Fikk min Dude CF 9.0 i dag. Enkel montering, deretter ut i Nordmarka. Artig! Men hvilket trykk bør jeg ha? Kjørte med 10 psi foran og 12 bak, føltes litt hardt. Det er 4.0 dekk på den.
Fikk min Dude CF 9.0 i dag. Enkel montering, deretter ut i Nordmarka. Artig! Men hvilket trykk bør jeg ha? Kjørte med 10 psi foran og 12 bak, føltes litt hardt. Det er 4.0 dekk på den.
litt avhengig av kroppsvekt og kjørestil kan du gå ned til minst 8 for stisykling. Mindre blir for dvaskt og for mye spretter for mye.
litt avhengig av kroppsvekt og kjørestil kan du gå ned til minst 8 for stisykling. Mindre blir for dvaskt og for mye spretter for mye.
Litt på siden, men: på stisykkel kjører jeg alltid litt mindre luft foran enn bak, men på fatbike ligger jeg ganske likt, ikke minst for å hindre fordekket å spore for mye. Ligger på 7-8 psi for 3.8" dekk og 78kg med utstyr.
10 runder med gladpack, skru ut ventilkjerna, lastestropp rundt dekket og kompressor. Notubes guffe, skru inn ventilkjerna og 15-20 psi. Tur i skogen. Mine er helt tette.
10 runder med gladpack, skru ut ventilkjerna, lastestropp rundt dekket og kompressor. Notubes guffe, skru inn ventilkjerna og 15-20 psi. Tur i skogen. Mine er helt tette.
Prøvde min 9.0 på vått føre i går, var ikke fornøyd med grepet til Jumbo Jim på våt stein. Så nå er jeg ute etter dekk med bedre grep. Har foreløpig sett på Vee Snowshoe XL, 45nrth VanHelga og Surly Nate. Ønsker primært dekk for vått høstføre, er mindre opptatt av snøsykling. Noen som har prøvd noen av disse, evt gode tips til hvilke dekk som kunne passe meg?
Noken som har byttet krank lager på Duden? Ut fra det eg kan lese er dei orginale kulelagera merket med 6806 RS som er 30x42x7 men etter å ha fått eit sett med 6806 RS så er dei ikkje like med dei som sitter på?
Ut frå det eg kan måle er dei orginale 30x44x11 som eg ikkje finner data på? Har E13 ein egen standar?
Noken som har byttet krank lager på Duden? Ut fra det eg kan lese er dei orginale kulelagera merket med 6806 RS som er 30x42x7 men etter å ha fått eit sett med 6806 RS så er dei ikkje like med dei som sitter på?
Ut frå det eg kan måle er dei orginale 30x44x11 som eg ikkje finner data på? Har E13 ein egen standar?
Hej igen, jag har sendt frågan vidare till E13 leverandøren hær i Norge. Svarar dig på mail så fort som jag hør något.
Ser ut som om eg har blingsa litt siden eg ikkje har hatt verktøy til å ta ut lageret med. Trur muligens det eg treng er DRF 3041 2RS - 30x41x11." Flensen " på lagere er nok 44mm? Noken som veit om dei selger slike i Norge ein plass?
Beklager å forstyrre litt. Måtte bare fortelle at nå har jeg satt opp Dude'en tubeless. Etter å ha spjæra jumbo jim dekka kjøpte jeg maxxis mammoth. De satt sykt bra på felgen i forhold til jumbo jim, var nødt til å bruke makt for å presse dem av beadlock'en. Dermed klarte jeg ikke å la være å prøve dem tubeless.
Så til tubeless oppsettet: Kjøpte 5m spinnaker tape i 50mm bredde. Denne tapen sitter veldig bra og den er sterk og fleksibel. Kuttet tapen i 20mm bredde og tapet overgangen fra beadlock til felgbånd. Deretter var det på med dekket og strammet et tau rundt for å presse dekket ned mot felgen. Skrudde ut ventilen og pumpet opp med compressor. Når dekket hadde festet seg på felgen så var det inn med 120ml guffe. Deretter pumpe opp til 20 psi og riste. Det lakk litt luft rundt ventilen, men det stoppet fort etter litt risting. Ellers var det potte tett. Slapp ut luft til 7-8 psi og prøvekjørte noen minutter i teknisk terreng og det virket dønn solid. Er ikke redd for at dekkene skal skli av beadlocken, men om tapen funker er mer usikkert. I morra blir det 4 timers tur i Konnerud marka (med slanger i sekken) Skal poste hvordan det gikk.
Da var 4 timer stisykling unnagjort. Tubeless oppsettet funka som fjell Spinnakertapen holder fint så langt. Målte samme trykk i dekkene både før og etter turen. Kjørte med 8.5psi på bakhjulet og 7.5 på forhjulet.
Då har eg fått ut lagera og målene er 30x41x11 med ein flens som er 44mm. Vil nok passe dei du linka til Espen. Men slike lager burde muligens kunne kjøpes i Norge?
Hvordan gikk det med skifte av kranklager ? Er takknemlig for litt informasjon. Jeg må også bytte lager. Dårlig kvalitet ? Det kom knaselyder etter bare få turer.
Venter på svar fra Canyon Norge som er i diskusjon med e13 levrandøren. Tror eg berre bestiller nye, siden eg nå har ventet ca 1 måned på Canyon :-( Kjøper nok fra bike24 siden dei har fleire typer på lager...
Venter på svar fra Canyon Norge som er i diskusjon med e13 levrandøren. Tror eg berre bestiller nye, siden eg nå har ventet ca 1 måned på Canyon :-( Kjøper nok fra bike24 siden dei har fleire typer på lager...
Beklagar detta, det är jag som försöker få tag i nya till dig. Visar sig att ta litt tid för att säga det milt, oavsett om du skaffar nya eller ej så kommer det förhoppningsvis förr än senare att dyka upp en pakke hos dig med ett sett. E13 Leverandören hade samtliga andra lager på lager men inte detta tyvärr.