Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Kampen om treningstid!

Kampen om treningstid! #2010018 14/09/2015 13:41
jan erik Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Jaha,da er årets sesong snart et sagablått og tid for en liten oppsummering.
# Har deltatt på 5 ritt i helgene hvorav 2 avtalt på forhånd og 3 godtatt like før
#Har trent 157 timer tilsammen i mars/april/mai/juni/juli/August
#Har stort sett greid en langtur i helgene,enten på vei til eller fra hytta eller stått opp litt tidlig de helgene vi er opptatt

Og da er konemor litt lei seg fordi jeg trener for mye og at det går utover helgene vi er sammen. Så vi er igang med en drakamp for neste sesong. Jeg argumenterer for at jeg trenger litt alenetid for å klare hjernen og røske løs litt. Og jeg trenger å bevege meg mere nå enn når jeg var 30.Og det er tungt nok for meg å forklare dette uten at hun blir lei seg. Jeg mener,det er jo ikke noe med henne å gjøre akkurat? Eller,kanskje litt det og? jeg vet ikke?At jeg heller gjør det en å sovne forran tven.Hun mener det går utover tiden vår sammen. Så det jeg trenger er noen gode argumenter. Og hvordan "bør" jeg egentlig reagere?

Redigert av jan erik; 14/09/2015 13:43.
Re: Kampen om treningstid! [Re: jan erik] #2010027 14/09/2015 13:51
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har ingen gode svar. Men jeg har bestemt meg for å sykle maks to ritt neste år. Hvis det skulle bli noen flere ritt er det fordi samboer er bortreist e.l. og det dukker opp en mulighet. Ritt krever masse logistikk og tar mye mer tid enn å sykle en runde i marka.

Re: Kampen om treningstid! [Re: jan erik] #2010051 14/09/2015 14:40
R
Rexenes Offline
Avhengig
Avhengig
R
Sitat: jan erik
# Har deltatt på 5 ritt i helgene hvorav 2 avtalt på forhånd og 3 godtatt like før
#Har stort sett greid en langtur i helgene,enten på vei til eller fra hytta eller stått opp litt tidlig de helgene vi er opptatt

Og da er konemor litt lei seg fordi jeg trener for mye og at det går utover helgene vi er sammen. Så vi er igang med en drakamp for neste sesong. Jeg argumenterer for at jeg trenger litt alenetid for å klare hjernen og røske løs litt. Og jeg trenger å bevege meg mere nå enn når jeg var 30.Og det er tungt nok for meg å forklare dette uten at hun blir lei seg. Jeg mener,det er jo ikke noe med henne å gjøre akkurat? Eller,kanskje litt det og? jeg vet ikke?At jeg heller gjør det en å sovne forran tven.Hun mener det går utover tiden vår sammen. Så det jeg trenger er noen gode argumenter. Og hvordan "bør" jeg egentlig reagere?

Man kan jo begynne med å sette opp en oversikt på hva timene i en uke går til.
168 timer i én uke
50 timer søvn
38 timer jobb
Etc

jeg vil bli som jesus, gå i hvite klær.
Re: Kampen om treningstid! [Re: jan erik] #2010052 14/09/2015 14:46
OveR Offline
Apartheidmotstander
Apartheidmotstander
Du har trent godt under en time pr dag i perioden. Spør du meg er det ikke mye alenetid. Har dere barn? Jobber du mye? Andre hobbyer som tar tid?

mvh OveR

mvh OveR

Friksjon ambassadør
Østmarka rock city

Re: Kampen om treningstid! [Re: OveR] #2010055 14/09/2015 14:55
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: OveR
Du har trent godt under en time pr dag i perioden. Spør du meg er det ikke mye alenetid. Har dere barn? Jobber du mye? Andre hobbyer som tar tid?

mvh OveR

Jeg tror dette er vesentlig. Man må velge bort noe om man vil trene mer. Samtidig som man må tilpasse treningen til de andre syslene (Mye går om man vil nok.). I tillegg sliter nok trådstarter, som meg, med en kone som ikke helt skjønner seg på trening. Men det blir bedre med tiden ICON_SMILE

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Kampen om treningstid! [Re: jan erik] #2010067 14/09/2015 15:48
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Har du mulighet til å legge treningen til jobbreisen din?

