Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Skalljakke - Norrøna vs. Arcteryx

Re: Skalljakke - Norrøna vs. Arcteryx [Re: Øyvind V] #2399794 23/04/2017 12:24
P
peterpan Offline
Avhengig
Avhengig
P
Har gode erfaringer med Norrønas kubdeservice. Etter to år røk glidelåsen på min bitihorn active gore tex-jakke og de sendte meg en ny. To år senere røk glidelåsen på nytt og nå fikser de den gratis. Mener jeg hadde en garantisak noen år før dette også. Men det beste hadde jo vært å slippe å bruke garantien.

Re: Skalljakke - Norrøna vs. Arcteryx [Re: Øyvind V] #2399813 23/04/2017 13:50
chili Offline
Ivrig
Ivrig
Samme her, rører ikke Norrøna. Ikke fjørå heller, dvs jeg bruker opp det jeg har igjen. Eller går jeg konsekvent for arc, evnt ME her også

NOTS – Vern om terrengsykling
Re: Skalljakke - Norrøna vs. Arcteryx [Re: peterpan] #2399817 23/04/2017 14:14
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: peterpan
Har gode erfaringer med Norrønas kubdeservice. Etter to år røk glidelåsen på min bitihorn active gore tex-jakke og de sendte meg en ny. To år senere røk glidelåsen på nytt og nå fikser de den gratis. Mener jeg hadde en garantisak noen år før dette også. Men det beste hadde jo vært å slippe å bruke garantien.

Ja, kundeservicen deres har jeg vært strålende fornøyd med. Men det hjelper liksom ikke når produkter til 5-6-7000 er oppbrukt etter et drøyt år, eller 2 sesonger. Jeg er ikke SÅ sint på pengene mine

You are what you eat...mmm nuts
Re: Skalljakke - Norrøna vs. Arcteryx [Re: Øyvind V] #2399830 23/04/2017 15:08
P
pme Offline
Medlem
Medlem
P
Ja synes det er litt merkelig, Gore tex er tydeligvis ikke det samme hos de forskjellige merkene.......
Bruker Fjørå shorts og er veldig fornøyd med kvalitet , synes også Norrøna er flinke med reklamasjon i de tilfellene jeg har benyttet meg av det.
Men jeg kjøper stort sett ME, både kvalitet og service er helt topp!

Re: Skalljakke - Norrøna vs. Arcteryx [Re: LT Stonez] #2399834 23/04/2017 15:29
M
magio Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
M
Sitat: LT Stonez
Tar opp tråden da dette er aktuelt for meg.
Det er 25% på outnorth idag å vurderer en av disse jakkene fra arcteryx eller Norrøna.
http://www.outnorth.no/norrona/falketind-gore-tex-jacket-men#Caviar
http://www.outnorth.no/arc-teryx/beta-sl-jacket-men-s-45321#Black
Tråden er gammel, så vis det har kommet ut noe annet bra så er det bare å skrike ut hehe Jakken skal bli brukt noe til sykling, vandring å vanlig bruk i byen ved regnvær.

Jeg har Beta SL, den er helt super til alle typer bruk og anbefales virkelig. Har ikke benyttet den noe særlig på sykkelsetet, på meg i str M blir den litt overkant kort i ryggen, men kanskje noe bedre i mer oppreist stilling på terrengsykkel.
Limingen gikk opp i et område rundt strikken i livet etter rundt 3 års bruk, ble løst raskt og enkelt av kundeservice.

Redigert av magio; 23/04/2017 15:31.
Re: Skalljakke - Norrøna vs. Arcteryx [Re: pme] #2399842 23/04/2017 15:53
O
oyvinsr Offline
Ringrev
Ringrev
O
Sitat: pme
Ja synes det er litt merkelig, Gore tex er tydeligvis ikke det samme hos de forskjellige merkene.......
Bruker Fjørå shorts og er veldig fornøyd med kvalitet , synes også Norrøna er flinke med reklamasjon i de tilfellene jeg har benyttet meg av det.
Men jeg kjøper stort sett ME, både kvalitet og service er helt topp!

Jeg er stort sett veldig fornøyd med ME, har et par bukser og jakker fra de. Men jeg syns de er et par hakk under Arcteryx mtp. kvalitet. Har opplevd at sømmer på begge buksene mine har raknet, uten at det har vært pga. hard bruk(Den ene var brukt kun 1 dag da den utviklet fransk åpning.) Jakkene har jeg ikke hatt så kritiske problemer med, men har en søm i ei jakkelomme som ikke er sydd hele veien, med det resultat at jeg ikke kan ha små ting i den lomma, da det kan forsvinne inn i foret på jakka. Holdbarheten på materialer ser derimot ut til å være helt topp, og Bastion jakka jeg har fra de er den desidert mest brukte jakka jeg har. Puster, varmer, holder vær og vind ute, ser bra ut og ikke noe merkbar slitasje etter ca 2 år med bruk på toppturer, fjellturer og daglig bruk når temperaturen er mellom +10 og -10, denne jakka tåler også fint vanlig maskinvask uten at den trenger tørketrommel for å tørke skikkelig. Har også en sovepose fra de som jeg syns er helt fantastisk. Servicen hos importør er veldig bra

Arcteryx er jo stort sett bankers, men litt dyrt. En ting jeg gjerne skulle ha sett hos Arcteryx er at de legger inn en klaff øverst på glidelåsen på jakker, slik man gjerne finner hos ME. Opplever det ofte som et irritasjonsmoment at skjegg hekter seg øverst i glidelåsen.

Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå