Everesting!!!!hva er "reglene" ?
|
Everesting!!!!hva er "reglene" ?
02/09/2015 18:36
|
Oddefa
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
I mangel på et liv har jeg vurdert å ta en "everesting". For dere som ikke vet hva everesting er, så har dere et liv og kan bare hoppe videre til neste tråd.
Men googlet litt her om dagen og da kom jeg forsåvidt på noen utenlandske linker. Skjønner jo hovedkonseptet. Sykle en/samme bakke opp og ned helt til en har minst 8848 meter på gps'n. Men.. - Kan en bytte klær/bib underveis - Hvis en halvveis i siste turen opp når nevnte hm (8848), kan en da snu, eller skal en fullføre alle dragene for at det skal telle (feks blir det 9100 hm hvis en fullfører siste klatringen..bare et eksempel). - Må inn i en gruppe på strava først og linke seg opp for dermed blir "akseptert" ?
Har sikkert flere spm, men flott hvis noen her kan dele både erfaringer og kunnskap, har snakket med sykkel-Erik her inne på forumet og lest hans fantastiske tur(er) opp Alpe'd'Huez, men er sikkert andre som også har noen historierer, evt noen linker.
Litt usikker på om jeg får sykla dette i høst men har ikke "gitt" opp det enda.
Redigert av oddefa; 02/09/2015 18:37.
|
|
|
Re: Everesting!!!!hva er "reglene" ?
[Re: Oddefa]
02/09/2015 18:57
|
Sturle
Nytt medlem
|
Nytt medlem
her har du reglene:http://www.everesting.cc/the-rules/ det finnes også en artikkel på Landevei.no:http://www.landevei.no/Nyheter/AATTE-GANGER-ALPE-D-HUEZ
her har du all info:) lykke til!
|
|
|
03/09/2015 05:43
|
Oddefa
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Takk for den, står ikke noe om at ikke kan skifte bib (ikke at jeg må det, men greit å ha en back up), men også at alle klatringer må fullføres, dvs ikke stoppe midt i hvis en når aktuelle hm underveis. Den artikkelen fra landevei er den som Erik her på forumet har skrevet.
Noen erfaringer om gjennomføringer. feks hvor mange km fikk dere som har har prøvd, hvilke (norske) bakker sykla dere ? Og finnes det lister på strava ? ser det nevnes en "stravaklubb".
Hmm, lurer på hvordan jeg skal få til dette i høst, har mulighet til helga, men skal sykle femundsrittet neste helg og ser for meg at jeg vil slite med å komme meg igjen etter dette + flott vær neste uke, og synd å ikke få "brukt" det til stisykling. Klubbmesterskap på tirsdag også he he. Men er litt gira å få sykla denne i høst.
Er foresten Hafjell/Pellestova jeg tenker som bakke, litt usikker om hvilken start. i Forhold til hm og bratthet så tenker jeg starten lengst sør/mot Lillehammer, men i forhold til lettvinthet, så tenker jeg at den som starter i Øyer sentrum er bedre, da kommer jeg ned til butikk hver gang og trenger ikke å planlegge næring på samme måte. Men har da en litt lenger vei opp, dvs de veiene møtes jo etter en relativt kort stund.
|
|
|
03/09/2015 06:40
|
ColnagoReflex
Entusiast
|
Entusiast
Bare å ønske lykke til hvis du prøver deg oddefa - det må være knalltungt ! Kan absolutt ikke skryte på meg noe slikt, og er nesten flau for å trekke frem dette, men uansett - tok den beskjedne varianten "Galdøpigging" i bakken utenfor døra her i Aurdal, Valdres og synes det var nok https://www.strava.com/activities/353703753Er selvfølgelig ikke i samme form som deg, men etter min lille klatring, ville i alle fall ikke jeg startet i noe ritt av betydning de nærmeste dagene etter... Forøverig er bakken her ikke helt ulik bakken til Pellestova - Pellestova er ifølge strava 11.5km, 7%, 814m, mens bakken her er 8,9 , 7% og 661 høydemeter. Ser jeg hadde 61km på den lille klatringen den dagen, og her er det kun rett opp og rett ned, ikke noe ekstrarunder, så det blir mange km hvis du skal ha full Everest. Helt sikkert lurt å tenke på hvor lett det er å få tak i næring, etterfylle flasker osv underveis. Selv om det var varmere når jeg tok min lille runde, hadde jeg en bag stående i bunn av bakken med flasker, barer mm.- tok kun "pauser" når jeg byttet flaske. Men skal du ta en full Everest trengs vesentlig mer underveis selfølgelig, og gode pauser er jo ifølge reglene lov, og nødvendig. Ser ikke bort ifra at det å velge en bakke hvor du regelmessig ser litt folk, og folk ser deg, kan være litt ekstra motiverende, og derved bør vurderes. Skifte av bib sier reglene ikke noe om - tar det som en selvfølge at det er lov, akkurat som de som klatrer på Everest sikkert kan skifte underbukse i løpet av sin ekspedisjon. Hold oss oppdatert da !