Det krever litt disiplin, men å legge inn en 4x4, en teknikkøkt eller noe annet når du allikevel sitter på sykkelen fram og tilbake til jobb kan gi deg mer sykkeltid i alle fall, selv om pendling har lett for å bli lapskaus.

Be kona di på date, avtal barnevakt og ta henne med på en middag i stedet for at du trener en gang i mellom - det gir kred og lønner seg i lengden ...

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Kampen om treningstid! [Re: jan erik] #2010088 14/09/2015 16:24
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hva består "tiden deres sammen" av? Her i huset er ofte tiden vår sammen: middag og barne-tv med ungene, så begynner kvelds og stell. Når barna er i seng blir det ofte tv-titting. Konemor driver med hundekjøring, så hun ble kjempeglad når jeg fikk meg rulle, for da slapp vi diskusjonen om hvem som skulle ut når. Jeg tilpasser ofte så hun kan gjøre det hun vil, for da får jeg også trent. Om hun ikke har noe på planen sin tar jeg gjerne en tur ut i skauen. Problemet du beskriver, at de tar det personlig at man ønsker å trene, har jeg ofte sett når partneren ikke har noen spesielle hobbyer og ønsker at motparten skal bruke tiden sin sammen med de, selv om det innebærer å slumre foran tven.

Man investerer jo i helse, og trening medfører ofte at man er mer opplagt når man faktisk er sammen og kan være tilstede.
Har ikke partneren noe å bedrive tiden sin med mens den andre trener kan det fort bli vanskelig for de å forstå hvorfor man heller vil trene en liten time i stedet for å "holde de i hånda".
Her handler det i alle fall om å gi og ta, så bruker vi minst én av dagene i helga på familieting, så er alle fornøyde. Grensen min går på omkring 350 timer, mer enn det så kan det bli litt sure miner. Man bruker jo faktisk en del tid på mekking og vedlikehold også.

Redigert av Hoaas; 14/09/2015 16:27.

You are what you eat...mmm nuts
Re: Kampen om treningstid! [Re: jan erik] #2010129 14/09/2015 17:35
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K

Bare for å sette det litt i perspektiv så har jeg trent 150 timer fra 1/1 og fram til nå, som er mer enn jeg har fått til tidligere år, dog med noen færre ritt i år enn før. Og jeg ligger egentlig sånn nesten på grensen av det jeg kan få til og orke (kjører aldri rolige langturer siden jeg synes det er dørgende kjedelig).

Riktignok er dette med 2 barn i skolealder, jobb, hus med oppussingbehov og kone i delvis turnus.

@hoaas: 350 timer er totalt utopi for meg :-)

Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: Kampen om treningstid! [Re: jan erik] #2010135 14/09/2015 17:43
K
kolli Offline
Ringrev
Ringrev
K
Kjenner meg igjen i problemstillingen. Har som mål å klare 5 timer i snitt per uke frem til jul, men det blir tøft nok. 2 barn i bhg og en del reiser på jobben. Prøver å finne hotellrom med treningssenter for å få tatt ei økt eller 2 da.

En del av løsningen min er å kjøpe goodwill gjennom alltid stå opp om morran så kona går sove lengre. Avtaler økter dager i forveien, og prøver å tilpasse slik at hun ikke føler treningen min blir belastning for forholdet, Dvs partid og arbeid i huset. Ikke alltid like populært når jeg tar på treningsklærne lørdags kveld. Men det hjelper mye at jeg er veldig bevisst på å være i godt humør rett etter økta, uansett hvor sliten jeg er. Sur mann-->trening-->blid mann ICON_SMILE

Re: Kampen om treningstid! [Re: jan erik] #2010137 14/09/2015 17:45
torsteinvh Offline
Ivrig
Ivrig
Løsningen min er å trene mye sent om kvelden. Har rulle og tredemølle i garasjen, og trening der foregår når kone og barn sover. Dermed er alle timene jeg legger ned der 'usynlige' for resten av familien, og det er lettere å få aksept for 4-5 ritt/løp i løpet av sesongen.

With light parts come great responsibility
Re: Kampen om treningstid! [Re: jan erik] #2010141 14/09/2015 17:48
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
At jeg heller gjør det en å sovne forran tven.Hun mener det går utover tiden vår sammen.

Se på TV sammen holder ikke meter´n. Det teller ikke, er det det hun krever, så er det bare å kreve mer trening. Du får innføre skikkelig sammentid, som felles kveldsmat hvor dere snakker sammen o.l. Det kan jo også gjøre hun glad. Og hvis du ikke aksepterer TV-titting når du har droppet trening, så går hun kanskje glipp av noen av (de titalls?) favorittprogrammene sine og vips så får du trene mer igjen. ;-)

Jeg får tid til trening med samboer og to små barn ved å ikke se på TV, trene til/fra jobb og trene etter leggetid.
Problemstillingen er dog fremmed (eller, jeg har jo droppet nitimers sykkelturer i Marka), men så trente jeg såpass mye/ofte når jeg traff dama at hvis gullrekka sammen hadde vært et krav, hadde ingen av oss sett noe håp i forholdet.

Re: Kampen om treningstid! [Re: torsteinvh] #2010143 14/09/2015 17:50
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Sitat: torsteinvh
Løsningen min er å trene mye sent om kvelden. Har rulle og tredemølle i garasjen, og trening der foregår når kone og barn sover. Dermed er alle timene jeg legger ned der 'usynlige' for resten av familien, og det er lettere å få aksept for 4-5 ritt/løp i løpet av sesongen.

+1

En anseelig mengde av mine timer er til og fra jobb (med omvei når det er tid) og før de står opp i helgene (hjemme til frokost). Det gjør at a) familien spiser frokost sammen (viktig for både den ene og den andre) og b) resten av lørdag/søndag er ledig til andre ting. Kjenner det gjerne godt i beina i 4 timen på skog/fjelltur når man har vært ute på 2+ timer sykkel før frokost.

Re: Kampen om treningstid! [Re: kolli] #2010145 14/09/2015 17:51
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: kolli
Sur mann-->trening-->blid mann ICON_SMILE

Hehe. Jeg blir i såpass dårlig humør av lite trening at sambo synes det er kjempefint hver gang jeg får trent. Promper mindre gjør jeg også.
To knalloppskrifter på treningsgodkjenning som begge kommer av seg selv for meg.

Re: Kampen om treningstid! [Re: jan erik] #2010152 14/09/2015 17:54
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K

Noen spørsmål:
- trenger du virkelig alenetid eller er det bare et argument du bruker?
- Jeg vil si det er mer realt å argumentere med helseperspektiv (holde seg slank og frisk, overskudd til andre ting) enn "alenetid" om det ikke er høyst reellt.
- Hva er "tiden sammen"? Er det å fysisk være i samme rom eller gjør dere faktiske aktiviteter?
- Forsøkt å få kona til å trene mer? Jeg har klart å få kona til å løpe på sti, noe jeg aldri trodde hun ville gjøre, egentlig uten å mene det, men ved å snakke om hvor bra det er på stiene ute i skogen når jeg sykler (noe det er)

Re: Kampen om treningstid! [Re: jan erik] #2010161 14/09/2015 18:01
T
Tommyv Offline
Avhengig
Avhengig
T
Småbarnsfar her og. Løsningen min er som flere her sier, Til og fra jobb på sykkelsetet, og noen styrkeøkter på kveldstid når alle har lagt seg. I helger klarer jeg som regel få til 1-2 timer i skauen om ikke masse annet er på planen.
Jeg sørger for at kona er fornøyd før jeg går ut og, som ved for eksempel å støvsuge først ICON_WINK
Av og til strekker ikke tiden til, og da får man bare la det være. Hvertfall om man bare er mosjonist som jeg er.

