Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Hva vil du forby?

Re: Hva vil du forby? [Re: Gråstein] #2029763 06/11/2015 22:30
K
kadensfjerner Offline
Entusiast
Entusiast
K
Sitat: Gråstein
Å ta opp en tråde etter 1,5 år for å si hvordan man uttaler et stykke dødt dyr. Eller. Jeg vil egentlig ikke forby det, jeg er bare veldig nysgjerrig på hvordan denne tråden kom tilbake igjen.
Veldig bra poeng! Det lurer jeg også på.

Re: Hva vil du forby? [Re: Tormod..] #2029800 07/11/2015 07:56
KlabbOgBabb Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Tormod..
Sitat: trondmm
Sitat: KlabbOgBabb
Tesla-eiere som sier "Tesslaan" istedenfor "bilen"

Gjelder dette bare Teslaeiere, altså? Skal ikke de som sier mæsjen og påsjen få være med?

Teori: Folk som sier "Teslaen" i stedet for bilen har mer enn 1 bil i familien, hvor familienmedlemmene sier: "Jeg tar Teslaen i dag", hvorpå faren svarer: "Det kan du bare drite i". Teslaeiere som bare har 1 sier: "Kan du kjøre ""Bilen"" på verksted i morgen, så tar jeg el-sykkelen....

Gårsdagens scenario var; en kunde kommer inn i butikken, kjøper en dusj til 11990.-, tar seg til lomma og sier; "Oi, jeg la igjen lommeboka i Tesslaan" så går han ut og henter den.

Treig oppover, feig nedover.
Re: Hva vil du forby? [Re: turbo] #2029804 07/11/2015 08:26
M
Marøder Offline
Ringrev
Ringrev
M
Menn som går med pensko som sier "klikk klakk klikk klakk" når de går. Høres ut som det er en dame med høye hæler som kommer gående. Har en slik en på jobb. Sikker på at han blir høy på seg selv når han kommer klakkende.

Re: Hva vil du forby? [Re: turbo] #2029811 07/11/2015 08:58
sindrer Offline
Besatt
Besatt
Forbud mot at stortingspolitikerne bestemmer sin egen lønnsforhøyelse hvert år(hvis det fortsatt er slik?) La heller lønnsøkningen deres være bestemt av den gjennomsnittlige lønnsøkningen til "vanlige" arbeidere.

Sindre R.

Re: Hva vil du forby? [Re: turbo] #2029813 07/11/2015 09:00
T
Tor Arne Offline
Besatt
Besatt
T
Forbud mot politisk engasjement på Facebook.

Re: Hva vil du forby? [Re: Tor Arne] #2029840 07/11/2015 10:09
knut77 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Tor Arne

+1 (:

Re: Hva vil du forby? [Re: Marøder] #2029841 07/11/2015 10:10
K
kadensfjerner Offline
Entusiast
Entusiast
K
Sitat: Marøder
Menn som går med pensko som sier "klikk klakk klikk klakk" når de går. Høres ut som det er en dame med høye hæler som kommer gående. Har en slik en på jobb. Sikker på at han blir høy på seg selv når han kommer klakkende.
Det der hørtes ikke noe særlig ut, nei. Har det mye bedre på jobben sjøl i og med at sjefen kun subber, lavmælt, når han kommer tuslende. Ganske praktisk å høre at han er i anmarsj egentlig.

Redigert av kadensfjerner; 07/11/2015 12:34.
Re: Hva vil du forby? [Re: Tor Arne] #2029875 07/11/2015 12:21
SturlaS Offline
Avhengig
Avhengig

+1

Jeg brukte tidligere ljåen på vennelista etter gjentatte "overtramp" men nå virker det nesten som om "alle" skal være så forb$#%& politiske og korrekte på FB... devilsmile

Re: Hva vil du forby? [Re: SturlaS] #2029906 07/11/2015 15:48
L
lektorHaugen Offline
Ivrig
Ivrig
L
Sitat: SturlaS

+1

Jeg brukte tidligere ljåen på vennelista etter gjentatte "overtramp" men nå virker det nesten som om "alle" skal være så forb$#%& politiske og korrekte på FB... devilsmile

Ja, det er jo myyyyye bedre med feriebilder og treningsoppdateringer. For ikke å snakke om ørten bilder av bikkjer og unger.

