Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 12 1 2 3 4 5 6 7 11 12

Popcorn Time

Re: Popcorn Time [Re: Bishop007] #2001718 26/08/2015 14:10
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Bishop007

Selvfølgelig skal det kunne ejes. Det er vel næppe det diskussionen går ud på.

Dels handler det om de dårlige analogier, og dels handler det vel om brachens modvillighed til at tilpasse sig nye tider.

Der er jo f.eks. forskel på at kopiere en medicin for at sælge den videre, og så at kopiere en medicin man, kun kan købe i et andet land, for at kurere sig selv.

Begge dele er forkert, men jeg vil tro at mange er enige i, at i sidste eksembel, der burde medicinselskabet gøre noget mere for at udbrede produktet.

Det er ganske fryktelig at vi har alt her i Norge mens barn dør og sulter i Afrika. Er jo lett som en plett å gjøre noe med det om vi går ned på levestandarden. Til og men medisiner kan bli tilgjengelig i den 3. verden om vi i den vestlige verden spytter inn penger.

Jeg klarer bare ikke følge deg. Liker du ikke markedsøkonomi heller? Kanskje litt anarkist?

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Popcorn Time [Re: Dan] #2001735 26/08/2015 14:45
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: Dan
Sitat: anonymous22
sveinaa, hadde du syntes det vært OK om Diamant var eneste sykkemerke du kunne kjøpe?

Den sammenligningen blir feil all den tid det faktisk finnes filmer man kan kjøpe i Norge. At du er sær og vil ha noe som ingen gidder å selge på det norske markedet blir som å si at en eller annen liten rammebygger i USA plikter å selge til deg, selv om han selv har bestemt at han bare skal selge sine rammer til naboer og gode venner innenfor hjemkommunen.

Når jeg leser argumentasjonen fra folk som vil slippe moralprekener om ulovlig nedlasting grunnet bla-bla-bla så klarer jeg bare å lese "jeg har lyst på, men jeg har ikke lyst å betale, derfor prøver jeg å rasjonalisere dette slik at det blir fornuftig, ja nesten moralsk høyverdig (jeg er med på å forandre industrien), å piratkopiere".

Nå argumenterer ikke jeg særlig for egen del, all den tid jeg knapt ser film og tv i det hele tatt. Men det er lett å se det er mange som ønsker seg mer enn det som er tilgjengelig i Norge.
Tilgjengelig film i Norge er langt mindre enn å sammenlikne med ramme fra rammebygger i USA, en sammenlikning med at man ikke kunne kjøpt Scott i Norge er mer passende.
Nå løste jeg dette før med å kjøpe DVDer og Blu-ray fra USA, noe som ikke er ulovlig, men selv det ønsker jo også bransjen å hindre.

Når jeg leser sånn argumentasjon som din leser jeg bare at du i grunn ikke vet hva du snakker om. Det er ikke bare nedlasting av blockbusters dette piratmarkedet består av, selv om det er det du leser om i avisen.

Men som sagt synes jeg ikke det er så interessant hva som er moralsk riktig etc. Det er et faktum at mange laster ned ulovlig og jeg er helt sikker på at den beste måten å begrense det på, er å tilby betaltjenester som er konkurransedyktige.

Re: Popcorn Time [Re: sveinaa] #2001744 26/08/2015 14:53
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: sveinaa

Men jeg synes det er fullstendig idiotisk at jeg ikke kan gå på nett og finne en side hvor jeg kan laste ned/streame den filmen jeg ønsker (gitt at filmen finnes i digital versjon da). Det trenger ikke være en side for alt, hvert filmselskap kunne f.eks. tilbudt dette direkte på sine sider.

Er det noen her som synes det hadde vært greit om de bare kunne kjøpe bestemte sykler her i Norge (det ville da vært husmerkene, selvsagt), selv om folk i andre land kunne syklet på fetere sykler?

(Du er ganske gammel for å være i midten av trettiåra, da. Jeg er 40. "I was so much older then, I'm younger than that now".)

Jeg synes i grunn det er ganske idiotisk at jeg ikke kan gå og kopiere penger. Da hadde alt blitt så mye lettere ICON_WINK

Det må da bli opp til de som eier varen om de vil tilby den i det og det markedet. Tenk om de i afrika uten nett begynner å klage da. Må Universal sette igang noe alla bygdekinoen 2.0 for å nå ut til alle? Eller gjelder dette bare de med internett tilgang???

