Hei!
Opp ruten er iallefall for viderekomne..Stien opp innbærer såvidt jeg husker mange "kneiker" med sykkelpushing og kanskje til og med bæring..Ned er den muligens kjørbar, men temmelig knotete..
Nå er det tildels mange år siden jeg var akkurat på Ruten med sykkel og mine stievner har forbedret seg kraftig, men den gir iallefall en seriøs treningsøkt mange mange stopp opp..
Opp på Valsfjellet er kjempebra..Muligens litt i korteste laget for en langtur men uansett fint..Som Monsen sier: Alpinbakken opp og ta "runden" på toppen (fra Varde til Varde der oppe), Morsom og fin runde...
Ved skianlegget på toppen inn fra Gålåhandel er det endel stier på kryss og tvers og det og litt nedover mot Gålåvannet.
Bukkerittet (den nordligste delen) svinger innom rett sydøst for Gålå..(rettere sagt: Var det før..er en god del år siden jeg syklet Bukkerittet så traseen er kanskje forandret nå..;)
Ellers er ikke Gålå veldig mekka for stisykling av grov type, til det er det for få stier slik jeg har funnet det..For Birkensyklistene er dog Gålå mekka vil jeg påstå: Masse gruspump og endel høyfjellst..
Dette sammenlignet med Oslomarka da..;)
Noen fine dager er lett å få der uansett..
God tur !