Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Stisykkel til barn, what to do?

Re: Stisykkel til barn, what to do? [Re: kebr] #2045112 01/01/2016 18:58
Pedalsyre Offline
Veteran
Veteran
Poden her blir 6 nå i januar. Han har kjørt en trek superfly 20 i 2 år nå og fått smaken på både bortover&nedover sykling. Har vært 3 turer i hafjell, ene gangen leide vi lil'schreddern der.Han er stor for alderen, litt over 120cm, og lurte veldig på hva som skulle bli neste sykkel. Etter mye tenking ble det til slutt lagt innet depositum på en Ripcord hos bcsport. Tror det er ett bra valg til bruk både bort&opp.

Argumentet med at teknikk blir bedre med HT kjøper jeg, men gjør en fulldemper at timene i skogen blir flere og mer givende tror jeg det veier opp. Tyngden har jeg ikke tenkt så mye på da jeg har lært han å kjøre i strikk bak meg slik at jeg kan trene opppver og vi kan kose oss sammen nedover.

De største problemene vi har hatt til nå er for tungt girede sykler. Dette er løst ved å få LBS til å bore opp pedalhull på 140mm på en stylokrank og bruke 22t drev foran.

Til slutt: kostnader, ja det er fryktelig mye penger, men han ønsker det selv og har oppgaver hjemme som han opptjener kryss i ett skjema som igjen utløser ukelønn ved nok opptjente kryss. Dette må ham selv spare til sykkelen. Oppgaver er å hente ved, dekke på/av middagsbord o.l

Konklusjon: tja.. sats på den sykkelen som du tror gir mest glede og flest timer på tur.

Mvh

det er i motbakke du når toppen i livet...
Tidligere nick: Helium team carbonium.
Re: Stisykkel til barn, what to do? [Re: kebr] #2045124 01/01/2016 19:55
L
Larry WB Offline
Medlem
Medlem
L
Hva med en Islabike?
Disse skal vel være bra tilpasset til barn og samtidig ha snill vekt:
http://www.islabikes.co.uk/products/bikes/item/creig-26

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support