Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 17 av 26 1 2 15 16 17 18 19 25 26

Birkebeinerrittet 2015

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: olechr] #2003740 31/08/2015 11:06
A
Anders- Offline
Medlem
Medlem
A
Sitat: olechr
Sitat: Anders-
Noen synspunkter på løsningen Birkebeinerrittet valgte å kjøre med sammenslåing av Elite og Aldersklasser? Mtp. at vi ikke engang kjører samme trasè på slutten?

Det var for å dempe det klassevinner kjøret som var i noen år. Så jeg er egentlig positiv til det for da får man en skikkelig eliteklasse.

Ser argumentasjonen, men når det skiller bare noen få sekunder på resultatlista da.. Hvem har hatt den letteste traseèn inn mot mål? Hvis traseèn hadde vært lik, som i feks Raumerrittet så hadde jeg hvertfall hatt en noe større grad av forståelse.. Om det er stor eller liten forskjell betyr egentlig lite spør du meg, sålenge det er forskjellig trasè så er det forskjellig trasè...

Som du sikkert senser på bitterheten i innlegget mitt var jeg ikke seedet inn i eliten og måtte kjøre med all galskapen fra Sjusjøen og ned... Heldigvis ble det ei tid som gjør at det blir start 15:30 neste år...

2017 KTM Revelator Prestige Di2
2017 Scott Spark RC 900 WC
2017 Scott Spark 720 Plus
2018 Scott Genius 700 Tuned
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: Anders-] #2003755 31/08/2015 11:17
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Noen synspunkter på løsningen Birkebeinerrittet valgte å kjøre med sammenslåing av Elite og Aldersklasser? Mtp. at vi ikke engang kjører samme trasè på slutten?

Det var for å dempe det klassevinner kjøret som var i noen år. Så jeg er egentlig positiv til det for da får man en skikkelig eliteklasse.

Ser argumentasjonen, men når det skiller bare noen få sekunder på resultatlista da.. Hvem har hatt den letteste traseèn inn mot mål? Hvis traseèn hadde vært lik, som i feks Raumerrittet så hadde jeg hvertfall hatt en noe større grad av forståelse.. Om det er stor eller liten forskjell betyr egentlig lite spør du meg, sålenge det er forskjellig trasè så er det forskjellig trasè...

Vinnertiden i M-Elite var vel ca 15 min raskere enn raskeste i de tidligste startpuljene. Ifølge Martin Hoff så er elitefinishen 1:01 raskere enn turfinishen, men den var littegranne tregere i år enn da CF ikke engang var topp 10 på Strava ICON_WINK Så store differansen er det ikke. Så ingen grunn til å klage. De aller raskeste sykler alle i eliten og om man blir 22 eller 24 pga litt forskjellig innspurt er da ikke så viktig?

http://www.martinhoff.com/2013/09/birkebeinerritet-start-eliten-frst.html

Redigert av bjerkseth; 31/08/2015 11:18. Rediger grunn: Link

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: bjerkseth] #2003774 31/08/2015 11:42
A
Anders- Offline
Medlem
Medlem
A
Sitat: bjerkseth

Vinnertiden i M-Elite var vel ca 15 min raskere enn raskeste i de tidligste startpuljene. Ifølge Martin Hoff så er elitefinishen 1:01 raskere enn turfinishen, men den var littegranne tregere i år enn da CF ikke engang var topp 10 på Strava ICON_WINK Så store differansen er det ikke. Så ingen grunn til å klage. De aller raskeste sykler alle i eliten og om man blir 22 eller 24 pga litt forskjellig innspurt er da ikke så viktig?

http://www.martinhoff.com/2013/09/birkebeinerritet-start-eliten-frst.html

Annet enn om du er nr 22 og din argeste konkurrent/kompis er 21 ICON_WINK

Forøvrig helt enig med Martin Hoff i det innlegget du linket til!

Redigert av Anders-; 31/08/2015 11:45.

2017 KTM Revelator Prestige Di2
2017 Scott Spark RC 900 WC
2017 Scott Spark 720 Plus
2018 Scott Genius 700 Tuned
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: Anders-] #2003775 31/08/2015 11:43
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt

Som du sikkert senser på bitterheten i innlegget mitt var jeg ikke seedet inn i eliten og måtte kjøre med all galskapen fra Sjusjøen og ned... Heldigvis ble det ei tid som gjør at det blir start 15:30 neste år...

I Eliten kjører de for plassering seg i mellom, du kjører for tid. Det er en forskjell der,
Suck it up, og gled deg til neste år.

