp igjen senere.... Jeg fikk imidlertid tak i Tacx Neo i dag (med 25% DNB MC-rabatt). Siden kjøpskvitteringen er pålydende normalpris tenkte jeg skulle gjøre et eksperiment og legge frem pris fra Bikeshop når den er tilbake på lager der (forventet 2.12). Bikeshop er jo også fysisk butikk og prisen der er i utgangspunktet 1.500,- lavere enn hos XXL, så da burde jo prisgarantien gjelde? Prisgarantien burde jo gjelde... Nå har jo Bikeshop også prisløfte.... Hos bikeshop.no gjør vi alt for at du som kunde skal være trygg på at du har gjort et godt kjøp. Vi kontrollerer hver uke våre priser opp mot konkurrentene og justerer de ned hvis vi ligger over. Vi justerer også ned prisen hvis kundene våre gir oss beskjed om at noen andre har priset seg under oss, vi foretar da samtidig en full prissjekk opp mot den aktuelle konkurrenten. Med vårt store utvalg har vi noen varer som ikke du vil finne andre steder i Norge, men de fleste produktene våre vil du også kunne finne hos konkurrenter.
Prisløfte omfatter alle Norske butikker både på nett og fysiske butikker og omfatter varer som er identiske og på lager. Den lavere prisen hos en konkurrent må kunne dokumenteres i kjøpsøyeblikket i form av kontrollerbare opplysninger som f.eks. en annonse, kundeavis, produktkatalog, link til nettside eller lignende som legges inn sammen med bestilling. Finn.no vil ikke fungere som en gjeldende annonse da opplysningene ikke er kontrollerbare. Tilbudet gjelder ikke når en annen butikk tilbyr salg i begrenset omfang og/eller tid, personlige tilbud gitt til den enkelte forbruker eller varer som ikke er på lager hos konkurrent.
|
|
|
[Re: anonym]
18/11/2015 11:52
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Jeg fikk imidlertid tak i Tacx Neo i dag (med 25% DNB MC-rabatt). Siden kjøpskvitteringen er pålydende normalpris tenkte jeg skulle gjøre et eksperiment og legge frem pris fra Bikeshop når den er tilbake på lager der (forventet 2.12). Bikeshop er jo også fysisk butikk og prisen der er i utgangspunktet 1.500,- lavere enn hos XXL, så da burde jo prisgarantien gjelde? Prisgarantien burde jo gjelde... Nå har jo Bikeshop også prisløfte.... Vil jo kanskje tro XXL har en eller annen loggføring av at kjøpet er gjort med MasterCard-rabatt. Bikeshop kan nok si nei her, da dette både er et salg i begrenset tid og en form for personlig tilbud. Så der kan man ikke kreve sin rett. Likevel fullt mulig man får samme pris da.
|
|
|
18/11/2015 11:57
|
knut77
Besatt
|
Besatt
Både DA C24 og RS81 C35 sto oppført med "få på lager". Ikke usannsynlig at disse ble utsolgt ila natta. Får vente med kritikken til de evt plutselig dukker opp igjen.
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:2RENhar5LK0J:https://www.xxl.no/shimano-duraace-c24-hjulsett/p/1097136_1_style+&cd=1&hl=no&ct=clnk&gl=no
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:B_PCwrLI-EQJ:https://www.xxl.no/shimano-rs81-c35-cl-hjulsett/p/1097135_1_style+&cd=1&hl=no&ct=clnk&gl=no
Selv er jeg fornøyd. 25% rabatt på Dillinger5 (1699kr-25%) er bra, og jammen kom jeg over Sweet Bearsuit ryggplate og!
|
|
|
18/11/2015 12:19
|
Gråstein
Besatt
|
Besatt
Siden kjøpskvitteringen er pålydende normalpris tenkte jeg skulle gjøre et eksperiment og legge frem pris fra Bikeshop når den er tilbake på lager der Man kan si hva man vil om at XXL er sleipe, men det der setter jeg i kategorien lett svindel.
|
|
|
[Re: Gråstein]
18/11/2015 12:27
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nå er det jo DNB som har gitt den første rabatten/bonusen, XXL har slått inn og får sine 12.990,- Skulle ikke deres prisgaranti gjelde da?
|
|
|
18/11/2015 12:44
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Nå er det jo DNB som har gitt den første rabatten/bonusen, XXL har slått inn og får sine 12.990,- Skulle ikke deres prisgaranti gjelde da? Jeg tror eg. ikke det er slik at DNB finansierer 25 % av kjøpsbeløpet her.
|
|
|
18/11/2015 12:54
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Oslo sportslager for noen timer siden, Lupine Piko X 4 Smart Core kr 3599 svart pris. Dvs. 15 % rabatt for mange via foreninger, klubber, arbeidsplasser etc., altså kr 3059. Nå er den satt til kr 3500 rød pris slik at de sperrer for alle rabatter. Det er vel først nå de har fått den på lager  . https://www.oslosportslager.no/produkt/l...1516-38389.aspxXXL er jo vennligheten selv i forhold. (Jeg kjøpte lykta til kr 3000 hos VPG.)
|
|
|
18/11/2015 13:05
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nå er det jo DNB som har gitt den første rabatten/bonusen, XXL har slått inn og får sine 12.990,- Skulle ikke deres prisgaranti gjelde da? Jeg tror eg. ikke det er slik at DNB finansierer 25 % av kjøpsbeløpet her. Dette kunne XXL enkelt sikret seg mot ved å poengtere at prisgarantien ikke gjelder i denne kampanjen (som så langt jeg har sett ikke er nevnt av XXL, kun DNB), det har de imidlertid ikke gjort. (den aktuelle varen er borte fra nettsiden, og det er tomt på sentrallageret)
|
|
|
18/11/2015 13:12
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Nå er det jo DNB som har gitt den første rabatten/bonusen, XXL har slått inn og får sine 12.990,- Skulle ikke deres prisgaranti gjelde da? Jeg tror eg. ikke det er slik at DNB finansierer 25 % av kjøpsbeløpet her. Dette kunne XXL enkelt sikret seg mot ved å poengtere at prisgarantien ikke gjelder i denne kampanjen (som så langt jeg har sett ikke er nevnt av XXL, kun DNB), det har de imidlertid ikke gjort. (den aktuelle varen er borte fra nettsiden, og det er tomt på sentrallageret) Men prisen kan jo sies å være det du har betalt, altså inkl. MasterCard-rabatten? Det er jo litt rart om man kan kjøpe varer for kr 10 000, bli trukket kr 7500 på kortet og returnere varene og få tilbake kr 10 000 i cash. Men det kan godt hende det går...
|
|
|
|
|