Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 16 av 26 1 2 14 15 16 17 18 25 26

Birkebeinerrittet 2015

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: sveinaa] #2003416 30/08/2015 20:49
anerz Offline
Veteran
Veteran
Da ble det et gjensyn med lørdagsbirken etter noen år med Ultrabirken.
Målet var 3 blank og limte på skjema fra birkenkalkulator på ramma. Startet i pulje2. Lå innenfor på Skramstad med passering på 31 tallet, men skjemat glapp mer og mer utover rittet.
Ser at jeg kunne varmet opp til tett innpå start, stilte meg opp 15min før, men havnet bakerst alikevel.
Kjente starten litt i låra, men løste seg opp etterhvert. Var passiv i starten og lå i bakre halvdel, etterhvert splittet pulje2 seg i 2 hovedgrupper og jeg satt i gruppe nr2 sammen med et par andre bekjente. Ved passering 10km var det 30-40 sekunder mellom gruppene. Måttet sittet i første gruppe om 3timers målet skulle vært oppnådd, men for all del, jeg tror ærlig talt jeg ikke hadde tålt den ekstra farten. Hadde totalt sett en bra dag over fjellet, men manglet et lite gir i bakkene for at det skulle vært 100% klaff. Bakkene skulle være min styrke så litt skuffet der, men hadde ikke klatregeit giret med meg på lørdag.
Ramlet litt av i starten av Kvarstad-bakkene men tråkket meg tilbake i gruppa før bakken var ferdig og flatpartiet mot Rosinbakken startet. I rosinbakken ramlet jeg også av i starten, var nesten i gruppa igjen på toppen men ble luke som ikke fikk tettet. Var sammen med 3-4 mann mot Storåsen hvor det kom mange pulje 3 og 4 folk, men maktet ikke å holde gruppa opp siste kneika på Storåsen. Gikk fra 38 til 40 klinge på storeskiva før birken, men 40-11 kombinasjon ble for lett giring(29") nedover asfalten og umulig å holde stor nok fart til å ta igjen de foran. Slet med å holde farten til en som kom forbi, måtte tråkke med sinnssyk kadens hastighet. Havnet i større gruppe igjen på Sjøsetervegen som holdt seg samlet inn til mål.
Klokket inn på 3.07.30, noe bak skjema men er fornøyd slik det utviklet seg. De jeg slapp i rosinbakken fikk vel en 3-4 minutters bedre tid i mål så tapte ikke "så mye".
Kommer tilbake sterkere neste år(som alle andre ICON_WINK ) Ser at 3 timers målet er innenfor rekkevidde med den formen jeg er i og den treningsmengden jeg legger ned. Må bare ha dagen og havne i riktig gruppe med de rette kjøresterke folkene. Jeg skal ikke skryte på meg noe større bidrag for å holde farten på lørdag. Jeg tettet noen luker ut fra gåparitet og terrengparti etter Bringebu og ble med når det ble organisert rullekjøring etter Kvarstad men lå ellers ganske passiv og anonym bak. Målet for 2016 må også være å ha kjørestyrke til å bidra for fart i gruppa. Skal det være noe moro å ta under 3timers målet så skal det være med følelse at jeg bidro og ikke bare satt på hjulet til andre.

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: Oddefa] #2003420 30/08/2015 20:59
OnATop Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Finnes det et sted hvor man ser hvem som syklet både UB og 'BonusBirken', og evt sammenlagttider?

En gang var jeg forut for min tid.....
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: sveinaa] #2003435 30/08/2015 23:02
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Mulig at pulsen ikke bør under lav S3 ? Hva har folk i snittpuls ift maxpuls på
Birken ( for oss som dessverre ikke har tatt oss råd til wattmåler) ?

Jeg hadde snittpuls på 81% av max, og var ikke fornøyd med det ( selv om jeg perset solid).