Jeg har vanskelig for å se at det du skriver her er relatert til det jeg skrev.
Streamingmuligheten som f.eks. filmselskapene selv kunne tilbudt, skulle jo kostet penger.

sveinaa, hadde du syntes det vært OK om Diamant var eneste sykkemerke du kunne kjøpe?

Jeg ser ikke sammenhengen. Mener du her at dersom de som eier "åndsverk" ikke tilbyr produktene sine til alle på den mest moderne plattformen så rettferdiggjør det at man anskaffer produktet på ulovlig måte?

Nei.
Men i mange tilfeller tilbyr de ikke produktet i det hele tatt. Når noe kun er tilgjengelig ulovlig, så er det ikke rart at et marked oppstår.
Jeg tror det lønner seg av bransjen å tilby produktet lovlig.

Jeg bryr meg ikke om hva rettferdiggjør hva. Det er mange grunner til at folk laster ned ting ulovlig, men en konkurransedyktig, lovlig portal (eller flere) vil uansett gjøre nærmest slutt på det.

Bransjen har jo allerede endret seg de siste årene. Før tok det jo minst et halvt år før en film og serie kom til Norge etter USA-premieren. I flere tilfeller kan nå TV-serier sees dagen etter i Norge. Hadde det vært normalen, ville det ikke vært mye ulovlig nedlasting.

Re: Popcorn Time [Re: anonym22] #2001747 26/08/2015 15:00
sveinaa Offline
More than words
More than words

Men i mange tilfeller tilbyr de ikke produktet i det hele tatt. Når noe kun er tilgjengelig ulovlig, så er det ikke rart at et marked oppstår.

Jeg bryr meg ikke om hva rettferdiggjør hva. Det er mange grunner til at folk laster ned ting ulovlig, men en konkurransedyktig, lovlig portal (eller flere) vil uansett gjøre nærmest slutt på det.

Kanskje du skulle gå inn i politikken. Retorikken din vil fungere bra også i en debatt om legalisering av feks narkotika ICON_SMILE

Re: Popcorn Time [Re: anonym22] #2001752 26/08/2015 15:09
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
[quote=anonymous22
[/quote]

Vad menas med konkurransedyktig? Vad får priset på en ny film vara?

Som jag skrev tidigare så tror jag inte helt på det du skriver. På den tiden som jag var mer insatt i hur piratkopieringen gick till så var orsaken definitivt inte problem med tillgång av bra tjänster utan snarare att det var gratis och enkelt.

Re: Popcorn Time [Re: sveinaa] #2001755 26/08/2015 15:10
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A

Kanskje du skulle gå inn i politikken. Retorikken din vil fungere bra også i en debatt om legalisering av feks narkotika ICON_SMILE

Er det veldig viktig for deg at det skal være vanskelig å se det man ønsker i Norge mot betaling?

Er det virkelig så ille at noen kunne tenke seg at det var mulig å betale for all film/tv som er tilgjengelig, ikke bare et mindre utvalg som tilbys der man bor?

Jeg har kjøpt dusinvis av VHS-kassetter til kr 275 stykket i sin tid, så det har aldri manglet på betalingsvilje.

Hvorfor kommer det så utrolig mange gammelmodige argumenter om lovlig/ulovlig, ikke betale etc. når jeg ikke sier at jeg ønsker å få noe gratis?

Re: Popcorn Time [Re: fredriks] #2001757 26/08/2015 15:18
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: fredriks
[quote=anonymous22

Vad menas med konkurransedyktig? Vad får priset på en ny film vara?

Som jag skrev tidigare så tror jag inte helt på det du skriver. På den tiden som jag var mer insatt i hur piratkopieringen gick till så var orsaken definitivt inte problem med tillgång av bra tjänster utan snarare att det var gratis och enkelt. [/quote]

Jeg tenker vel at månedspris er bedre enn stykkpris, på linje med musikkstreamingtjenester. Den prisen kunne vært mye høyere enn f.eks. Spotify. For 10-15 år siden hadde jeg gladelig betalt 1000 kroner måneden hvis jeg hadde hatt tilgang til "alt" på et sted. Men f.eks. en pris på kr 299 ville jo vært mer enn gjennomsnittskunden bruker på film, så det hadde kanskje vært rett pris?

