Jeg har hørt om en kalket grav, men her hadde de tatt seg bryet med å kjøpe inn store mengder sitrusfrukt og slengt oppi:
"Den som avfyrer våpenet er ingen andre enn den gamle nazihelten Skorzeny. Etter drapet blir Krug skyflet ned i et hull tre israelske agenter allerede har gravd opp. Men først blir Krugs kropp dynket i syre. Graven blir dekket med lime, slik at ingen hunder eller dyr noensinne vil finne den."
Dette skal ha skjedd etter at Kasirye fikk et akutt malariaanfall da hun besøkte familien sin i Uganda i jula. 33-åringen var norsk flaggbærer under OL i 2008.
Så klikker man seg inn og leser hele teksten og ser at det at den forulykkede brukte en el-motorisert sykkel trolig hadde svært liten betydning for hendelsens tragiske utfall:
Quote:
Mann død etter el-sykkelulykke En mann i 50-årene omkom natt til lørdag i det som trolig er en el-sykkelulykke på Oppegård i Akershus.
– Han ble funnet i veien i et boligområde klokken 02.42 av forbipasserende som meldte fra til AMK. Det ble gitt hjerte- og lungeredning, men han ble erklært død klokken 03.17, sier operasjonsleder Vigdis Sjøvik Olsen i Follo politidistrikt til VG.
Politiet vet ikke om mannen kan ha fått et illebefinnende og opplyser at han blir obdusert.
–Vi vet lite om hva som har skjedd ettersom det ikke var noen vitner til ulykken, men han hadde hodeskader, sier operasjonslederen.
Mannen var bosatt i Oppegård, og brukte sykkelhjelm. Politiet mistenker ikke at det har vært andre personer eller kjøretøy involvert.
Er dette ein ubåt spør NRK? Det hadde tatt dei fire sekund å sjekke sjøkartet for å sjå at det ikkje er det: Ein ting er at innsendaren ikkje har sett eit sjømerke før, men burde ikkje journalisten lukte lunta?
Siden elgjakten startet tirsdag har jeger Anne Marie Glimsdal skutt en elg og er vant til å se døde dyr. Hun synes imidlertid lite om å finne dyr som har dødd på unaturlige måter.
Kanskje mer et semantisk spørsmål? "Det er naturlig å kjøpe brød på bakeri", selv om et bakeri ikke finnes i naturen.
Det er naturlig å gå på jakt(vil nå i hvert fall jeg mene)og det er naturlig å bruke jaktvåpen til dette formålet, men det vil være å strekke normalitetsbegrepet en smule om man skal definere det som en normal død
Det er vel i ferd med å bli ganske vanleg for eit dyr å dø ved skyting. Huskedøden derimot...
Men ting som er vanlige er ikke nødvendigvis naturlige.
Ok, eg visste ikkje at me låg på det språklege nivået her... Men i såfall he du sjølvsagt heilt rett og eg burde aldri ha blanda betydninga av orda vanleg og naturleg. Ikkje skal ein starte setningar med «men» heller forøvrig. Tok meg den friheit og dreit i grammatikk og rettskriving og andre akademiske (etter mitt syn) streberier... Litt slik journalistar driv på (...og nå får eg sikkert tyn for det au...)
Don´t die without scars. More speed, more airtime, more fun!
Det er vel i ferd med å bli ganske vanleg for eit dyr å dø ved skyting. Huskedøden derimot...
Men ting som er vanlige er ikke nødvendigvis naturlige.
Ok, eg visste ikkje at me låg på det språklege nivået her... Men i såfall he du sjølvsagt heilt rett og eg burde aldri ha blanda betydninga av orda vanleg og naturleg. Ikkje skal ein starte setningar med «men» heller forøvrig. Tok meg den friheit og dreit i grammatikk og rettskriving og andre akademiske (etter mitt syn) streberier... Litt slik journalistar driv på (...og nå får eg sikkert tyn for det au...)
Riksmålsforbundet, i den grad de kan regnes som noen autoritet på området, støtter deg ikke med tanke på "men"
<Kan vi begynne en setning med men eller og? < <18/11/2014 - < < <Spørsmål < <Kan vi begynne en setning med men eller og? < <Jeg er nyutdannet lærer og sitter og retter norskstiler. Jeg lurer på <følgende: Er det riktig å starte setninger (etter punktum) med men eller og? <Jeg finner ikke et klart svar på dette noen steder. Håper dere kan hjelpe. < <Svar < <Det finnes en gammel skoleregel som sier at man ikke skal begynne en <setning etter punktum med men og og. Man kan godt si at denne regelen <ikke gjelder lenger. I en del tilfeller trenger man å binde sammen en <konkluderende setning med flere foregående påstander, og da kan men og <og være nyttig som innlederord i den konkluderende setningen, jf.: < <Han trodde han hadde fått med seg alt. Bøkene og notatene lå i vesken. <Det samme gjorde skrivesakene. Til og med matpakke hadde han husket. <Men likevel hadde han en følelse av at noe manglet. < <Det blir på samme måte med og. < <Hvis elevene dine begynner en og annen setning med men eller og, er det <derfor ingen grunn til å finne rødblyanten. Men litt på vakt skal man likevel <være; man bør ikke få for vane å begynne annenhver setning med de <nevnte konjunksjonene – da blir det for mye av det gode. En sjelden gang, <i en konkluderende setning, har imidlertid men og og en funksjon som <setningsinnledere, også etter punktum. < <Med vennlig hilsen <for Riksmålsforbundet <Elin Frysjøenden
Nei er det ikke spesielt dårlig språkbruk men dette er en tendens som jeg har sett en del av i det siste. Det virker som om en del journaslister bare 'kopierer fritt' fra utenlandske aviser. Er dette vanlig praksis og innefor?
En dødsdømt man spyttet ut en nøkkel med sitt siste åndedrag. Fanger har blitt gasset ut av cellene sine før du ble injisert med giftsprøyten. Michele Lyons......