En ting til: På grunn av lite tålmodighet, limte jeg på holkene asap. Jeg glemte at det skulle på en Sram-trigger, og de har jo ikke klemme med ledd på. Eller, jo, man kan vel bruke en slik bremseklemme til Elixir, men den er så stor og klumpete. Har lyst på mixmatch-adapter fra problemsolvers, men det blir så satans dyrt for en så liten del.
Mulig å bende de tynne alu-klemmene som kommer med sram-triggerene? Hvor får man kjøpt deler fra Problemsolvers til en OK pris? Andre alternativ?
Hopeklemme burde passe alle de kriteriene, selv med expressfrakt via CRC holder de seg ganske rimelige
Hvorfor QR siden jeg antar du skal bruke dropper?
Liker å ha litt slingringsmonn. Jeg har megalange bein, og burde egentlig hatt 200mm dropp på setepinnen. Hvis jeg vet jeg skal sykle mye nedover, senker jeg pinnen 1-2cm. Syns at jeg får bedre ballanse på sykkelen når setet er litt lengre ned, så når jeg sykler teknisk og kuppert terreng, bruker jeg også å senke en cm eller så. (Typ. "Gammelstien" for de som er kjent i Trøndelag)
Gleder meg til å høre testrapport da jeg går og sikler på en Prime jeg og. Har du sett Magura-setepinnen? Har litt samme problemet selv og føler også at sykkelen blir litt ubalansert. Men kanskje 29" hjul vil løse dette problemet, i alle fall til en viss grad?
Gleder meg til å høre testrapport da jeg går og sikler på en Prime jeg og. Har du sett Magura-setepinnen? Har litt samme problemet selv og føler også at sykkelen blir litt ubalansert. Men kanskje 29" hjul vil løse dette problemet, i alle fall til en viss grad?
Ja, jeg gleder meg som en liten unge!
jeg har virkelig troa på 29" hjul. Har til og med bestilt ekstra lange dropouts for å gi litt lengre wheelbase.
Den trådløse greia fra Magura skal jeg IKKE ha. over 1 sek delay fra man trykker på (den lite ergonomiske) knappen til pinnen er mulig å senke. Bare tull og en gimmick som ble hypet ut av proporsjoner.
Ser et lys i tunellen på rammebestillingen nå, og den kommer kanskje tidligere enn først antatt.
Du kommer til å kose deg glugg i hjel med den gaffelen i hvert fall!
Håper det. Kommer fra BOS, så jeg er godt vant. Det som er dritt med å have på "gaffelkjøret" er at når man aldri kan "nedgradere."
Jeg skal åpne gaffelen før jeg bruker den for å forsikre meg om at det er nok smøreolje på den, og i tillegg så skal jeg studere godt luftfjæra. Har noen modifikasjoner i bakhodet.
Har vel forsåvidt en ekstra trickstuff matchmaker, men tror den er til Ispec A, eller hva det nå heter. Denne er bedre enn Problemsolvers, da den bygger mye mindre vertikalt.
Re: Byggetråd: Banshee Prime 29" sti/enduro
[Re: Erlend_G]
#202178314/10/201514:44
Har vel forsåvidt en ekstra trickstuff matchmaker, men tror den er til Ispec A, eller hva det nå heter. Denne er bedre enn Problemsolvers, da den bygger mye mindre vertikalt.
Skulle jeg montert rett på bremsene, må jeg ha til Ispec 2.
men den Clapton-klemma til trickstuff virka grei. Men satans dyr da! 45euro for den lille shiten der.
Har bygd framhjul i kveld. Dt revo/comp med messingnippler. Fytti så digg det er å bygge med en så stiv felg. Aldri fått så jevnt spenn før. Dette blir bra! Både eiker, nipler og felg er svarte, så det ble ganske stealth.
Håper det. Kommer fra BOS, så jeg er godt vant. Det som er dritt med å have på "gaffelkjøret" er at når man aldri kan "nedgradere."
Jeg skal åpne gaffelen før jeg bruker den for å forsikre meg om at det er nok smøreolje på den, og i tillegg så skal jeg studere godt luftfjæra. Har noen modifikasjoner i bakhodet.
