Ultrabirken 2015
|
Re: Ultrabirken 2015
[Re: Wonka]
25/09/2015 07:02
|
Tjuvtrener
Ivrig
|
Ivrig
Ganske mange som sykler veldig fort på en standard spark910 og den veier jo raceklar ca 11,8kg. Ordner du en Genius710 ned på 11-tallet må jo det være ett supert redskap for alt av det du sier du skal bruke den til.
|
|
|
[Re: Øyvind V]
25/09/2015 07:11
|
Stefan77
Besatt
|
Besatt
 luksusproblemer ass..... Jeg er tilhenger av 29 hjul, til tross for at jeg er av de korte menneskene. Uansett, hva med å prøve å isolere valget til hjulstørrelse først. det virker som du føler at 27 hjul gir deg flere plusser enn 29, og da er jo valget 710. Hva er isåfall strategien for å lette den 1 kg?
- Stefan
|
|
|
25/09/2015 07:35
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Min erfaring er at om du er en allsidig syklist så må sykkelstallen inneholde følgende sykler skal du få et lykkelig og godt liv:
Grov stisykkel Fulldempet rittsykkel Halvdempet rittsykkel Racer Vintersykkel/commuter Fatbike
Sorry, men slik er det bare ;-)
|
|
|
[Re: Stefan77]
25/09/2015 07:49
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
 luksusproblemer ass..... Jeg er tilhenger av 29 hjul, til tross for at jeg er av de korte menneskene. Uansett, hva med å prøve å isolere valget til hjulstørrelse først. det virker som du føler at 27 hjul gir deg flere plusser enn 29, og da er jo valget 710. Hva er isåfall strategien for å lette den 1 kg? Har tenkt tanken om at en Spark med 27.5-hjul kanskje hadde vært tingen...  For å lette 710en 1 kilo (eller komme ned på 11-tallet) tror jeg det er en god start å få en "normal" sykkel, ikke demosykkel. Demosykkelen hadde f.eks. sånn indikator som viser hvilket gir man er i, og det regner jeg med at en vanlig 710 ikke har. Så da er kanskje den faktiske vekta mer lik den vekta som er i katalogen. Men uansett, demosykkelen veide 13,2 med pedaler, 12,8 uten. Den leveres med Reverb-pinne som jeg ikke bruker, så om jeg erstatter den med en lett karbonpinne sparer jeg et par hundre gram der. Det samme med setet, som er ganske tungt. Bytte til karbonstyre tar enda noen gram, og å gå over til slangeløst tar vel av noen gram det også. På ritt blir det ikke å bruke Nobby Nic foran, så der forsvinner det også litt. I sum kan dette kanskje være nok til å bikke under 12 kilo. Men det er ikke så nøye det altså. Om den veier 11,9 eller 12,3 er ikke så farlig.
|
|
|
25/09/2015 08:02
|
olechr
More than words
|
More than words
. Skal ut med en Spark RC i kveld, så får jeg se hvordan det føles. Fikk du prøvd sparken? Ja, var ute en kjapp tur i går kveld. Spark er digg altså; sååå tight og fin, kvikk, lett, rask. Var plutselig tilbake på at Spark er det rette valget. Men så tok jeg en tur i skogen... For å sjekke farten (min fart) sykla jeg to segmenter jeg nylig sykla med Genius 740. Det ene en relativt enkel klatring på snaue minuttet, det andre en teknisk klatring etterfulgt av flate med mye knot. Oppover: Spark 54 sek, Genius 740 56 sek (samme snittpuls) Oppover+bortover: Spark 3.33, Genius 740 3.07 (2 færre slag på turen med Sparken) Så, nå er jeg ikke i tvil om at jeg i teknisk terreng sykler fortere med en sykkel som er mer ettergivende. Dvs. har lengre vandring og som lar meg gjøre flere feil. Det trenger jeg. Dessuten opplever jeg at litt mindre hjul gjør det mye enklere å tråkle seg frem. Geniusen er mye tryggere nedover, og bortover kan jeg virkelig bare banke på. Med Sparken må jeg tenke mer linjevalg, og jeg må jobbe mer med sykkelen for å få den med meg. I enkelt terreng er så klart Sparken overlegen, siden den veier 3-4 kilo mindre enn min Genius. Jeg tenker nå at en Genius 710 som lettes en liten kilo og kommer ned på 11-tallet