|
|
Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start!
|
Re: Årets hårete mål: Hole 12-timers! En ny start!
[Re: EgilS]
31/08/2015 06:58
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
Gratulerer med super kjøring. Med litt mer trening, en pulje mer tilpasset din form, mer erfaring rundt mat/drikke, etc. så er faktisk merket fullt mulig om ett år eller to. Jeg har jo forsåvidt erfaringen med mat og drikke i ritt. Men jeg har ikke erfaring med så høy intensitet. Jeg bommet rett og slett på hva jeg tok med av næring. Jeg skulle hatt med mer gel for den ene gelen jeg hadde fikk jeg ned. Grove barrer var rett og slett ikke mulig å få svelget ned. Det var dog ufattelig kult å klare å hente ut så mye fra skrotten. Har ikke vært i nærheten av denne intensiteten over så lang tid før.
|
|
|
[Re: Raskall]
31/08/2015 07:09
|
Boas
Fiseufin
|
Fiseufin
Grattis med god prestasjon!
|
|
|
31/08/2015 07:33
|
Cantona
Ringrev
|
Ringrev
Barberer legga:)
|
|
|
31/08/2015 07:44
|
Gew88
Veteran
|
Veteran
Hmm.. Jeg snakket med en fyr på bussen opp til Rena på fredag. Han syklet på 3:02:01 i fjor. I år hadde han trent bra og håpet å komme seg under 3 timer for første gang. Han syklet på 3:16:30 i år. Jeg begynner å føle at tiden min blir bedre og bedre.  Godfølelse dette. Med fjorårets forhold hadde du nok klart det. Jeg syklet 3.46 saktere enn i fjor, på en måte enda litt, da jeg i fjor tok salto i bunn av ballettbakken og tapte min 30 sek på det. I år ble det ingen fall. Tapte alt fra Kvarstad og til mål kontra i fjor, da jeg var omtrent på sekundet likt der. Konklusjon: Med vindforhold som i fjor(men husk, det kan vi ikke forvente), og uten krampestopp, hadde du klokket inn på 4.25 i år. Uansett: Med din reise er 4.36 enn utrolig bra prestasjon.
|
|
|
[Re: Gew88]
31/08/2015 07:51
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
tok salto i bunn av ballettbakken og tapte min 30 sek på det. Hvis du klarte det på bare 30 sekunder, så synes jeg det er mye mer imponerende. 
|
|
|
[Re: Stein]
31/08/2015 07:55
|
Gew88
Veteran
|
Veteran
tok salto i bunn av ballettbakken og tapte min 30 sek på det. Hvis du klarte det på bare 30 sekunder, så synes jeg det er mye mer imponerende. Hahah... Jeg aner faktisk ikke. Har ikke gjort research på hva de fra pulje 5 i fjor, som var med meg over Storåsen kom inn på i mål, men gikk relativt fort følte jeg. Krasja med en fyr i bånn(min feil desverre), jeg tok salto, men kom meg fort opp igjen. En tilskuer henta brillene mine som fløy et par meter, og jeg kom meg på sykkelen igjen. Tror ikke jeg tapte mer enn 40-50 sek, men aner som sagt ikke.
|
|
|
31/08/2015 07:55
|
EHAa
Ivrig
|
Ivrig
Gratulerer, Raskall!
Jeg skulle egentlig se deg kjøre i mål, men jeg ble den heldige vinner av "hvem-må-ta-bussen-tilbake-til-rena-for-å-hente-bilen"-konkurransen. Hadde deg på livetrack'en, spennende å følge med:)
|
|
|
31/08/2015 07:58
|
eGo
Veteran
|
Veteran
Gratulerer med super kjøring. Med litt mer trening, en pulje mer tilpasset din form, mer erfaring rundt mat/drikke, etc. så er faktisk merket fullt mulig om ett år eller to. Jeg har jo forsåvidt erfaringen med mat og drikke i ritt. Men jeg har ikke erfaring med så høy intensitet. Jeg bommet rett og slett på hva jeg tok med av næring. Jeg skulle hatt med mer gel for den ene gelen jeg hadde fikk jeg ned. Grove barrer var rett og slett ikke mulig å få svelget ned. Det var dog ufattelig kult å klare å hente ut så mye fra skrotten. Har ikke vært i nærheten av denne intensiteten over så lang tid før. På turer/ritt med høy intensitet på 3timer eller mer kjører jeg en gel/næring hvert 20. minutt. Drikke hvert 15. minutt. Funker for meg.