|
|
|
03/09/2015 06:52
|
larsdx
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Noen burde gjøre dette på sti.
|
|
|
03/09/2015 07:08
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Aldri vært i nærheten av Everest, men i sommer sykla jeg Trondhjemmernes mest populære treningsbakke fra Ila til Skistua 10 ganger. I plaskregn. Holdt på i nesten 7 timer, og sykla 156 km, 4.900 høydemeter. Den siste turen var dryg...  Jeg spiste og drakk for lite fra start, og fikk betale for det utover dagen. Det hjalp heller ikke på motivasjonen at det regnet konstant, men uansett vær ville jeg hatt trøbbel med 4.000 høydemeter ekstra. Imponerende at noen klarer dette, og at de gidder å prøve  Lykke til!
Redigert av Øyvind V; 03/09/2015 07:08.
|
|
|
03/09/2015 07:10
|
Dan
More than words
|
More than words
Gjør du det i september så får du jo gjennomført Stravas septemberklatring i én økt: Climb more than 9,000 meters this month and start the season strong! September 1, 2015 — September 30, 2015 Add an "Everesting"attempt to your resume or climb 9,000m over many rides.Selv har jeg tenkt å gjøre dette tøft ved å få 9000 høydemeter ved å sykle flere titalls turer. 
|
|
|
03/09/2015 08:42
|
Sykkel-Erik
Entusiast
|
Entusiast
- Kan en bytte klær/bib underveis - Hvis en halvveis i siste turen opp når nevnte hm (8848), kan en da snu, eller skal en fullføre alle dragene for at det skal telle (feks blir det 9100 hm hvis en fullfører siste klatringen..bare et eksempel). - Må inn i en gruppe på strava først og linke seg opp for dermed blir "akseptert" ?
1) Du kan selvfølgelig bytte klær underveis. Da jeg syklet Alpe d'Huez i mai var det helt nødvendig; jeg gikk fra 2 plussgrader på første drag til over 30 grader på 6. drag, og ned igjen til rundt 10-15 grader på 8. drag. Dessuten er det digg å få på en ny trøye eller undertrøye når svetten begynner å samle seg, ref bildet nedenfor. 2) Du må gjennomføre stigningen hver eneste gang. Du behøver imidlertid ikke sykle ned igjen etter siste draget. Jeg kjørte med bil ned til Bourg d'Oisans tidlig på morgenen og startet derfra, men avsluttet økta mi på Alpe d'Huez (og fikk reisefølget mitt til å hente bilen). 3) Du registrerer forsøket på http://veloviewer.com/everesting i etterkant. De fleste computere har ikke batteritid til å holde en hel everesting-økt, så enten må du sy sammen filer fra flere computere eller sykle med eksternt batteri ila økta. Kolbotn SK hadde en felles økt på dette 1. august opp kneika ved Norefjell (>13 reps), se blant annet http://veloviewer.com/everesting/359739136. Fem stykk fra KSK gjennomførte. Tryvann har blitt everestet fire ganger (>27 reps) av forskjellige karer, mens Hagatjern-bakken ved Mjøndalen er besteget hele 35 ganger (FML ass). Ellers ser det ikke ut som flere kneiker i Norge er everested. Den sjukeste drømmen ville vært å evereste Juvasshytta eller Stalheimskleiva. Det er jo en fordel å gjøre en slikt forsøk når det er rikelig med sollys og fordelaktig klima, men du scorer mye badass-poeng på å ta det nå på høsten.  Greit å bytte trøye og klær innimellom: 
|
|
|
03/09/2015 09:09
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Så å sykle flere nærliggende bakker for litt variasjon er ikke lov? Flere steder kan man jo sykle opp og ned på hver side av et fjell slik at man i hvertfall får variert mellom to bakker. Er dette regnet som regelbrudd? Da blir litt av poenget å kjempe mot kjedsomheten i tillegg til høydemeterne forstår jeg.
