Denne bør jo være høyaktuell for mosjonister som skal ha ny racer, som også kan spinne en tur i marka med: Genesis Datum
Ser ut som at det er innvendig kabelføring til det meste også, dersom det estetiske med kabel langs gaffel er en utfordring.
Prisen på rammesett på 10k pund, eller rimeligste komplette sykkel til 18k med de kjipeste komponentene på markedet, med dagens kurs er derimot litt vanskeligere å svelge.
Redigert av Brusdalen; 11/08/201508:18.
Re: Ny racer i 2015 - skal man ha skivebremser?
[Re: Brusdalen]
#199388411/08/201508:26
Denne bør jo være høyaktuell for mosjonister som skal ha ny racer, som også kan spinne en tur i marka med: Genesis Datum
Ser ut som at det er innvendig kabelføring til det meste også, dersom det estetiske med kabel langs gaffel er en utfordring.
Prisen på rammesett på 10k pund, eller rimeligste komplette sykkel til 18k med de kjipeste komponentene på markedet, med dagens kurs er derimot litt vanskeligere å svelge.
Pris på rundt 10-12.000kr for en carbon racerramme er det vel ikke gærent. Blir vel kanskje litt dyrere enn det og men...
Sammenlignet med andre overprisede sykler, f.eks Stigmata for å ta et eksempel (rundt 23.000kr tror jeg), så er det absolutt ikke gærent.
[Re: Stein]
#199394511/08/201509:42
Her er prisene på Genesis Datum. Prisen blir litt stive når krona er så svak mot pundet. Prisene blir juster etter valutaen. Datum kommer i løpet av senhøsten.
Genesis Datum 30 - kr 39 999,- Genesis Datum 20 - kr 26 899,- Genesis Datum 10 - kr 22 999,- Genesis Datum rammesett - 12 499,-
Redigert av Nils_Arne; 11/08/201509:59.
Friksjon - sykkelbutikk Importør av Saracen, Genesis, Omnium, Cinelli, Rock 'N Roll, Mucky Nutz & Shovel. Got Gimbal?
[Re: aug11x]
#199397311/08/201510:20
Pris på rundt 10-12.000kr for en carbon racerramme er det vel ikke gærent. Blir vel kanskje litt dyrere enn det og men...
Sammenlignet med andre overprisede sykler, f.eks Stigmata for å ta et eksempel (rundt 23.000kr tror jeg), så er det absolutt ikke gærent.
Joda, men jeg tipper ganske mange velger Croix de Fer fra samme leverandør hvis man ønsker en slik type sykkel, og da er prisen nesten 1/3, både for ramme og komplett sykkel. Så kan man alltids diskutere om Datum karbon-rammen gjør noe som CdF stål-rammen ikke gjør.
[Re: Brusdalen]
#199399511/08/201510:44
Joda, men jeg tipper ganske mange velger Croix de Fer fra samme leverandør hvis man ønsker en slik type sykkel, og da er prisen nesten 1/3, både for ramme og komplett sykkel. Så kan man alltids diskutere om Datum karbon-rammen gjør noe som CdF stål-rammen ikke gjør.
Ser den, men når folk bruker 10 laken ekstra på f.eks en Tarmac S-works-ramme over en helt lik, men ørlittegranne tyngre vanlig Tarmac-ramme, så er det vel ikke utenkelig at folk legger litt penger i en ramme som i allefall er 1 kg lettere enn Croix de fer.
[Re: Nils_Arne]
#199443312/08/201507:56
Er det verdt å ofre 1,5-2kg innenfor samme prisleie for å sikre seg skivebremser?
Det spørs jo litt hva du skal spør du meg. Har selv gått fra ca. 6,5 SS EVO til høy 8 med skiver og angrer ikke. Merker egentlig ikke mye forskjell før jeg analyserer Stravatider nøye. Nå føler jeg at jeg har en rimelig lett landeveis-tanks.
T.
Redigert av Tommy D.; 14/08/201519:05.
[Re: BetongApe]
#199580514/08/201519:44
Foretrekker som nevnt absolutt skivebremser, men har etter mye research og tenking kommet frem til at jeg likevel beholder sykkel med felgbremser en sesong til.
3 grunner, hvorav den første veier tyngst:
- Skivebremser tillates neppe i aktive ritt/masters før tidligst 2017 - Vekt versus pris pr. i dag - Forventet utvikling av komponenter og etablering av standarder nærmeste sesonger
Det er konklusjonen inntil videre. Om noen har annen informasjon, spesielt hva gjelder forventede regler for aktive ritt i 2016, er jeg lutter øre og rede til å ombestemme meg.
[Re: Gjaevert]
#199580614/08/201519:44