- Stefan
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2003799 31/08/2015 12:16
kaiost Offline
Ivrig
Ivrig
Når det gjelder kvinner elite er det jo som regel slik at det er forskjellsbehandling i forhold til menn. Har kjente som står på drikkestasjonen på Skramstadsetra og gir drikke. Egentlig skal damer elite ha flaske der på langing, men pga. trafikken med alle mannfolk var det umulig å få gitt damene flaske.
Og tragisk med siste del av traseen mot mål. Lurer faktisk også på om det er noe feil i forhold til mattestart/ startskudd når det gjelder pulje 101 og pulje 22. Kona kom inn rett foran ei som vitterlig fikk noen sekunder bedre tidd. Kona kjørte i pulje 101, hun andre i 22.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2003803 31/08/2015 12:19
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
På tide at damer elite får litt bedre behandling. Mye hadde vært løst om de kunne kjørt innkomsten til menn elite. I tillegg bør damer elite starte på ettermiddagen sammen med menn elite. Gjerne 5 min etter for å unngå at de sterkeste damene henger seg på mennene.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: erling] #2003821 31/08/2015 12:31
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: erling
I tillegg bør damer elite starte på ettermiddagen sammen med menn elite. Gjerne 5 min etter for å unngå at de sterkeste damene henger seg på mennene.

Tror kanskje det kan virke begrensende på antallet, og medføre veldig mye solokjøring for de få som stiller (og det etter at de fleste tilskuere har gått hjem, både på fjellet og ved mål...)

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: Oystein L] #2003858 31/08/2015 13:24
kaiost Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Oystein L
I tillegg bør damer elite starte på ettermiddagen sammen med menn elite. Gjerne 5 min etter for å unngå at de sterkeste damene henger seg på mennene.

Tror kanskje det kan virke begrensende på antallet, og medføre veldig mye solokjøring for de få som stiller (og det etter at de fleste tilskuere har gått hjem, både på fjellet og ved mål...)

Litt enig i den. Kan gjerne ha større avstand fram til neste pulje, samt egen trase inn mot mål.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: kaiost] #2003863 31/08/2015 13:34
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Sitat: kaiost

Litt enig i den. Kan gjerne ha større avstand fram til neste pulje, samt egen trase inn mot mål.

Trenger ikke større avstand eller endre starttidspunkt..
Er bare å sende de inn i guttas spor som ligger klart..

De er klar over muligheten for å gjøre det, men var visst så vanskelig og skille ut damene mener jeg og huske..
Blir vel ordna når de krasjer i innspurten om et år eller to..

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2003883 31/08/2015 14:13
sveinaa Offline
More than words
More than words
Birken er spesielt og moro. Dette synes jeg selv om drømmen om en "fantasi-tid" knuses hver eneste gang og all logistikken og styret med å delta er horrrribelt ICON_SMILE

Startet i pulje 12 og syntes ferden opp til Skramstad gikk supert og som planlagt. Kjørte kontrollert og på følelse og konstaterte at tiden opp ble ca 36 min (Det føltes ganske greit egentlig.).

Når ferden gikk nedover til Djuposet og man måtte løfte litt på rumpa skjedde det noe. Kjentes nesten ut som om jeg hadde fått en "lårhøne" på begge rumpeballene av setet. Dette gjorde meg litt passiv og ble en lang periode lite på hugget og defensiv (Mistet blant annet gruppa mi i gåpartiet når jeg tok sjefsavgjørelsen om å stoppe for å stramme skospenna.). Etter terrengpartiet var jeg hele tiden på halvdistanse om man kan si det på sykkel??? Lå alltid i bakre del av gruppene isteden for å kjøre meg litt frem og plassere meg litt mer fornuftig sånn at jeg ikke måtte rundt noen andre for å tette luker. Fikk jo til og med teknisk bortimot med en gang jeg fant "min" gruppe (Kjedet hoppet av og kilte seg mellom ramma og 11 tannhjulet bak.).... Heldigvis kom det jo en del sterke grupper bakfra som kunne plukke meg opp ICON_SMILE

God følelsen kom egentlig ikke tilbake før en eller annen plass på Sjøsetervegen. Da kom det en super pulje jeg hørte på lang vei. Endelig var jeg på hugget, giret og reiste meg i ramma for å være med på moroa. Det var flere som kjørte som ville veddeløpshester i front ( Folk kappet om å ligge å dra å holde farten.). Det gikk styggfort og det ble moro igjen (Man rakk rett og slett ikke tenke lenger.). Alt handlet om å holde gruppa å finne en plass sånn at man ikke ble kjørt av. Adrenalinet bruste og i dumpa fra asfalten og opp til Ballettbakken sto folk til og med i ramma for å komme først inn ICON_SMILE

Selv om mye kunne vært bedre, og det tidvis var bedritent underveis så skal jeg tilbake til neste år ICON_SMILE

Tommel opp for Birken arrangørene, alle de frivillige og engasjerte publikummere som gjør dette til en skikkelig fest (Selv om jeg ikke fikk drammeglass til drukne sorgene i ICON_WINK ).