Klart det er mange som laster ned bare fordi det er gratis og enkelt. Enkelt burde jo bransjen også kunne tilby?
Men når Spotify kom, så har uansett de fleste sluttet å laste ned, så selv de som lastet ned bare fordi det var gratis, har tydeligvis litt betalingsvilje de også.

Re: Popcorn Time [Re: anonym22] #2001758 26/08/2015 15:18
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Du kanske inte är den typiska nedlastaren?

Re: Popcorn Time [Re: anonym22] #2001759 26/08/2015 15:20
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Som jag skrev tidigare så tror jag att nedlastningen gick ned redan innan spotify och tillvissdel av andra orsaker.

Re: Popcorn Time [Re: anonym22] #2001762 26/08/2015 15:28
sveinaa Offline
More than words
More than words

Er det veldig viktig for deg at det skal være vanskelig å se det man ønsker i Norge mot betaling?

Er det virkelig så ille at noen kunne tenke seg at det var mulig å betale for all film/tv som er tilgjengelig, ikke bare et mindre utvalg som tilbys der man bor?

Jeg har kjøpt dusinvis av VHS-kassetter til kr 275 stykket i sin tid, så det har aldri manglet på betalingsvilje.

Hvorfor kommer det så utrolig mange gammelmodige argumenter om lovlig/ulovlig, ikke betale etc. når jeg ikke sier at jeg ønsker å få noe gratis?

Kanskje du har en forretnings idé her? Det at ingen andre har gjort det behøver nødvendigvis ikke å bety at det er en dårlig idé? Er bare litt redd for at om dette hadde vært en melkeku så hadde noen begynt å melke kuen allerede...

Ift. tilgjengelighet i Norge så er det og greit å ta med i vurderingen at vi i et verdensmarked er et marginalt marked. Dette gjelder spesielt når en vare er avhengig av et visst volum. Vi er ikke mange innbyggere.

Re: Popcorn Time [Re: fredriks] #2001764 26/08/2015 15:34
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: fredriks
Du kanske inte är den typiska nedlastaren?

Den typiske nedlasteren du leser om i avisene, presentert av musikk- og filmbransjen?

Som sagt laster jeg ikke ned noe som helst. Hvorfor skulle jeg det, jeg har sett en eneste film i hele år - og det var en USA Blu-ray kjøpt for et par år siden. TVen her i huset er det barna som bruker.

Re: Popcorn Time [Re: Nils_Arne] #2001766 26/08/2015 15:37
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Hvem er den typiske nedlasteren, egentlig? Hvor mange prosent av nordmenn med internettilgang tror dere laster ned en film eller et tv-program i ny og ne?

Re: Popcorn Time [Re: sveinaa] #2001768 26/08/2015 15:40
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A

Kanskje du har en forretnings idé her? Det at ingen andre har gjort det behøver nødvendigvis ikke å bety at det er en dårlig idé? Er bare litt redd for at om dette hadde vært en melkeku så hadde noen begynt å melke kuen allerede...

Ift. tilgjengelighet i Norge så er det og greit å ta med i vurderingen at vi i et verdensmarked er et marginalt marked. Dette gjelder spesielt når en vare er avhengig av et visst volum. Vi er ikke mange innbyggere.

Det er først i nyere tid at dette har blitt teknisk mulig, med strømming over internett. Netflix og HBO viser vel tydelig at det er et marked. Men en gammeldags bransje, styrt av veldig gamle menn, bruker nok litt tid på å snu seg rundt. Litt sammenliknbart med matbransjen og netthandel i Norge ;-) Ja, norsk marked er ingen veldig opptatt av. Men landegrenser er ganske unødvendig begrensning på film/tv over nett, synes jeg.

Re: Popcorn Time [Re: sveinaa] #2001771 26/08/2015 15:47
Bishop007 Offline
Avhengig
Avhengig

Dels handler det om de dårlige analogier, og dels handler det vel om brachens modvillighed til at tilpasse sig nye tider.

Der er jo f.eks. forskel på at kopiere en medicin for at sælge den videre, og så at kopiere en medicin man, kun kan købe i et andet land, for at kurere sig selv.