Re: Kampen om treningstid! [Re: Tommyv] #2010217 14/09/2015 20:15
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sitat: Tommyv

Jeg sørger for at kona er fornøyd før jeg går ut og, som ved for eksempel å støvsuge først ICON_WINK
Av og til strekker ikke tiden til, og da får man bare la det være. Hvertfall om man bare er mosjonist som jeg er.

Enig, man kan støvsuge senere ICON_LAUGH

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Kampen om treningstid! [Re: jan erik] #2010246 14/09/2015 21:01
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvis alt jeg trengte å gjøre for å holde dama blid og glad var å støvsuge ville jeg vært en lykkelig mann.

Re: Kampen om treningstid! [Re: jan erik] #2010272 14/09/2015 21:40
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig

Er det lov å spørre om alder og nivå/ambisjoner?

Re: Kampen om treningstid! [Re: larsdx] #2010300 15/09/2015 05:43
T
Tommyv Offline
Avhengig
Avhengig
T
Sitat: larsdx
Hvis alt jeg trengte å gjøre for å holde dama blid og glad var å støvsuge ville jeg vært en lykkelig mann.

Jeg og! Du skjønte det sikkert, men poenget var å være ferdig med alle nødvendige voksenlivsoppgaver før man begynner med trening / leking i skogen ICON_WINK

Re: Kampen om treningstid! [Re: jan erik] #2010303 15/09/2015 06:00
Boas Offline
Fiseufin
Fiseufin
Jeg mener at du ikke trenger gode argumenter, men å se denne "drakampen" også fra konas perspektiv. Hvis hun har en følelse av at hun blir sittende igjen alene med husarbeid og familie skjønner jeg godt at hun ikke er fornøyd. Samtidig så kan det høres ut som om hun ikke har forståelse for dine prioriteringer. Jeg ville spurt meg selv hva jeg kunne gjøre for å få et annet utgangspunkt for diskusjonen.

Re: Kampen om treningstid! [Re: jan erik] #2010318 15/09/2015 06:33
Dan Offline
More than words
More than words
"Du ser for lite på tv" synes jeg ikke er et gyldig argument i en samlivsdiskusjon. ICON_SMILE Alenetid er på den annen side ikke heller et veldig bra argument. Hvis ikke begge jobber hjemmefra så blir jo både jobbreisene og deler av arbeidsdagen alenetid som kommer av seg selv. Og hvis det faktisk er alenetid du trenger som må du reindyrke den tiden du automatisk har for deg selv og gjøre noe ut av den, enten ved å kose deg på sykkeltur til jobben, lese en god bok på toget eller bruke fem minutter på en god kopp kaffe på vei til kontoret.

Neste ting å tenke på er om du virkelig trenger all den strukturerte treningen og rittene. Man hører jo stadig dette om at "det er greit å ha noen ritt i kalenderen så man har et mål med treningen". Men da mener jeg at man må våkne opp og lure på om det ikke egentlig er treningen i seg selv som har blitt det viktige målet. Så mitt tips er å kutte ut alle ritt, kutte ut all strukturert trening og lære deg å bare kose deg med syklingen, enten det er på utflukter eller på vei til jobben. Man får jo veldig god grunntrening også av å være ustrukturert.

Til sist så er selvfølgelig det viktigste svaret at du må finne en fristende aktivitet som du kan foreslå for kona. Det vil si at du må strekke deg langt og kanskje kutte ut en god del sykling for isteden å gå en tur i parken eller dra til et badeland en gang i uka eller noe annet som du ikke helt ser for deg i dag. Men det er viktig at det er en eller annen form for aktivitet, bare at den er valgt av henne.

