|
|
Birkebeinerrittet 2015
|
Re: Birkebeinerrittet 2015
[Re: TonyN]
01/08/2015 19:09
|
Peters
Entusiast
|
Entusiast
Ser for meg at lensmannen i Ringsaker får en travel dag med å skrive ut fartsbøter. Gleder meg, den skal henges på veggen i furtebua. Har lagt inn bestilling på 38 skive på XX1en for å virkelig å kunne dra på og sikre bot med god margin :-) .
Dette utsagnet er jo direkte latterlig. Sjusjøen Vel har valgt en formann som forhåpentligvis ikke representerer medlemmene på en god måte i denne saken ? Noen hytteeiere på her ? Birken arrangementene er vel med på dra på hytteverdien noen kroner opp ?
For å være litt saklig så forstår jeg at man kan føle at det blir vanskelig å komme til hytten noen timer siste fredagen og lørdagen i august. Men datoen for Birken er fast og dette må man vel kunne planlegge seg ut av. Et saklig bekymring for stengt vei kan vel også være bekymring for å hente ut folk som får en alvorlig sykdom på hyttene. Men sjelden er det vel så mye kvalifisert bistand å få som denne helgen i fjellet. Luftambulanse inkludert.
Denne debatten om at syklistene er så hensynsløse mener jeg må roes ned. Selv er jeg syklist, bilist og fotgjenger nærmest daglig. Prøver å vise hensyn og opptre ansvarlig i trafikken uavhengig av om jeg sitter bak styret eller rattet. Gjør som alle feil vurderinger i trafikken, har gått tre i bredden på veiene i fjellet, har kanskje passert fotgjengere som syklist for tett, og syklister som bilist. Men slutt for f.... :-) å stigmatisere syklister som hensynsløse trafikkidioter. Oppfordrer alle som trener i Birken løypene frem mot rittet om hilse og smile ekstra på fotgjengerne vi møter fremover.
Trener jevnlig på Sjusjøen og veiene til Sjusjøen. Sneies jevnlig av bilister(inkludert hytteeiere) som ikke har forstått at veien fra Rudshøgda er for smal for sykkel og 2 møtende biler. I Næroset har bygdefolket bygd sykkelsti på dugnad !?for å sikre ungene på en sterkt trafikkert og smal vei for folk som tråkker på gassen for å komme til fjells. Oppfordrer formannen i Sjusjøen Vel til å se denne saken på en mer tolerant måte. Siste nytt fra Tour de France er alle i feltet i disket for vannvittig kjøring ned fra Col de la Croix de Fer.
Redigert av Peters; 01/08/2015 19:26.
|
|
|
04/08/2015 08:32
|
frjohnsen
Medlem
|
Medlem
Siden det nå er under fire uker igjen, tidagersvarselet til Yr er litt for langt unna, og formen på ingen måte der den burde være, så er det lov å begynne å bekymre seg for det "vanlige".
- Er det noen som har testet løypa i det siste? Er det løst, fast, gjørme, bløtt, tørt? - Er Sjøsetervegen inn mot Birkebeiner Skistadion fortsatt av såpass kvalitet at FrP kan bruke den i valgkampen? - Hva er årets dekkvalg? Personlig heller jeg mot Rocket Ron foran og Thunder Burt bak, men er usikker på hvor mye dette egentlig har å si i puljer på 30-tallet. - Er Rosinbakken like bratt og Rena-Skramstad like seigt som før? - Hvordan er tilstanden i Ballettbakken?
Etter fjorårets gladritt, i kort-kort, sol, medvind og ny pers, så innser jeg allerede nå at i år blir det tung, vått, kaldt og grufullt. Akkurat slik det skal være, så jeg gleder meg som en unge!
|
|
|
04/08/2015 08:53
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Jeg skal uansett kjøre med Fast Track 2,2 foran. Kanskje jeg drister meg til Renegade bak (Tror egentlig ikke jeg gidder da jeg har lyst til å bruke Fast Track 2,2 på Vestmarkrittet.).
