[quote=sickpuppy]Her kommer tilbakemelding vettu.
Kjøpte kjede i går, fikk montert og testet det i dag.
Det kjentes først ut som at det gikk smertefritt, helt til jeg fikk lagt inn de tyngste girene og sto og powertråkka hardt.. Da knatra det fælt baki der..
Så da endte jeg opp med en tur på InterSport og kjøpte kassett også, selv om det kun var ett gir som knatra, så er det ett for mye..
Så min erfaring er, når tolken går ned i kjedet på 0,75 så må kassetten også byttes.
Jeg skal prøve å sjekke kjedet oftere heretter

PS: Å bytte kassett var virkelig piece of cake da. Jeg bytta kassetten på under 5min, og da var den feilfri etter montering.
I tillegg så kjentes sykkelen jevnere i tråkka med en gang, så det er ikke tvil om at selv om et slitt kjede passer over ens med kassetten, så vil et nytt kjede i ny kassett passe bedre sammen og gir en bedre sykkelfølelse..

[/
Opplevde det samme selv... Xx1 gruppe, kassett og kjede.. 34 drev med tilpasset kjede ble kjørt med til 0.75 gikk greit ned... Skulle så montere på 38 drev med nytt tilpasset kjede. Fungerte bra i starten, og kjørte til og med grenserittet på dette. Men etter dette ble det knirking av en annen verden.. Feilsøkte og gjorde rent, fettet opp alt som kunne gi lyder, men knirkingen gav seg ikke... Skjønte da at det måtte være kasetten. Kjøpte derfor ny xo1 kasett ( litt tyngre, men noe billigere), monterte denne på og da ble lydene borte:).
Slik jeg har det nå så er den gamle kasetten tilpasset kjede for 34 drevet. Her er det ikke noe vits å prøve noe nytt, hverken ny kassett til kjede eller nytt kjede på gammel kasett..
Nye kasetten kan jeg nå bruke alt som er nytt:). Burde kanskje kjøpe ett nytt kjede som jeg tilpasser 34/32 drevene.. Hmmm.
Dyrt iallfall..., latterlig dyrt med drøye 2 laks for kasett...