Ultrabirken 2015
|
Re: Ultrabirken 2015
[Re: Wonka]
29/08/2015 17:11
|
Tobben63
Entusiast
|
Entusiast
Her er en film fra "min" Ultrabirken 2015 https://vimeo.com/137685791
Jeg er ikke født med ski på beina. Jeg er i beste fall født med en sofapute bak nakken!
|
|
|
[Re: JoJoh]
29/08/2015 17:17
|
kadensfjerner
Entusiast
|
Entusiast
'ikkelett' fant en Garmin som ble levert til arrangørgjengen ved utsjekk sykkelparkering. De sa de skulle levere det til hittegods (om det var birken eller politi vet jeg ikke, spurte ikke om det -vi hastet ned for å rekke buss). Ps. Tips: Har opplevd det samme, og etter det brukt tråd/strikk (fulgte med enheten min ihvertfall) rundt styret som backup. Ds
|
|
|
[Re: Oddefa]
29/08/2015 17:36
|
Juffe
Besatt
|
Besatt
Faen dere klager! Enig i at sperretidene kunne vært senere og at på sånne ritt bør arrangør aksepterer tider mot 15 timer! Men å melde dere på Ultrabirken og klage på at det langt, hardt osv blir for dumt. Det er hele poenget! Selv hadde jeg en knalldag til jeg punkterte etter Mellsjøhøgda, klarte også å knekke ventil så inn med den eneste slangen jeg hadde, var livredd å punktere en gang til ned Nevelfjell (så i mål at det var lite luft i bakdekket så de gjennomslag jeg følte var nok reel, flaks jeg ikke punkterte en gang til da. Nydelig løypa og faktisk mindre bløt/gjørmete en jeg hadde tross med siste dagers vær.
Men nå må jeg legge meg, skal opp kl 5 og sykle birken igjen gitt. Da skal dere høre klaging da, makan til kjedelig trase azz! God natt! Hvem klager? Hadde tidenes face plant rett på en stein med 55km igjen på UB. Ikke en skramme på hjelmen da ansiktet mitt tok for det meste. Samt noen herpa Oakley-briller. Fikk stripset fjeset på fjellet og syklet helt inn. Legesjekk; ingen brudd, alle tenna inntakte og hingen hukommelsestap. Fikk go fra legen om å gjøre som jeg ville. Hjem, dusj og mat. Satt vekkeklokka på 02:50 og sovna 21:55. Opp, ny runde havregrøt 03:10 og rett på bussen som gikk 04:00 for å rekke start 07:15. Sykla mer eller mindre aleine fra Rena til Lillehammer til mitt 10-ende merke. Sliten? Ja. Klage? Nei! Totalt 230km og 13t på sykkel i sol gir ikke grunnlag til å klage 
'...once more, and more intensity!'
|
|
|
29/08/2015 17:45
|
Dio
Entusiast
|
Entusiast
Tror nok årets ultra skilte "klinten fra hveten" me tanke på vi som ikke rakk tidsfristen kontra de som fikk fullføre, vi var vertfall mange i de bussene fra pellestova med (ned)brutte sykkelister (tror jeg gikk den siste mila før pellestova med en cyste i knehasene som holder på å explodere!)
Go hard or go home!!!
|
|
|
29/08/2015 19:06
|
TFN
Entusiast
|
Entusiast
Uten tvil den hardeste ultra'n så langt. Satte ny rekord i å bruke lang tid - nesten en time lenger enn i fjor.
Nytter ikke å klage på stiene og fjelltoppene - det er dette vi betaler for. Men med tanke på alle dem som ble felt av sperrefristen (og mange av dem har ikke vært i nærheten av noen sperrefrist tidligere), så var det nok litt uheldig å legge traseen om Skramstadsetra (det går vel på noen få minutter ekstra) og utsette starten med et kvarter samtidig med rekordtøff stibit.
Misforstå meg ikke: Personlig er jeg strålende fornøyd med dagen: Jeg fikk mye "bang for the buck", synes jeg syklet teknisk bra (inntil jeg ble for sliten på Lunkefjell - derfra klønet jeg fælt) og fikk virkelig kjørt meg.
Syklet med Fast Track Control 2.2 og er strålende fornøyd med dem. Godt grep (ikke i gjørma etter Rosinbakken, men hvem hadde vel grep der?) og ruller fint.