Det som blir blir ekstra spennende er om jeg vil oppleve at man blir "dratt over fjellet" som noen meldte om i fjor. Håper på det, men litt usikker på om pulje 11 er tidlig nok for den effekten.
Håper det ikke blir alt for vått. For den grusen de har brukt på veiene der opp blir f... meg tung å sykle på.
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
[Re: frjohnsen]
04/08/2015 09:04
|
Raskall
More than words
|
More than words
- Er det noen som har testet løypa i det siste? Er det løst, fast, gjørme, bløtt, tørt?
Dette er ikke en bekymring før på selve rittdagen. Etter å ha vært mekaniker "i felt" noen av de siste årene er erfaringen at løypa bare trenger noen få timer med oppholdsvær for å bli tørr (nok) og fin. - Hva er årets dekkvalg? Personlig heller jeg mot Rocket Ron foran og Thunder Burt bak, men er usikker på hvor mye dette egentlig har å si i puljer på 30-tallet.
I 99% av løypa er dekkvalg strengt talt uvesentlig. Velg de som ruller fortest og som du er vant til. Tror trygt du kan kjøre Thunder Burt både foran og bak med mindre det bøtter ned 2 uker før og under rittet. - Er Rosinbakken like bratt og Rena-Skramstad like seigt som før?
Begge deler er oppskrytt. Erfarne fjellfolk hevder at Birken er ei paddeflat løype. Etter fjorårets gladritt, i kort-kort, sol, medvind og ny pers, så innser jeg allerede nå at i år blir det tung, vått, kaldt og grufullt. Akkurat slik det skal være, så jeg gleder meg som en unge!
Samme her. Jeg blir dødelig skuffa om jeg ikke perser. Jeg er i år 20 kilo lettere enn noensinne på Birken-start og 40 kilo lettere enn i fjor. Og med et sinnsvakt bra trenings-2015 bak meg bør jeg klare målet på 4:30. Pers fra 2011 er 5:43, i fjor syklet jeg på 6:25 og kom i mål etter å ha bestemt meg for å bryte og ombestemt meg igjen både på Skramstad og Kvarstad. Edit: Jeg kjører forresten med enten Race King i Racesport-utgave eller Racing Ralph. Race King om tørt, RaRa om vått.
Redigert av Raskall; 04/08/2015 09:05.
|
|
|
04/08/2015 09:09
|
kaiost
Ivrig
|
Ivrig
Kjørt fire ganger siste 2 ukene inn til Bringbu, senest i går. Vi var 6 stykker som kjørte et drag inn dit fra starten. Jeg har kjørt hardt en del dager på rad så jeg kjørte sammen med kona for å spare litt. Begge hadde stiv gaffel, Rocket Ron foran, jeg Thunderburt bak, hun RaceKing Racesport. Fine forhold på grusen opp til Skramstad, meget bra innover Svartåfloen (driver å graver til strøm inni der, så noen hundre meter med litt mykere underlag). Står en bom øverst på bratta mot Djuposet, men åpner vel den til rittet:-). Ned Svartåfloen som det heter er det blitt veldig bra og kona hadde 4 best tid av damene på Strava ned bakken (selv med en liten sving rundt bommen) så lite løsgrus der. Nedover Djuposet var det lite sau, en del møkk, raskt underlag og inn i gåpartiet har en del av steinene regnet bort, uansett fint å gå. Jeg kommer meg på sykkelen der det begynner å flate ut (tjener et godt halvminutt på å sykle om det er mulig) videre opp gjennom terrengpartiet er det en del stein, men lettsyklet, selv med stiv gaffel. Grusveien fram til Bringbu begynner å sette seg etter grusing i vår og ganske rask å sykle på. En del saumøkk, lite sau. Raskeste i går kom seg til Bringbu på en time akkurat ( 3 min etter tida han hadde på Birken med start i eliteklassen, 2.52 i mål). Som hjelperytter for kona brukte vi 1.07.26, en Birkenfart på under 3.20 tenker jeg (jeg brukte 1.04 på Birken). Enig når det gjelder dekvalget, jeg kommer til å kjøre det samme Rocket Ron og Thunder Burt. Anbefaler å kjøre på puls der det begynner å bli bratt oppover mot Skramstad. Slipper du syra der er det mye å hente når det begynner å flate ut. https://www.strava.com/activities/360469454
Redigert av kaiost; 04/08/2015 09:14.