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: HeavyDude] #2003441 31/08/2015 04:52
anerz Offline
Veteran
Veteran
Sitat: HeavyDude

Jeg hadde snittpuls på 81% av max, og var ikke fornøyd med det ( selv om jeg perset solid).

Jeg hadde snittpuls på 82% av maks(161 av 197), så lå vel et par slag under der min sone3 starter i snitt.
I følge Strava sin visning så var jeg
48 minutter i sone4
60 minutter i sone3
58 minutter i sone2
18minutter i sone1

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2003442 31/08/2015 04:53
-eH- Offline
Medlem
Medlem
Jeg snitta på 85%/max. Tror ikke jeg kunne ha ligget noe særlig høyere uten å ha blitt tatt av kramper.. ICON_SMILE

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: -eH-] #2003452 31/08/2015 05:44
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: -eH-
Jeg snitta på 85%/max. Tror ikke jeg kunne ha ligget noe særlig høyere uten å ha blitt tatt av kramper.. ICON_SMILE

Jeg havnet også på 85% og ble plaget av kramper fra Rosinbakken og inn. Men det ga en "Epic suffer score" på Strava på 276. "157 points in the red".

Redigert av Raskall; 31/08/2015 05:45.
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2003457 31/08/2015 05:51
D
Deckard Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
D
85,7 i snitt. Akkurat høyt nok til å smake på lårkrampa på slutten, men ikke så ille at jeg måtte av sykkelen.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: OnATop] #2003461 31/08/2015 06:03
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: OnATop
Finnes det et sted hvor man ser hvem som syklet både UB og 'BonusBirken', og evt sammenlagttider?

Rittranking pleier å lage en egen "cup" for dette. Vi får vente til resultatene er inne der, kanskje det dukker opp av seg selv! ICON_SMILE

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2003464 31/08/2015 06:15
parkprest Offline
Ivrig
Ivrig
"Del din birkenbragd"

Er det bare snakk om det ene bildet av starten, eller får man tilgang på de andre bildene som ble tatt når man tagger seg selv?
( og hva skjer med twitterkontoen min hvis gir de tilgang? )
Hilsen "nei, jeg har aldri hatt en facebook-konto "

pedalistisk !
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2003496 31/08/2015 06:58
NjuK Offline
Ivrig
Ivrig
Bomma på målsettingen min i år også, hadde som mål å kjøre på 3:15-3:25 et sted. Da starten gikk på Rena, kjente jeg at beina ikke var helt på topp. Var ikke sure, mangle bare trøkket. Ble fort litt defensiv, og holdt igjen alt for mye. 3 minutter bak skjema på Skramstad. Etter gåpartiet, dannet det seg store grupper, men liten vilje til å samarbeide, prøvde forgjeves å samle grupper for rullekjøring, men de gikk i oppløsning. Fra Bjønnåsen og til Skramstad sitter feltet på ei lang rekke, med masse rykk og napp kjøring. Mye bremsing og hjulsneing i feltet, ender også med en liten velt. Unngår den velten, men feltet blir enda uroligere. Fra Kvarstad og oppover til Storåsen løser feltet seg naturlig litt mer opp, men på de flate partiene blir det ikke noe godt samarbeid der heller. Tar noen føringer for å tette luker, og håper å få til et samarbeid med gruppa før, men ikke noe samarbeid der heller. Føler at gruppa jobber godt på partiet mellom Sjusjøen og Sjøseterveien. Bortover Sjøseterveien, er det også veldig liten vilje til å jobbe sammen, vi er noen få som ligger i front og drar gruppa. Virker som at mange fra pulje 13 har liten erfaring med å kjøre i gruppe, og hvordan samarbeide for å komme fortest mulig frem. Men det er ikke gruppesamarbeidet som gjør at jeg ikke når målet, men kun min egen kropp, og mitt eget hode. Kom inne på 3:33, og er ikke fornøyd med det. Kommer vel et nytt Birkebeinerritt i 2016 også, da SKAL jeg nå målet mitt ICON_WINK

Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2003527 31/08/2015 07:31
voldemort Offline
Vinkelskriver
Vinkelskriver
Ser på resultatlistene at det er mange gode som startet i pulje 92. Hva for slags pulje er det?