- Tom Medlem i NOTS - Norsk Organisasjon for Terrengsykling - www.nots.no
|
|
|
29/08/2015 19:41
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Geir Lien braut han eller?
|
|
|
29/08/2015 19:45
|
Josteinn
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Racereport Hardt, langt og utrolig moro! Jeg hadde mitt første møte med Birken på UltraBirken i går.
Planen var å sykle rolig ut fra start for å ha krefter til vi kom på sti. Når startskuddet gikk var det glemt og jeg gikk ut med 110% innsats for å holde følge med resten av syklistene i B pulja. Det var en god følelse å kjenne at det gikk fint å holde dette tempo. Det første stipartiet var utfordrende, her var det bare å holde plassen sin i køen. #sølespa Temperaturen i elva vi krysset var topp. Etterhvert som vi kom opp i fjellet steg kvaliteten på stiene, det var rett og slett kjempeflott. Jeg er litt oppgitt over at så mange er elendige til å sykle teknsik sti, men de var til gjengjeld sikkert oppgitt over at jeg syklet roligere på gruspartenene. Utforkjøringene etter Hafjell var det helt fantastiske, endelig kunne jeg kjøre forbi mange av de som hadde så høy fart på grusen. Jeg hadde nødreparert girøret onsdag kveld, det løstet da jeg slo borti en stein, måtte stoppe noen ganger for å fikse dette. Siste grusrunde før målgang var veldig unødvendig, det fantes hverken krefter i beina eller motivasjon i hode til å holde farten oppe, her ble jeg frakjørt av mange med rittfulldempere.
+ Flott service på matstasjoene + Enervit smakte bedre enn Maxim som jeg hadde på min første flaske + Lefse var knallbra mat da jeg ikke orket å spise de barene jeg hadde med meg + Stor takk til deg serverte cola, så langt ut i rittet ga det mye mer en sportsdrikken!
- Mye transport på grus og asfalt - Mye logistikk
Kom i mål på 8:33
Jeg har ingen planer om å delta igjen, har hatt en god opplevelse med Birken og ser meg som ferdig med denne typen ritt.
Hvis jeg mot formodning skulle melde meg på igjen så har jeg følgende tanker: Kjøpe en rittfuldemper og kjøre forbi flere på sti, ja også trene mer.
Takk for en flott dag på sykkel!
|
|
|
29/08/2015 19:54
|
cko
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Kan bare si at dette var den flotteste UB hittil, med 2013 på 2. plass. Fin flyt, flotte stier, relativt tørt på fjellet, og føre ellers som virkelig skilte. Langt var det, men det er jo ultra. La på 60 + 20 min bossmekking på Pellestua i forhold til i fjor. Hadde godfølesen hele veien. Og Tusen takk til Lillosti for kake og cola, rakk akkurat å få den i meg før de kom bakfra :-)
Christian
|
|
|
[Re: -Jan]
29/08/2015 20:24
|
Vo
Entusiast
|
Entusiast
Geir Lien braut han eller? Ja sleit med kneet vistnok.
|
|
|
29/08/2015 21:51
|
lokila
Medlem
|
Medlem
Dette var min første UB og det ble, som forventet, langt og beinhardt for en selverklært stinisse. Likevel syns jeg kroppen fungerte bra, og tenkte flere ganger "dette var jaggu en flott sti!". Derfor var det synd at demperopphenget røyk delvis med 30 km igjen, før det havarerte totalt med usle 15 km igjen. Og så i de artige partiene a gitt!! Dermed ble det en svært lei DNF. Flott ritt og god stemning! Utelukker ikke, nå som jeg har fått det litt på avstand, deltakelse på UB2016.
|
|
|
[Re: neistein]
29/08/2015 22:45
|
grr
Ivrig
|
Ivrig
Antageligvis var det ikke noe sjakktrekk å tylle i seg farris i store mengder de siste dagene før rittet. Drakk du riktig type Farris? :-) Husk at det kun er de gode gamle (naturell, lime og sitron) som har noe særlig innhold av Natrium, Magnesium osv. Veldig lite i Bris. Kan hende "alt med måte" også er noe å tenke på.
