Nå har jeg endelig kommet frem til nesten-helt-ferdigstadiet.
Jeg mangler fortsatt et snasent sete, men enn så lenge bruker jeg det jeg ha, selv om det ikke er helt match. Får være grenser på jåleri, da!
Ny drivlinje:
Jeg fikk plutselig et innfall og ville ha 1x10. Hovedgrunnen var egentlig å slippe framskifteren, den roter til på styret, samt at den kan jo (kanskje) skade lakken. Eller no'.
Det var ikke fullt så lett som jeg trodde, siden jeg hadde gamlekranken til Surly, og ingen drev passet på denne. Adapter viste seg å være vanskelig å få tak i, pluss at det ble dyrt. Heldigvis dalte det inn et fabelaktig forslag fra BCsport, så da ordnet alt seg!
Nytt kranksett fikk Wolf Tooth narrow/wide på seg. Jeg gikk for 28 tenner, jeg håper det blir bra.
Bak brukte jeg den gamle XT-kassetten, siden den egentlig var ganske ny. Satte på en Wolf Tooth Giant Cog 42t drev, den ble byttet mot 17t drevet.
Ny krank:
Ny, fin krank og nye, fine pedaler.
Bremser:

XT-bremsene var ganske nye, så de fikk en vask og en puss før de var klare til å settes på sykkelen igjen. Jeg gikk for Shimano bremseskiver, 203mm foran og 180mm bak. Lette nok, bra nok, og jeg syns de ser veldig bra ut!
Cockpit:
Jeg endte opp med Race Face Turbine styre og stem. Dessverre matcher ikke fontene helt, men jeg skal la det gå.

Stemet er 60mm, styret er 760mm med litt rise. Jeg gikk for 35mm oversized, mest fordi det ser kult ut. Jeg fikk med noen holker fra Race Face, de ser helt ok ut, og er superklissete! Half Nelson tror jeg de het. Fine!
Skrytebilder:
Full frontal
Fine klistrelapper

Flere fine klistrelapper

Nytt styrelager

Sykkel i solnedgang