Redigert av sveinaa; 31/08/2015 14:31.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2003890 31/08/2015 14:29
sveinaa Offline
More than words
More than words
Jeg tror det hadde blitt en ganske bra opplegg for elite damene om de kunne starte i pulje 6 (etter pulje 1 - 5.) med påfølgende 15-20 minutters pause (Evt. forsinkelser tas inn ved å øke antallet i de siste puljene.). På den måten hadde det ikke vært noen gode argumenter igjen mot at de skulle kjøre samme avslutning som mennene gjør. Ei heller noen skikkelig fare for at noen skulle komme opp bakfra for å "hjelpe"... Man har kanskje alltid faren for at noen fra 1-5 vil vente på noen, eller er det ikke reelt??

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: sveinaa] #2003901 31/08/2015 15:06
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Sitat: sveinaa
Jeg tror det hadde blitt en ganske bra opplegg for elite damene om de kunne starte i pulje 6 (etter pulje 1 - 5.) med påfølgende 15-20 minutters pause (Evt. forsinkelser tas inn ved å øke antallet i de siste puljene.). På den måten hadde det ikke vært noen gode argumenter igjen mot at de skulle kjøre samme avslutning som mennene gjør. Ei heller noen skikkelig fare for at noen skulle komme opp bakfra for å "hjelpe"... Man har kanskje alltid faren for at noen fra 1-5 vil vente på noen, eller er det ikke reelt??

Ingen tar igjen de med 20 min fra pulje 7 nei.. (De som er sterke nok til det er i en annen pulje)
Eneste er at de tar igjen sterkere ryttere enn i dag om de skal starte 5 min bak pulje 5 og mange av de vil nok henge seg på, kanskje forstyrre og kanskje også ta føringer i lette parti..
Starter de som i dag kjører de bare forbi de som de tar igjen og det er ikke et problem før på slutten.. Og det er lett å løse om Birken vil..

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: Kriss] #2003904 31/08/2015 15:11
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Kriss

De er klar over muligheten for å gjøre det, men var visst så vanskelig og skille ut damene mener jeg og huske..

Skjønner ikke hvorfor de ikke gjør det. Er jo utøverens ansvar å kjøre rett. Eliten herrer kjører også med andre i løypa og kan også kjøre feil. Mulig de mener at herrene er mye smartere enn damene og at de er som sauer. :-P

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: olechr] #2003911 31/08/2015 15:33
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K

Skjønner ikke hvorfor de ikke gjør det. Er jo utøverens ansvar å kjøre rett. Eliten herrer kjører også med andre i løypa og kan også kjøre feil. Mulig de mener at herrene er mye smartere enn damene og at de er som sauer. :-P

Ja, er jo enkleste sak i verden og fikse det.. De ser jo på live timing når de passerer Storåsen så vet jo når de kommer..

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: Kriss] #2003924 31/08/2015 16:00
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: sveinaa

Ingen tar igjen de med 20 min fra pulje 7 nei.. (De som er sterke nok til det er i en annen pulje)
Eneste er at de tar igjen sterkere ryttere enn i dag om de skal starte 5 min bak pulje 5 og mange av de vil nok henge seg på, kanskje forstyrre og kanskje også ta føringer i lette parti..
Starter de som i dag kjører de bare forbi de som de tar igjen og det er ikke et problem før på slutten.. Og det er lett å løse om Birken vil..

Dette vet du bedre enn meg så tipper du har rett. Håper i alle fall Birken admin får ut fingern og ordner opp. Går ikke an at det er som i dag i alle fall.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: Kriss] #2003927 31/08/2015 16:03
sveinaa Offline
More than words
More than words

Ja, er jo enkleste sak i verden og fikse det.. De ser jo på live timing når de passerer Storåsen så vet jo når de kommer..

Er det så lett, så sitter jo noen på Birken admin med finger'n langt oppi et sted man ikke bør ha det man bruker til å spise med. Dette bør de bare rydde oppi....!

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: sveinaa] #2003941 31/08/2015 16:49
P
Peters Offline
Entusiast
Entusiast
P
Det var da voldsomt til språkbruk da. Jeg er sikker på at hvis du sender en mail til Birken administrasjonen med forslaget ditt, så vil du få et hyggelig svar tilbake.

