Under ett år etter unboxingen av 520 er det slutt.
Etter fin tur i Bærumsmarka med PedroS satte jeg sykkel på taket av bilen. Når jeg var kommet inn hjemme var det ingen GPS noe sted. Så etter elleve måneder med alle slags utfordringer var det en rolig tur fra Haga til Bjølsen som gjorde utslaget.
Nå er det spørsmålet om jeg:
a) får noe på reiseforsikring
b) kjøper brukt 520
c) beholder sinnsroen og bruker den gamle 500 som gjør en grei jobb
d) bestiller nye
Edge 820 fort som fy og håper at den kommer før Birken
Hjelp!!
LarsB
Jeg synes prisene på Garminene blir så spinnville nå og personlig bruker jeg ikke halvparten av funksjonene på 520 en gang. Så jeg solgte 520-en min og kjøpte meg en sympatisk priset Garmin Edge 25 i stedet. Gjør jobben godt. For min bruk er det bare batteriet (8 timer pluss, egen erfaring) som er en nedgradering fra 520-en. Jeg har ikke wattmåler så alt watt-fjas er ikke et savn.
Men hva som passer meg passer nok ikke alle. Jeg har tegna ekstraforsikring på innboforsikringa som kalles verdiflex. Da jeg trodde 520-en hadde blitt stjålet under et innbrudd i bilen for en måneds tid siden fikk jeg igjen dette på verdiflex/innbo men da med en egenandel på 1000 kroner, så jeg fikk igjen 1555 kroner.
Når jeg så fant igjen 520-en oppi en sko som også lå i bilen måtte jeg ta en ny telefon til forsikringsselskapet og betalte tilbake de 1550 kronene. Men det er en annen historie.
Men våre veier krysses jo hyppig og om 820-en ikke kommer før Birken kan du nok få låne min datters 25 i Birkenhelgen. Med mindre du trenger mer batteri enn 8 timer da.