Begge dele er forkert, men jeg vil tro at mange er enige i, at i sidste eksembel, der burde medicinselskabet gøre noget mere for at udbrede produktet.

Det er ganske fryktelig at vi har alt her i Norge mens barn dør og sulter i Afrika. Er jo lett som en plett å gjøre noe med det om vi går ned på levestandarden. Til og men medisiner kan bli tilgjengelig i den 3. verden om vi i den vestlige verden spytter inn penger.

Jeg klarer bare ikke følge deg. Liker du ikke markedsøkonomi heller? Kanskje litt anarkist?

Jeg orker ikke at spille tiden på din kværulering, jeg siger ikke det skal være gratis.... Det var dig der begyndte at snakke om medicin, hvis du gerne vil betale så er det sgu da tosset at det ikke tilbydes, det er sgu da første punkt på markedsøkonomi.

Re: Popcorn Time [Re: MuddyBear] #2001772 26/08/2015 15:48
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: MuddyBear
Sitat: EgilS
Sitat: MuddyBear
Det er forskjell på om man stjeler et objekt som noen eier og har hatt en marginalkostnad på, kontra å se en film hvor det ikke er noen marginalkostnad for eieren.

Det første påfører eieren en kostnad, det andre spiller ingen rolle for eieren når det gjelder kostnad (eller inntekt) om det ikke vil være noe alternativ å se den lovlig likevel.

Å påstå at fordi man ikke har påført andre et faktisk tap, så er det greit, blir å misforstå etterspørselskurven for alle medieprodukter.

Hvor skriver jeg at det er greit?

Du har rett, jeg tilla deg noe jeg ikke skulle.
Men bortsett fra AT det er en forskjell, hva ser du som konsekvensen av denne forskjellen?

Konsekvensen er at om noen som likevel ikke ville kjøpt filmen laster den ned og ser den, så har ikke noen hatt noen kostander ved dette, og ingen har tapt noen inntekter. Om noen stjeler en DVD så vil noen tape i form av enten de kostnadene de har hatt ved å kjøpe inn den, eller i form av tapte inntekter da de ikke kan selge den.

Dette er konsekvenser jeg mener må tas hensyn til i for eksempel straffeutmåling. Og dette er jo praksis i andre lignende tilfeller; man får normalt ikke samme straff for å snike på toget som man får ved å stjele i en butikk.

Re: Popcorn Time [Re: anonym22] #2001781 26/08/2015 16:25
sveinaa Offline
More than words
More than words

Det er først i nyere tid at dette har blitt teknisk mulig, med strømming over internett. Netflix og HBO viser vel tydelig at det er et marked. Men en gammeldags bransje, styrt av veldig gamle menn, bruker nok litt tid på å snu seg rundt. Litt sammenliknbart med matbransjen og netthandel i Norge ;-) Ja, norsk marked er ingen veldig opptatt av. Men landegrenser er ganske unødvendig begrensning på film/tv over nett, synes jeg.

Det er nok ikke kun fordi bransjen er gammeldags at dette skjer, men også fordi at bransjen vurderer at andre strategier vil gi bedre inntjening (gamle menn i dress er fortsatt glad i penger). I noe av det du skriver får jeg nesten inntrykk av at det er en menneskerett å ha tilgang til hva enn det måtte være av film; noe det selvfølgelig ikke er.

Du må jo gjerne mene at eierne av filmer/serier ikke bør ha rett til å forvalte eierskapet sitt på den måten de mener er best.

Det som er utfordrende for meg med denne debatten er at mange har synspunkter som setter spørsmålstegn ved eiendomsretten til åndsverk. Kan dere ikke heller diskutere om man burde få lov til å forvalte den retten slik man selv ønsker?

Re: Popcorn Time [Re: Bishop007] #2001783 26/08/2015 16:30
sveinaa Offline
More than words
More than words

Jeg orker ikke at spille tiden på din kværulering, jeg siger ikke det skal være gratis.... Det var dig der begyndte at snakke om medicin, hvis du gerne vil betale så er det sgu da tosset at det ikke tilbydes, det er sgu da første punkt på markedsøkonomi.

Jeg kverulerer ikke. Jeg prøver bare å forstå hvorfor noen ikke forstår hvorfor eierne av noe, i denne sammenheng; åndsverk. Ikke skal få lov til å forvalte det eierskapet på den måten de ønsker? Det at noen vil betale for noe er ikke det samme som at noen må tilby den tjenesten eller varen?