Den som ikke griper dagen, kan like godt ta kvelden
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: voldemort] #2003535 31/08/2015 07:38
G
Gynter Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
G
Slik jeg forstår så må du søke pulje 91 for å få opp pulje 1, og 92 for pulje 2 når det gjelder de 4 første puljene...

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: Gynter] #2003554 31/08/2015 07:59
anerz Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Gynter
Slik jeg forstår så må du søke pulje 91 for å få opp pulje 1, og 92 for pulje 2 når det gjelder de 4 første puljene...

tror da pulje 92 er pulje 1A 92 er pulje 1B, ser de er fra 55-59 års klassen. Pulje2 er pulje 93 i resultatlisten.

Redigert av anerz; 31/08/2015 08:21. Rediger grunn: bommet på a og b

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2003566 31/08/2015 08:08
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
91 er pulje 1A (45-49) og da er nok 92 pulje 1B (50-54). Takk for tilbudet om drikke Gynter, men hadde så jeg klarte meg. Tror ikke jeg drakk mer enn 1 liter på lørdag uten at jeg følte behov for mer.

Noe helt annet, et slags råd kanskje: Ikke lås dere for mye på tidsmål. Skjønner jo at det er litt av sjarmen og alle snakker jo om tid/merke osv, men tror noen mister både motivasjon og glede underveis når de ser at tidsmålet glipper. Det er da en må mentalisere litt og sette seg andre mål en bare tid. I etterkant kan en selvsagt se tid opp i mot plassering i klassen, puljen, merkekrav og dermed sammenligne prestasjonen fra tidligere, evt opp i mot andre kjente osv. Men det hjelper jo ikke på prestasjonen hvis en har sett seg for en tid og får bare negative tilbakemeldinger (fra seg selv og klokken). Så enten måler er under 3 t eller 4 t eller....så kan det være lurt å bestemme seg for en plan b. Som bør/kan være opplevelsesbasert (sykt bra vær, masse folk som heier) og teknikkbasert (husk rundtråkk, puste best mulig-mange, meg inkl puster "dårlig" når vi blir slitne/lei+++). Dagform spiller mye mer inn en utstyr etter min mening og en vet aldri hvordan dette slår til før en er godt i gang. Men selv med dårlig dagsform kan en få en god opplevelse, man må bare klare å snu hodet tidsnok.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2003573 31/08/2015 08:16
U
universalis Offline
Ringrev
Ringrev
U
Snittpuls på 163, dvs 88%. Sufferscore på Strava var 310. Krampene meldte seg før Rosinbakken. Mistet gruppa mi som følge av dem, men kom greit i mål på 3,35 fra pulje 17.

Redigert av universalis; 31/08/2015 08:16.

Div. sportsremedier ...
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: HeavyDude] #2003578 31/08/2015 08:22
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Snittpuls er vel et temmelig verdiløst måltall i et ritt med så lange "landeveisutforkjøringer" som Birken. Du kan gjerne ligge over 90% i alle de slake motbakkene, men med mindre du visper som en villmann hver gang det går litt nedover vil du aldri få særlig høy snittpuls her.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: kneissl] #2003587 31/08/2015 08:31
torsteinvh Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: kneissl
Da var årets stunt gjennomført og sykkelen settes bort i sånn ca 10 mnd igjen. I år har jeg skrapt sammen rett i overkant av 100 mil inkludert gårsdagens ritt og fire andre lokale ritt i august. Det ble som vanlig et skippertak med ritt hver helg i august.
Vil påberope meg å være i brukbar form og holder det i gang med langrenn gjennom vinteren og har tider på 3.20 (Birken) og 4.40 (Vasa).
Hver gang jeg tråkker Birken blir jeg overrumplet over å bli parkert av folk jeg vet jeg har langt bedre kondis enn. Det er nytteløst for meg å holde følge på flatene. Nedover er jeg langt raskere enn alle i mine grupper, det samme når det er bratt oppover samt i teknisk terreng. Med snittpuls på 161 under gårsdagens ritt, så er det klar at jeg har jobbet godt. Imidlertid er følelsen underveis elendig. Problemet er at jeg har trent med for varierende puls og skulle gjerne sett svingninger innenfor 140-180 i langt større grad. Sitter med en følelse av at "syklister" prioriterer jevn puls og holder farten nede oppover / i terrenget for å banke på bortover grusflatene.
Er eneste løsningen for meg å tråkke 500 mil i forkant eller er det andre triks jeg kan gjøre i treningsarbeidet juli-august? Det ble som seg hør og bør et nytt merke i går, men som sagt en elendig følelse underveis.
På forhånd takk for kyndige råd.