Ønsker å kjøpe : Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
|
|
|
[Re: EgilS]
31/08/2015 08:29
|
HeavyDude
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Gratulerer med super kjøring. Med litt mer trening, en pulje mer tilpasset din form, mer erfaring rundt mat/drikke, etc. så er faktisk merket fullt mulig om ett år eller to.  All ære til Raskall for utrolig dedikasjon både ift vekt, og også Birken som årets sykkelmål. Men jeg er usikker på om det er treningsmengden i km/tid det skorter på ift å forbedre tida ytterligere. Han hadde ca 5000 km i beina før Birken. Og her tror jeg korte turer til/ fra jernbanestasjonen drar mye ? Og times terskeldrag på Glommastien er bra, men kanskje for mye av dette ift kortere drag og langturer ? tror utfordringen hans er mer å trene mer variert, og ta til/fra jernbanestasjon mer som bonusøkter.
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
|
|
|
[Re: HeavyDude]
31/08/2015 08:49
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Hvis jeg leser rittrapporten til Raskall riktig så var han av sykkelen fire ganger, for å spise, tøye, strekke nakken osv. Selv om man ikke bruker så mye tid per stopp så går det minutter når man stopper opp. Tida går fort. Om jeg var Raskall ville jeg (dersom målet var sub 4 timer i 2016) trent mer bevisst på å takle distansen enda bedre. Det vil helt sikkert hjelpe stort på sluttida å havne i en riktigere pulje, men man må uansett gjøre en jobb selv også. Lengre turer, lange og seige drag som grunnlag, og mer bakketrening er ting jeg ville sett nærmere på.
|
|
|
[Re: Øyvind V]
31/08/2015 08:50
|
EgilS
More than words
|
More than words
Så da er det bare å opprette nye tråd for neste år: "Birken; sub 4 timer". 
|
|
|
31/08/2015 09:05
|
Espen E
Ivrig
|
Ivrig
Om jeg stiller i Birken neste år så blir treningen for min egen del så ofte som mulig fra Slependen og opp til radaren på Hagahogget. En veldig grei treningsarena som jeg tror passer godt. https://www.strava.com/activities/352378370
- Ikke direkte fjærlett, men utpreget treg.... 2012 On-One Scandal 29", 2013 Genesis Equilibrium 20 m/Athena 11s, 2015 Fuji Tread 1.0 LE, 1984 Nishiki International http://instagram.com/esp1e/
|
|
|
[Re: HeavyDude]
31/08/2015 09:06
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
Gratulerer med super kjøring. Med litt mer trening, en pulje mer tilpasset din form, mer erfaring rundt mat/drikke, etc. så er faktisk merket fullt mulig om ett år eller to.  All ære til Raskall for utrolig dedikasjon både ift vekt, og også Birken som årets sykkelmål. Men jeg er usikker på om det er treningsmengden i km/tid det skorter på ift å forbedre tida ytterligere. Han hadde ca 5000 km i beina før Birken. Og her tror jeg korte turer til/ fra jernbanestasjonen drar mye ? Og times terskeldrag på Glommastien er bra, men kanskje for mye av dette ift kortere drag og langturer ? tror utfordringen hans er mer å trene mer variert, og ta til/fra jernbanestasjon mer som bonusøkter. Til/fra togstasjonen har aldri blitt regnet som trening, men det logges jo og havner på totalen. Disse turene går også ofte med korte drag bare for morro skyld. Se f. eks. på dagens pendel. Her teller jeg 4 slike korte "for morro skyld"-drag.  