Vi kan jo her i Europa ha en miniversjon - Mont Blanc-ing - 4810 meter, eller en Elbrus-ing variant - 5642 meter.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
[Re: Øyvind V]
03/09/2015 09:34
|
Oddefa
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Aldri vært i nærheten av Everest, men i sommer sykla jeg Trondhjemmernes mest populære treningsbakke fra Ila til Skistua 10 ganger. I plaskregn. Holdt på i nesten 7 timer, og sykla 156 km, 4.900 høydemeter. Den siste turen var dryg...  Jeg spiste og drakk for lite fra start, og fikk betale for det utover dagen. Det hjalp heller ikke på motivasjonen at det regnet konstant, men uansett vær ville jeg hatt trøbbel med 4.000 høydemeter ekstra. Imponerende at noen klarer dette, og at de gidder å prøve  Lykke til! He he, tror jeg klarer dette rent fysisk, men motivasjonen er noe annet, dvs motivasjonen til å prøve er der, men usikker på motivasjonen underveis. Men det er jo litt det som poenget antar jeg(som Øyvind også nevner) å utfordre den delen. Er jo ikke ute etter noe annet en egen klapp på skuldra for å gjennomføre. Ikke vil jeg sykla fortere av dette heller, for er jo bare nedbryting og ikke oppbygging. Syklet litt over 7000 hm i ritt (Salzkammer), da mye på grus/terrengsykkel og i øsende regnvær. Har også hatt racerturer i alpene, mallorca og Gran Canaria på tett oppunder og par over 5000 hm, men da har det jo vært runder, ikke noe kjedsomhet, variert mat, men også tidsnød mht rekke "hjem".
|
|
|
03/09/2015 09:38
|
Trond Helge
Ivrig
|
Ivrig
Pokker, sjekket reglene nå og her i Bergen er det vel bare to "fjell" som lar seg bruke, men selv da blir det 15x (ca) turer opp og ned..
// Too many roads, too little time
|
|
|
[Re: Dan]
03/09/2015 09:39
|
Oddefa
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Gjør du det i september så får du jo gjennomført Stravas septemberklatring i én økt: Climb more than 9,000 meters this month and start the season strong! September 1, 2015 — September 30, 2015 Add an "Everesting"attempt to your resume or climb 9,000m over many rides.Selv har jeg tenkt å gjøre dette tøft ved å få 9000 høydemeter ved å sykle flere titalls turer. Problemet er at skal jeg gjøre det i September så må jeg nesten gjøre det i helgen og siden jeg skal sykle Femundsrittet er jeg veldig usikker på hvor lurt dette er, ikke at jeg må være i toppform da, men greit å kunne sykla brukbart. På en annen side så har jeg fått formboost før av lange turer før sånn ca ei uke etterpå. Men virker jo som det blir knallvær nå utover og vil jeg virkelig ødelegge stisyklingen i neste uke på et stunt ala dette ? Er det smart ? men jeg er jo ikke smart he he. Bør vel utsette det til neste sommer, selv om det føles som feigt. Oktober er litt vel hardcore og kort dagslys.
|
|
|
[Re: Sykkel-Erik]
03/09/2015 09:40
|
Oddefa
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
- Kan en bytte klær/bib underveis - Hvis en halvveis i siste turen opp når nevnte hm (8848), kan en da snu, eller skal en fullføre alle dragene for at det skal telle (feks blir det 9100 hm hvis en fullfører siste klatringen..bare et eksempel). - Må inn i en gruppe på strava først og linke seg opp for dermed blir "akseptert" ?
