Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Tidal og redaksjonelt innhold

Tidal og redaksjonelt innhold #2023511 19/10/2015 11:18
U
universalis Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
U
Har hatt Wimp en del år nå, og setter stor pris på den redaksjonelle jobben de gjør med å lage gode, norske spillelister som er dagsaktuelle.

Nå porterer Tidal alle over fra Wimp til Tidal, men jeg kan ikke se at de har samme fokuset på det redaksjonelle og spillelister der. Det er mer tilpasset det amerikanske markedet.

Er det bare jeg som har lett for dårlig, eller stemmer inntrykket mitt overens med dere andre?

Div. sportsremedier ...
Re: Tidal og redaksjonelt innhold [Re: universalis] #2023529 19/10/2015 11:37
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sagt opp mitt abonnement.

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Tidal og redaksjonelt innhold [Re: universalis] #2023542 19/10/2015 11:58
H.Iversen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har ikke prøvd Tidal rett og slett av frykt for det du nå halvveis bekrefter. Jeg bruker Wimp av samme grunn som deg. Har funnet utrolig mye bra musikk på Wimp i Anbefalte Spillelister o.l.

Håkon. Insta-Håkon
2012 Ibis Mojo HD
2012 9:Zero:7
Re: Tidal og redaksjonelt innhold [Re: H.Iversen] #2023549 19/10/2015 12:06
Pjoltergeist Offline
Ringrev
Ringrev
Det er mulig at Tidal har det samme innholdet, men enn så lenge er jeg ikke helt overbevist - eller har funnet frem.

Sitat: Wimps nettsider
Mye av innholdet i TIDAL vil du også kjenne igjen fra WiMP: Spillelistene, redaksjonens anbefalinger og magasinet er akkurat det samme.

Jeg er altså i tenkeboksen, men stort sett vet jeg hva jeg er ute etter - andre ganger er vel bingo bingo, uansett om det heter Wimp, Tidal eller Spotify?.

Redigert av Pjoltergeist; 19/10/2015 12:07.

Kristian

I'd rather be loved than liked...

Re: Tidal og redaksjonelt innhold [Re: universalis] #2023576 19/10/2015 12:42
Kakachka Offline
Avhengig
Avhengig
Jeg har hatt Wimp i en halv evighet og prøvd Tidal en stund men fortsetter stadig med Wimp - primært på grunn av brukergrensesnittet og stabiliteten.

Men, det redaksjonelle innholdet finner jeg stort sett igjen men du må lete under 'Norske' fanene. Går du på Spillelister og velger Norske så er det ikke Norske artister men de samme spillelistene du finner i Wimp - så jeg antar det er laget av den norske delen av redaksjonen.

Det jeg har brukt Tidal mest til er å finne andre spillelister (weekly brew, rising ting etc) og så merke dem som favoritt - og spille dem av i Wimp.

På Sonos er Wimp menyene nå like Tidal så det er ikke umulig man snart tvinges til et skifte.

Det som er irriterende i Tidal dog er sjangerinndelingen. Indie er borte og det er ingen andre kategorier som matcher og dermed blir det vanskeligere å finne fram til nye artister og album.

Re: Tidal og redaksjonelt innhold [Re: universalis] #2023906 20/10/2015 09:18
U
universalis Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
U
Takk for svar. Har også vurdert å avslutte abonnementet, men til kr 49 er det billig og en ungefri sone. Ungene har Spotify:-)

Etter @Kakachkas post fant jeg mye det samme innholdet i Tidal som jeg fant i Wimp, i alle fall spillelistene. Logget inn via nettleseren, valgte sjanger og så norsk.

Tror jeg prøver å fortsette med Tidal selv om Wimp avsluttes. Så får vi se hvor lite norsk Tidal blir etter hvert.

Div. sportsremedier ...

Moderator  support