|
|
|
[Re: kaiost]
04/08/2015 09:25
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Da kan jeg supplere Kaiost med fersk info fra strekningen fra Bjønnåsbrua; Litt løs "jobbegrus" opp mot Nysetra, ellers perfekte forhold. Bakkene er der de pleier å være.
Kan legge til at de raskeste årene har regn helt frem til torsdag/fredag gitt asfaltharde fjellveier. Opphold fra fredag ettermiddag og gunstige vindforhold er alt som behøves for en fin tur over fjellet
|
|
|
04/08/2015 09:47
|
frjohnsen
Medlem
|
Medlem
Godt poeng at det ikke er mye tørrvær som skal til for at det blir drømmeforhold, og det høres ut som veiene har holdt gjennom en rekorddårlig og kald sommer.
Har ikke testet Thunder Burt noe særlig på grus enda, men på den daglige turen til jobb på asfalt ruller det noe inni hampen. Liker dog å ha litt mer å styre med foran.
3:51 i fjor, foreløpig pulje 30 i år. Et ørlite håp om å snike meg mot merket (M40-45), men det spørs nok. I pulje 36 (mener jeg) i fjor var det flere gode tilløp til lagtempokjøring, spesielt nedover fra Sjusjøen. Ble tatt igjen av et tog på sikkert 20 mann der alle var villige til å dra, og da blir stemningen og adrenalinnivået høyt.
|
|
|
[Re: Raskall]
04/08/2015 10:06
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
...Jeg er i år 20 kilo lettere enn noensinne på Birken-start og 40 kilo lettere enn i fjor. Og med et sinnsvakt bra trenings-2015 bak meg bør jeg klare målet på 4:30. Pers fra 2011 er 5:43, i fjor syklet jeg på 6:25 og kom i mål etter å ha bestemt meg for å bryte og ombestemt meg igjen både på Skramstad og Kvarstad.
 Du har allerede satt din rekord, gratulerer med det! Håper selvfølgelig du klarer ditt tidsmål, men prøv å ikke fokuser for mye på det. Mange (meg selv inklusive) har erfart at det er ikke nødvendigvis "teoretisk" toppform som gir den beste tiden, det er mange ukjente variabler som kan kødde til det.
|
|
|
[Re: Oystein L]
04/08/2015 10:10
|
Raskall
More than words
|
More than words
...Jeg er i år 20 kilo lettere enn noensinne på Birken-start og 40 kilo lettere enn i fjor. Og med et sinnsvakt bra trenings-2015 bak meg bør jeg klare målet på 4:30. Pers fra 2011 er 5:43, i fjor syklet jeg på 6:25 og kom i mål etter å ha bestemt meg for å bryte og ombestemt meg igjen både på Skramstad og Kvarstad.
 Du har allerede satt din rekord, gratulerer med det! Håper selvfølgelig du klarer ditt tidsmål, men prøv å ikke fokuser for mye på det. Mange (meg selv inklusive) har erfart at det er ikke nødvendigvis "teoretisk" toppform som gir den beste tiden, det er mange ukjente variabler som kan kødde til det. Takk Det reelle målet er under 5 timer. Jeg føler jeg er i så god form at det bør jeg klare selv på den dårlig dag med ruskete forhold. 4:30 er et mål som forutsetter vellykket formtopping og gode forhold. Bruker jeg mer enn 5 timer forbeholder jeg meg retten til å bli skuffa. 
|
|
|
04/08/2015 10:16
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Høres ut som et meget realistisk mål, det tror jeg du vil klare.