Tror du må sykle mer, rett og slett.

I fjor hadde jeg ca 270 mil på sykkel før Birken, og syklet på 3:22.
I år har jeg prioritert løping, og har bare 100 mil på sykkel, selv om det totale antall treningstimer er omtrent det samme som i fjor. Kondisjonen er imidlertid bedre enn på grunn av løpingen.
Resultat i år: 3:45. Formen kjentes fin, men beina ville rett og slett ikke henge med. Kjentes tunge allerede fra starten av, og manglet trøkk oppover. Snittpulsen var 4% lavere enn i fjor, det tyder også på at jeg ikke klarte å yte på samme nivå.

Hadde samme opplevelse i Grenserittet, beina ville ikke selv om resten av kroppen var fin. Så har konkludert med at man blir god til det man trener på ICON_SMILE

With light parts come great responsibility
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: Oddefa] #2003593 31/08/2015 08:38
Gew88 Offline
Veteran
Veteran
Sitat: oddefa

Noe helt annet, et slags råd kanskje: Ikke lås dere for mye på tidsmål. Skjønner jo at det er litt av sjarmen og alle snakker jo om tid/merke osv, men tror noen mister både motivasjon og glede underveis når de ser at tidsmålet glipper. Det er da en må mentalisere litt og sette seg andre mål en bare tid. I etterkant kan en selvsagt se tid opp i mot plassering i klassen, puljen, merkekrav og dermed sammenligne prestasjonen fra tidligere, evt opp i mot andre kjente osv.

Dagform spiller mye mer inn en utstyr etter min mening og en vet aldri hvordan dette slår til før en er godt i gang. Men selv med dårlig dagsform kan en få en god opplevelse, man må bare klare å snu hodet tidsnok.

Veldig enig med deg. I 2013 kjørte jeg mitt første Birken, på 3.39. Målet var merket, og samtidig slå en kompis, noe jeg klarte. I fjor gikk det en halvtime raskere, og 11 min foran målet. I år visste jeg at å slå fjorårets 3.09 skulle holde hardt. Så tenkte at jeg skal være omtrent på samme sted plasseringsmessig, og at forholdene fikk bestemme tiden. Lå helt (nesten på sekundet) likt på Kvarstad, men følte at det kostet mer i år enn i fjor, og var 2-3 min bak på Storåsen, selv om jeg følte at det gikk lettere fra Kvarstad og inn enn til Kvarstad. Konklusjone er at jeg kan jo ikke være annet godt fornøyd, med omtrent samme form, og 3.46 dårligere tid enn i fjor. Plasseringsmessig 6. plasser opp.

