Er det plass da? Er det det er det jo gull for knotesti i allefall. Hvor brede er de?
Er 83mm klaring i bakramma. Burde ha 3-4mm klaring på hver side med de dekka på 31mm (innvendig) felger. Spent på høyden. skal teste med de korte dropoutene først.
Dekka er noen Surly Knard 29x3.0" Skal visst være verken bredt eller smalt i forhold til påstått bredde.
Er det plass da? Er det det er det jo gull for knotesti i allefall. Hvor brede er de?
Er 83mm klaring i bakramma. Burde ha 3-4mm klaring på hver side med de dekka på 31mm (innvendig) felger. Spent på høyden. skal teste med de korte dropoutene først.
Dekka er noen Surly Knard 29x3.0" Skal visst være verken bredt eller smalt i forhold til påstått bredde.
Andre diskuterer om 275+ går i 29er ramma, du snakker om 29+ går inn :-D
29+ går ikke inn i gaffel, vel?
-------------------- Happy Trails! Jørgen
Re: Byggetråd: Banshee Prime 29" sti/enduro
[Re: RazeFaze]
#202798802/11/201510:56
Andre diskuterer om 275+ går i 29er ramma, du snakker om 29+ går inn :-D
Har snakka med Extremebikes. Hyggelig kar. Han forsikra meg om at det jeg opplevde var helt normalt, og at alle ccdb demperene var slik. hvis ikke jeg hadde surkling, var det greit.
Han sa at det var på grunn av utligning av positiv og negativ-kammeret dette skjedde, men jeg har fortsatt vansker med å forstå hvorfor det blir en så tydelig "terskel" akkurat der. Først så trodde jeg at hvis kammerene utlignes der, så burde jo "nullpunktet" til demperen være der. Men så innså jeg at arealet på hver side av luftstempelet ikke er like stort, og det fører til at positivkammeret yter større nettokraft på stempelet(på samme trykk), slik at nullpunktet faktisk blir i toppen. Fair enough.
Men hvorfor, rent teknisk, opplever jeg en plutselig økning i demping ved utligningspunktet?
Ruger på et par med Chronicle 29+ hvis du vil teste de en gang. Sitter endel bedre på gjørme enn Knard (de pakker seg veldig fort) og har bedre sidekanter. Fikk faktisk plass til dem i WFOen min også (dog på flow felger).
Ruger på et par med Chronicle 29+ hvis du vil teste de en gang. Sitter endel bedre på gjørme enn Knard (de pakker seg veldig fort) og har bedre sidekanter. Fikk faktisk plass til dem i WFOen min også (dog på flow felger).
Takk for tilbudet. Hvor store er Chronicle i forhold til Knard? Har ikke mye å gå på i bredden.
Takk for tilbudet. Hvor store er Chronicle i forhold til Knard? Har ikke mye å gå på i bredden.
Ca like store mener jeg. Bontrager chupacabra og Surly dirt wizzard skal være mindre.
Ser überfet ut! Hvertfall med vanlige dekk... Kan du si noe om lekenhet? Er den et godtstog på alle måter, eller er dette faktisk en sykkel til kupert markasykling med fokus på utoforkjøringene?
Det bildet var flott ja, også blir det en våt drøm å se sånn type sti, dette er hva jeg drømmer om å finne til meg og konemor... for vi er rett og slett talentløse på knot
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
Re: Byggetråd: Banshee Prime 29" sti/enduro
[Re: Lurifax]
#202899605/11/201509:28
Det bildet var flott ja, også blir det en våt drøm å se sånn type sti, dette er hva jeg drømmer om å finne til meg og konemor... for vi er rett og slett talentløse på knot
Må vel da si at det bildet ikke er representativt for majoriteten av stiene i Trondheim, vi har noe "svenskeflyt", men ikke så mye.
Må vel da si at det bildet ikke er representativt for majoriteten av stiene i Trondheim, vi har noe "svenskeflyt", men ikke så mye.
Nå må ikke du skremme bort folk, Erik I Trondheim har vi bare fløyelsmyke flytstier uten gjørme og fotgjengere!
Sitat: fjøråsyklist
Ser überfet ut! Hvertfall med vanlige dekk... Kan du si noe om lekenhet? Er den et godtstog på alle måter, eller er dette faktisk en sykkel til kupert markasykling med fokus på utoforkjøringene?
Takk for det. Lekenhet, hva er det? -Neida, men jeg merker selvsagt at sykkelen er stor og ganske lang. Driver og skal lære meg "manual" og jeg merker det var enklere på gamlesykkelen som var kortere og hadde høyere krank. Jeg syns sykkelen er leken nok, og et monster på stien. Jeg digger den foreløbig ihvertfall. En annen ting som overraska meg, er gaffelen. Fyttikatta den er pløsj. Der den gamle BOS-gaffelen var hard og full av feedback, glir 36'en silkemykt. Føler meg som aladdin.
Der den gamle BOS-gaffelen var hard og full av feedback, glir 36'en silkemykt. .
What? Mitt minne av BOS Deville er at den var lim på underlaget og at mine følsomme hender var på spa.
Jepp, det er min erfaring. Ble ikke særlig bedre av service heller. For all del, BOS-gaffelen gjorde at fremhjulet satt som støpt, men det var litt mye feedback, syns jeg.
I går prøvde jeg noe nytt. -Voksing av kjedet. Swix LF10 ser ut til å funke bra. Litt fluor gjør susen tror jeg!
Brukte en voksvarmer fra veet (en slik man bruker på bikinilinja, -men det vet vel dere alt om ), slengte oppi et par gode klumper LF10 og la et helt rent kjede oppi. Rensa kjedet i flere omganger i isopropanol først.
I går prøvde jeg noe nytt. -Voksing av kjedet. Swix LF10 ser ut til å funke bra. Litt fluor gjør susen tror jeg!
Brukte en voksvarmer fra veet (en slik man bruker på bikinilinja, -men det vet vel dere alt om ), slengte oppi et par gode klumper LF10 og la et helt rent kjede oppi. Rensa kjedet i flere omganger i isopropanol først.
Hva sier kona når hun skal ta bikinlinja og dingsen er full av LF10?