1) Du kan selvfølgelig bytte klær underveis. Da jeg syklet Alpe d'Huez i mai var det helt nødvendig; jeg gikk fra 2 plussgrader på første drag til over 30 grader på 6. drag, og ned igjen til rundt 10-15 grader på 8. drag. Dessuten er det digg å få på en ny trøye eller undertrøye når svetten begynner å samle seg, ref bildet nedenfor. 2) Du må gjennomføre stigningen hver eneste gang. Du behøver imidlertid ikke sykle ned igjen etter siste draget. Jeg kjørte med bil ned til Bourg d'Oisans tidlig på morgenen og startet derfra, men avsluttet økta mi på Alpe d'Huez (og fikk reisefølget mitt til å hente bilen). 3) Du registrerer forsøket på http://veloviewer.com/everesting i etterkant. De fleste computere har ikke batteritid til å holde en hel everesting-økt, så enten må du sy sammen filer fra flere computere eller sykle med eksternt batteri ila økta. Kolbotn SK hadde en felles økt på dette 1. august opp kneika ved Norefjell (>13 reps), se blant annet http://veloviewer.com/everesting/359739136. Fem stykk fra KSK gjennomførte. Tryvann har blitt everestet fire ganger (>27 reps) av forskjellige karer, mens Hagatjern-bakken ved Mjøndalen er besteget hele 35 ganger (FML ass). Ellers ser det ikke ut som flere kneiker i Norge er everested. Den sjukeste drømmen ville vært å evereste Juvasshytta eller Stalheimskleiva. Det er jo en fordel å gjøre en slikt forsøk når det er rikelig med sollys og fordelaktig klima, men du scorer mye badass-poeng på å ta det nå på høsten.  Greit å bytte trøye og klær innimellom: Veldig bra info Erik, også om det praktiske. Snakket jo litt med deg i AdH + lest bloggen din noen ganger.
|
|
|
03/09/2015 09:45
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Spørs vel på ambisjonene på Femundsrittet. Hvis du aksepterer at det kan bli litt som lørdagsbirken etter UB så spiller det vel ingen rolle at du har sykla til Everest helga før. Men så kan det jo hende du får tidenes superkompensasjon. Og så tror jeg mye av jobben mtp restitusjon starter i det everestingen starter; spis og drikk jevnt og trutt hele dagen, og mer enn du tror du må. Har brent meg et par ganger på å tro at en bar holder i 7 timer  Det verste med denne tråden er at jeg fikk en idé om å prøve det selv. Æsj altså.
Redigert av Øyvind V; 03/09/2015 09:46.
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
03/09/2015 09:47
|
Sykkel-Erik
Entusiast
|
Entusiast
Så å sykle flere nærliggende bakker for litt variasjon er ikke lov? Flere steder kan man jo sykle opp og ned på hver side av et fjell slik at man i hvertfall får variert mellom to bakker. Er dette regnet som regelbrudd? Da blir litt av poenget å kjempe mot kjedsomheten i tillegg til høydemeterne forstår jeg.
Vi kan jo her i Europa ha en miniversjon - Mont Blanc-ing - 4810 meter, eller en Elbrus-ing variant - 5642 meter.
Det er én og samme bakke som gjelder, så litt av utfordringen er ensformigheten. Sånn sett var jeg happy med å velge Alpe d'Huez; å klage på kjedsomhet der blir som å si at det er kjipt å ta mange straffespark på De Gea på Old Trafford. Problemet er at skal jeg gjøre det i September så må jeg nesten gjøre det i helgen og siden jeg skal sykle Femundsrittet er jeg veldig usikker på hvor lurt dette er, ikke at jeg må være i toppform da, men greit å kunne sykla brukbart. På en annen side så har jeg fått formboost før av lange turer før sånn ca ei uke etterpå. Men virker jo som det blir knallvær nå utover og vil jeg virkelig ødelegge stisyklingen i neste uke på et stunt ala dette ? Er det smart ? men jeg er jo ikke smart he he. Bør vel utsette det til neste sommer, selv om det føles som feigt. Oktober er litt vel hardcore og kort dagslys. Hadde valgt Everesting over Femundsrittet 10 av 10 ganger, mann!
|
|
|
03/09/2015 09:51
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Leste Eriks betraktninger med stor interesse. En ting jeg stusset ved var likevel pausene og besøkene på hotellrommet etter hver runde. Dette må jo være ekstremt hardt psykisk, i tillegg mye bortkastet tid.
Skulle jeg gjort dette ville jeg satt flasker i veikanten på toppen, gjerne i en sekk eller tilsvarende. Jeg ville hatt med så lite som mulig på sykkelen oppover, og en del med på vei nedover. Altså drikke og mat ned, ikke opp. På klesfronten så gjelder det også å unngå å tape tid, samt holde varmen på vei nei, uten å overopphetes på vei opp. vest, ermer, løse knær, lue, hansker er alle ting som gjør nytten nedover, som kan puttes i lomma på veien oppover, uten å stoppe opp og tape tid. Å tape tid koster krefter, og gir lite effekt i form av hvile under en slik økt. Hvert kvarter man kaster bort i overgangsfaser koster mer krefter enn de gir i form av mer energi til sykkelbeina.
|
|
|
03/09/2015 09:58
|
Sykkel-Erik
Entusiast
|
Entusiast
Leste Eriks betraktninger med stor interesse. En ting jeg stusset ved var likevel pausene og besøkene på hotellrommet etter hver runde. Dette må jo være ekstremt hardt psykisk, i tillegg mye bortkastet tid.