Når det kommer til utstyr så er jo Birken et av rittene som krever minst av utstyret. Selv har jeg en 11.5kg (tung?) alu-sykkel fra Hardrocx, og tror ikke jeg sykler spesielt mye fortere i Birken med en annen sykkel. Er nok andre ritt som krever mer av "rått" utstyr enn Birken.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: Gew88] #2003607 31/08/2015 08:52
jorg1ho Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: Gew88
Sitat: oddefa

Noe helt annet, et slags råd kanskje: Ikke lås dere for mye på tidsmål. Skjønner jo at det er litt av sjarmen og alle snakker jo om tid/merke osv, men tror noen mister både motivasjon og glede underveis når de ser at tidsmålet glipper. Det er da en må mentalisere litt og sette seg andre mål en bare tid. I etterkant kan en selvsagt se tid opp i mot plassering i klassen, puljen, merkekrav og dermed sammenligne prestasjonen fra tidligere, evt opp i mot andre kjente osv.

Dagform spiller mye mer inn en utstyr etter min mening og en vet aldri hvordan dette slår til før en er godt i gang. Men selv med dårlig dagsform kan en få en god opplevelse, man må bare klare å snu hodet tidsnok.

Veldig enig med deg. I 2013 kjørte jeg mitt første Birken, på 3.39. Målet var merket, og samtidig slå en kompis, noe jeg klarte. I fjor gikk det en halvtime raskere, og 11 min foran målet. I år visste jeg at å slå fjorårets 3.09 skulle holde hardt. Så tenkte at jeg skal være omtrent på samme sted plasseringsmessig, og at forholdene fikk bestemme tiden. Lå helt (nesten på sekundet) likt på Kvarstad, men følte at det kostet mer i år enn i fjor, og var 2-3 min bak på Storåsen, selv om jeg følte at det gikk lettere fra Kvarstad og inn enn til Kvarstad. Konklusjone er at jeg kan jo ikke være annet godt fornøyd, med omtrent samme form, og 3.46 dårligere tid enn i fjor. Plasseringsmessig 6. plasser opp.

Når det kommer til utstyr så er jo Birken et av rittene som krever minst av utstyret. Selv har jeg en 11.5kg (tung?) alu-sykkel fra Hardrocx, og tror ikke jeg sykler spesielt mye fortere i Birken med en annen sykkel. Er nok andre ritt som krever mer av "rått" utstyr enn Birken.

Må slenge meg litt på her og. Alltid vært veldig opptatt av tiden og med 3:39 (6 min bak max-tid) i fjor var målet under 3:30 i år. Når jeg så 3:30 passere ved skistadion kjente jeg skuffelsen skylle inn over meg og merket (mitt første) antok jeg at var fortapt. Tråkka allikevel på alt jeg var god for, rulla over målstreken på 3:35:59 og slo hardt i styret. Helt til jeg snudde rundt og så at max-tiden i år var på 3:37. Knappe 4 minutters forbedring fra i fjor betød 160 plasser høyere opp i aldersklassen og merketid kontra langt utenfor.

Lønnet seg å disponere rittet iht. egen form ICON_SMILE

2013 Richmond SLR Comp Team 1
2014 Everest 8848 XX1
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: kneissl] #2003629 31/08/2015 09:27
Boas Offline
Fiseufin
Fiseufin
Sitat: kneissl
Da var årets stunt gjennomført og sykkelen settes bort i sånn ca 10 mnd igjen. I år har jeg skrapt sammen rett i overkant av 100 mil inkludert gårsdagens ritt og fire andre lokale ritt i august. Det ble som vanlig et skippertak med ritt hver helg i august.
Vil påberope meg å være i brukbar form og holder det i gang med langrenn gjennom vinteren og har tider på 3.20 (Birken) og 4.40 (Vasa).
Hver gang jeg tråkker Birken blir jeg overrumplet over å bli parkert av folk jeg vet jeg har langt bedre kondis enn. Det er nytteløst for meg å holde følge på flatene. Nedover er jeg langt raskere enn alle i mine grupper, det samme når det er bratt oppover samt i teknisk terreng. Med snittpuls på 161 under gårsdagens ritt, så er det klar at jeg har jobbet godt. Imidlertid er følelsen underveis elendig. Problemet er at jeg har trent med for varierende puls og skulle gjerne sett svingninger innenfor 140-180 i langt større grad. Sitter med en følelse av at "syklister" prioriterer jevn puls og holder farten nede oppover / i terrenget for å banke på bortover grusflatene.
Er eneste løsningen for meg å tråkke 500 mil i forkant eller er det andre triks jeg kan gjøre i treningsarbeidet juli-august? Det ble som seg hør og bør et nytt merke i går, men som sagt en elendig følelse underveis.
På forhånd takk for kyndige råd.