kan fungere bra som rundbane- og UB-sykkel. På de rundbanerittene jeg har vært med på har jeg syklet raskest med Scale, men det har vært morsomst med Genius. Om jeg måtte bestemme meg akkurat nå, ville det blitt en Genius. Men jeg er bare 98 % sikker... Det frister litt med den nye Spark Premium, for den har så raffe farger Det er egentlig mye av det samme jeg har kommet til. Man føler det går tregere med Genius, men så ser du tiden så er det raskere. Jeg er ganske sikker på at du vil ha det mer gøy med Genius. Selv syntes jeg 29er med rundt 100 blir for spett til å ha det skikkelig moro på trening.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: erling]
25/09/2015 08:03
|
olechr
More than words
|
More than words
Min erfaring er at om du er en allsidig syklist så må sykkelstallen inneholde følgende sykler skal du få et lykkelig og godt liv:
Grov stisykkel Fulldempet rittsykkel Halvdempet rittsykkel Racer Vintersykkel/commuter Fatbike
Sorry, men slik er det bare ;-) Nesten enig for meg gjelder det: Enduro sykkel Grov stisykkel Stisykkel Rittsykkel Grusracer E-bike :-)
|
|
|
25/09/2015 08:09
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Kan noen forklare meg hvorfor Spark, som er laget for korte ritt (rundbane/marathon), skal være den beste "allround" sykkelen for sti og lange ritt (endurance)? En annen ting jeg undrer meg over er at så og si alle som sykler mye på forskjellige sykler (les: tester) anbefaler sykler med mer vandring enn 100mm; tar de feil? Eller har de bare prøvd mer sykler sånn at de konkluderer riktigere?
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
[Re: sveinaa]
25/09/2015 08:14
|
larsdx
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kan noen forklare meg hvorfor Spark, som er laget for korte ritt (rundbane/marathon), skal være den beste "allround" sykkelen for sti og lange ritt (endurance)? En annen ting jeg undrer meg over er at så og si alle som sykler mye på forskjellige sykler (les: tester) anbefaler sykler med mer vandring enn 100mm; tar de feil? Eller har de bare prøvd mer sykler sånn at de konkluderer riktigere? Så skal det sies at mange av de som tester og anbefaler sykler også sykler på de absolutte toppmodellene. Det er vel noe litt annet å kjøre på toppmodellen til Scott til 70.000 og en tre kilo tyngre variant. Uten å ha peil eller ambisjoner om UB vil jeg også tro at det er forskjell å dra med seg en 11 kg og en 14 kg sykkel over 130km.
|
|
|
[Re: larsdx]
25/09/2015 08:24
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Kan noen forklare meg hvorfor Spark, som er laget for korte ritt (rundbane/marathon), skal være den beste "allround" sykkelen for sti og lange ritt (endurance)? En annen ting jeg undrer meg over er at så og si alle som sykler mye på forskjellige sykler (les: tester) anbefaler sykler med mer vandring enn 100mm; tar de feil? Eller har de bare prøvd mer sykler sånn at de konkluderer riktigere? Så skal det sies at mange av de som tester og anbefaler sykler også sykler på de absolutte toppmodellene. Det er vel noe litt annet å kjøre på toppmodellen til Scott til 70.000 og en tre kilo tyngre variant. Uten å ha peil eller ambisjoner om UB vil jeg også tro at det er forskjell å dra med seg en 11 kg og en 14 kg sykkel over 130km. Det er nok litt forskjell på det ja, men når man sitter på syklene merker man ikke så mye til det. Er så klart litt forskjell, men på de to segmentene jeg har testa sykler mot hverandre nå så er det snakk om en Spark RC til 70.000,- kroner, og en Genius 740 til 25.000,- kroner (den nest billigste Geniusen). Og du ser jo resultatet. Men det er så klart forskjell på et segment på 3 minutter, og Ultrabirken på 6-8 timer.