Tidligere "kjent" som "Lektoren".
Re: Hva vil du forby? [Re: Marøder] #2029908 07/11/2015 15:50
L
lektorHaugen Offline
Ivrig
Ivrig
L
Sitat: Marøder

Forbud mot joggesko og sandaler på kontorjobb. Og shorts, treningsbukse og flis. Heller klikk, klakk enn en gjeng kollegaer som ser ut som fortapte interrailere.

Re: Hva vil du forby? [Re: turbo] #2029909 07/11/2015 15:52
L
lektorHaugen Offline
Ivrig
Ivrig
L
Jeg ønsker meg forresten et forbud mot komorbide lidelser, også.

Re: Hva vil du forby? [Re: lektorHaugen] #2029930 07/11/2015 17:27
SturlaS Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: lektorHaugen
Sitat: SturlaS

+1

Ja, det er jo myyyyye bedre med feriebilder og treningsoppdateringer. For ikke å snakke om ørten bilder av bikkjer og unger.

Ikke myyyyye bedre med definitivt bedre IMO.
Blir det for mye egg&bacon og turskryt slutter jeg bare å følge dem. ICON_WINK

Re: Hva vil du forby? [Re: turbo] #2029933 07/11/2015 17:42
H
hilmer Offline
Ivrig
Ivrig
H
PK-fascisme på Terrengsykkel.no....eller forsåvidt overalt. De burde rundes opp og bøker bør brennes.... Hmmm...kanskje vanskelig å forby fascisme uten å bli en selv.....

Re: Hva vil du forby? [Re: turbo] #2029987 07/11/2015 20:37
Oddeman Offline
Ringrev
Ringrev
Lett: Varmegrader om vinteren og kuldegrader om sommeren.

------------------
I don't believe a word
Re: Hva vil du forby? [Re: turbo] #2030017 07/11/2015 23:04
R
RunM Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
R
Kaster ut en brannfakkel, henter popcorn, og setter meg godt tilrette i sofaen:

Jeg vil forby sykling i veibanen der det er mulig å sykle på en gang og sykkelsti ved siden av.

Langrennsløpere må ha tråkkede løyper, skyttere må ha en skytebane, ballspillere må ha en bane, osv....

Re: Hva vil du forby? [Re: RunM] #2030079 08/11/2015 13:26
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: RunM

Jeg vil forby sykling i veibanen der det er mulig å sykle på en gang og sykkelsti ved siden av.

Langrennsløpere må ha tråkkede løyper, skyttere må ha en skytebane, ballspillere må ha en bane, osv....

Dette har bltt vurdert og noen som har mye mer greie på trafikk enn deg, synes ikke det var et godt forslag.
-------------------
Fra behandlingen av St.meld. nr. 24 (2003 -2004), Nasjonal transportplan 2006-2015 i Stortingets Samferdselskomité. Spørsmål fra Samferdselskomiteen:
"Syklande har lov til å nytta vegen sjølv om det er gang- og sykkelveg parallelt med vegen. Vil departementet m.a. av pedagogiske årsaker vurdere å innføre forbod mot sykling på veg når det er parallell gang- og sykkelsti. I tilfelle nei, kvifor ikkje?"