Hadde stort sett samme utgangspunkt som deg i år. Trass i at jeg kjøpte ny sykkel i våres har det blitt lite sykling, men mye løping og jeg er i god form uten å ha sykkelbein. Har logga 62 mil og 15 sykkelturer (1 ritt) siden april før helga.s dyst. Med lav kroppsvekt og god form er jeg uansett i stand til å klatre bra, men kan slite på flatene. I år har jeg kjørt noen få økter med tempodrag på terrengsykkelen og jeg syntes det har hjulpet. Det beste for å prestere på sykkel er nok fortsatt å sykle en del.

Jeg hadde forøvrig en veldig fin tur fra pulje 15. Veldig homogen og gemyttlig gruppe jeg satt i. Jeg skal innrømme at jeg ikke dro så mye før Kvarstad da jeg var redd for hvordan beina holdt og om jeg hadde fått for god seeding, men måtte tette en del luker når vi tok igjen andre grupper. Overlevde fint dit, kjørte solo i Rosinbakken og jobba en god del derfra og inn. Kom inn på 3.29.32 (tror jeg var nummer 17 fra pulje 15).
Om det er andre jeg kjørte sammen med så vil en kar i hvit drakt og sorte knær og armer på en Scott Spark takke for følget!

Edit: Slenger inn sonefordeling jeg og (les det jeg skrev om manglende sykkelbein over)
37:39 i sone 3 (18%)
2:32:08 i sone 2 (73%)
19:48 i sone 1 (9%)

Svimlende 93 i suffer score.

Redigert av Boas; 31/08/2015 09:35.
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2003636 31/08/2015 09:35
E
eivioy Offline
Fersking
Fersking
E
Litt usikker på om jeg skal være fornøyd eller ei. Startet i pulje 42 og syklet inn på 3:45. Måtte sykle alene hele veien og hadde nada mulighet for å ligge på hjul eller samarbeide med andre. Hadde håp om 3:30, men velger å tro jeg hadde klart det om jeg hadde fått samarbeidet med noen over fjellet. Satser på en bedre gruppe neste år hvor jeg kan få noen rygger å henge på.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2003653 31/08/2015 09:54
Mats Arnesen Offline
Medlem
Medlem
Artig med statistikk og å sammenligne med tidligere år.

I år kom jeg ut med et snitt på 81% mot 82% i fjor. I år kom jeg inn på en tid litt over 4 minutter bedre enn i fjor. I forkant av Birken hadde jeg i år rett i underkant av 100 mil i beina, mot fjorårets 250 mil.

Tid i soner (2014/2015):
I1: 02:25/11:07
I2: 1:03:45/1:15:48
I3: 1:58:52/1:47:26
I4: 23:57/11:03
I5: 0:0/0:0

Hva lærer jeg av dette? Ikke en dritt. Jeg har trent mindre, jeg er 2-3kg tyngre og jeg har lavere puls, men enda så sykler jeg fortere.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: HeavyDude] #2003659 31/08/2015 10:00
Ratgat Offline
Nytt medlem
Nytt medlem

sone 1-0%
sone 2-9%
sone 3-16%
sone 4-74%
sone 5-1%
snitt 87%
3,25,00 fra pulje 12,røyk eit par minutter rett etter Storåsen og Sjusjøen da eit gammalt ektepar forvilla seg midt i veien,hadde ikke andre valg enn å dra til skogs i 60kmt

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: Mats Arnesen] #2003661 31/08/2015 10:02
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Mats Arnesen

I år kom jeg ut med et snitt på 81% mot 82% i fjor. I år kom jeg inn på en tid litt over 4 minutter bedre enn i fjor. I forkant av Birken hadde jeg i år rett i underkant av 100 mil i beina, mot fjorårets 250 mil.