|
|
|
25/09/2015 08:29
|
larsdx
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kan noen forklare meg hvorfor Spark, som er laget for korte ritt (rundbane/marathon), skal være den beste "allround" sykkelen for sti og lange ritt (endurance)? En annen ting jeg undrer meg over er at så og si alle som sykler mye på forskjellige sykler (les: tester) anbefaler sykler med mer vandring enn 100mm; tar de feil? Eller har de bare prøvd mer sykler sånn at de konkluderer riktigere? Så skal det sies at mange av de som tester og anbefaler sykler også sykler på de absolutte toppmodellene. Det er vel noe litt annet å kjøre på toppmodellen til Scott til 70.000 og en tre kilo tyngre variant. Uten å ha peil eller ambisjoner om UB vil jeg også tro at det er forskjell å dra med seg en 11 kg og en 14 kg sykkel over 130km. Det er nok litt forskjell på det ja, men når man sitter på syklene merker man ikke så mye til det. Er så klart litt forskjell, men på de to segmentene jeg har testa sykler mot hverandre nå så er det snakk om en Spark RC til 70.000,- kroner, og en Genius 740 til 25.000,- kroner (den nest billigste Geniusen). Og du ser jo resultatet. Men det er så klart forskjell på et segment på 3 minutter, og Ultrabirken på 6-8 timer. Min egen opplevelse er at jeg ikke merker vektforskjeller så mye på sti. Men på grus og asfalt. Det har ikke nødvendigvis så mye å si for faktisk hastighet, sier Strava, men tung sykkel "føles" mindre kvikt. For vanlig stisykling er transportetappene ganske uviktig og jeg har løst dette med å ta det helt rolig. Men om jeg skulle syklet noe liknende UB, noe jeg ikke skal, hadde jeg ønsket meg en sykkel som ikke føltes daff på grus.
|
|
|
25/09/2015 08:34
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kan noen forklare meg hvorfor Spark, som er laget for korte ritt (rundbane/marathon), skal være den beste "allround" sykkelen for sti og lange ritt (endurance)? Tja... om du går til litt mer klassiske internasjonale begreper er rundbane rundt 2 timer og maraton over 4, og traseen har plenty med innslag av er temmelig tekniske elementer/stekninger. Hvor er motsetningen?
|
|
|
[Re: larsdx]
25/09/2015 09:01
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Kan noen forklare meg hvorfor Spark, som er laget for korte ritt (rundbane/marathon), skal være den beste "allround" sykkelen for sti og lange ritt (endurance)? En annen ting jeg undrer meg over er at så og si alle som sykler mye på forskjellige sykler (les: tester) anbefaler sykler med mer vandring enn 100mm; tar de feil? Eller har de bare prøvd mer sykler sånn at de konkluderer riktigere? Så skal det sies at mange av de som tester og anbefaler sykler også sykler på de absolutte toppmodellene. Det er vel noe litt annet å kjøre på toppmodellen til Scott til 70.000 og en tre kilo tyngre variant. Uten å ha peil eller ambisjoner om UB vil jeg også tro at det er forskjell å dra med seg en 11 kg og en 14 kg sykkel over 130km. Det går ikke sykt mye fortere i terrenget med min Scale 900 RC og en alu HT som veier 2,5 kg mer. Men er kanskje mer forskjell å merke på FS?