Svar:
"Gang- og sykkelvegar har fleire føremål. Dei skal skilje gang- og sykkeltrafikken fysisk frå motorisert trafikk og på den måten medverke til å redusere ulykkesrisikoen til fotgjengarar og syklistar, samt gje fotgjengarar og syklistar auka framkome.
Dei fleste syklistar som vel å sykle i vegbanen sjølv om det finst parallell gang- og sykkelveg er vaksne syklistar, og truleg er dette syklistar som har ønske om å komme raskt fram. Ved å tvinge desse syklistane over på parallelle gang- og sykkelvegar, vil talet på syklistar i motsett retning i høg fart på desse gang- og sykkelvegane auke. Det vil seie at syklistane skal ferdast saman med fotgjengarar og barn med eit vesentleg lågare fartsnivå. Det finst forsking som underbygger at dette vil føre til fleire konfliktar og uhell enn om desse syklistane held seg i kjørebanen.
På bakgrunn av det som er sagt ovanfor finn departementet per i dag ikkje grunn til å vurdere forbod mot sykling på veg ved parallell gang- og sykkelveg."

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Hva vil du forby? [Re: hilmer] #2030081 08/11/2015 13:28
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: hilmer
PK-fascisme på Terrengsykkel.no....eller forsåvidt overalt. De burde rundes opp og bøker bør brennes.... Hmmm...kanskje vanskelig å forby fascisme uten å bli en selv.....

Hva er et godt eksempel på PK-fascisme?

- Robert Green Ingersoll
Re: Hva vil du forby? [Re: RunM] #2030116 08/11/2015 16:43
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: RunM

Jeg vil forby sofasitting.

Fører til alt for mange tullete forbudsforslag.

Kan ta med popcorn i samme slengen. Bare å forby.

Re: Hva vil du forby? [Re: Oddeman] #2030118 08/11/2015 16:44
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Oddeman
Lett: Varmegrader om vinteren og kuldegrader om sommeren.

Tåpelig, sofasitter?

Jeg synes det er veldig godt med varm kakao om vinteren og like godt med en kald en om sommeren.
Hva er det du drikker om vinteren; iste?

Re: Hva vil du forby? [Re: turbo] #2030121 08/11/2015 16:58
T
Tor Arne Offline
Besatt
Besatt
T
Potetgull®

Jeg klarer ikke motstå, og går opp i vekt.

Re: Hva vil du forby? [Re: GeirK] #2030127 08/11/2015 17:19
H
hilmer Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: GeirK

Når en majoritets-gruppe enten tier ihjel, eller vier uforholdsmessig mye energi til å angripe en liten gruppe.
Vanskelig å komme med gode eksempler, siden de konkrete eksemplene vil variere fra gruppe til gruppe - og gjerne finnes med motsatt fortegn avhengig av miljø. Merkes kanskje best ved at debatter polariseres, slik at det blir stillingskrig. Kjennetegnes også gjerne ved at kverulanter kommer på banen, og/merkelappsetting. Hva tenker du når betegnelsen benyttes?

Re: Hva vil du forby? [Re: turbo] #2030128 08/11/2015 17:27
H
hilmer Offline
Ivrig
Ivrig
H
Jeg vil også forby dette:
http://dyreelskere.no/spania-underskriftskampanje/
(Ikke kampanjen, men dyreplageri for forlystelse eller religiøs-et-eller-annet)

Re: Hva vil du forby? [Re: hilmer] #2030149 08/11/2015 19:49
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Når en majoritets-gruppe enten tier ihjel, eller vier uforholdsmessig mye energi til å angripe en liten gruppe.
Vanskelig å komme med gode eksempler, siden de konkrete eksemplene vil variere fra gruppe til gruppe - og gjerne finnes med motsatt fortegn avhengig av miljø. Merkes kanskje best ved at debatter polariseres, slik at det blir stillingskrig. Kjennetegnes også gjerne ved at kverulanter kommer på banen, og/merkelappsetting. Hva tenker du når betegnelsen benyttes?

Jeg tenker umiddelbart på små grupper som vaksinemotstandere eller fornektere av menneskeskapt klimaendring, som tar på seg offerrollen og kaller meningsmotstand eller anmodning om å grunngi argumentene sine for hets og hersketeknikker. Sånne tror jeg føler at de blir utsatt for fascisme fordi de er i mindretall og møter massiv motstand.