Dette året har vært preget av det ekstreme og min rådgiver på Nimi lot meg til nød gå med på å trene så hardt og mye frem til Birken siden det var et viktig delmål/milepæl. De ville faktisk at jeg skulle ha målsetning å holde vekta i perioden mellom grunnoppholdet og oppfølgingen nå i september. Men treninga har båret frukter og det ser ut til at jeg skal klare å nå målet på under 100 kilo før retur til Nimi 14. september. Nå skal jeg bli "vanlig" og finne en balanse i hverdagen som fungerer. Dette betyr at jeg skal trene 3 ganger i uka, leve sunt og ha mye hverdagsaktivitet. Planen nå er å flytte mye av treningen innendørs. Jeg har slitt med to vonde skuldre i mange år og disse er endelig så friske at jeg kan begynne å trene styrke igjen. Kjernemuskulatur og "upper body" skal styrkes for der er jeg fryktelig svak som en følge av alle disse årene med skulderskader man ikke skal trene med. For å ha en kardio-aktivitet jeg kan gjøre med høy nok intensitet gjennom hele vinteren skal jeg også begynne å løpe sånn smått og da skal jeg følge rådene jeg fikk i denne tråden i vår/sommer en gang. Når kuldegradene slipper til våren gjenopptas syklingen som hoved-treningsform, da forhåpentligvis en del sterkere enn ved inngangen til vinteren. De siste 10 kiloene skal jeg bruke laaaaaang tid på å ta av. Forhåpentligvis er jeg under 90 når jeg starter Birken neste år, men tallet på vekta er nå underordnet. Men terskeløkter på Glommastien har jeg blitt avhengig av, Heavydude, så de kommer jeg til å fortsette med så lenge føret tillater det.  Det har så veldig mange flere positive effekter enn bare treningseffekten.  Jeg skal tilbake til Nimi en uke nå 14. september og da skal jeg få hjelp til å sette opp treningsplaner gjennom vinteren.
|
|
|
31/08/2015 09:34
|
oyvin
Ivrig
|
Ivrig
...og det er mange minutter å hente neste år på å slippe å sykle solo fra start til mål også.
Merketiden i M45 og M40 (regner med at det er et ganske stabile tetnivå der fra år til år), var hhv. rett over og rett under seks minutter lenger enn i fjor. Du vil kunne legge på minst så mye, du måtte ta den tøffere vinden hele veien selv, og du var ute lenger.
Fire stopp er kjapt over fem minutter, og kan lett være en del over det.
Så dette var sterkt. Og ikke minst en helt sjuk forbedring. Noe helt konkret og faktisk udiskutabelt å slå demonene i hodet med, neste gang de setter seg på skulderen.
Det tar tid å bygge kapasitet. Så det vil uansett være forbedring med ett år mer jevn trening, også før du gjør noen justeringer.
Neste år er du bedre trent, har bedre pulje, og rutine så du unngår krampestopp og redusert ytelse pga for lite drikke og næring. Justert for forholdene er firetimer'n da absolutt på skuddhold.
Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken. Instant person - just add coffee
|
|
|
31/08/2015 10:09
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Gratulerer med vel gjennomført Birk Raskall, jeg er imponert over jobben du har gjort.
|
|
|
[Re: oyvin]
31/08/2015 10:09
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
Fire stopp er kjapt over fem minutter, og kan lett være en del over det. Sluttiden min ble 4:36:38, Strava sier at "Moving time" var 4:32:21. Så jeg tok ikke mer enn 4 minutter og 17 sekunders pause. Det kjentes mer ut, men jeg stod ikke stille da jeg tøyde krampene, jeg gjorde det gående. Så de 4 minuttene var nok pausa på Kvarstad. Det å bygge kapasitet er en jobb som begynner nå. For nå kjenner jeg at hjertet også er med på det å ta de siste 10 kiloene over lang tid, kanskje så lenge som et år. Elementet av hastverk med å gå ned i vekt forsvant på veien over fjellet på lørdag.