Tid i soner (2014/2015):

Hva lærer jeg av dette? Ikke en dritt. Jeg har trent mindre, jeg er 2-3kg tyngre og jeg har lavere puls, men enda så sykler jeg fortere.

+ bedre tråkketeknikk, bedre posisjon, bedre pusteteknikk, mer erfaring, "kjenner løypa", bedre dagsform både fysisk og mentalt....og annet. Evt har du dopet deg.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: Mats Arnesen] #2003664 31/08/2015 10:07
K
ket16 Offline
Ringrev
Ringrev
K

Tid i soner (2014/2015):

Nye fantastiske, magiske dekk, kjøpt med følelse i en sjappe langt oppe i en dal?

Ketil
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2003697 31/08/2015 10:34
A
Anders- Offline
Medlem
Medlem
A
Noen synspunkter på løsningen Birkebeinerrittet valgte å kjøre med sammenslåing av Elite og Aldersklasser? Mtp. at vi ikke engang kjører samme trasè på slutten?

2017 KTM Revelator Prestige Di2
2017 Scott Spark RC 900 WC
2017 Scott Spark 720 Plus
2018 Scott Genius 700 Tuned
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: Anders-] #2003701 31/08/2015 10:38
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Anders-
Noen synspunkter på løsningen Birkebeinerrittet valgte å kjøre med sammenslåing av Elite og Aldersklasser? Mtp. at vi ikke engang kjører samme trasè på slutten?

Det var for å dempe det klassevinner kjøret som var i noen år. Så jeg er egentlig positiv til det for da får man en skikkelig eliteklasse.

Forskjellen på elite løypa og vanlig løype trur jeg ikke er så stor forskjell. Det som derimot er krise er at damer elite kjører sammen med mosjon. Var flaut å se damene kjempe om seier i et så viktig ritt samtidig som de måtte dytte seg frem.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: ket16] #2003702 31/08/2015 10:38
Mats Arnesen Offline
Medlem
Medlem
Sitat: ket16

Tid i soner (2014/2015):

Nye fantastiske, magiske dekk, kjøpt med følelse i en sjappe langt oppe i en dal?

Høyst sannsynlig den største faktoren for årets braksuksess. Lurer på om jeg må ta de av hjulene for å spare de til neste år.... eller må jeg ha nye hvert år?

Det begynner å bli ganske eksklusive dekk, så det spørs om jeg må satse på sjappa oppi dalen neste år også.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: olechr] #2003726 31/08/2015 10:55
HNK Offline
Besatt
Besatt
Sitat: olechr
Sitat: Anders-

Det var for å dempe det klassevinner kjøret som var i noen år. Så jeg er egentlig positiv til det for da får man en skikkelig eliteklasse.

Forskjellen på elite løypa og vanlig løype trur jeg ikke er så stor forskjell. Det som derimot er krise er at damer elite kjører sammen med mosjon. Var flaut å se damene kjempe om seier i et så viktig ritt samtidig som de måtte dytte seg frem.

+100!
Det må da være fullt mulig å bruke avslutningen for menn elite fra toppen av Ballettbakken til damerittet også? Ville det vært mindre folk i løypa dersom de startet halvannen time før herrene?
I år var det jo mye jevnere enn hva det har vært på en god stund, men dette er ingen unnskyldning egentlig. Ble veldig synlig i år at damene har det tøft ved passering av store grupper mosjonister.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2003727 31/08/2015 10:56
KKippernes Offline
Ivrig
Ivrig
Her er en reportasje med stemningsbilder fra løypa på FORSIDEN

Redaktør og fotojournalist, terrengsykkel.no

Side 16 av 26 1 2 14 15 16 17 18 25 26

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå