Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Datter på treningsstudio

Datter på treningsstudio #2023445 19/10/2015 09:09
M
Marøder Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
M
Har ei datter på 14 år. Hun har hintet om at hun vil begynne å trene på senter, og har nevnt at flere hun kjenner har begynt på Sats. Hun ønsker å være med meg. Jeg trener jevnlig der. Hun er litt "generation selfie", og jeg har bedt henne roe litt ned på selfie fokuset.

For min del hadde det vært artig å ha henne med. Hun vokser jo til og har sine egne ting, det er ikke så ofte vi har kvalitets tid lenger.

Men, hun er jo veldig ung. Og usikker og volatil som jenter flest i den alderen. Er litt redd for overdrevent kropps fokus og de farene som det kan medføre. Hun trener ballspill ellers. Hun er nok en gjennomsnittsfjortis. Ta henne med på trening eller er hun for ung?

Re: Datter på treningsstudio [Re: Marøder] #2023446 19/10/2015 09:12
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Marøder
Har ei datter på 14 år. Hun har hintet om at hun vil begynne å trene på senter, og har nevnt at flere hun kjenner har begynt på Sats. Hun ønsker å være med meg. Jeg trener jevnlig der. Hun er litt "generation selfie", og jeg har bedt henne roe litt ned på selfie fokuset.

For min del hadde det vært artig å ha henne med. Hun vokser jo til og har sine egne ting, det er ikke så ofte vi har kvalitets tid lenger.

Men, hun er jo veldig ung. Og usikker og volatil som jenter flest i den alderen. Er litt redd for overdrevent kropps fokus og de farene som det kan medføre. Hun trener ballspill ellers. Hun er nok en gjennomsnittsfjortis. Ta henne med på trening eller er hun for ung?

Nå har ikke jeg unger, men ta henne med. Trening er topp og er hun med deg så får hun sikkert se at det går an å trene uten og ta bilder hele tiden. :-)

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Datter på treningsstudio [Re: Marøder] #2023467 19/10/2015 10:05
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
At hun vil være med deg er jo bare bra! Da får du jo både en frisk datter og kvalitetstid sammen. Ville tatt det som tillitserklæring at en 14-åring vil gå på treningsstudio sammen med (og dermed bli sett med) foreldre.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Datter på treningsstudio [Re: Marøder] #2023706 19/10/2015 18:10
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Det Baronen sier.

Re: Datter på treningsstudio [Re: Marøder] #2023842 20/10/2015 06:46
P
pbk Offline
Ivrig
Ivrig
P
Det kommer jo an på om hun vil ha "flat mage" eller "sterk rygg", f.eks. Her kan jo du ta en prat om hva hun vil oppnå med treningen og lede henne inn på de viktige sidene ved trening, fremfor de rent "selfieorienterte" sidene.

Re: Datter på treningsstudio [Re: Marøder] #2023844 20/10/2015 06:53
HNK Offline
Besatt
Besatt
Dette blir jo et spørsmål i forhold til kroppslig utvikling osv. ettersom hun ikke er ferdig utvokst.

Vil anbefale å styre unna den tunge vekttreningen (er kanskje ikke det som er interessant heller) og heller gå for holdningsfremmende trening, kjernemuskulatur, løping/spinning etc.

Ellers skal man være happy med at barna er interesserte i fysisk aktivitet - så ta de med!

Re: Datter på treningsstudio [Re: Marøder] #2023878 20/10/2015 08:04
M
Marøder Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
M
Takk for innspill. Heller mot det samme som majoriteten, men vet jo samtidig at en del jenter plages med spiseforstyrrelser og "flink jente" utfordringer. Det er allerede nå tendenser til at hun plukker / sorterer av fettet av kylling / koteletter (svin, entrecote) m.m. Det samme gjør forøvrig mora. Skjærer selvsagt selv av de verste fettrandene, men litt fett bryr jeg meg ikke om. De derimot, renskjærer maten for fett. Men det er kanskje normalen for jenter?

Re: Datter på treningsstudio [Re: Marøder] #2023880 20/10/2015 08:11
sveinaa Offline
More than words
More than words
Si ja til det. Fint å gjøre noe sammen ICON_SMILE

(Utviklingen går i alle fall fremover. Om det er bra eller ikke vet jeg ikke helt. Kom bare til å tenke på at når jeg var ung (på 90 tallet) så var det en absolutt nedre aldersgrense på helsestudio på 16 år.)

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Datter på treningsstudio [Re: Marøder] #2023889 20/10/2015 08:34
T
tparsli Offline
Veteran
Veteran
T
Jeg synes du har en fantastisk mulighet til å påvirke henne positivt .
Forutsetningen er selvfølgelig at dere er enige på forhånd om hva slags trening det er snakk om, hvis hun har tenkt å trene rumpe/mage/lår og du har tenke å trene core blir det nedtur.

Hvis du er oppriktig bekymret for spiseforstyrrelser eller treningsmani bør du definitivt trene sammen med henne!

Thomas
Re: Datter på treningsstudio [Re: tparsli] #2023894 20/10/2015 08:47
M
Marøder Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
M
Sitat: tparsli

Hvis du er oppriktig bekymret for spiseforstyrrelser eller treningsmani bør du definitivt trene sammen med henne!

Ser den.

Re: Datter på treningsstudio [Re: Marøder] #2023899 20/10/2015 08:52
Tex Offline
Besatt
Besatt
Det at hun vil gjøre ting sammen med deg er jo fantastisk.
Mange jenter på den alderen er så flaue over sitt opphav at noe slikt ville vært utenkelig.
Nei, denne muligheten må du bare girpe.

Re: Datter på treningsstudio [Re: Marøder] #2023940 20/10/2015 10:30
G
grr Offline
Ivrig
Ivrig
G
Takk for innspill. Heller mot det samme som majoriteten, men vet jo samtidig at en del jenter plages med spiseforstyrrelser og "flink jente" utfordringer. Det er allerede nå tendenser til at hun plukker / sorterer av fettet av kylling / koteletter (svin, entrecote) m.m. Det samme gjør forøvrig mora. Skjærer selvsagt selv av de verste fettrandene, men litt fett bryr jeg meg ikke om. De derimot, renskjærer maten for fett. Men det er kanskje normalen for jenter?

Høres ut for meg som at hun fort kan bikke over når hun også begynner å trene og da sannsynligvis vil bli påvirket til å tenke veldig mye på riktig kost, men samtidig er det vanskelig å fraråde trening om man heter per eller lise og er 14 eller 90.

Tror forresten ikke noen hadde stilt dette spørsmålet om det handlet om en 14 år gammel gutt...

Re: Datter på treningsstudio [Re: grr] #2023942 20/10/2015 10:41
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Sitat: grr

Høres ut for meg som at hun fort kan bikke over når hun også begynner å trene og da sannsynligvis vil bli påvirket til å tenke veldig mye på riktig kost, men samtidig er det vanskelig å fraråde trening om man heter per eller lise og er 14 eller 90.

Tror forresten ikke noen hadde stilt dette spørsmålet om det handlet om en 14 år gammel gutt...

Jeg skjærer også fettet av kylling og annet kjøtt, men tror ingen er veldig bekymret for om jeg har spiseforstyrrelser. Tror det å skjære av fettet fort kan handle mer om hva man synes er godt/greit å spise, enn om at det er fett man blir feit av.

Jeg ville grepet muligheten med begge hender, og benyttet anledningen til å framsnakke normal mat og betydningen av riktig og nok mat. Så slipper hun å bruke alle ukepengene på Herbalife.

Redigert av Øyvind V; 20/10/2015 10:45.

Moderator  support