Ja synes det er litt merkelig, Gore tex er tydeligvis ikke det samme hos de forskjellige merkene.......
Bruker Fjørå shorts og er veldig fornøyd med kvalitet , synes også Norrøna er flinke med reklamasjon i de tilfellene jeg har benyttet meg av det.
Men jeg kjøper stort sett ME, både kvalitet og service er helt topp!
Jeg er stort sett veldig fornøyd med ME, har et par bukser og jakker fra de. Men jeg syns de er et par hakk under Arcteryx mtp. kvalitet. Har opplevd at sømmer på begge buksene mine har raknet, uten at det har vært pga. hard bruk(Den ene var brukt kun 1 dag da den utviklet fransk åpning.) Jakkene har jeg ikke hatt så kritiske problemer med, men har en søm i ei jakkelomme som ikke er sydd hele veien, med det resultat at jeg ikke kan ha små ting i den lomma, da det kan forsvinne inn i foret på jakka. Holdbarheten på materialer ser derimot ut til å være helt topp, og Bastion jakka jeg har fra de er den desidert mest brukte jakka jeg har. Puster, varmer, holder vær og vind ute, ser bra ut og ikke noe merkbar slitasje etter ca 2 år med bruk på toppturer, fjellturer og daglig bruk når temperaturen er mellom +10 og -10, denne jakka tåler også fint vanlig maskinvask uten at den trenger tørketrommel for å tørke skikkelig. Har også en sovepose fra de som jeg syns er helt fantastisk. Servicen hos importør er veldig bra
Arcteryx er jo stort sett bankers, men litt dyrt. En ting jeg gjerne skulle ha sett hos Arcteryx er at de legger inn en klaff øverst på glidelåsen på jakker, slik man gjerne finner hos ME. Opplever det ofte som et irritasjonsmoment at skjegg hekter seg øverst i glidelåsen.