Så hun må ofre tv-sofaen og du må ofre treningen og så må dere møtes på midten i en ny lavintensiv, ikke treningspreget, aktivitet. Forhåpentligvis vil hun da oppdage gleden i et aktivt liv (hvis hun ikke allerede er der bare at du ikke skjønner det fordi det ikke er hard sykkeltrening hun driver med ICON_WINK ).

Re: Kampen om treningstid! [Re: Dan] #2010334 15/09/2015 07:07
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Dan
Til sist så er selvfølgelig det viktigste svaret at du må finne en fristende aktivitet som du kan foreslå for kona. Det vil si at du må strekke deg langt og kanskje kutte ut en god del sykling for isteden å gå en tur i parken eller dra til et badeland en gang i uka eller noe annet som du ikke helt ser for deg i dag. Men det er viktig at det er en eller annen form for aktivitet, bare at den er valgt av henne.

Kjæresten min er veldig glad i å gå tur, plukke sopp og leve ganske sakte på lørdag/søndag. Det er egentlig ganske deilig, en fantastisk ting å gjøre med unger (også får du en sjanse til å gjøre masse befaring av ny sti ICON_WINK ) ...

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Kampen om treningstid! [Re: jan erik] #2010341 15/09/2015 07:15
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Med 4 barn føler jeg at jeg har noe å bidra med her. Min løsning for å sikte mot å klare 10-12 timer i uka.

Lørdag/søndag: Stå opp tidlig nok, og man har gjort unna 3-timers økt før 10:00. Gjør ofte dette, og klarer alt mellom 5-7 timer i uka kun her i helgene. Spinningsykkel om vinteren er ypperlig redskap her.

Kombinasjonen av enten trening til/fra jobb eller etter barns leggetid gir opp mot en time/dag fleste dager.

Aktive barn gir også muligheter; enten trening sammen med de eller trening når de selv er på fritidsaktiviteter og du uansett kun "venter" på de. God erfaring her.

Det lar seg gjøre, men handler om samarbeid og god planlegging. Hver søndag legges grov plan for kommende uke som en ramme for muligheten for meg og konemor - hun har også sitt å holde på med.

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Kampen om treningstid! [Re: jan erik] #2010353 15/09/2015 07:35
Lapavoni Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg har også fire barn, hvorav tre i skolealder. Folk mener jeg er gal som står opp kl 5 for å trene fem dager i uka. Jeg trener sykling 2 - 4 ganger i uka og kombinerer med styrketrening og har perioder hvor jeg løper en del. På vinteren blir det så klart mye rulle og jeg bruker treningsprogrammene til Jesper Bondo Medhus http://www.training4cyclists.com/time-effective-cycling-training/

Alle programmene er på en time eller mindre.

Jeg bor tett på skogen og klarer fint en times sykling fra 5 til 6. Det er jo moro på vei ned fra skogen kl 6 og møte en på vei opp som tror han er tidlig oppe for å trene :-)

Kona er veldig glad for at treningen min er "usynlig". Når hun står opp er jeg ferdig.

Familien liker å ta det rolig i helgene. Det er lett å få til en 2 - 3 timers tur innen de står opp.

Kort oppsummert er min løsning at så og si all trening foregår når de andre sover.

Re: Kampen om treningstid! [Re: jan erik] #2010358 15/09/2015 07:40
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Jeg har 17 ritt denne sesongen, tre på helgedag (+ Ultrabirken som er på fredag, men som gir litt ekstra belastning på kona ifb. med reise). 142 trenings- og ritt-timer i perioden mars-august, 23 av dem sammen med kona.

Hun vet hvordan jeg blir om jeg ikke får trent eller får nok alenetid (skjønner det argumentet veldig godt), og jeg vet også hvordan hun blir om hun ikke får trent. Jeg liker godt å være alene og trenger tid for meg selv, hun hater å være alene. Hos oss funker det bedre når vi med tiden har blitt flinkere til å snakke sammen om målsettinger og hva det er vi ønsker å oppnå med treningen vår. Det gir litt gjensidig respekt for at den andre i perioder kanskje må få lov til å få førsteprioritet på dagslystrening, helgetrening osv.