Skulle jeg gjort dette ville jeg satt flasker i veikanten på toppen, gjerne i en sekk eller tilsvarende. Jeg ville hatt med så lite som mulig på sykkelen oppover, og en del med på vei nedover. Altså drikke og mat ned, ikke opp. På klesfronten så gjelder det også å unngå å tape tid, samt holde varmen på vei nei, uten å overopphetes på vei opp. vest, ermer, løse knær, lue, hansker er alle ting som gjør nytten nedover, som kan puttes i lomma på veien oppover, uten å stoppe opp og tape tid. Å tape tid koster krefter, og gir lite effekt i form av hvile under en slik økt. Hvert kvarter man kaster bort i overgangsfaser koster mer krefter enn de gir i form av mer energi til sykkelbeina.
Godt tenkt, Øyvind! Jeg hadde egentlig plassert alt jeg hadde av klær og flasker og mat i en liten lekestue utenfor hotellet på AdH - som var langs løypa jeg syklet - men da hotelleieren oppdaget dette ble det så jævlig dårlig stemning at jeg måtte flytte alt opp på rommet igjen. Jeg kunne selvfølgelig langt alt i en grøftekant eller et annet sted, men AdH var ekstremt mye besøkt av folk den helga og jeg hadde ikke lyst på å "donere" bort en halv formue i sykkelklær til en kleptoman turist. Dessuten var det greit å holde næring kjølig. Jeg er teknisk sett ikke spesielt begavet, så jeg droppet kjapt ideen om å drikke og spise på vei ned AdH - det gikk litt for fort med for mange svinger og trafikk til at jeg våget det. Så da ble det til at jeg spilte med de kortene jeg fikk utdelt.  Jeg anslår at jeg tapte kanskje 30-45 minutter på å beine inn og ut av hotellet hver gang, og kanskje jeg hadde klart et niende dag om jeg hadde hatt bedre tilnærming til logistikken.
|
|
|
03/09/2015 11:13
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Ja og drikke og spise på vei ned Alpe D'Huez er ikke lett, det er bratt og svingete. Et par strekker kan brukes, som ned til Dutch Corner, men jeg tenkte mest på å drikke på toppen, litt ned og i bunn, samt spise i bunnen. All ære til deg og din gjennomføring, jeg så bare for meg at det er mulig å spisse opplegget ytterligere uten at det krever all verden.
|
|
|
03/09/2015 11:24
|
Trond Helge
Ivrig
|
Ivrig
Ehm, noen som vet om karttjenester/treningsapper som har noenlunde pålitelige høydemeter-data? For jeg nekter å tro på Strava her: https://www.strava.com/routes/3242990
// Too many roads, too little time
|
|
|
03/09/2015 11:35
|
Sykkel-Erik
Entusiast
|
Entusiast
Stravas route-builder takler dårlig når du skal opp og ned samme bakke, dessverre. Du får sjekke med Everesting-komiteen, men jeg tviler på at du får godkjent at du sykler opp og ned samme fjell fra to sider... Men hvis du skal opp https://www.strava.com/segments/1337556 er det jo snakk om cirka 180 hm. 8848 / 180 = 49,15. Med litt feilmargin ville jeg lagt opp til 50 repetisjoner, så du har bittelitt ekstra å gå på. Barometermålingen på computeren din kan bli fintet ut av klimaendringer ila dagen, så det beste er å ha bestemt på forhånd antall repetisjoner og holde deg til planen. All ære til deg og din gjennomføring, jeg så bare for meg at det er mulig å spisse opplegget ytterligere uten at det krever all verden. Helt klart. Og hadde ikke hotell-nebba nektet meg å bruke lekestua som lagringssted ville ting vært enklere. Uansett, god planlegging i forkant er kritisk - du vet aldri hva slags utfordringer som dukker opp. En annen vurdering jeg gjorde mht klær og mat/drikke var å ha med meg minst mulig på sykkel og på lommer for å spare litt vekt og gjøre turen mer komfortabel. Det inkluderte blant annet å ha slange/dekkspake og pumpe i en sadeltaske (grøss).
|
|
|
03/09/2015 11:38
|
Oddefa
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Har tenkt tanken om at å plassere bilen feks oppe på Pellestova og starte med å trille ned hadde vært en mulighet, og flasker/mat klar der oppe, og dermed også avslutte der oppe og slippe siste tur ned (i feks halvmørket). Fordelen med å bil nede ved en butikk er at en da ikke trenger å planlegge for mye, bare inn å kjøpe en cola, bolle osv. Er noe betraklig dyrere å gjøre det på Pellestova. Tenker heller ikke megastopp, ei heller megamålmåtid underveis, men en bocadillos for litt Gran Canaria følelse er jo ikke i kimse av, men tung middag holder jeg meg lett unna.
Når det gjelder restitusjon, så tror jeg hadde delvis fått det til Femundsrittet, hvis jeg vel merke ikke hadde blitt skadet eller sjuk. Men er mest den gode værmeldingen neste uke, og det faktum at jeg ikke har lyst til å kaste bort den. På en annen side så har jeg jo en god grunn til å bare å sitte inne etter jobb og loke på vueltan med god sammvittighet. Ikke at jeg får dårlig sammvittighet av å se på sykling så ofte da.
Mye bra forslag/info her, men angrer litt på jeg lagde den tråden likevel. Ble plutselig enda feigere å ikke ta den nå. Siste søndagen i september dukker også opp som en mulighet ser jeg. Da "ødelegger" jeg ikke noe evt ritt.
|
|
|
03/09/2015 11:56
|
Dan
More than words
|
More than words
Har tenkt tanken om at å plassere bilen feks oppe på Pellestova og starte med å trille ned hadde vært en mulighet, og flasker/mat klar der oppe, og dermed også avslutte der oppe og slippe siste tur ned (i feks halvmørket). Jeg tipper det å ha bilen oppe er veldig mye bedre for moralen også. Det å vite at ved å snu så kan du når som helst gi opp og trille ned og kjøre hjem er ikke bra. Mye bedre med bilen på toppen og så forte seg å snu på toppen før man rekker å tenke på muligheten til en bail out. Noen hundre meter ned i bakken så er tanken på å måte sykle opp til bilen bare for å gi opp mye verre enn tanken på å trille ned i bunn og sikre seg enda et drag til toppen.
|
|
|
03/09/2015 11:59
|
Dan
More than words
|
More than words
Forresten, når man har Galdhøpigget, Mont Blancet og Everestet så blir neste stopp å begynne med mooning. 
|
|
|
03/09/2015 12:10
|
Sykkel-Erik
Entusiast
|
Entusiast
Mye bra forslag/info her, men angrer litt på jeg lagde den tråden likevel. Ble plutselig enda feigere å ikke ta den nå. Siste søndagen i september dukker også opp som en mulighet ser jeg. Da "ødelegger" jeg ikke noe evt ritt.
Kom igjen, når du har sagt A må du si B! Dette klarer du!
|
|
|
[Re: Dan]
03/09/2015 15:02
|
Oddefa
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Forresten, når man har Galdhøpigget, Mont Blancet og Everestet så blir neste stopp å begynne med mooning. Evt moonshining! Fra de høyeste topper til de dypeste daler.
|
|
|
[Re: Sykkel-Erik]
03/09/2015 15:08
|
Oddefa
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Kom igjen, når du har sagt A må du si B! Dette klarer du! Som sagt. Skulle aldri startet den tråden! Men den gikk jo fra å få litt info til forpliktelse litt vel fort. Men blir ikke nå i helga, med det været som er i neste uke må jeg lufte stisykkelen mye, og tipper jeg prioriterer en høyfjellstur til helga, Sjusjøen eller noe "kortreist". Blir også Femundsrittet (siden denne trasen blir NM (også master) neste år vil jeg gjerne ha en bra gjennomkjøring uten at jeg har store behov for å prestere. Men har ikke avlyst everesting i år, selv om jeg ser smartness i å ta det midt på sommeren, bortsett fra da er det jo også masse ritt. Men motivert for å sykle denne i høst.
|
|
|
03/09/2015 15:40
|
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kom igjen a.... Ta det nå, lett!
CK ELVERUM
|
|
|
[Re: Otoen]
03/09/2015 18:02
|
Reven
Entusiast
|
Entusiast
Jeg skal trolig til hafjell i høstferien (uka med overgang sept/okt). Hmmmm.
|
|
|
[Re: Reven]
03/09/2015 19:15
|
vortex surfer
Ivrig
|
Ivrig
Artig greie, jeg skal til Ustaoset i helgen og hadde tenkt å få tatt hevn på Måbødalen.... Der hadde en jo klart seg med 7 turer;-)
|
|
|
|
|