Vi skal heie på deg på Sjusjøen - lykke til! (og vil du ha langing av en siste olje i "Sarpesvingen", så fikser vi det)
|
|
|
04/08/2015 13:21
|
HeavyDude
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Sarpinger som hjelper en Fredrikstad-kar ?? Åja, det var med den siste olje .. 
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
|
|
|
[Re: HeavyDude]
04/08/2015 13:26
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Sarpinger som hjelper en Fredrikstad-kar ?? Åja, det var med den siste olje .. Japp, kan gjøre mye skade med "riktig" blanding i flaska 
|
|
|
04/08/2015 14:40
|
Kriller
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Er fersk med dette med puls så kommer med et spørsmål her. Er det slik at en bør ligge på 90% av makspluls opp til Skramstad, for å unngå syre?
|
|
|
[Re: Kriller]
04/08/2015 14:54
|
kaiost
Ivrig
|
Ivrig
Er fersk med dette med puls så kommer med et spørsmål her. Er det slik at en bør ligge på 90% av makspluls opp til Skramstad, for å unngå syre? Her er det viktig å kjenne kroppen og hva du tåler,samt sjekke dette opp imot dagsformen. For min egen del kjører jeg en del uten oppvarming, rett til starten for å vite hva jeg tåler uten å få syre. Første flatstrekket går greit tenker jeg, men faktisk så kan den lille bakken etter undergangen gjøre at man får syre, jeg tåler rundt 85-90% her. Vanligvis legger jeg meg på 80-85% fram til vi svinger av Åsbygdvegen og oppover Skramstadberget-det tar fra 11-14 minutter for de fleste tenker jeg. Da har jeg blitt såpass varm at jeg kan begynne å presse skikkelig. Ligger på 85-88 oppover, og tåler opp til 92% i de bakkene som er der. Bikker jeg 93-94 mer enn et par minutter er det syrefest og da er det slutt på moroa. Men ikke noe stress om om du ikke setter verdensrekord til setra, viktigere å ha gode bein når du kommer opp.
|
|
|
04/08/2015 15:07
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Enig med Kaiost, vi halvgamle gubber er gjerne slowstartere. Selv taper jeg mer på å jage i front det første kvarteret enn det jeg taper på å la de mest startraske gå fra meg og heller skru opp et par knepp etter asfalten. For meg starter selve rittet når vi runder svingen nede ved Bringbu, da er det greit å fortsatt ha litt å gå på...
Selvfølgelig hjelper det også at vi er Birkenveteraner som kjenner både kroppen og løypa i detalj. På Birken matcher jeg folk som normalt gruser meg på trening, setter det på kontoen for rutine.
|
|
|
04/08/2015 15:22
|
sveinaa
More than words
|
More than words
"den lille bakken etter undergangen" Birken er spesielt og det er lett å være for ivrig i den bakken fordi alle andre er det. Synes kaiost oppsummerer det bra (også for oss litt yngre). Har aldri opplevd at intensitet rundt/på/over terskel har vært velykket før jeg er skikkelig varm.
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
05/08/2015 08:14
|
frjohnsen
Medlem
|
Medlem
Det er lite som er så tilfredsstillende som å bli frakjørt i bakken etter undergangen, for så å ta igjen folk jevnt hele veien opp til Skramstad. Ser på Strava at jeg lå på 81 prosent av maks i snitt på dette segmentet i fjor, på rundt 40 blank, og var frisk som en fisk til å kjøre på resten av rittet. Satser på å legge meg litt høyere i år, men det er utrolig mye som spiller inn, fra stressnivå til dagsform. Kjører de fleste på puls, eller er det egentlig bare enda en tullete ting å henge seg opp i?
|
|
|
05/08/2015 08:23
|
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Opplevde det samme i fjor selv. Elendig form hele sesongen førte til at jeg deltok på birken med en annen plan enn tidligere. Skulle knapt bruke krefter i starten på asfalten, dvs kjøre meg varm opp her, og langt unna noe syre. Tanken var at hvis jeg klarte skulle jeg begynne å mate på litt mer da grusen starter.