Forutsigbarhet kan kanskje være et stikkord? Om dere legger en grov plan for neste sesong i fellesskap, så vet hun hva hun har i vente, og det er kanskje enklere å akseptere? Hvis det skaper utfordringer at du bruker mye tid i helgene, kan du jo også vurdere å bytte til aktiviteter på ukedagene i stedet (hvis det er mulig). Som nevnt over har jeg brukt bare 3 lørdager denne sesongen på ritt, men har sykla 17 ritt. Og de uten tvil morsomste rittene er blant de 14 som er kjørt på tirsdager eller onsdager.

Re: Kampen om treningstid! [Re: Lapavoni] #2010361 15/09/2015 07:41
T
Tommyv Offline
Avhengig
Avhengig
T
Sitat: Lapavoni
Jeg har også fire barn, hvorav tre i skolealder. Folk mener jeg er gal som står opp kl 5 for å trene fem dager i uka. Jeg trener sykling 2 - 4 ganger i uka og kombinerer med styrketrening og har perioder hvor jeg løper en del. På vinteren blir det så klart mye rulle og jeg bruker treningsprogrammene til Jesper Bondo Medhus http://www.training4cyclists.com/time-effective-cycling-training/

Alle programmene er på en time eller mindre.

Jeg bor tett på skogen og klarer fint en times sykling fra 5 til 6. Det er jo moro på vei ned fra skogen kl 6 og møte en på vei opp som tror han er tidlig oppe for å trene :-)

Kona er veldig glad for at treningen min er "usynlig". Når hun står opp er jeg ferdig.

Familien liker å ta det rolig i helgene. Det er lett å få til en 2 - 3 timers tur innen de står opp.

Kort oppsummert er min løsning at så og si all trening foregår når de andre sover.

Re: Kampen om treningstid! [Re: jan erik] #2010400 15/09/2015 08:23
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Kommer til å følge denne tråden i spenning!

Pappa til 3, minste 6 år, eldste 17. Begge foreldre i jobb, og endelig alle barna på skole. Vi har behov for å bevege oss alle mann - ungene får det på skole og fritid, mens mor og far må ta initiativ.
Heldigvis er vi begge terrengsyklister, og involvert i lokal sykkelklubb som trenere / oppmenn. Vi prøver så langt det er mulig å ha forutsigbarheten på plass. Kona har carte blanche tirs + tors ettermiddag, og jeg man+ons, men da innenfor rimelighetens grenser.

- Alltid frokost sammen med barna, og god tid på morgenen
- Ditto middag hver dag
- Fredag & lørdag er ettermiddag og kveld satt av til max familiehygge

Er det andre kveldsaktiviteter, jobb eller andre sysler, prøver vi så langt det er mulig å booke de på "våre" dager, slik at det ikke går ut over den andres fritid/ønsker. Det som er fint med det, er automatikken. Er det et foreldremøte på konas treningsdag er det jeg som tar det. Skal poden på trening på min treningsdag ordner kona det, prioriterer jeg pubtur eller jobb en kveld skjer det på mine kvelder osv.

Nå som ungene har blitt "store" tåler de også en time eller to innimellom uten mor & far, så vi passer på å ta noen fellesturer hvis det passer. En time mens ungene har barne-tv/spilletid, eller stå opp tidlig i helgene osv. I tillegg har vi rulle & mølle på backup.

Skal en av oss på en lengre ego-tripp, dvs reise eller ta en helg med kompiser, gir vi litt ekstra kvote til den andre, og ikke minst til ungene.

Hvis vi har andre prosjekter, så prioriteres treningstid vekk, men aldri uten en liten vurdering. Ikke fordi vi skal bli så fantastiske atleter, men rett og slett fordi hverdagen er ganske så stressende, og den beste fiksen for å ikke bli spenna gæærn/sur/inneslutta er å ha noe som er gøy å drive med for hode & kropp. Dermed er ritt kun en bonus, og ikke noe som skjer ofte.