|
|
|
30/08/2015 06:33
|
hbs
Ringrev
|
Ringrev
Ultra skal være hardt og dette var hardt. For meg blir det for mye trasking med sykkel til at jeg synes dette var fryktelig artig. Kan godt sykle i 8 t, men for mye store steiner ødelegger litt av opplevelsen for meg. Men vi er alle forskjellige og de med bedre teknikk synes helt sikkert dette er topp 
|
|
|
30/08/2015 07:22
|
olatuko
Fersking
|
Fersking
Trur ikke det blir kamp om neste års påmelding til ultrabirken akkurat.etter årets umennesklige lange ritt. Sikkert et fint ritt for de som bare sykler og ikke må på jobb hver dag. Syntes det var en super løype, men å sykle med rittpuls i over 7 timer blir for lenge. Ellers et knirkefritt arrangement.
|
|
|
[Re: Tobben63]
30/08/2015 08:27
|
eldo472
Veteran
|
Veteran
Får bra intrykk av stiene og terrenget. Fin fart på slutten.
|
|
|
[Re: olatuko]
30/08/2015 08:53
|
TFN
Entusiast
|
Entusiast
Sikkert et fint ritt for de som bare sykler og ikke må på jobb hver dag. Syntes det var en super løype, men å sykle med rittpuls i over 7 timer blir for lenge. Jeg har jobb og trener for lite - i alle fall for lite tli å kunne sykle UB så fort som deg. Jeg brukte over 9 timer og hadde likevel en fin tur selv om det gjorde vondt. Litt av nøkkelen for meg er IKKE å ha rittpuls alle timene (hvis du med rittpuls mener sone 3 og 4). De første par gangene syklet jeg nærmest i Lørdagsbirken-fart på grusen de første par timene. Sånt straffer seg de siste seks, så nå disponerer jeg kreftene litt annerledes. Det er vel med UltraBirken som med mye annet: Enten liker du det, eller så liker du det ikke. Det er i hvert fall sikkert at Ultra er mest for spesielt interesserte. Jeg, for min del, kommer igjen. 
- Tom Medlem i NOTS - Norsk Organisasjon for Terrengsykling - www.nots.no
|
|
|
30/08/2015 10:11
|
JoJoh
Medlem
|
Medlem
Takk for turen til alle hyggelige folk undervegs. Jeg syns dette var fryktelig artig. Hvis jeg ikke er med til neste år skyldes det økonomi-logistikk-utfordringen (det er jo et helvete). Hilsen fra en av Bodøgjengen 
|
|
|
30/08/2015 13:32
|
Chr. Storm
Fersking
|
Fersking
En Garmin Orgegon 450 ble funnet i et gjørmehull litt før Krikfjell. Skal prøve å spore opp eieren ved hjelp av lagrede punkter, men det hadde gjort jobben veldig mye enklere hvis noen savner en? 
Ride fast, ride furious
|
|
|
30/08/2015 14:07
|
Trond Vidar
I want to ride my bicycle
|
I want to ride my bicycle
Jeg hadde en strålende dag. Nydelig løype og distanse. Var mentalt innstilt på noe under syv timer før jeg startet, så det ble en kraftprøve at alle la på så mye tid. Målet mitt var å kjøre jevnt, teknisk godt og ikke over evne. Det klarte jeg ganske bra. Hadde en svært god dag på sykkelen rent teknisk, og det hjelper på en dag som dette.
Av sykkelen 4-5 ganger med krampetendenser fremside lår og sartorius, men det satt seg aldri skikkelig. Digg!
Jeg tror mange hadde hatt en annen opplevelse hvis det var tørt til Hornsjøen, der brant nok mange mye krefter og mistet litt av motet.
Jeg kom inn på 7.43 (nr29 i 30-39), og er svært happy med det. Jeg kunne ikke kjørt stort raskere tror jeg, da det meste gikk på skinner. Langing hadde kanskje spart meg 5-6 minutter, men det hadde ikke spilt noen rolle på sluttresultatet :-)
Sykkelen var helt fantastisk.
|
|
|
30/08/2015 14:10
|
runermm
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Fantastiske bilder, Eirik, nå jeg fikk tilbake godfølelsen fra fredagen!
Det var ikke bare gode tanker som for gjennom hodet på rittet, men det var et flott ritt med mengder av lekker sti. For egen del var jeg nok litt hissig på grøten på gruspartiet, men når til og folk på semi-fatbike var med i rulla kunne jeg liksom ikke slippe gruppa.