Det var ikke veldig gøy å se alle dra ifra oppover asfalten, kun tenke mitt eget løp fremfor å henge... Da grusen startet så økte jeg tempoet noe, men fortsatt relativt fornuftig.
Løpet videre var spesielt da jeg hadde masser av krefter. Var ingen harde bakker, kunne bare gnu på. Opp rosinbakkene og videre, samt storåsen m.m så sto jeg å tråkka som bare det. Aldri kjørt bedre her.
Start altså veldig rolig, men endte jammen meg med ny pers:).
Rimelig sikker på at om man bruker to min ekstra opp Skramstad, så kjører man lett inne dette og vel så det... Men gir du gjernet opp Skramstad kan du miste endel videre.
Skal kjøre fornuftig opp i år også, men er i bedre form så noe raskere skal jeg opp;).
CK ELVERUM
|
|
|
[Re: Otoen]
05/08/2015 09:21
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Opplevde det samme i fjor selv. Elendig form hele sesongen førte til at jeg deltok på birken med en annen plan enn tidligere. Skulle knapt bruke krefter i starten på asfalten, dvs kjøre meg varm opp her, og langt unna noe syre. Tanken var at hvis jeg klarte skulle jeg begynne å mate på litt mer da grusen starter.
Det var ikke veldig gøy å se alle dra ifra oppover asfalten, kun tenke mitt eget løp fremfor å henge... Da grusen startet så økte jeg tempoet noe, men fortsatt relativt fornuftig.
Løpet videre var spesielt da jeg hadde masser av krefter. Var ingen harde bakker, kunne bare gnu på. Opp rosinbakkene og videre, samt storåsen m.m så sto jeg å tråkka som bare det. Aldri kjørt bedre her.
Rimelig sikker på at om man bruker to min ekstra opp Skramstad, så kjører man lett inne dette og vel så det... Men gir du gjernet opp Skramstad kan du miste endel videre.
Skal kjøre fornuftig opp i år også, men er i bedre form så noe raskere skal jeg opp;). Det må jeg si var moderat ambisøst av deg Øistein he he. Imponert:) tror du kommer til å sykle fort jeg, pulje endte du i etter grenserittet ? Ikke påmeldt enda, men tipper at jeg kjører dobbel (UB + LB) som årene før. Hadde vært fristende å bare blitt med på kun LB da jeg vil få pulje 1 start i år og sikkert fått syklet i kjappe grupper og fått en god tid. Men det ville være å svikte egne prinsipper i fordhold til UB og deltagelse der. Vært med hvert år på UB og det er en tradisjon jeg ikke har lyst til å bryte enda. Og så har jeg funnet ut at jeg har begynt å like vanligbirken bedre etter jeg har syklet begge to alle år utenom det første. Mer tur, mindre ambisjoner, selv om det er helt jævlig første 15 minuttene. Men når en slipper puljen, kommer inn i eget tempo så blir alt så mye bedre. Når kroppen våkner en gang rundt Bringebu er det bare å henge med så godt en kan i gruppene og bare "kose" seg. Nok om UB+ LB, tror Kai og Øistein sine råd om åpning er smarte, stort sett er vel seedingen riktig. Men prøv å bidra litt også, ikke bare henge på. Er mye morsommere hvis en kan bidra litt også. Dog, noen ganger vil en være det svakeste leddet og da er det lov å henge på så lenge det går tenker jeg.
Redigert av oddefa; 05/08/2015 09:22.
|
|
|
05/08/2015 09:58
|
KenR
Besatt
|
Besatt
...(jeg brukte 1.04 på Birken).
Ikke mange som slo deg det året  .
|
|
|
[Re: KenR]
05/08/2015 10:46
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
...(jeg brukte 1.04 på Birken).