|
|
|
[Re: Øyvind V]
31/08/2015 10:24
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Hvis jeg leser rittrapporten til Raskall riktig så var han av sykkelen fire ganger, for å spise, tøye, strekke nakken osv. Selv om man ikke bruker så mye tid per stopp så går det minutter når man stopper opp. Tida går fort. Om jeg var Raskall ville jeg (dersom målet var sub 4 timer i 2016) trent mer bevisst på å takle distansen enda bedre. Det vil helt sikkert hjelpe stort på sluttida å havne i en riktigere pulje, men man må uansett gjøre en jobb selv også. Lengre turer, lange og seige drag som grunnlag, og mer bakketrening er ting jeg ville sett nærmere på. Dette er 100% oppskriften jeg har fulgt fra 4:30 og ned til 3:39. Turer på ca 7 mil, mange av de ble kjørt som om de var ritt. Alle sa jeg trente for mye hardt, men de "blåste" jeg litt i. Kjenner etter på kroppen og trener mye ut fra det. Resultatet av dette har blitt til at jeg har syklet 3:39 i front - uten drahjelp. Klarer aldri å følge lettvekterne i pulja til Skramstad, etter dette er det jeg selv som sykler raskest, ingen grunn i min verden til å slå av på farta. Kommer noen tog fra tid til annen fra puljer bak, utfordringen da er at de ofte er 3:10 syklister som "piler" av gårde og da spesielt i motene. Men når Raskall målet om 15 kg til i minus, så vil en slik utfordring være borte, dersom progresjonen i treningsarbeidet fortsetter. For det er ingen tvil i min bok om at sub 4 - det krever trening og ikke bare vektnedgang. 3:30 er hårete, men fullt oppnåelig - mulig jeg skal forsøke meg igjen neste år, har mistet litt "ritt" interesse de siste to årene, men jeg trener like mye og kanskje mer enn noen gang. Stå på videre Raskall, du er i startgropa  Veien videre blir bare morsom og spennende 
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
31/08/2015 10:30
|
Kardam
Entusiast
|
Entusiast
Grusgubbe og langtursyklist
|
|
|
[Re: Lurifax]
31/08/2015 10:31
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
Hvis jeg leser rittrapporten til Raskall riktig så var han av sykkelen fire ganger, for å spise, tøye, strekke nakken osv. Selv om man ikke bruker så mye tid per stopp så går det minutter når man stopper opp. Tida går fort. Om jeg var Raskall ville jeg (dersom målet var sub 4 timer i 2016) trent mer bevisst på å takle distansen enda bedre. Det vil helt sikkert hjelpe stort på sluttida å havne i en riktigere pulje, men man må uansett gjøre en jobb selv også. Lengre turer, lange og seige drag som grunnlag, og mer bakketrening er ting jeg ville sett nærmere på. Dette er 100% oppskriften jeg har fulgt fra 4:30 og ned til 3:39. Turer på ca 7 mil, mange av de ble kjørt som om de var ritt. Alle sa jeg trente for mye hardt, men de "blåste" jeg litt i. Kjenner etter på kroppen og trener mye ut fra det. Det er nok her jeg har mest å hente, ja. Nakkevondten tilskriver jeg ryggsekk pluss bytte av styre. Men det ser ut til at jeg har en grense på rundt 5-6 mil. Når jeg passerer denne grensa, som kom på 47km på lørdag, kjenner jeg det begynner å sitre i beina. Tror ikke det er syre men mer at jeg begynner å bli sliten. Denne følelsen har jeg flyttet fra ca. 25km til rundt 50km i hjemmetraktene mine nå i år. På de langturene jeg har hatt har jeg klart å fjerne denne sitringen ved å ta en pause på 15-20 minutter hvor jeg spiser litt og drikker godt. Når jeg da setter meg på sykkelen igjen er beina helt fine igjen. Denne pausen unnet jeg meg ikke på lørdag.  Forhåpentligvis går ikke denne tilbake gjennom vinteren og til sommeren skal jeg fortsette å flytte den lenger og lenger. Mulig dette høres dumt ut, men det er nå slik det føles. Det som er rart er at sitringen ser ut til å komme etter et visst antall km uavhengig av intensitet.
