Er det en ulempe å gå for slike platform pedaler for å bli tryggere på sti? tanken er at jeg kanskje kan gå tilbake til klikkpedaler når jeg føler meg tryggere på sti.
Kan ikke skjønne hvordan det kan være en ulempe. Eneste måtte i ditt tilfelle være at du er vant til å sitte fast.
Jeg gjorde det sånn når jeg begynte med sti, startet med en liten sesong på flatties for å bli kjent med sykkel, teknikk og hvordan alt oppfører seg i terrenget. Jeg merket tidsnok at tida var inne for å gå videre med klikk og det vil nok du også gjøre som har erfaring.

Det er nok av mentale sperrer å ta tak i og greit å fordele de litt å ta de med å sitte fast etterhvert tenker jeg. Det ble jo en ny runde med de sperrene det innebærer når jeg gikk over til klikk men det gikk fort.

Når jeg gikk over til klikk var det digg at foten satt riktig til enhver tid, særlig nedover i rufsete terreng. Mer moment over knotete crux og denslags. Fordeler som kanskje ikke er så viktige i begynnelsen uansett. Også var det digg på klatringer.