Jeg tipper at Birken administrasjonen som består av en høy andel kvinner er interessert i å få en god løsning på dette. Problemet ble godt synlig og behørig tatt opp i NRKs sending.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2003943 31/08/2015 17:04
D
Deckard Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
D
Marathon Photos...

Jeg finner ikke bilder av meg og FAQen sier du mest sannsynlig ligger i "more photos" seksjonen. Problemet er at jeg ikke finner denne seksjonen.... Noen som kan bistå en stakkar?

Edit: Litt snoking indikerer at more photo mappa ikke er klar enda

Redigert av Deckard; 31/08/2015 18:56.
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: Deckard] #2004005 31/08/2015 19:31
larscjojh Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg finner heller ingen bilder av meg selv.

Noen som vet når dette er klart?

https://rittranking.no/person/152281/view

Mål:
Farrisrunden 2022 under 2.30t
Grenserittet 2022 under 2.50t
Birkenbeinerrittet 2022 under 3.00t
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: larscjojh] #2004010 31/08/2015 19:42
torsteinvh Offline
Ivrig
Ivrig
Bildene av meg er oppe, uten at jeg er nevneverdig imponert.
Bildepakka fra Grenserittet er i år igjen mye bedre, både med tanke på pris, antall bilder og kvalitet...

With light parts come great responsibility
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: kaiost] #2004018 31/08/2015 19:47
B
bcbc Offline
Avhengig
Avhengig
B
Når det gjelder kvinner elite er det jo som regel slik at det er forskjellsbehandling i forhold til menn. Har kjente som står på drikkestasjonen på Skramstadsetra og gir drikke. Egentlig skal damer elite ha flaske der på langing, men pga. trafikken med alle mannfolk var det umulig å få gitt damene flaske.
Og tragisk med siste del av traseen mot mål. Lurer faktisk også på om det er noe feil i forhold til mattestart/ startskudd når det gjelder pulje 101 og pulje 22. Kona kom inn rett foran ei som vitterlig fikk noen sekunder bedre tidd. Kona kjørte i pulje 101, hun andre i 22.

Det samme skjedde her hos oss. Tanken er nok at elite skal kjøre for plassering og ikke tid. Blir tullete når de i 22 kan henge hele veien til mål, og i tillegg ha mattestart - dette blir for dumt! Jeg stod og så på innspurten til damene, og det er ikke hardtsatsende kvinner verdig. De blir hindret alle som en, og vi får aldri vite om hun svenske ville klart å hente inn vinneren, men han som tok innersvingen rett før mål hindret henne! Latterlig at de ikke kan sørge for egen inngang også for jentene. Der de starter er bra, for de får minimalt med hjelp av menn, men de i pulje 101 drar på mange i pulje 22. Er du i elite, skal du starte før 22, og da 5 min, og i tillegg bruke inngangen til mennene, så blir det bra og rettferdig. Komplett umulig å forstå at det ikke kan gjøres likt for menn og kvinner.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: bcbc] #2004048 31/08/2015 20:15
jodajoda Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: bcbc

Det samme skjedde her hos oss. Tanken er nok at elite skal kjøre for plassering og ikke tid. Blir tullete når de i 22 kan henge hele veien til mål, og i tillegg ha mattestart - dette blir for dumt! Jeg stod og så på innspurten til damene, og det er ikke hardtsatsende kvinner verdig. De blir hindret alle som en, og vi får aldri vite om hun svenske ville klart å hente inn vinneren, men han som tok innersvingen rett før mål hindret henne! Latterlig at de ikke kan sørge for egen inngang også for jentene. Der de starter er bra, for de får minimalt med hjelp av menn, men de i pulje 101 drar på mange i pulje 22. Er du i elite, skal du starte før 22, og da 5 min, og i tillegg bruke inngangen til mennene, så blir det bra og rettferdig. Komplett umulig å forstå at det ikke kan gjøres likt for menn og kvinner.

Kunne ikke like godt hele pulje 22 vært Elite ? Det er da ikke så mange damer som sykler, og Birken etterlyser jo flere damer.
Og løse langinga med egne Elite spor, og selvsagt samme avslutning som menn.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2004101 01/09/2015 06:26
parkprest Offline
Ivrig
Ivrig
Det gis gode argumenter ( fra Martin Hoff f.eks) for at eliten skal starte først, men grunnen til at de kommer sist må jo være at det skal være stinn brakke ved Håkonshall når de kommer fram. På denne måten får sponsorer og ølselgere mer ut av arrangementet i sin helhet og det vinner vel alle på.

pedalistisk !
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: bcbc] #2004105 01/09/2015 06:34
Tgabriel Offline
Besatt
Besatt
Egentlig skal damer elite ha flaske der på langing, men pga. trafikken med alle mannfolk var det umulig å få gitt damene flaske.