|
|
|
25/09/2015 09:04
|
larsdx
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kan noen forklare meg hvorfor Spark, som er laget for korte ritt (rundbane/marathon), skal være den beste "allround" sykkelen for sti og lange ritt (endurance)? En annen ting jeg undrer meg over er at så og si alle som sykler mye på forskjellige sykler (les: tester) anbefaler sykler med mer vandring enn 100mm; tar de feil? Eller har de bare prøvd mer sykler sånn at de konkluderer riktigere? Så skal det sies at mange av de som tester og anbefaler sykler også sykler på de absolutte toppmodellene. Det er vel noe litt annet å kjøre på toppmodellen til Scott til 70.000 og en tre kilo tyngre variant. Uten å ha peil eller ambisjoner om UB vil jeg også tro at det er forskjell å dra med seg en 11 kg og en 14 kg sykkel over 130km. Det går ikke sykt mye fortere i terrenget med min Scale 900 RC og en alu HT som veier 2,5 kg mer. Men er kanskje mer forskjell å merke på FS? Jeg snakker om "opplevd kviklhet" ikke faktisk tidsforskjell. Syklene skal vrl blu ganske grov før detver snakk om store forskjeller på tid
|
|
|
25/09/2015 09:05
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Tror du vil se mindre forskjeller hvis du tester innen samme kategori; altså at en HT ikke er sykt mye raskere enn en annen HT, selv om det er litt vektforskjell. På FS er det flere kategorier, men også der vil det være omtrent det samme om du prøver en 900 eller en 950, f.eks. av en Spark. De store forskjellene vil du se når du tester sykler i ulike kategorier, f.eks. en Spark mot en Genius. Begge FS, men vesentlig forskjell på vandring f.eks. Selv om Geniusen er tyngre, kan den være vesentlig raskere i teknisk terreng. Særlig nedover 
|
|
|
[Re: Oystein L]
25/09/2015 09:07
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Kan noen forklare meg hvorfor Spark, som er laget for korte ritt (rundbane/marathon), skal være den beste "allround" sykkelen for sti og lange ritt (endurance)? Tja... om du går til litt mer klassiske internasjonale begreper er rundbane rundt 2 timer og maraton over 4, og traseen har plenty med innslag av er temmelig tekniske elementer/stekninger. Hvor er motsetningen? Det er jo det jeg sier. Noe av poenget mitt var at UB er noe annet enn et maratonritt også i internasjonal skala. Du kan sikkert dette bedre enn meg, men jeg vil i alle fall tro at de aller fleste som skal sykle 7-10 timer kanskje er tjent med noe mindre aggressiv sittestilling og? Komfort racern er jo populær på landeveien???
Redigert av sveinaa; 25/09/2015 09:09.
|
|
|
25/09/2015 09:13
|
sveinaa
More than words
|
More than words
De store forskjellene vil du se når du tester sykler i ulike kategorier, f.eks. en Spark mot en Genius. Begge FS, men vesentlig forskjell på vandring f.eks. Selv om Geniusen er tyngre, kan den være vesentlig raskere i teknisk terreng. Særlig nedover Kommer du ikke med fasiten her da?  Får jo mye igjen ved et lett hjulsett og?
|
|
|
25/09/2015 09:46
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
De store forskjellene vil du se når du tester sykler i ulike kategorier, f.eks. en Spark mot en Genius. Begge FS, men vesentlig forskjell på vandring f.eks. Selv om Geniusen er tyngre, kan den være vesentlig raskere i teknisk terreng. Særlig nedover Kommer du ikke med fasiten her da?  Kanskje det ja... For å problematisere litt rundt det (er stort sett det jeg driver med på fritida nå), kan man spørre seg om Geniusen er like rask etter 6 timer sykling. Eller motsatt, er den kvikk/rask nok til å ta "åpningsspurten" på rundbane for å komme først inn på stien? Jeg tok en KOM på slak oppoverbakke på grus (15 sek spurt) med Genius 740, så ja, den kan være rask på grus. Og konkret ift. Ultra så tror jeg ikke en 710 oppleves så himla mye tyngre etter 6 timer enn en Spark 900. Alt annet likt så tror jeg ikke man slår en med Scale i spurten, men det er ikke så farlig siden jeg havner midt på treet uansett.
Redigert av Øyvind V; 25/09/2015 10:01.