Innrømmer at både jeg og kone har jagd hverandre ut med beskjed om å komme hjem med et smil, og det funker alltid.

Vi ser aldri "live-tv", men rekker fint å slå ihjel timer hver kveld med Netflix/HBO, og får sofatiden, samt nattstell av ungene sammen.

Moralen må da være: slutt å se på lajv-tv ICON_SMILE

Redigert av knutspeed; 15/09/2015 08:25.
Re: Kampen om treningstid! [Re: jan erik] #2010402 15/09/2015 08:25
S
slanken Offline
Entusiast
Entusiast
S
Her er mailen jeg sendte til min samboer i April:

1. 1. Mai Enebakk Rundt
2. 6. Mai Klubbritt
3. 10. Mai Bortreist
4. 14. Mai Askerrunden
5. 20. Mai Klubbritt
6. 24. Mai Nordmarka Rundt
7. 30. Mai Randsfjorden Rundt
8. 31. Mai Vestfold Rundt
9. 3. Juni Klubbritt
10. 6. Juni Bortreist
11. 20. Juni NM lagtempo Starter 08:15 og vi skal bruke 4,5 timer. Må reise opp kvelden før.
12. 27. Juni Hærvejsløbet
13. 4. Juli Jotunheimen Rundt Dette er på tur til Molde. Tar bare en liten stopp på veien.
14. 11. Juli Molde Challenge
15. 12. Juli Midsund Tri
16. 1. August Grenserittet
17. 12. August Klubbritt
18. 26. August Klubbritt
19. 29. August Birken
20. 30. August Klubbritt

Jeg har tre barn og 410 timer på sykkel YTD.

Mye av løsningen for meg er til og fra jobb. Det er to timer hvis jeg tar korteste vei.

Tidlig opp i helgene for langtur.

Bevisst skaffet meg dame uten et liv\hobby.

Hvis det skorter litt på treningen, later jeg som jeg blir ekstremt ustabil og rar. "Nå må han få seg en langtur" tenker hun da.

Re: Kampen om treningstid! [Re: jan erik] #2010415 15/09/2015 09:04
G
grr Offline
Ivrig
Ivrig
G
168 timer/4538 km til nå i år. Fem turritt, kun lokale. Snittet til nå i år er altså 4,5 time/uke, og i snitt, med ferier, er 3 timer i uka korteste distansen jeg kan ta til og fra jobb. Altså 1,5 time ekstra i uka i snitt. Allikevel surmuling!

Hun skulle visst hvordan det var med folk som faktisk TRENER. Jeg har vel knapt rett til å kalle meg mosjonist..

Re: Kampen om treningstid! [Re: jan erik] #2010416 15/09/2015 09:05
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har ingen rittambisjoner, men ønsker å trene nok til at mitt forbruk av øl, pottis og søtsaker holdes i sjakk og ikke går utover dressen min. Den var dyr, og jeg må passe i den i mange år framover. dessuten er jeg snart 40 og må passe på forfallet.

Jobbsykler, men det er litt kort.
Vi har barn. En på 3 og ei på 2mnd. Akkurat nå er altså Kone lenket til hjemmet med en stadig fetere snylteigle på brystet. Jeg kan da trene på kveldene etter at elstemann er tatt hånd om og lagt, samt div. husarbeid er unnagjort.

Tidligere løste vi det slik at Kone hadde sine treningstimer på 3T, og jeg fikk sykle de andre dagene. I helgene har trening vært unnagjort mens barn sover formiddagshvilen sin. Den muligheten er nå desverre på vei ut, da elstemann avvikler denne. Nye løsninger må utarbeides. Kanskje blir det sykkelvogn-trening.

Men det jeg ville si da, var at det er OK å avtale hvert sitt, og ha noe felles. Være det seg TV tid, middag eller turer i skog og mark.

Happy Wife, Happy Life.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Moderator  support