Ble veldig betenkt av det første stipartiet og fryktet at det skulle en dag med massiv gjørmebading som i Terrengsykkelrittet. Heldigvis var fjellstiene i veldig mye bedre forfatning og når vi passerte Snultra og supersteinen begynte den gode Ultrafølelsen virkelig å trenge seg på.
Grusjaging rundt Melsjøen og langs Reinsvatnet i motvind var jeg lite motivert for, men stien opp mot Hitfjell innfridde, herlig parti! Moksjølia og topptrasking mot Hafjell kunne vel strengt tatt vært droppet gitt løypeforholdene. Stien rundt Malmtjønna er mer underholdende og hadde nok gitt flere mulighet til å klare tidsfristen.
Opp mot Nevelfjell begynte beina å bli ganske bra igjen etter den for harde starten og etter forfriskende Cola-langing og kjedesmurning av Christen midtfjells (tusen takk!) ble det bra driv ned mot mål. Måtte betale for det med en punktering, men det ga bare litt ekstra motivasjon over Lunkefjell og rundt Lunken. Tida i mål ble nær to timer mer enn i fjor, plassering ganske nøyaktig som i 2014. Håper på litt tørrere forhold til neste år og gjerne noen hakk mindre med grus.
|
|
|
30/08/2015 14:15
|
ose13erg
Fersking
|
Fersking
Min første UB så jeg visste ikke helt hva jeg gikk til. Jeg syntes det var helt supertopp. Sef var det hardt, sef slite og motet var ikke alltid på topp, men herregud så moro.
Jeg er ikke veldig teknisk, og ble frakjørt på grusen, likevel ble jeg overrasket over hvor mange som tilsynelatende ga blafen i sperretiden på Pellestova. Jeg hoppet over stopp på Melsjø og Hita, for å rekke fristen. Jeg hadde et håp om å knipe over Hafjelltoppen på 20min. 15:35 skjønte jeg at alt håp var ute og jeg gikk helt tom i de siste kneikene opp mot Hafjelltoppen. Jeg hadde familie som ventet på Pellestova, så jeg hadde planlagt pause der uansett. Etter mange runder i kjelleren, fullstendig tom for næring nærmet jeg meg toppen og en hyggelig kar som ropte at det var 8 min igjen til sperrefrist kl.16:00. Alle tomme tanker forsvant umiddelbart og jeg klinka på nedover mot tidskravet. Tusen takk til deg som sto på toppen! Vi er vel mange som skylder deg en pils for å motivere oss videre...resten av turen var jo bare helt herlig. Masse krangling opp Nevelfjell, men desto mer moro ned igjen.
Jeg er en som triller mye, så jeg kan nok si jeg gikk kilometervis, men alt er jo glemt så fort man hiver seg på og dunker nedover på fine flytstier. Rittpuls mye av tiden, så det ble en lang økt med 10+ timer.
Jeg kjenner meg ikke igjen i klagingen ang. løypa. Ja, den var steintøff, men det er jo noen som sykler leeenge etter at jeg har gått av sykkelen. De beviser jo at det er mulig. Det var en sjel ved Hynna som mente det minnet om TSR2015. Det syntes ikke jeg. Det var våt og sølete noen steder, men ikke som TSR... Jeg synes Aksel har gjort en kjempebragd i å vise oss fjellet. Masse fine stier som jeg gleder meg til å prøve igjen.
Tusen takk til Lillosti for at du gadd å stå der, selv om klokka begynte å bli langt på dag.. Vi delte broderlig med Cola.
Mye å skrive, men her kommer mine +/- på rams:
+Nydelig løype, med variasjon av skog og høyfjell +Flotte, blide folk i servicestasjonene. Hyggelig at de bryr seg om oss som ikke sykler så fort også. +God variasjon med både bananer, lefser og brødskiver. +Hyggelige medsyklister +De beryktede "stokkene" som jeg hadde gruet meg til å dagesvis var jo bare noen puslete kvister.. +Jeg skjønner hvilken stein det er snakk om. Glad jeg møtte den FØR treet. (Svartåsen?) +Ingen OTB eller andre uhell. +Traskingene opp var virkelig verdt strevet siden man fikk flyt i mer enn 20 sek etterpå. Ned Kriksfjell, Nevelfjell, Lunkefjell og ned forbi Nybu var jo helt nydelig! Hafjelltoppen var også fin, men jeg husker ikke så mye av den siden jeg banka på det sykkel og mann klarte. ALT for å rekke CUT'en. +Kjempebra merket. De eneste gangene jeg var usikker på løypa var på noen grusstrekk. Ute i stien var alt bra!