|
|
|
25/09/2015 10:17
|
olechr
More than words
|
More than words
De store forskjellene vil du se når du tester sykler i ulike kategorier, f.eks. en Spark mot en Genius. Begge FS, men vesentlig forskjell på vandring f.eks. Selv om Geniusen er tyngre, kan den være vesentlig raskere i teknisk terreng. Særlig nedover Kommer du ikke med fasiten her da?  Kanskje det ja... For å problematisere litt rundt det (er stort sett det jeg driver med på fritida nå), kan man spørre seg om Geniusen er like rask etter 6 timer sykling. Eller motsatt, er den kvikk/rask nok til å ta "åpningsspurten" på rundbane for å komme først inn på stien? Jeg tok en KOM på slak oppoverbakke på grus (15 sek spurt) med Genius 740, så ja, den kan være rask på grus. Og konkret ift. Ultra så tror jeg ikke en 710 oppleves så himla mye tyngre etter 6 timer enn en Spark 900. Alt annet likt så tror jeg ikke man slår en med Scale i spurten, men det er ikke så farlig siden jeg havner midt på treet uansett. Akkurat på Ultra trur jeg Genius vil være raskere for de fleste. For man har grus i starten når man er "utvilt". Ettersom jeg har skjønt så går det ikke grisefort her (er hvertfall ikke lurt). Når man derimot kommer inn på sti og skal holde jevn høy fart i mange timer er jeg trygg på at Genius, Fuel EX og tilsvarende sykler går fortere for de fleste. Man sitter mer avslappet, kommer lettere frem, gjør mindre feil. En annen ting er når du trener på en grovere sykkel så går farten opp også på trening. Så det er stor kjangs for at du har høyere fart og er bedre teknisk på den sykkelen. Problemet kommer hvis man bare trener på halv grovt til grove sykler. Da blir man rask på de, men så fort man kommer tilbake til Spark så er man er pingle. Er hvertfall slik jeg har hatt det for min egen del i år. Derfor solgte jeg sparkene å kjørte på Genius også på de få rundbane rittene jeg var med på.
|
|
|
25/09/2015 10:47
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
På Ultra er det en hel del døtte opp steinur partier. Der er i alle fall jeg glad for at sykkelen min er en haldemper med vekt midt på 10 tallet og ikke veier 14 kilo. Det spiller en hel de rolle ved masse håndtering og løfting og dytting.
LarsB
|
|
|
[Re: larsb]
25/09/2015 10:56
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
I de partiene man dytter eller bærer sykkelen hadde det så klart vært best med en tullelett HT på 6 kilo. Men man skal jo videre bortover og nedover etterpå også. Jeg sykler heldigvis mer enn jeg dytter/bærer, og tenker uansett at om forskjellen i vekt er på 1-1,5 kilo så er ikke det så farlig.
|
|
|
25/09/2015 11:17
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
For min del så handler UB mye om å få best mulig start på grusen/asfalten, da det er der jeg pusher mest på å sykle etter andres nivå (henge med osv). Når jeg kommer i terrenget så handler det mer om følge eget tempo på godt og vondt. Jeg hadde en mye bedre turen frem til terrenget i år en i fjor, og dermed hadde jeg mer overskudd i terrenget og fikk like bra flyt (utenom Nevelfjell hvor jeg kjørte dårlig ned og oppe på det steinete partiet før siste stigningen opp til toppen, litt pga jeg ikke hadde flere slanger igjen, redd for å punktere igjen + litt lite luft i det dekket jeg måtte legg i slange, fant ut det først når jeg var i mål at det var lite luft, men hadde en følelse om gjennomslag). Ellers tror jeg det var bra valg. Skal sies at stisykkelen min ikke låses, men er lett og brukte den på både Furusjøen og TSR, hvor den føltes riktig. Men der er er terrenget tidlig også, og når vi kom på de lange grustrekkene opp fra Kvam på førstnevnte så var de andre i rundt meg såpass sliten at alle tråkket i eget tempo likevel, og behovet for å henge på ikke var tilstede like sterkt.
Min svakhet er start og grus, kunne jeg valgt mellom Spark og Genius (uten å ha prøvd, sånn sett teit kanskje å uttale seg men har en følelse av hva som er hva) hadde jeg valgt Spark.
Jeg tenker jeg hadde valgt ht igjen foran stisykkelen, men prøver å tester litt her i Elverum. Har tenkt at jeg skal klare meg med Stisykkelen til ritt som er teknisk og HT i ritt som innholder litt av alt. Men skal teste litt disse opp i mot hverandre på noen tekniske rundbaner her, har allerede gjort det på noen og kort fortalt så er det ganske like tider totalt, men logisk nok skille på hvem som er best opp og hvem som er best ned. Stisykkelen er klart raskere nedover. Skal også sykle rundbane i Brumunddal i morgen (Mjøs cup), her velger jeg FS-I'n, da jeg har forstått som at løype er mer hard en teknisk. Litt av motivasjonen til å bruke FS-I er jo at den er nyest og dermed den jeg mest motivert for å bruke, sånn sett manipluerer jeg hodet mitt til å like den også he he. Men sånn er vi vel alle. Vil gjerne den skal være god i terrenget også.
