Felger har jo også ulik bredde (og flere andre forskjeller, men det har først betydning hvis de skal flyttes til en annen bil). Selv om 245/45/R14 har så og si samme rulleomkrets som 175/65/R14, så spørs det om de passer på samme felgen.
Men lite sannsynlig at ikke den lille endringen TS ønsker vil gå, da må jo i tilfelle 175 allerede være det bredeste felgen har plass til.
mmhm.. joa, jeg legger godviljen til, og skjønner hva du mener med bredden.. TS hadde jo oppgitt i første innlegg at han ville gå fra 175 til 185, så det er snakk om 1 cm. Hadde vi snakket lavprofil, og i breddeforskjeller som du bruker i eksempelet ditt hadde det vært noe annet, men disse dekkene har vel drøyt 11 cm sidevegger å fordele differansen på..
..Når han vil gå opp i bredde slipper han i det minste å poppe det på med startgass slik som vi gjorde på skogsbilene i hine hårde..
-med flere andre forskjeller tenker du på innpress?
-Jeg skal slutte å kverulere, men jeg syntes bare at de svarene som var kommet var finfine, og at det var unødvendig å gjøre ting vanskelige.