-Møtende trase med Halvbirken var var helt krise. Mange farlige situasjoner, (halv)ville syklister, flere i bredden, susende mot oss var ikke bra. Helt utrolig at alt gikk bra her (om det gikk bra?) -Hafjelltoppen var fin ned, men Moksjølia syntes jeg var kjedelig. Kanskje det kunne ha vært en annen vei opp fra øst, istede for å gå helt rundt fjellet? -Stein/tørrgran kombo i Moksjølia som klaska til kneet mitt. Stor stein midt i løypa, og tørt tre stikkende inn fra høyre gjorde vondt. -KM beskrivelsene bør merkes med UB slik som annen skilting. Kjipt å se at man har 10km igjen, for så å finne et nytt 10km igjen 5km senere. Det samme mener jeg skjedde flere ganger.
Dette var kjempegøy, går alt logistikkstyret i orden så gleder jeg meg til tur neste år!
|
|
|
30/08/2015 15:39
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Syklet for 6 gang og rangerer denne løypa som den beste, mulig jeg sa det samme i fjor også..og året før. Men noen synspunkter på å fått en kortere løype og likevel Ultra. Veien via Hole gård og Åstadalen opp til Djuposet, i stedet for opp Skramstad (og ned til Djuposet) hadde spart de fleste 10-15 min på grus/afalt. Veien til Hynna kunne også tatt via grusveien fra Kvarstad og nordover til Øvre Åstabru og opp til Hynna, da hadde en unnslippet den værste gjørmen. Dette hadde kanskje vært kjappere (men like langt..tror jeg). Dog stemmer jeg for den inngangen vi hadde, ja det var gjørme men var bedre en antatt.
Videre fra Hornsjø var det knallbra, Svartåsen er nydelig og Kriksfjell var mindre strevsom en jeg trodde (syklet jo deler av den i fjor motsatt vei), noe pushbike ble det. Foresten så var stenen før treet i Svartåsen når vi syklet denne veien he he. Og var ikke noe problem å sykle i rundt den (steinen). Men neste år må vi selvsagt får Svartåsen motsatt vei (fra Snultra) for da kommer steinen for på dere he he. Vel, muligens litt oppskrytt..var bare forbannet på den for 4 år siden eller når vi sykla den først he he.
Reinsfjell til Kriksfjell har jeg ikke sykla før (utenom starten til første kryss som jeg har syklet en del ganger). Denne var passe teknisk men også bedre og mer sykkelbar en antatt. Her kom jeg inn i en saktegående kø etter å ha punktert, ødelagt ventil (forbannet gasspatron drit jeg kjøpte i teltet på Rena) og nesten 20 min stillestand hvor flust av folk syklet forbi, ikkje bra! Men stresset ikke på dette partiet for ingen plasser å sykle forbi, og bare å få ned puls, ambisjoner og bare nyt stien og naturen. Noe jeg gjorde. Denne køen løste seg ganske bra da de foran stoppet på matstasjonen på Hita.
Mokksjølia kan sløyfes ja. Var greit men ingen høydare, kjørte der sammen med Tord som også hadde punktert (tidlig) og bra sporvalg fra han gjorde at det ble for meg bare å følge hjulet hans og da få mest mulig tid på sykkelen og minst gåing. Tror jeg gikk mer for 2 år siden, men hadde faktisk noen sekund raskere tid da også på Strava, men var vel mest på plankene før Tord kom opp jeg var treig. I stedet for Mokksjølia så hadde (som andre har nevnt) stien om Malmtjønn, og en runde fra Pellostova om Hafjelltoppen (motsatt som på fredag) og via (grus, muligens litt sti ?) via Gaiastova og Ilsætra (ser det går sti mellom der og inn på starten av stien "vår" opp Slåsæterfjellet/Nevelfjellet. Vet ikke hvor bra den da. Og så lik løype resten. Tipper å droppe Mokksjølia ville gitt en kortere økt for alle, og ikke så mye "tap" av god sti. Digger den stien oppe på Hafjelltoppen foresten.
