VPG har litt (varierende) snillere priser på forhåndsbestilling. 27280 for Nomad CC-ramme med Monarch Plus, om man bestiller før 15. september. 12% på SC og 25% på Cube, ser det ut som rabattene de opererer med, er.
Som Stefan77 skriver så vil nok mange bli overrasket over generelt høyt prisnivå på sykler i øverste sjiktet framover og dollarkursen (og Euro) er hovedsaklig grunnen for dette.
Følg med for spennende nyheter i nærmeste framtid!
Insta VIMEO 2023 Forestal Siryon lett eMTB Ibis Ripley AF Ibis Ripmo Ibis Oso
Nu är inte jag så väldigt gammal i gamet när det gäller stisykling så har väl ingen koll... Men är en Santa Ccruz verkligen värd det dubbla av vad en toppmodell till f eks Canyon kostar? Vad är det man får?
En 50L0 med 140mm gaffel, 130mm EVOL bak, ca 66,5* styrevinkel og nytt og lenger overrør høres alt for bra ut. Håper jeg ikke får det for meg at jeg må bytte ut min "gamle" Bronson med det første (:
Er det ingen som har vurdert evil sin following 29" ? Kan kjøres med alt fra 120 til 140mm foran også er det 120mm bak Det er jo en superb stisykkel kan også brukes til enduro ritt
Jeg er egentlig litt skuffet over den nye Bronsonen. 1 grad slækkere gaffelvinkel trenger jeg ikke til vanlig stisykling i Oslomarka. Og hvor har det blitt av det sexie S-bøyde overrøret som først ble lansert med Nomad 1. Det har liksom vert noe av Santa Cruz sitt varemerke. Nye SC trenden er mer kjønsløs og jeg syntes sykkelen forsvinner litt i mengden og likner forbausende mye på en Scott m.f. De prøver å ta igjen på fargesammensetningen da. Akselavstanden begynner også å bli vel lang for svingete knotstier. Lengere reach er dog veldig positivt med tilhørende kort stem. Kortere kjedestag er også bra. 148 mm baknav er heller ikke noe jeg jubler over, men det er vel kanskje framtiden så man får bare bite i det selv om den ekstra stivheten ikke er noe jeg har savnet på 27,5 hjul. Den nye bronson er etter min mening litt for høyfarts nedoverorientert.
Da den forrige tennisgule Bronson ble lansert rykket det så fælt i plastkortet at jeg smilte bare vet tanken på at jeg hadde dratt kortet. Nå tor jeg min neste oppgradering vil bli noe annet en en Bronson,
Du får kjøpe min da veitu Neistein, helt ok+ sykkel som er fintunet til leken stisykling siden jeg kjøpte den ifjor. Selges med Enve M70, Fox Float X og enten DVO Diamond eller ny ubrukt Pike 160. Bittelitt billigere enn ny også, spesielt nå som dollarkursen har gått bananas
Geometrien på nye 5010 har blitt veldig lik Canyon Spectral, selv om Spectralen fortsatt er en centimeter lenger (og dermed en centimeter bedre). Og med prisene til Santa Cruz kan man kjøpe seg to Spectraler og fortsatt ha penger til overs.
Jeg er egentlig litt skuffet over den nye Bronsonen. 1 grad slækkere gaffelvinkel trenger jeg ikke til vanlig stisykling i Oslomarka. Og hvor har det blitt av det sexie S-bøyde overrøret som først ble lansert med Nomad 1. Det har liksom vert noe av Santa Cruz sitt varemerke. Nye SC trenden er mer kjønsløs og jeg syntes sykkelen forsvinner litt i mengden og likner forbausende mye på en Scott m.f. De prøver å ta igjen på fargesammensetningen da. Akselavstanden begynner også å bli vel lang for svingete knotstier. Lengere reach er dog veldig positivt med tilhørende kort stem. Kortere kjedestag er også bra. 148 mm baknav er heller ikke noe jeg jubler over, men det er vel kanskje framtiden så man får bare bite i det selv om den ekstra stivheten ikke er noe jeg har savnet på 27,5 hjul. Den nye bronson er etter min mening litt for høyfarts nedoverorientert.
Da den forrige tennisgule Bronson ble lansert rykket det så fælt i plastkortet at jeg smilte bare vet tanken på at jeg hadde dratt kortet. Nå tor jeg min neste oppgradering vil bli noe annet en en Bronson,
Da får du kjøpe 5010 da? Eller enda bedre, en 115-130mm 29er som framstår som et mye bedre og mer alsidig og kapabelt alternativ, for meg.
Brannfakkel og satt på spissen. Altfor mange sykler blir #enduro, og #enduro er ikke stisykling. Dvs sykler som rendyrker #enduro er altfor nedoverrettet for de fleste som sykler sti. De beste nye stisyklene for 2016 er 29ere, de tar tilbake sti-delen av sykling.
Altså en 29 med 140 vandring og carbon ramme, og en 27.5+ med 150mm vandring og alu ramme, og en grad slakkere styrevinkel . Ca samme pris, 29 er ca 4K dyrere.
I og med at "baronKanon skal ha ny sykkel"-tråden har blitt kuppet av Santa Cruz-menigheten og andre som skal ha ny sykkel, så får jeg fortsette OT-utskliingen..
Ingen andre som har reagert på at aluversjonene av Bronson og 5010 har forsvunnet, samt at Superlight og Heckler er borte fra sortimentet? Dvs. Santa Cruz har også gått over til "premium only, carbon only"? (jævlig fete sykler, men det er jo digg å ha alumuligheter for f.eks. sykkel nr. 3 osv)
I Ingen andre som har reagert på at aluversjonene av Bronson og 5010 har forsvunnet, samt at Superlight og Heckler er borte fra sortimentet? Dvs. Santa Cruz har også gått over til "premium only, carbon only"? (jævlig fete sykler, men det er jo digg å ha alumuligheter for f.eks. sykkel nr. 3 osv)
Bikemag sier følgende: "Carbon-framed 5010s will be available September 14th, and aluminum versions are expected in the spring".
Aluversjonene ligger ihvertfall som alternativ på listene for forhåndsbestilling.
Any idiot can run a marathon, it takes a special idiot to run an ultramarathon
Det gikk rykter om at SC ville kutte alurammer med vpp, single pivot syklene skulle stå for alu-tilbudet. Men det skjedde ikke for 2016. I terrengsykkel sin Bronson/5010-artikkel finner man både alurammer og sykler. http://terrengsykkel.no/Utstyr/Santa...errengsykkel.no
Hadde de kutta alu hadde SC blitt mindre aktuelt for meg. Finner man en forhandler som gir deg 10-20% så er ikke SC så ekstremt dyrt likevel. Canyon tar 12300kr for Spectral aluramme. Det er ~13k med frakt og pappeske og over 16k inkl mva. Om man greier å gråte seg til 20% på f.eks en 5010-ramme så havner den på 16k.