|
|
|
31/08/2015 11:08
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Hvis jeg leser rittrapporten til Raskall riktig så var han av sykkelen fire ganger, for å spise, tøye, strekke nakken osv. Selv om man ikke bruker så mye tid per stopp så går det minutter når man stopper opp. Tida går fort. Om jeg var Raskall ville jeg (dersom målet var sub 4 timer i 2016) trent mer bevisst på å takle distansen enda bedre. Det vil helt sikkert hjelpe stort på sluttida å havne i en riktigere pulje, men man må uansett gjøre en jobb selv også. Lengre turer, lange og seige drag som grunnlag, og mer bakketrening er ting jeg ville sett nærmere på. Dette er 100% oppskriften jeg har fulgt fra 4:30 og ned til 3:39. Turer på ca 7 mil, mange av de ble kjørt som om de var ritt. Alle sa jeg trente for mye hardt, men de "blåste" jeg litt i. Kjenner etter på kroppen og trener mye ut fra det. Det er nok her jeg har mest å hente, ja. Nakkevondten tilskriver jeg ryggsekk pluss bytte av styre. Men det ser ut til at jeg har en grense på rundt 5-6 mil. Når jeg passerer denne grensa, som kom på 47km på lørdag, kjenner jeg det begynner å sitre i beina. Tror ikke det er syre men mer at jeg begynner å bli sliten. Denne følelsen har jeg flyttet fra ca. 25km til rundt 50km i hjemmetraktene mine nå i år. På de langturene jeg har hatt har jeg klart å fjerne denne sitringen ved å ta en pause på 15-20 minutter hvor jeg spiser litt og drikker godt. Når jeg da setter meg på sykkelen igjen er beina helt fine igjen. Denne pausen unnet jeg meg ikke på lørdag.  Forhåpentligvis går ikke denne tilbake gjennom vinteren og til sommeren skal jeg fortsette å flytte den lenger og lenger. Mulig dette høres dumt ut, men det er nå slik det føles. Det som er rart er at sitringen ser ut til å komme etter et visst antall km uavhengig av intensitet. Høres ikke dumt ut i det hele tatt. En av de tingene du også kommer til å oppleve fremover er at antall km du sykler på avsatt treningstid - de bare øker i takt med økt form. Så en totimers på la oss si 4,5 til 5 mils i år, blir fort til en 5,5 til 6 mils neste år (på f.eks. racer) sånn øker også utholdenheten din i forhold til hva du klarer å presse kroppen din til på Birken ++ Det tar litt tid, men dette er artig tid - så det er vinn / vinn hele veien her  Svoger og jeg trener mer eller mindre likt antall timer. Han er MYE bedre (og lettere enn meg) Vi begynte å sykle likt (2008) han har alltid vært ca 30 minutter raskere enn meg på Birken, Grensrittet, Farrisrunde osv. Det som er litt artig å se er at jeg med mine hardøkter som er i litt "tulleland" i forhold til hva som er opplest og vedtatt er den som har hatt størst fremgang av oss to (vet det er vanskeligere jo bedre man blir) Han trener uhyre systematisk og riktig (ut fra all treningslære vi har lest) Jeg trener ekstremt mye sone 3 med touch av sone 4. Innbiller meg selv at jeg blir best til å holde ut over tid ved å trene på å holde ut over tid. DET sagt, er jeg sliten - så lytter jeg. Klart, jeg ser at jeg neppe blir den som tåler rykk og napp osv ved å trene slik - men det får jeg heller endre på den dagen jeg ser jeg kan holde hjulet til karer som "spretter" opp bakkene. På den positive siden - så medfører treningen jeg holder på med at jeg skjelden har vondter eller kramper. Og enn så lenge så trives jeg med å gampe av gårde med en hale bak meg som til tider forundres litt over motoren til "bolla" i front  På sett og vis så er dette belønning god nok for meg 
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
31/08/2015 15:47
|
HeavyDude
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Terskeldrag på Glommastien er flott trening det, jeg har også en tilsvarende runde som jeg kjører en gang i mellom, kanskje 1-2 ganger i måneden. Systematisk variasjon har vært stikkordene for at jeg har hatt en knall sesong i år, i tillegg til bra vektreduksjon. Håper kroppen din er med på det regimet du legger opp til i vinter , med styrketrening og løping. Har tro på det opplegget. Selv løper jeg jevnlig om vinteren, kjører spinning etter min plan, kjører ro-økter og styrkeøkter. Hver uke. Og det ga full bonus på alle rittene jeg kjørte i år.