Meg da! Var i småugggen form sist helg og var noe skeptisk til hvor sprek jeg kom til å være på fredag. Men følte meg pigg og hang med teten til gåpartiet i Djuposet, som siste mann. Vi var vel 3 stk som ikke hang med videre i teten der, og aller sist meg. Så syklet alene noen km fra ut av terrengpartiet i Djuposet og til rett etter terrengpartien etter Bringebu. Dvs hadde en som syklet 100 meter foran meg (vinneren av 50 klassen, Kjell Seeberg, du er vel her på forumet også mener jeg ?). Jeg tok det litt rolig og ventet inn neste gruppe, som kom kort tid etter. Her kom bl.a kompis Frode, som våknet skikkelig og til tross for kjedebrudd klarte en råsterk 2 plass i 40 klassen. Følte meg sterk inn til terrenget mot Hornsjø/Hynna, men prøvde å sykle kontrollert og teknisk bra, uten at jeg klarte det veldig bra, var litt bambi, og litt mye luft i dekkene (var klar over det, vurderte å stoppe og slippe ut men gjorde det ikke).
Men Kriksfjell, Svartåsen, Akksjøhøgda og Mellsjøhøgda var det bra balanse mellom flyt og kraft, dvs kjente det i låra. Akkurat da jeg tenkte at dette "går jo kjempebra" punkterte jeg he he. Sånn ca sekundet etter. Ut av sistnevnte tekniske parti og på grusen satt jeg meg ned på setet og traff en skarp sten som rev et hull i rullebanen (RaRa snakeskin) som guffen ikke tettet. Kjørte i lateks/luft kombo, tettet ikke maks men pumpet opp litt i tilegg og hivde meg på sykkelen igjen og krysset fingra for at det skulle holde. Holdt til det korte stipartiet over Nysæter høgda, men merket at det var lite luft da. Kjørte inn en patron, og klarte å knekke ventil. Hurra. Etter en hysterisk dårlig bytte slange sekvens på grusveien der (til mitt forsvar min første punktering på ritt i år..men for dårlig selvsagt) ble det litt mer "tur" og mindre "ritt" en periode. Men det snudde igjen og kjørte så bra jeg kunne opp Nevefjell, syklet bra opp, men dårlig teknisk på det flate steinene mellompartiet, bedre der det går opp. Ned fra Nevelfjell merker jeg gjennomslag flere ganger og feiger ut, blir noe inn i granskuen frakjørt av Trond Vidar som jeg syklet forbi opp fjellet og innkjørt av Tord etter jeg dro i fra han opp til Hafjelltoppen. Når jeg kom til mål så var det lite luft i bakdekket så min mistanke var nok riktig, men vet jeg pumpet opp hardt dekk så kanskje sigepunktering. Flaks det hold til mål da, for jeg hadde ikke flere slanger en den ene. Derfra og til mål gikk det kontrollert til Lunkefjell, mye bedre utfor derfra og ned til slalombakken en Nevefjell for min del, hadde bakhjulet til en fra Halden, men som røk på krampe rett før nevnte slalombakke. Den sedvanlige kløningen i skitrasen, med steiner og stokker fra helvete, rart bakdekket mitt holdt der. Er det lov å si at jeg hater dette partiet ? Fint å ha noe å hate da. Derfra og inne til mål hadde jeg masse energi og tok igjen flere, syklet lenge med en Milsluker (vet ikke om han er på forumet) og så skjønte jeg Øyvind V også var en av de jeg passerte på slutten ? hei og hå foresten:) Ble nr 13 i klassen (45+), hadde nok hatt los på topp 10 uten uhell, men vet jo at flere av de foran også hadde det og strengt tatt en del leken. Men tror ikke det var veldig mange fler en 40 stk totalt foran meg når jeg punkterte. Men jeg hadde nok ikke holdt den plassen likevel. Men superhappy med 13 plass. Ikke sjekket hvor jeg er totalt.
Sykkel! Syklet halvdemper, en Cannondale FS-I, alternativet var en Trigger 29 stisykkel. Sånn i ettertid var dette riktig valg. Super første 55 km selvsagt, men har aldri hatt bedre flyt på UB i tekniske klatringer, også på slutten der jeg ofte har strevet. Nedover, helt klart dårligere en stisykkelen og aldri tid til å hvile med å sitte litt (turde ikke på samme måte som med FS). LItt mer juling, men det tåler jeg. Syklet med 32 drev på xx1. Også det var riktig for meg.