Re: Popcorn Time [Re: sveinaa] #2001784 26/08/2015 16:35
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
I noe av det du skriver får jeg nesten inntrykk av at det er en menneskerett å ha tilgang til hva enn det måtte være av film; noe det selvfølgelig ikke er.

Du må jo gjerne mene at eierne av filmer/serier ikke bør ha rett til å forvalte eierskapet sitt på den måten de mener er best.

Det som er utfordrende for meg med denne debatten er at mange har synspunkter som setter spørsmålstegn ved eiendomsretten til åndsverk. Kan dere ikke heller diskutere om man burde få lov til å forvalte den retten slik man selv ønsker?

Selvfølgelig er det ikke noen menneskerett, men jeg synes ikke det er helt riktig at det skal være så forskjellig tilgang i USA og Norge. Det finnes jo frihandelsavtaler?

Det kan for så vidt diskuteres at det er riktig at produsentene i så stor grad kontrollerer hele distribusjonslinja. Det har blitt gjort før, i 1948 ble de store amerikanske filmselskapene tvunget til å selge kinoene sine, da de hadde for stor kontroll over hele linja (sammenliknbart med forlagenes kontroll i Norge med eierskap av alle bokhandlerkjedene):
https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_v._Paramount_Pictures,_Inc.

Re: Popcorn Time [Re: EgilS] #2001786 26/08/2015 16:36
sveinaa Offline
More than words
More than words

Dette er konsekvenser jeg mener må tas hensyn til i for eksempel straffeutmåling. Og dette er jo praksis i andre lignende tilfeller; man får normalt ikke samme straff for å snike på toget som man får ved å stjele i en butikk.

Tror det koster ca 900 for å bli tatt i sniking på toget. Tror egentlig ikke konsekvensen av å naske en ting til kr 100 på butikken eller noe er mye større. Fordømmelsen fra samfunnet er derimot større ved nasking enn sniking og bakgrunnen for det er holdninger som de du er inne på; det er mer greit når ingen egentlig taper på det (toget hadde jo gått allikevel)...

Re: Popcorn Time [Re: anonym22] #2001788 26/08/2015 16:41
sveinaa Offline
More than words
More than words
I noe av det du skriver får jeg nesten inntrykk av at det er en menneskerett å ha tilgang til hva enn det måtte være av film; noe det selvfølgelig ikke er.

Selvfølgelig er det ikke noen menneskerett, men jeg synes ikke det er helt riktig at det skal være så forskjellig tilgang i USA og Norge. Det finnes jo frihandelsavtaler?

Det kan for så vidt diskuteres at det er riktig at produsentene i så stor grad kontrollerer hele distribusjonslinja. Det har blitt gjort før, i 1948 ble de store amerikanske filmselskapene tvunget til å selge kinoene sine, da de hadde for stor kontroll over hele linja (sammenliknbart med forlagenes kontroll i Norge med eierskap av alle bokhandlerkjedene):

Det er selvfølgelig helt legitimt å være uenig i hvordan noen sammenhenger er. Men i akkurat dette tilfellet så må man bare akseptere det. Den dagen man ikke aksepterer og gjør noe som ikke er lovlig så er det ingen argumenter i denne debatten som er gode nok til å forsvare det. Selv ikke at man er villig til å betale for varen/filmen/ eller hva enn det måtte være.

Re: Popcorn Time [Re: sveinaa] #2001790 26/08/2015 16:53
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A

Jeg kverulerer ikke. Jeg prøver bare å forstå hvorfor noen ikke forstår hvorfor eierne av noe, i denne sammenheng; åndsverk. Ikke skal få lov til å forvalte det eierskapet på den måten de ønsker? Det at noen vil betale for noe er ikke det samme som at noen må tilby den tjenesten eller varen?

Nei, men jeg tror rett og slett ikke dagens unge, oppvokst på internett, synes landegrenser er særlig relevant begrensning for tilgang til ting over internett.

Re: Popcorn Time [Re: anonym22] #2001792 26/08/2015 16:56
sveinaa Offline
More than words
More than words

Nei, men jeg tror rett og slett ikke dagens unge, oppvokst på internett, synes landegrenser er særlig relevant begrensning for tilgang til ting over internett.