Ikke mange som slo deg det året  . Til Bringebu står det lenger opp.
|
|
|
[Re: Oddefa]
05/08/2015 10:53
|
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Skal kjøre fornuftig opp i år også, men er i bedre form så noe raskere skal jeg opp;). Det må jeg si var moderat ambisøst av deg Øistein he he. Imponert:) tror du kommer til å sykle fort jeg, pulje endte du i etter grenserittet ? Ikke påmeldt enda, men tipper at jeg kjører dobbel (UB + LB) som årene før. Hadde vært fristende å bare blitt med på kun LB da jeg vil få pulje 1 start i år og sikkert fått syklet i kjappe grupper og fått en god tid. Men det ville være å svikte egne prinsipper i fordhold til UB og deltagelse der. Vært med hvert år på UB og det er en tradisjon jeg ikke har lyst til å bryte enda. Og så har jeg funnet ut at jeg har begynt å like vanligbirken bedre etter jeg har syklet begge to alle år utenom det første. Mer tur, mindre ambisjoner, selv om det er helt jævlig første 15 minuttene. Men når en slipper puljen, kommer inn i eget tempo så blir alt så mye bedre. Når kroppen våkner en gang rundt Bringebu er det bare å henge med så godt en kan i gruppene og bare "kose" seg. Nok om UB+ LB, tror Kai og Øistein sine råd om åpning er smarte, stort sett er vel seedingen riktig. Men prøv å bidra litt også, ikke bare henge på. Er mye morsommere hvis en kan bidra litt også. Dog, noen ganger vil en være det svakeste leddet og da er det lov å henge på så lenge det går tenker jeg. Er i pulje 5 foreløpig iallfall... Veit ikke om grenserittet er tatt led som seeding ennå? Danielsen starter også der, så kan samarbeide litt over fjellet.. Kan gå unna da:).
CK ELVERUM
|
|
|
[Re: Kriller]
05/08/2015 10:55
|
torsteinvh
Ivrig
|
Ivrig
Er fersk med dette med puls så kommer med et spørsmål her. Er det slik at en bør ligge på 90% av makspluls opp til Skramstad, for å unngå syre? Dette er veldig individuelt, og umulig å svare generelt på... På sykkel så har jeg terskelpuls (grensa for syre) på rundt 84%, så ligger jeg på 90% den drøye halvtimen det tar til Skramstad kan jeg like gjerne snu og trille ned til Rena igjen, for til mål kommer jeg ikke  Opp til Skramstad i fjor hadde jeg snittpuls på 81%, som faktisk var lik snittet for hele rittet. Makspulsen min var ikke høyere enn 84%. Skal du trene etter puls, så anbefaler jeg en laktattest så du får dine egne, tilpassede pulssoner å trene etter.
With light parts come great responsibility
|
|
|
05/08/2015 11:20
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Skal kjøre fornuftig opp i år også, men er i bedre form så noe raskere skal jeg opp;). Det må jeg si var moderat ambisøst av deg Øistein he he. Imponert:) tror du kommer til å sykle fort jeg, pulje endte du i etter grenserittet ? Ikke påmeldt enda, men tipper at jeg kjører dobbel (UB + LB) som årene før. Hadde vært fristende å bare blitt med på kun LB da jeg vil få pulje 1 start i år og sikkert fått syklet i kjappe grupper og fått en god tid. Men det ville være å svikte egne prinsipper i fordhold til UB og deltagelse der. Vært med hvert år på UB og det er en tradisjon jeg ikke har lyst til å bryte enda. Og så har jeg funnet ut at jeg har begynt å like vanligbirken bedre etter jeg har syklet begge to alle år utenom det første. Mer tur, mindre ambisjoner, selv om det er helt jævlig første 15 minuttene. Men når en slipper puljen, kommer inn i eget tempo så blir alt så mye bedre. Når kroppen våkner en gang rundt Bringebu er det bare å henge med så godt en kan i gruppene og bare "kose" seg. Nok om UB+ LB, tror Kai og Øistein sine råd om åpning er smarte, stort sett er vel seedingen riktig. Men prøv å bidra litt også, ikke bare henge på. Er mye morsommere hvis en kan bidra litt også. Dog, noen ganger vil en være det svakeste leddet og da er det lov å henge på så lenge det går tenker jeg. Er i pulje 5 foreløpig iallfall... Veit ikke om grenserittet er tatt led som seeding ennå? Danielsen starter også der, så kan samarbeide litt over fjellet.. Kan gå unna da:). Bra det da, pulje 5 er jo "nest" raskeste startpulje for alle aldersgrupper. Du og Danielsen blir bra team.