Hehe ja, men demperkjøret er vel verdt penger og vekt! Så kan man heller spare inn på trigger, bakgir og kassett om man må Hva vil du ha ut av modifiseringen? Føler jeg trenger bittelitt mer progresjon i dempingen på hardkjør, så jeg kan kjøre trykket jeg ønsker, men det regner jeg med fikser seg med en air volume reducer.
Jeg hadde i utgangspunktet tenkt til å lage et adapter slik at det funket som ispec 2 festet er tenkt, at det klemmes mellom styret og bremseklemma. Fant ikke noen særlig elegant løsning på det, så jeg måtte improvisere litt. Hadde en gammel kina-karbon setepinne i 34,9 dim. Denne passet perfekt i radiusen under bremseklemma. Bytta skruen på bremseklemma med en som var mye lengre slik den stakk ut på baksida. Sagde ut et passelig stykke av setepinnen og borra hull til skruen fra bremseklemma og til triggeren. Skruen som kom fra bremseklemma hadde en litt lei vinkel på braketten, men det fiksa jeg ved at jeg filte og borra en liten aluminiumskloss slik at mutteren fikk en flat kontaktflate.
Edit: En annen ting som er positivt med Bøttemach er at vinkelen mellom bremsa og triggeren blir stor nok, uten at distansen mellom de øker. Skal teste litt mer "moto style" på bremsehendlene, har hørt rykter om at man får mindre vondt i fingrene.
Hehe ja, men demperkjøret er vel verdt penger og vekt! Så kan man heller spare inn på trigger, bakgir og kassett om man må Hva vil du ha ut av modifiseringen? Føler jeg trenger bittelitt mer progresjon i dempingen på hardkjør, så jeg kan kjøre trykket jeg ønsker, men det regner jeg med fikser seg med en air volume reducer.
Glemte å svare deg. 160mm gaffel kan bli litt i lengste laget for denne ramma, så vil prøve å gjøre slik at utligninga mellom positiv og negativ-kammeret skjer 1 cm ned i vandringa. Mer negativ-vandring, større negativkammer og forhåpentligvis mer pløsj på småhumper. Må justere luftvolumet når jeg før prøvd sykkelen.
Det er litt dårlig utvalg i 30.9mm heve/senkepinner med 150mm vandring (les: reverb lages ikke i den lengden).
Jeg har derimot et lite prosjekt på gang. Med en gang reverb stealth kom, kom den i 30,9x150mm drop, men ble raskt strøket fra produksjonen da holdbareheten viste seg å være dårlig.
Jeg har klart å funnet et "lower/outer tube" til den sjeldne 30,9x150x430-pinnen. Dette er bestilt fra New Zealand. Har kjøpt en 34,9mm reverb i 150x430mm og har liggendes "keys" til 30,9mm rør. Rask ombygging, og vipps, så har jeg en pinne som passer ramma.
Reverben jeg køpte er lost i posten. Håper den dukker opp snart.
Ramma blir sendt fra fabrikken i morgen. 6-10 dager ETA. Har ordna bremseadaptere fra CRC, og bestilt ny X01-kassett fra Canada. Betalte 2250kr for en X01-kassett og et par Giro Terraduro sko, inkl. frakt. Selv om det er mye å bruke på en kassett, syns jeg det var en bra deal. X01- og XX1-kassetter skal visst være en investering, har jeg hørt...
Reverben jeg køpte er lost i posten. Håper den dukker opp snart.
Ramma blir sendt fra fabrikken i morgen. 6-10 dager ETA. Har ordna bremseadaptere fra CRC, og bestilt ny X01-kassett fra Canada. Betalte 2250kr for en X01-kassett og et par Giro Terraduro sko, inkl. frakt. Selv om det er mye å bruke på en kassett, syns jeg det var en bra deal. X01- og XX1-kassetter skal visst være en investering, har jeg hørt...
Tror jeg har alt nå.
Strava sier jeg har 1452km på min X01-kassett nå, litt transport, 90% sti... for what it's worth. 2 hele sessonger. Montert januar 2014.