Som en forlengelse av det da. Bør det da være sånn at det man får tak i på internett bør være unntatt nasjonal lovgivning?

Re: Popcorn Time [Re: sveinaa] #2001794 26/08/2015 16:58
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A

Som en forlengelse av det da. Bør det da være sånn at det man får tak i på internett bør være unntatt nasjonal lovgivning?

Akkurat det er jo veldig lett å håndtere, det gjøres jo allerede på filmdistribusjon.
Jeg skjønner liksom ikke hvorfor du argumenterer så hardt for at alt burde være akkurat som det er i dag, at det er et fantastisk tilbud av film man har i Norge?

Re: Popcorn Time [Re: sveinaa] #2001796 26/08/2015 17:00
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A

Det er selvfølgelig helt legitimt å være uenig i hvordan noen sammenhenger er. Men i akkurat dette tilfellet så må man bare akseptere det. Den dagen man ikke aksepterer og gjør noe som ikke er lovlig så er det ingen argumenter i denne debatten som er gode nok til å forsvare det. Selv ikke at man er villig til å betale for varen/filmen/ eller hva enn det måtte være.

Må man bare akseptere det? At såpass mange laster ned ulovlig er jo et tegn på at ikke alle aksepterer det? Det har vel vært i et såpass stort omfang at man kan ikke stoppe alle med lov. Både film- og musikkbransjen ønsker jo å stoppe nedgangen i inntekter, og da er jo strømming og godt utvalg beviselig det som er den moderne veien til inntekter, det har Spotify og Netflix vist.

Re: Popcorn Time [Re: anonym22] #2001797 26/08/2015 17:01
sveinaa Offline
More than words
More than words

Akkurat det er jo veldig lett å håndtere, det gjøres jo allerede på filmdistribusjon.
Jeg skjønner liksom ikke hvorfor du argumenterer så hardt for at alt burde være akkurat som det er i dag, at det er et fantastisk tilbud av film man har i Norge?

Jeg argumenterer ikke for det. jeg argumenterer for at eiendomsretten til noe er ene og alene opp til eieren å forvalte ICON_SMILE

Redigert av sveinaa; 26/08/2015 17:08.

Re: Popcorn Time [Re: sveinaa] #2001798 26/08/2015 17:03
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
[
Jeg argumenterer ikke for det. jeg argumenterer for at eiendomsretten til noe er ene og alene opp til eieren og forvalte ICON_SMILE

Noe som er helt uinteressant.

Re: Popcorn Time [Re: anonym22] #2001800 26/08/2015 17:09
sveinaa Offline
More than words
More than words
[
Jeg argumenterer ikke for det. jeg argumenterer for at eiendomsretten til noe er ene og alene opp til eieren og forvalte ICON_SMILE

Noe som er helt uinteressant.

Det utspillet gjør meg interessert. Klarer du å begrunne det?

Re: Popcorn Time [Re: anonym22] #2001802 26/08/2015 17:10
sveinaa Offline
More than words
More than words

Må man bare akseptere det? At såpass mange laster ned ulovlig er jo et tegn på at ikke alle aksepterer det? Det har vel vært i et såpass stort omfang at man kan ikke stoppe alle med lov. Både film- og musikkbransjen ønsker jo å stoppe nedgangen i inntekter, og da er jo strømming og godt utvalg beviselig det som er den moderne veien til inntekter, det har Spotify og Netflix vist.

Det at mange gjør noe ulovlig betyr jo ikke at det automatisk er lov?

Re: Popcorn Time [Re: anonym22] #2001808 26/08/2015 17:32
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Det er generelt vanskelig å skjønne hvorfor noen argumenterer for noe de ikke argumenterer for.

Leste du hva han skrev eller gjettet du på hva han mente?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Popcorn Time [Re: GeirK] #2001810 26/08/2015 17:43
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: GeirK

Det er generelt vanskelig å skjønne hvorfor noen argumenterer for noe de ikke argumenterer for.

Leste du hva han skrev eller gjettet du på hva han mente?

Har du lest noe som helst av det jeg har skrevet?

Jeg argumenterer for å endre tilbudet fra slik det er i dag, og sveinaa argumenterer mot det.

Side 5 av 12 1 2 3 4 5 6 7 11 12

Moderator  support