Charge Cooker Maxi 2014 i str. L, rett ut av boksen. Oppgradert med Snowshoe XL bak og Flowbeist foran pluss et bredere styre. 17kg inklusive lys og pedaler.
Så gøy, så lett, så morro, så leken. Man kan si mye om sykler. En ting jeg kan si er at det er ekstremt stor forskjell på en lett fb og en tung fb. Har syklet på fb + 15 kg og nå på 8.78 kg. Er en helt syk forskjell.
Så gøy, så lett, så morro, så leken. Man kan si mye om sykler. En ting jeg kan si er at det er ekstremt stor forskjell på en lett fb og en tung fb. Har syklet på fb + 15 kg og nå på 8.78 kg. Er en helt syk forskjell.
Scott'n min med samme dekk og originalfelger, men med, Bluto, XT/XTR utstyr, Next styre, setepinne og Slr sete veier 13,4 kg(15.1 med Clownshoe og Dillinger 5).
Utrolig at det går an og få den Nakamura'n så lett .
Takk for det. Stemmer, Bigbob LTD. Har ofte tenkt det samme om vekt og sykler. Begge veier. Går man gjennom en sykkel. Fra komponent til komponent. Blir det mye vekt ene eller andre veien.
Går man gjennom en sykkel. Fra komponent til komponent. Blir det mye vekt ene eller andre veien.
Gratulerer. Jeg har samme ramme men prioritert mer stiorienterte deler og dermed renner grammene på. Det er som du sier; sykt forskjell på en lett og responsiv feit enn om du henger på et par kilo ;-)
Går man gjennom en sykkel. Fra komponent til komponent. Blir det mye vekt ene eller andre veien.
Gratulerer. Jeg har samme ramme men prioritert mer stiorienterte deler og dermed renner grammene på. Det er som du sier; sykt forskjell på en lett og responsiv feit enn om du henger på et par kilo ;-)
Takker. Min har blitt feitet opp ca 600 gram. Satt på dekkene jeg foretrekker på sti. JJ 4.8 ls.
Takker. Min har blitt feitet opp ca 600 gram. Satt på dekkene jeg foretrekker på sti. JJ 4.8 ls.
Er det noe hente på oppgradere karbon felgene til mulig enda lettere Kiroshiro hjul til 2500€? For å gjøre bot for disse tyngende 600 grammene
Er det noe hente på oppgradere karbon felgene til mulig enda lettere Kiroshiro hjul til 2500€? For å gjøre bot for disse tyngende 600 grammene
Kuroshiro 85mm hjulsettet med Tune 197/150 nav ligger på ca 1650g. Felgene er ca 135g lettere per stykk enn felgene på LTD (ca 570g per stykk). Mitt eget 80mm hjulsett veier ca 1950g, men interessant nok er det nyere 100mm hjulsettet med karbonfelger av samme fabrikat noe lettere, ca 1940g.
Siste 100mm settet som dukket opp (idag) veide 920g for forhjulet og 1006g for bakhjulet, så 1926g for settet. Monterer Juggernaut Pros på disse, som gir en casing bredde på ca 4.5'' Sykkelen bør nå lukte på 7.8kg, og er snart under 8000g med pedaler (145g) og flaskeholder (10g). Ikke så halvgalt med 100mm felger og 4.5'' dekkbredde.
(det tunge beistet på 10.5kg ,med 5.6'' dekk er likevel førstevalget på 29 av 30 turer, for man blir vant til å kunne kjøre så og si hvor man vil, og den sykkelen er også svært kjapp).
Denne bruker jeg for tiden (utlån): Diamant prototype - omtrent som Big Bob 5, men med plass for 2XL bak. Standard 102mm alufelger. RTL slangeløst. PS! Jeg trodde ikke det skulle være noe poeng med så breie dekk før jeg fikk testet det. Fantastisk fremkommelighet og komfort på snø, is, grov grus og sti.