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
|
|
|
01/09/2015 12:49
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
De siste dagene har vært litt preget av anti-klimaks. Siden midten av januar og frem til nå har jeg trent mot noe. Først Hole 12-timers og nå Birken. Nå er det liksom litt tomt.
Men dette er ikke en vond følelse. Lysten til å sykle er der fremdeles og det er godt å ha alt fokuset på hverdagen. En hverdag hvor variert trening skal inkorporeres.
Jeg tror rett og slett jeg skal ta ei ukes "fri" nå og bare slappe av, sykle når jeg gidder og leve mer her og nå enn jeg har gjort i det siste. Men jeg tar ikke fri fra min nye livsstil, altså. Jeg vil bare nyte å ikke ha det (selvpålagte) presset hengende over meg.
Det føles litt godt. Så godt at jeg straks tar på meg redningsvest og sykler meg en tur.
|
|
|
02/09/2015 07:25
|
d0ppler
Avhengig
|
Avhengig
Morsom tråd! Og sykt imponerende det du har fått til! Gratulerer med vel gjennomført Birken! 
|
|
|
02/09/2015 18:50
|
RoyE
Besatt
|
Besatt
Hey! Cx på gutten?
Jeg fikk utvidet min sesong kraftig da min cx kom inn i stallen høsten 2013. Nå slutter den jo aldri, den går bare over i forskjellige faser!
Nå har vel du vært flink å sykle hele året uansett, men det er bare å glede seg. Gratulerer!
#10 It never gets easier, you just go faster. Strava
|
|
|
[Re: RoyE]
02/09/2015 18:56
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
Hey! Cx på gutten?
Jeg fikk utvidet min sesong kraftig da min cx kom inn i stallen høsten 2013. Nå slutter den jo aldri, den går bare over i forskjellige faser!
Nå har vel du vært flink å sykle hele året uansett, men det er bare å glede seg. Gratulerer! Jepp. Jeg tok et valg. Jeg har hatt en ny sykkel i horisonten en stund nå og har vippet mellom fulldempa og en raskere grussykkel. Jeg endte opp med det siste. Jeg har det gøy og trives best når det går fort. Stisyklingen har jeg følt mer som en forpliktelse for å "høre hjemme" her på forumet. Den stien jeg sykler på funker fint med HT-en. I tillegg er en CX mye billigere i drift. Jeg har ikke tid eller penger til å vedlikeholde en fulldemper.
|
|
|
02/09/2015 19:19
|
keo
Ringrev
|
Ringrev
Blir spennende å høre tider rundt Glommastien med ny maskin. Går også å lurer på noe lignende.
keo
|
|
|
02/09/2015 20:03
|
olechr
More than words
|
More than words
I tillegg er en CX mye billigere i drift. Jeg har ikke tid eller penger til å vedlikeholde en fulldemper.
Grattis med ny sykkel, men at det er så mye vedlikehold på FS hører til fra gammelt av.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
02/09/2015 20:12
|
EHAa
Ivrig
|
Ivrig
Grattis med ny sykkel:) Nå blir du farlig med tanke på KOMer!
Men vær advart: En av kundeanmeldelsene rapporterte om "dårlig vaier fra ratt til brems". Så hvis du tror du skal få en sykkel med stilig bukkestyre tar du nok grundig feil, den leveres tydeligvis med ratt!
|
|
|
[Re: EHAa]
03/09/2015 06:46
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Nå blir du farlig med tanke på KOMer! Njaeish... Jeg trodde jeg skulle bli lynrask på grus og enkel sti da jeg kjøpte meg CX, men oppdaget fort at CX ikke er best eller raskest til noe som helst. Jeg kjører fortere på grus og sti med terrengsykkel, og fortere på asfalt med ræser. CXen var fin som jobbsykkel, men skummel med cantilever om vinteren. Nå er den solgt, og jeg har kjøpt en slank og helstiv hybrid med skivebrems. Den er rask den 
|
|
|
|
|