Så ut til å fungere bra på Elgåsen, men der er det jo større spredning på rytterne.

Blir tullete når de i 22 kan henge hele veien til mål, og i tillegg ha mattestart - dette blir for dumt!

Enig i dette. Det bryter litt med "Birkenreglene" om å flette eliteløperne inn i aldersklassene.

Jeg stod og så på innspurten til damene, og det er ikke hardtsatsende kvinner verdig. De blir hindret alle som en, og vi får aldri vite om hun svenske ville klart å hente inn vinneren, men han som tok innersvingen rett før mål hindret henne! Latterlig at de ikke kan sørge for egen inngang også for jentene.
Enig i alt!

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: parkprest] #2004107 01/09/2015 06:38
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: parkprest
Det gis gode argumenter ( fra Martin Hoff f.eks) for at eliten skal starte først, men grunnen til at de kommer sist må jo være at det skal være stinn brakke ved Håkonshall når de kommer fram. På denne måten får sponsorer og ølselgere mer ut av arrangementet i sin helhet og det vinner vel alle på.

Tror vi også skal se verdien av "stinn brakke" over fjellet, dette er i særklasse det beste utstillingsvindu (i praksis også det eneste?) for elitedelen av terrengsykkelsporten.
Bare på Storåsen/Sjusjøen en lørdagsettermiddag i august er det vel flere tilskuere enn disse rytterne ser på en hel sesong?

Har selv syklet i pulje 1, og med unntak av dedikerte langere (=spesielt interesserte) var det ikke en kjeft å se før Håkonshall.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: Oystein L] #2004117 01/09/2015 06:57
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
(...)
Har selv syklet i pulje 1, og med unntak av dedikerte langere (=spesielt interesserte) var det ikke en kjeft å se før Håkonshall.

SKjønner at de 10 minuttene det var mellom pulje 1-ene, og pulje 2 nok har mye å si for antall folk langs løypa. ICON_WINK

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: bcbc] #2004121 01/09/2015 07:08
B
brede Offline
Entusiast
Entusiast
B
Blir tullete når de i 22 kan henge hele veien til mål, og i tillegg ha mattestart - dette blir for dumt!

Det var en feil i tidtakersystemet :-)
Resultatene på web er rettet opp med nye merkekrav, noen omstokkede plasseringer pluss at det går mail ut til de berørte aldersklassene i løpet av dagen.

Når sykkelparken har høyere verdi enn bilparken er prioriteringene i vater.
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: Elgvenn2] #2004122 01/09/2015 07:08
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Elgvenn2
(...)

SKjønner at de 10 minuttene det var mellom pulje 1-ene, og pulje 2 nok har mye å si for antall folk langs løypa. ICON_WINK

Nå har jeg blitt degradert noen hakk siden opptreden i pulje 1 ICON_WINK , men det er uansett en vesentlig forskjell på folkemengden på morrakvisten og på ettermiddagen. Vil anta det er flere tusen av oss mosjonister på Birken som får med oss eliten. Vi er også viktige tilskuere, og på de andre store rittene er Eliten ferdig i dusjen (og reist hjem) før vi får sett noe som helst.
Jeg selv har fast BaseCamp på Sjusjøen, og vil påstå at Eliten er mye av grunnen til at det er tilskuere på fjellet hele dagen. Det er ikke minst en stor fordel for de som starter i sene puljer, dvs de som virkelig setter pris på heiarop.

Redigert av Oystein L; 01/09/2015 07:11.
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2004128 01/09/2015 07:13
Bobby Peru Offline
Fersking
Fersking
Er det noen her som syklet Birken med Lauf Trail Racer gaffel og kan dele sine erfaringer her? Gaffelen ser spennende ut, får man det beste fra 2 verdener, lav vekt, noe demping, men samtidig ikke gynging når man står og trår? Tenker da på denne gaffelen for bruk på grusritt, og kun det!

Jack of all trades; Master of none
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: Oystein L] #2004130 01/09/2015 07:15
B
brede Offline
Entusiast
Entusiast
B

Jeg har kjørt pulje 1 de 4 siste årene og med mindre jeg har vært så i koma at jeg har sett mangedobbelt har det vært utrolig liv langs løypa. Det KAN jo også være at det kommer enda flere folk og heier på morningen om de vet at eliten også kommer da.

Når sykkelparken har høyere verdi enn bilparken er prioriteringene i vater.
Side 17 av 26 1 2 15 16 17 18 19 25 26

Moderator  support