- Robert Green Ingersoll
Re: Hva vil du forby? [Re: GeirK] #2030175 08/11/2015 20:57
H
hilmer Offline
Ivrig
Ivrig
H

Jeg tenker umiddelbart på små grupper som vaksinemotstandere eller fornektere av menneskeskapt klimaendring, som tar på seg offerrollen og kaller meningsmotstand eller anmodning om å grunngi argumentene sine for hets og hersketeknikker. Sånne tror jeg føler at de blir utsatt for fascisme fordi de er i mindretall og møter massiv motstand.

Gode eksempler, og jeg tror faktisk at de har litt rett også....selv om de i mine øyne ikke har rett i sak. Det man har tapt i disse debattene, er f.eks. en forståelse for hvorfor de har mistet tilliten til de toneangivende forskningsmiljøene (for å ikke se de aller aller fleste). Ved å presse disse til å forklare seg på våre premisser, blir det en stillingskrig.
Er redselen for at noen skal droppe å vaksinere seg så stor at man unnlater å diskutere fordeler opp mot risiko? I min barndom var det forsøk med vaksiner på skolen jeg gikk (hvis jeg ikke husker helt feil). Jeg var ikke en del av dette, og foreldrene mine ble kalt inn til rektor. Dette er et ganske drastisk tiltak - å skyte spurv med kanoner kan man si. Nå hadde ikke rektor så mye å stille opp med, siden min foreldre kjente dette vaksineprogrammet godt. Foreldrene min var begge i helsesektoren, og begge tilhengere av vaksiner.

Re: Hva vil du forby? [Re: hilmer] #2030190 08/11/2015 21:27
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Er redselen for at noen skal droppe å vaksinere seg så stor at man unnlater å diskutere fordeler opp mot risiko?

De ivrigste mener det å vaksinere seg har negativ helseeffekt fordi vi trenger sykdommene - og mener i tillegg til at vaksiner er svært skadelige for de fleste som blir vaksinert.

Da kan man ikke diskutere fordeler opp mot risiko.

Problemet er at det er ikke noen "våre premisser her". Det er ETT sett av premisser og de er definert av et usedvanlig overveldende vitenskaplig konsensus.

- Robert Green Ingersoll
Re: Hva vil du forby? [Re: turbo] #2030569 09/11/2015 18:25
O
Ole Offline
More than words
More than words
O
Religion, enten det gjelder GMO, vaksiner eller Besusjarnet . Tenk så mye bedre verden hadde vært med kunnskapsbaserte avgjørelser. Ingen Spansk Inkvisisasjon, ingen mørk middelalder, ingen Sharia, ingen IS.

Re: Hva vil du forby? [Re: Ole] #2030661 09/11/2015 23:26
K
kadensfjerner Offline
Entusiast
Entusiast
K
Sitat: Ole
Religion, enten det gjelder GMO, vaksiner eller Besusjarnet . Tenk så mye bedre verden hadde vært med kunnskapsbaserte avgjørelser. Ingen Spansk Inkvisisasjon, ingen mørk middelalder, ingen Sharia, ingen IS.
Ole for President !

Re: Hva vil du forby? [Re: Ole] #2030663 09/11/2015 23:56
PålGnål Offline
Veteran
Veteran

Ifølge SGU så kan du slenge på akupunktur, homøopati og multivitaminer også.

På tide å begynne å trene igjen...
Re: Hva vil du forby? [Re: PålGnål] #2030695 10/11/2015 07:30
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: PålGnål

Ifølge SGU så kan du slenge på akupunktur, homøopati og multivitaminer også.

Helt OK tanke, men i følge meg så hadde verden vært akkurat lik som i dag. Religion er noe de nevnte gruppene har brukt som unskyldning/begrunnelse for sine handlinger. Uten religionen hadde de bare kommet med en annen grunn. resultat=likt.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Hva vil du forby? [Re: turbo] #2030699 10/11/2015 07:42
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ulv.
Og alle udugelige journalister som ikke evner å få fram fakta i saker, men kun synsing og "føleri".

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Side 3 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Moderator  support