Sånn jeg ser det så velger en sykkel etter: a) den som gir en mest moro der det er morsomt (sti) b) den som en sykler fortest med c)den som gir en best opplevelse der en er dårligst
Ikke sikkert at en får oppfylt a, b og c på samme sykkelen. Men 2 av 3 er jo ikke gæli, det vet både vi og Meat Loaf. Alternativet er å ha bare en sykkel og holde seg unne dette forumet. Men det for sent til det nå. Evt dropp sykling og bli Meat Loaf.
Redigert av oddefa; 25/09/2015 11:18.
|
|
|
25/09/2015 13:15
|
olechr
More than words
|
More than words
På Ultra er det en hel del døtte opp steinur partier. Der er i alle fall jeg glad for at sykkelen min er en haldemper med vekt midt på 10 tallet og ikke veier 14 kilo. Det spiller en hel de rolle ved masse håndtering og løfting og dytting.
LarsB Siden det er Øyvind som lurer på hvilke sykkel så er der greit å sammenligne syklene han vurderer. Er ikke 4 kg forskjell på feks spark 910 og genius 710. Eller en trek ritt fulldemper og en stisykling. 1 kg er mer reelt og det gjør ikke den store forskjellen når du dytter.
|
|
|
[Re: olechr]
25/09/2015 13:59
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Katalogvekt på de to syklene er aktuelle er 10.4 kg for Spark 900 Premium og 12.4 kg for Genius 710. Så det er 2 kilo forskjell.
Med en Genius kommer jeg til å droppe Reverben, kjøre andre dekk på ritt, sette på et lettere styre og et lettere sete. Med de endringene, gitt korrekt katalogvekt, tipper jeg sykkelen er litt ned på 11-tallet. 1-1,5 kilo forskjell altså.
|
|
|
25/09/2015 16:24
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Katalogvekt på de to syklene er aktuelle er 10.4 kg for Spark 900 Premium og 12.4 kg for Genius 710. Så det er 2 kilo forskjell.
Med en Genius kommer jeg til å droppe Reverben, kjøre andre dekk på ritt, sette på et lettere styre og et lettere sete. Med de endringene, gitt korrekt katalogvekt, tipper jeg sykkelen er litt ned på 11-tallet. 1-1,5 kilo forskjell altså. Kanskje er du litt vel opptatt av UB ved valg av sykkel. Du skal vel kjøre mange andre ritt også? Et lite innspill fra siden. Skål!
|
|
|
[Re: erling]
25/09/2015 16:28
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Usikker på hvor mye ritt det blir neste sesong. Ser for meg lokal rundbanecup og Ultra. Men du er inne på noe; jeg har sykla 45 mil i terrenget i år så jeg legger uansett ALT for mye i dette med valg av sykkel.
Redigert av Øyvind V; 25/09/2015 16:29.
|
|
|
25/09/2015 16:40
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
LarsB Ja, må si at det var ganske deilig å kunne slenge rett over 9-kilo-sykkelen på skulderen og bare gå opp bakene som med en hvilken som helst CX.
|
|
|
25/09/2015 16:48
|
olechr
More than words
|
More than words
Skjønner at det er vanskelig når man skal ha en sykkel, jeg syntes det er vrient selv om man skal ha mange. Er alltid en sykkel til man kunne tenkt seg :-P
|
|
|
25/09/2015 17:38
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Riktig antall sykler er n+1, der n er det antall man har i dag....
|
|
|
[Re: Oystein L]
25/09/2015 18:38
|
olechr
More than words
|
More than words
Riktig antall sykler er n+1, der n er det antall man har i dag.... Den er riktig. På sommeren i år tenkte jeg: "i 2016 skal jeg ikke ha mer enn 2". Ble flere enn det gitt :-P Og fortsatt kunne jeg tenkt meg flere.
|
|
|
25/09/2015 20:36
|
fjøråsyklist
Veteran
|
Veteran
Selv syntes jeg 29er med rundt 100 blir for spett til å ha det skikkelig moro på trening.
Forutsatt at en låser seg til Scott vel og merke. Denne f.eks. er det vel lite som slår på morrofaktor. Banshee Prime
Redigert av fjøråsyklist; 25/09/2015 20:37.
|
|
|
|
|