Neste år er jeg med.
|
|
|
30/08/2015 16:21
|
KKippernes
Ivrig
|
Ivrig
Redaktør og fotojournalist, terrengsykkel.no
|
|
|
[Re: Chr. Storm]
30/08/2015 16:57
|
JoJoh
Medlem
|
Medlem
En Garmin Orgegon 450 ble funnet i et gjørmehull litt før Krikfjell. Skal prøve å spore opp eieren ved hjelp av lagrede punkter, men det hadde gjort jobben veldig mye enklere hvis noen savner en? Jeg mistet min Garmin Oregon 600. Hååååper det er den!
|
|
|
30/08/2015 18:26
|
jos
Entusiast
|
Entusiast
Strålende løype.
Etter min mening den beste så langt (min fjerde UB; 2010/12/13/15).
Åpna selvfølgelig over evne og fikk som mange andre svi for det. Men dette var en løype UltraBirken verdig både i lengde og vanskelighetsgrad.
En stor takk og bøtter med kred til herr Selmer.
|
|
|
30/08/2015 18:54
|
grr
Ivrig
|
Ivrig
Sykkel! Syklet halvdemper, en Cannondale FS-I, alternativet var en Trigger 29 stisykkel. Sånn i ettertid var dette riktig valg. Super første 55 km selvsagt, men har aldri hatt bedre flyt på UB i tekniske klatringer, også på slutten der jeg ofte har strevet. Nedover, helt klart dårligere en stisykkelen og aldri tid til å hvile med å sitte litt (turde ikke på samme måte som med FS). LItt mer juling, men det tåler jeg. Syklet med 32 drev på xx1. Også det var riktig for meg. Så da kan jeg selge rittfulldemperen og kjøpe meg en god dempegaffel i stedet altså?  Handla egentlig Sparken med formål UB, men det gikk ikke i år.
|
|
|
30/08/2015 19:02
|
hbs
Ringrev
|
Ringrev
Ser folket mener vi møtte andre syklister? Jeg må ha vært helt i tåka for jeg kan ikke huske å ha møtt noen imot?
|
|
|
[Re: hbs]
30/08/2015 19:20
|
toha
Ringrev
|
Ringrev
Det var en del som kom susende i mot meg og flere i hvert fall. Holdt meg på veiskulderen så gikk det greit..!
You are what you don't shit
|
|
|
30/08/2015 19:20
|
andregja
Medlem
|
Medlem
En fantastisk rittopplevelse! Jeg er imponert over stemninga i og rundt løypa, servicen, flytstiene, knotestiene, utforkjøringene og fin variasjonen i utfordringene. Det var min første Ultra-opplevelse, og den ble dessverre litt kjiip på grunn av et kne som ikke likte å sykle hardt veldig lenge. Etter ca 70 km var det vondt og etter 90km vurderte jeg å bryte. Men fant ut at det var ganske greit hvis jeg tråkka heeeelt rolig eller gikk. I utforkjøringene var det alt for flott til å holde tilbake, så beklager, og takk igjen, til alle dere som peisa forbi meg på grusen og oppover for så å bli masa på om passering igjen på neste nedoversti Kom i mål på 9:32 med power igjen i låra og strålende fornøyd med å ha fullført. Takk til Birken, værgudene og alle medsyklister som gjorde dette til en knallbra tur! Sees neste år.
|
|
|
[Re: grr]
30/08/2015 19:23
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Sykkel! Syklet halvdemper, en Cannondale FS-I, alternativet var en Trigger 29 stisykkel. Sånn i ettertid var dette riktig valg. Super første 55 km selvsagt, men har aldri hatt bedre flyt på UB i tekniske klatringer, også på slutten der jeg ofte har strevet. Nedover, helt klart dårligere en stisykkelen og aldri tid til å hvile med å sitte litt (turde ikke på samme måte som med FS). LItt mer juling, men det tåler jeg. Syklet med 32 drev på xx1. Også det var riktig for meg. Så da kan jeg selge rittfulldemperen og kjøpe meg en god dempegaffel i stedet altså?  Handla egentlig Sparken med formål UB, men det gikk ikke i år. Var vel ikke en bombe. UB er et ritt ikke en maksplusjbamsemomstur.
|
|
|
|
|