|
|
|
05/08/2015 11:27
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Skal kjøre fornuftig opp i år også, men er i bedre form så noe raskere skal jeg opp;). Det må jeg si var moderat ambisøst av deg Øistein he he. Imponert:) tror du kommer til å sykle fort jeg, pulje endte du i etter grenserittet ? Ikke påmeldt enda, men tipper at jeg kjører dobbel (UB + LB) som årene før. Hadde vært fristende å bare blitt med på kun LB da jeg vil få pulje 1 start i år og sikkert fått syklet i kjappe grupper og fått en god tid. Men det ville være å svikte egne prinsipper i fordhold til UB og deltagelse der. Vært med hvert år på UB og det er en tradisjon jeg ikke har lyst til å bryte enda. Og så har jeg funnet ut at jeg har begynt å like vanligbirken bedre etter jeg har syklet begge to alle år utenom det første. Mer tur, mindre ambisjoner, selv om det er helt jævlig første 15 minuttene. Men når en slipper puljen, kommer inn i eget tempo så blir alt så mye bedre. Når kroppen våkner en gang rundt Bringebu er det bare å henge med så godt en kan i gruppene og bare "kose" seg. Nok om UB+ LB, tror Kai og Øistein sine råd om åpning er smarte, stort sett er vel seedingen riktig. Men prøv å bidra litt også, ikke bare henge på. Er mye morsommere hvis en kan bidra litt også. Dog, noen ganger vil en være det svakeste leddet og da er det lov å henge på så lenge det går tenker jeg. Er i pulje 5 foreløpig iallfall... Veit ikke om grenserittet er tatt led som seeding ennå? Danielsen starter også der, så kan samarbeide litt over fjellet.. Kan gå unna da:). Pulje 5 her også.
|
|
|
[Re: erling]
05/08/2015 11:44
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jaggu glad jeg trener lite (og knapt sykler ritt) slik at jeg slipper å stå opp så tidlig som dere i pulje 5. Kan ligge "lenge" på morrakvisten, og sykle bak i køen  Men neste år....
|
|
|
05/08/2015 13:33
|
Raskall
More than words
|
More than words
Jaggu glad jeg trener lite (og knapt sykler ritt) slik at jeg slipper å stå opp så tidlig som dere i pulje 5. Kan ligge "lenge" på morrakvisten, og sykle bak i køen  Men neste år.... Skulle ikke du lange for meg å Sjusjøen da?
|
|
|
05/08/2015 13:36
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jaggu glad jeg trener lite (og knapt sykler ritt) slik at jeg slipper å stå opp så tidlig som dere i pulje 5. Kan ligge "lenge" på morrakvisten, og sykle bak i køen  Men neste år.... Skulle ikke du lange for meg å Sjusjøen da? Jovisst, men jeg skal ikke sove såååå lenge, så jeg rekker opp igjen til det 
|
|
|
05/08/2015 13:44
|
CyberTrack
Veteran
|
Veteran
Har havnet i pulje 3...nå kan det faktisk ikke bli verre...
Det er ikke så enkelt å være menneske som folk tror
|
|
|
[Re: frjohnsen]
05/08/2015 19:14
|
grr
Ivrig
|
Ivrig
Kjører de fleste på puls, eller er det egentlig bare enda en tullete ting å henge seg opp i? Etter å ha sittet sammen med en opp Lysebotn i fjor som ikke gjorde annet enn å mase om at han lå altfor høyt i puls, så har jeg bevisst valgt å ikke ha puls fremme på "race"-bildet på Garminen min. Puls er ikke alt, og jeg mener jeg kjører raskere (nærmere grensene akkurat den dagen) med å kjenne på kroppen selv..
|
|
|
|
|